Stránka 1 z 2

Vyvařování...

Napsal: čtv črc 12, 2007 2:43 pm
od peple
Konečně sem se letos taky dokopal k opravě blatníků před nástřikem.
Byla to fakt "fajnová" práce.

Nejdřív sem si říkal že vybrousím tu "povrchovou rez", sem tam kytnu , obrousím a stříknu, ale ouha :!:
Po rejpnutí do puchýřků u předního blatníku(u nádrže) bylo jasné že musím k převozu z dílny do garáže přibalit i svářečku a nemálo plechu.
ObrázekObrázek

Zaříznul jsem tedy do živého(nezkorodovaného) plechu u blatníku(používám řezný kotouč o síle 0,8mm) a podběh v místě u zástěrky už křičel že chce taky...
ObrázekObrázek

Po vyvaření a natření podběhu byla odhalena nemilá věc. V horním růžku blatníku je spára cca 2mm mezi podběhem a blatníkem která tam asi nemá co dělat(na pravé straně totiž není). Tudy se celou dobu dostávala voda a bordel od předního kola dovnitř a tudíž... :evil: Odstranit, zavařit, zakytovat, natřít...
ObrázekObrázek

Je čas na hru s papírem. Šablonu pak přeneseme na plech(použit 1mm - originál je 0,5mm) a ten pak tvarujeme a tvarujeme...
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek

Nastřihnout a chytit tvar...
ObrázekObrázek

Sedí to dobře...
ObrázekObrázek

...tak nastartuju svářečku...
ObrázekObrázek

...svařím a obrousím.
ObrázekObrázek

Blatníček v celé své kráse ještě před svařením...
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek

Teď už jen dodělat spodek ve tvaru prahu
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Obrázek

A levá strana je hotová :lol: (plechařina)
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek

Nakonec práce co mě moc nebaví - kytování a broušení, nástřik plničem a zase broušení...
ObrázekObrázek

Pravá strana v rychlosti:
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Obrázek

Pokračování příště...

Napsal: čtv črc 12, 2007 4:45 pm
od narkomanix
chválím fakt pěkná práce proti tomu je to moje dilo uplná fušeřina
jedine co mě zbilo tak bylo viko a domeček nadrže a ten bazmek co drží posuvné dveře, ale moc dobre to nedopadlo kitování jsem úplně vypustil
:oops: a nazávěr ještě jednou chválím až se to stříkne človek to ani nepozná

Napsal: čtv črc 12, 2007 5:43 pm
od Polevoj
Perfektni fotoserial hello2.gif

Napsal: čtv črc 12, 2007 6:03 pm
od Jarda
šikula hello2.gif

Napsal: čtv črc 12, 2007 9:44 pm
od peple
narkomanix píše:...až se to stříkne človek to ani nepozná...
O to se snažím, ale posoudíte až sami na příštím srazu.

Zadní blatníky i podběhy jsou v dobrý kondici až na místo vzadu opět u zástěrky. Ten malinkej puchejřek na blatníku co sem zapomněl vyfotit vypadal taky nevině, ale jen sem rozříz blatník tak se zevnitř vysypala hromada hlíny a bordelu(škoda že není vhodná doba na sázení brambor :lol: ).
Obrázek

Podběh stejně jako vepředu potřeboval asi 3cm vyspravit - teda jenom úplnej spodek u spoje s blatníkem tam kde se držela vlhkost v tom sajrajtu. Ve zbytku podběhu byly ještě patrný odtokový kanálky tak sem je udělal radši taky.
Tady sem se rozhodl dát 0.5mm pozink plech. Normálně by se špatně vařil, ale stačí jen kousíček(1-2mm) na krajích obrousit a jde to dobře.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Druhá strana "nemlich stejná"
Obrázek
Obrázek

Kyt a plnič nemám nafocen páč mě to neba...
Přes víkend mám v plánu všechno nastříkat(báze/klarlak) a to mě už ba, tak sem přihodím pár fotek :wink:
Na úplnej konec vystříkám dutiny protože za celejch deset let se k tomu nikdo neodvážil...

Napsal: pát črc 13, 2007 2:46 pm
od Mira
Moc pěkné.

Ale představa, co mě čeká :?: , ty puchýřky kolem nádrže mám velmi podobné.

Mira

Napsal: sob črc 14, 2007 9:48 pm
od Lubomír
Hm, tak ono i tie novšie trpia tou istou chorobou...., vypadajú tak krásne novo...
si šikovný, ja som to absolvoval len s nitovacími kliešťami, niekedy som to aj tmelil, tak mám z toho Nautilusovský znitovanec, ale podstatné je, že to drží.
Ale tento seriál je fakt lepší jak profi. Držím palec, nech to vydrží dlho...
A ešte raz: umíííí!

