Stránka 1 z 1
Katalyzátor
Napsal: čtv čer 14, 2007 11:52 am
od Karel
Zajímavý a cenově dostupný univerzální G kat. na nové libero.
http://www.autodilyprodej.cz/katalyzato ... y/d-69537/
K.
Napsal: čtv čer 14, 2007 7:51 pm
od peple
Tý brďo. A bude to fungovat
Bosal prej patří k těm nejhorším replikám
Napsal: pát čer 15, 2007 5:56 am
od dědek
Tak to je paráda. Za 18 stovek kat. je "zadarmo". To, že bude fungovat na 12-ti stovkovém motorut je samozřejmý. Je podle popisu pro motory až do objemu 3 litry a naše Libera zdaleka tolik "nedýchají" jako třílitry. Na Aukro někdo taky nabízel univerzál lambda sondu asi za dvanáct stovek a tak si myslím, že v případě nutnosti ( vyhození z emisí na STK) by bylo řešení. Dědek
Napsal: pát čer 15, 2007 10:39 am
od Karel
Tak tu lambda sondu jsem konzultoval s panem Hetclem a jednoznačně a bez výjimky
originál
S jakým koliv univerzálem se potom po čase špatně hledá možná závada
když neprojdeš na emisích na STK
K.
Napsal: ned čer 24, 2007 5:55 pm
od SunRiver
Katalizator muzete zastompic strumienica wydechu
koszt w polsce 45pln = 350 korun
sonda lambda DENSO
a je taka uzywana w :
Renault Express,Twingo 1,2 silniki C3G700 , C3G710 03.96>08.96r
Seat Cordoba 1,8 silnik ABS 09.93>07.94r Ibiza 1,6 silnik 1F 05.94>09.97r Toledo 1,6 1F 11.93>10.98r
VW Golf Cabriolet 1,8 silniki AAM oraz ABS 09.93>11.94r Golf III 1,8 silnik ABS 11.91>09.94
VW Passat oraz Vento 1,8 silnik ABS 08.91>09.94r
Napsal: ned čer 24, 2007 9:32 pm
od Martinekk
Mám záujem o ten katalyzátor, ozvi sa mi na SZ, dohodneme dodanie.
Napsal: pon čer 25, 2007 7:54 pm
od Josef
Ahoj. Ten univerzální kat mám v autě tři měsíce- je to lepší než púvodní- rozsypaný. Na emisích jsem ještě nebyl-uvidím. Jen jsem ho přivařil blízko vlnovce- o tři centi vlevo by bylo lepší. Taky jsem ho musel obalit do izolace-koleno obalím pozďeji jak bude čas.
Napsal: čtv čer 28, 2007 9:53 pm
od Martinekk
No u nás je kat úplne prázdny a na emisnú treba ísť o mesiac... Dík moc za info
Napsal: sob lis 03, 2007 5:58 pm
od Josef
Zdravím. Ve čtvrtek jsem prošel emisemi a technickou
.Na emisích trošku víc se čísla pohybovaly v červeném poli než měly- ale technik to uznal- že je to běžné. Takžeten kat bych mohl doporučit- jen ho třeba vhodně zaizolovat a předělat tepelné štíty.
Napsal: úte lis 06, 2007 1:27 pm
od covex
Prihod sem ->
viewtopic.php?t=854 vysledky emisi. Celkem by me to zajimalo.
Re: Katalyzátor
Napsal: pon čer 30, 2008 12:19 pm
od Dostal
Ahoj.
Chci se zeptat jestli náhodou není tahle konstrukce katalyzátoru lepší pro použití do novějšího Libera. Je užší a delší tak by se ani moc nemuseli předělávat kryty jen je zhruba o 200kč dražší, ale i tak je to značná úspora oproti originálu. Nemáte s ním někdo zkušenosti?
http://www.vyfuky-katalyzatory.cz/katal ... m/d-69701/
Re: Katalyzátor
Napsal: úte črc 01, 2008 6:55 am
od dědek
O tom. zda-li věc připomínající katalyzátor na starším je nebo není katalyzátor, se tu popsalo už spousta řádků. Já když starší koupil a přijel do servisu, hned mechanici věděli která bije a dostalo se mi vysvětlení, že to katalyzátor, který slouží jako katalyzátor nebude a je to japonská kulišárna. V novějším ale určitě je a plní svoji funkci. V podstatě odpovídají-li trubky" do" a"ven" svým průměrem tomu co jsi sem vložil, nic nebrání jej použít. Na druhou stranu se sluší připomenout, že každý výrobce motoru navrhuje pro svůj motor " naladěnou " výfukovou sestavu a při použití něčeho jiného to může mít vliv na výkon motoru a i spotřebu.( Každý katalyzátor si zákonitě řekne o nějaký kW) Dědek
Katalyzátor za 1720,-Kc+práce+DPH
Napsal: stř srp 17, 2011 1:55 pm
od lubson
Jelikož mne čekala opět technická prohlídka a před 2 roky jsem již měl problémy s nevyhovujícími emisemi, vyřešil jsem problém výměnou katalyzátoru za nový.
Nechal jsem si jej vyměnit na počkání ve firmě SPEI servis v Praze 9, Na Vyhlídce 17.
Celá výměna trvala 3 hodiny.
Vzali univerzální katalyzátor velmi podobný, jako je na obrázku v přechozím příspěvku, možná to byl i ten samý,
přesný název katalyzátoru:
099-874 Univerzální katalyzátor kulatý 48mm trubka, cena 1720,-/ks bez DPH
Katalyzátor má však rovné vývody, takže ho museli vzít a upravit - navařit kolena a příruby - ty příruby použili z mého starého katalyzátoru.
Na fotkách není ještě vyfocená tepelná clona, tu jsem namontoval hned po vyfocení. Je naprosto nutné tyto clony tam mít, pokud nechcete, aby vám shořel zadek auta a také proto, aby katalyzátor nebyl ochlazován a pracoval ve správném teplotním režimu.
Tepelné clony jsem si vyrobil z nerezového plechu a popsal již dříve v příspěvku: "Ach, ta eletrika: CHLAZENÍ VÝFUKU".
Na toto nezapomenout !!!!
Takže zpátky k tomu novému katalyzátoru:
Kompletní cena výměny ve SPEI servisu byla:
katalyzátor 1720,-Kč bez DPH
těsnění (Ford Siera 84) 54,- Kč bez DPH
výfukový tmel 60,- Kč bez DPH
práce 3 hodiny 1800,- Kč bez DPH
DPH 20% 727,- Kč
--------------------------------
celkem 4361,-
Ihned ze SPEi servisu jen jel na technickou a emise .
Na STK jsem prošel bez problémů:
při otáčkách 850 ot/min:
C02 předepsané max 0,50 %obj skutečné 0,006 %obj
lambda skutečné 1,004
při otáčkách 2700 ot/min:
CO2 předepsané max 0,30 %obj skutečné 0,004 %obj
lambda max 1,03 skutečné 1,03
Jen tedy doplním, že původně mi ve SPEI servisu chtěli nacpat katalyzátor Walker za 7 litrů (aby měli větší kšeft), je potřeba je trochu přibrzdit a trvat na tomto univerzální katalyzátoru.
Pokud se tedy nechcete moc hrabat ve výfuku a dáte přednost firmě, která vám to komplet za 3 hodiny udělá, doporučuji tuto firmu SPEI servis. Spokojenost.
Hezký den, Luboš Harant