Napsal: pon črc 16, 2007 10:58 am
od kosma.d
Peple, jsi šikovný. Stačí na to i levná svářečka CO z baumaxu ? za nějakých 5tis. ? qcheerleader.gif

Napsal: úte črc 17, 2007 8:44 pm
od peple
Za pět tisíc nic zázračnýho nečekej.
Ujasni si na co ji chceš. Jestli jako já převážně na plechařinu a krátký sváry tak ti bude stačit okolo 150A(ale pod 150 mašinu nekupuj). Teda bavíme se o technologii svařování Metal Inert Gas (MIG) a o síle svařovaného materiálu 0,5 - 5mm.
Drát o síle 0,6 - 0,8 a max 1mm(pětikilový klubo okolo 500kč). K tomu bombu(stačí si nechat předělat ze staršího hasičáku-za předělávku 200kč, za náplň taky tak) a redukční ventil(lepší ale stačí i bez předehřevu- cca 2000kč).
Samotná svářečka musí mít:
:arrow: plynulý posuv drátu
:arrow: plynulé nastavení proudu (na obyč plechařinu ale bude stačit možnost volit mezi 4-6 proudy)
Správný nastavení je základ. S dobře nastavenou svářečkou se i úplnej amatér naučí rychle svařovat.
Takže shrneme :arrow: pod 8 až 10 tisíc se asi za samotnou(novou) svářečku nedostaneš (a to neřeším značku mašiny - Americký nebo Ruský, stejně všechno China :) )
:!: Před čím varuju rovnou, tak to jsou "pseudo svářečky" za super cenu z Baumaxu a nebo OBI který svařujou pouze trubičkovým drátem a nedá se k nim připojit bomba s náplní CO :!:

Se studiem můžeš začít třeba zde a hlavně článek jak se nenapálit

Napsal: stř črc 18, 2007 8:46 am
od Tuti
Nejdůležitějším příslušenstvím svářečky (a ostatně jakéhokoliv nářadí) jsou šikovné ruce. Sice se nepovažuju za nešiku, ale tak čistou práci jako Peple bych bez zácviku neodvedl. Takže těch pár děr co se mi na autě objevilo svěřím profíkovi - snad si na tom dá záležet.

Napsal: stř črc 18, 2007 9:27 am
od peple
Nesmíte zapomenout na dobrou svářecí kuklu :lol:

Napsal: stř črc 18, 2007 2:45 pm
od Karel
Tuti píše: jsou šikovné ruce
Za důležitou věc povžuji ale chuť se něco nového naučit :!: dá se to posat česky jako syndrom lenosti.
K.
notworthy.gif

Napsal: stř črc 18, 2007 5:13 pm
od kosma.d
Karle, máš pravdu. Rád se něčemu novému učím a obzvláště na svém autě, po těch skušenostech se servisy. Nic jiného člověku ani nezbývá.... a co si člověk udělá na svém vlastním autě sám, tak má jistotu, že mu to dlouho vydrží. Ale stou svářečkou je to poměrně velká investice. Raději "zatím" zůstanu u nytovaček. qcheerleader.gif

Napsal: pon črc 23, 2007 3:58 pm
od peple
A zde je konečná povrch úprava :wink:

Obrázek

Napsal: pon črc 23, 2007 7:49 pm
od covex
Az pojedu okolo tak to teda hned musim omrknout...:)

Napsal: pon črc 23, 2007 8:49 pm
od peple
Přijeď to omrknout a budeš mrkat :wink:

Napsal: čtv črc 26, 2007 12:17 pm
od peple
To co sem dělal, nafotil a dal sem je úplná prkotina proti tomu co se dělá jinde.
Zde je například rekonstrukce nad kterou se nestačím divit. Ani né tak nad tím jak se co dává dohromady(autogen bych na svařování auta nepoužil), ale nad vybavením(kladivo, sekáč, kus kolejnice...) a výrobou dílů doslova na koleně...
Obrázky se načítaj pomalejc, ale vydržte a stojí to za to :shock:

Napsal: čtv črc 26, 2007 3:39 pm
od Polevoj
N E U V E R I T E L N E :shock: :shock: :shock:
Ten Thajec je kouzelnik!
A Peple je taky moc sikovny :D

Napsal: čtv črc 26, 2007 8:22 pm
od veros
Pochopil jsem to z obrázků dobře, že si podle starého auta udělal z plechu nové? :)

--Věroš

Napsal: čtv črc 26, 2007 9:20 pm
od peple
No v podstatě ano :) ale z čeho sem úplně vedle je to "vybavení"...

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek