Opravny, servisy - Zkušenosti

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Opravny, servisy - Zkušenosti

Příspěvek od peple »

Na tomto místě by sme si mohli sdělovat zkušenosti s tím kdo, kde a za kolik nám opravil či vylepšil našeho miláčka.
Tak zkušenosti sem 8)
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

A rovnou začnu
Negativní zkušenost mám se Subaru Liberec kde se s člověkem nemíní bavit pokd nemá nadupanou Imprezu, Legacy, Outbacka... a k tomu má vůz co se sem nikdy nedovážel :( .
Pan Pipek z Jeseníku na mne taky nepůsobil zrovna 2krát příjemně když sem u něj sháněl pár drobností(člověk přece nemusí kupovat hned celej auťák), možná jen nemněl svůj den
Pozitivní zkušenost je třeba s opravnou japonských a kórejských vozů na tř. dr. M. Horákové J.V.Cars v Liberci kde není problám se sehnáním čehokoli a s dobře míněnou radou a vysvětlením se tam nikdo nezdráhá. :)
A ještě pan Bydlo na Králáku opravujeje za slušné peníze a čék s ním dobře pokecá :mrgreen:
Naposledy upravil(a) peple dne pát čer 23, 2006 6:14 am, celkem upraveno 1 x.
Rosi

Seriozni servis v okoli Blanska (Brno)

Příspěvek od Rosi »

Cast veci si nejakym zpusobem opravim sam, presto bych se chtel zeptat zda nekdo z okoli nemá tip na dobry servis v okoli Brna ci Blanska, kam bych se mohl v nouzi obracet?
volfik
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 10, 2005 2:06 pm
Bydliště: Brno

pipek jesenik

Příspěvek od volfik »

musim sem dohodit jeste jednu neprilis pozitivni zkusenost s panem pipkem v jeseniku. pokud jste se divali na forum spotreba, valcim s ni a to dost.
do jeseniku jsem jel s tim, ze jsem se domluvil predem, ze se mi na to podivaji. dojel jsem tam na stanovene datum a pan pipek mi sdelil, ze spotreba 14 litru je "NORMALNI" (!!!) a mechanik, ktery dela motory mel zrovna dovolenou..... a to jsem byl predem domluveny. krome toho, ze mi vymenili vzduchovy filtr (to abych tam nebyl uplne zbytecne) se tim nijak nezatezovali.
vysledek je snadno spocitatelny:
naklady:
380 km ujeto x 12 litru na 100km (na dlouhe streky jede za POUHYCH 12l) x 32 korun za litr = cca 1500 korun + den dovolene
zisk:
koupil jsem si vzduchovy filtr za 1000 Kc a jinak se se mnou nikdo nezabyval a to prestoze jsme byli dopredu dohodnuti.
celkovy vysledek: ZNACNE NEPRESVEDCIVY!!!!
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

spotreba

Příspěvek od Karel »

Co je to za auto, r.v. a jaky motor?
K. 8)
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Vasek
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 10, 2005 9:13 pm
Bydliště: Opava - Brno
Kontaktovat uživatele:

Opravy

Příspěvek od Vasek »

Když jsem byl čerstvým uživatelem subarky měl jsem bláhové představy o auto servisech hned při první zavede (utrhla se se mnou krajnice v terénu a zlomil jsem poloosu) Jsem tvrdě narazil,Subaru opava se mnou nechtěla nic mít a pan Pipek chtěl za poloosu 4000Kč plus 350 za hodinu práce tak jsem prošel díly z druhé rozebrané subarky vzal přední diferak s oběma poloosama a vyměnil ho celý. Bylo to za neděli hotové. Následně to bylo úplně stejné s brzdama. Jak už jsem psal se spotřebou jsem začínal na zhruba 10litrech. A po půl roce jsem skousenim dostal na 7,5l městskou. Jednou při cestě na závody veteránů mi najednou přestalo jet auto, tak kolem toho chodím koukám a zjistil jsem že to nemá benzín (zadřelo se podávací čerpadlo). No nakonec jsem sundal zadní tapecirung vytáhl nádobku od zadních ostrikovacu vylil sní vodu a z nádrže do ni natáhl benzín. Pak jsem to jenom propojil s karburátorem a tlačítkem zadních ostrikovaču korigoval přísun paliva. Na asi 36 krát jsem dojel. Měl jsem z toho fakt radost. Pokud bude mít někdo problém se starším liberem napište mi rád poradím. Zatím ahoj Vašek :?
Libero forever
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Koukám že pan Pipek si vede na "vítečnou" Obrázek
Rosi

Kompatibilita podvozku? a dalsich par dotazu...

Příspěvek od Rosi »

Vy co vite, jak je to s rozdily podvozku (poloosy, napravy, diferaky, brzdy, ...) a prevodovky na Liberu E10 a E12. Nakolik se daji dily z jednotlivych aut kombinovat? V tuto chvili jezdim bez vetsich problemu, ale je to rv.86...
Jeste mne zajima, jestli je "normalni" ze pri zarazenem predku a couvani ci otaceni je slyset obcasne kovove cvaknuti, jako by si nesedaly zuby (vim, ze tam zadne nejsou :)
Nakonec, jak je to se spojkou: zabira mi az hodne nahore a zadnym prenastavovanim se mi to nepodarilo zmenit, pritom neklouze ani v extremnim zatizeni - je to jedna z dalsich povahovach vlastnosti libera?

PS: K tematu spotreba. Pravdepodobne diky karburatoru a absenci katalizatoru jezdim delsi trasy za 6,5 a mesto do max. 8 l/100km
Uživatelský avatar
Honza
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: pát zář 23, 2005 4:15 pm
Bydliště: Praha 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompatibilita podvozku? a dalsich par dotazu...

Příspěvek od Honza »

Ahoj,

podvozek: u podvozku se dá určitě zaměnit kompletně přední dif, poloosy, brzdy, prostě komplet mám to vyzkoušené :)

kovové cvaknutí: je to normální u zařazeného 4wd při zatáčení, nápravy trochu kříží, protože nemají mezinápravový dif, proto se nedoporučuje jezdit 4wd na tvrdém podkladu

spojka: spojka by měla zabírat jak se našteluje, podívej se na lanovod pod motorem, kde je v držáku jestli se ti nertoluje bovden " dost častá závada"
Uživatelský avatar
Vasek
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 10, 2005 9:13 pm
Bydliště: Opava - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vasek »

Poloosy difaráky brzdy jsou mezi E10 a E12 zaměnitelné (vyzkoušel jsem) Převodovka sedí taky jen si nejsem jistý převodovým poměrem jednotlivých stupňů. A se spojkou podle mě když zabirá až na hoře tak jebuď těsně před smrtí, ale když píšeš že neklouže tak je nejspíš chyba v seřízení.
Libero forever
veros
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 105
Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Převodové stupně

Příspěvek od veros »

Převodové stupně jsou téměř jistě popsané v manuálu - mám obojetný manuál E10/E12, kde myslím bylo popsané. Ale nemůžu ho teď najít. :-)
Už asi nikdy nebudu mít tak skvělé auto. :-(
Uživatelský avatar
Vasek
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 10, 2005 9:13 pm
Bydliště: Opava - Brno
Kontaktovat uživatele:

Manual

Příspěvek od Vasek »


Pro Veros
Píšeš že máš manuál je to něco jiného než na co jsou na liberowebu odkazy? Jestli ano měl bych velky zajem o kopii. Jestli by to teda šlo dík Vašek
Libero forever
veros
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 105
Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Re: Manual

Příspěvek od veros »

Vasek píše:
Pro Veros
Píšeš že máš manuál je to něco jiného než na co jsou na liberowebu odkazy? Jestli ano měl bych velky zajem o kopii. Jestli by to teda šlo dík Vašek
Je to německy a chybí mi tam nějaké stránky.
Zkusím ho strčit do skeneru a přeskenovat. Vzhledem k tomu, že jsme teď uprostřed procesu stěhování, tak to bude chviličku trvat.
Už asi nikdy nebudu mít tak skvělé auto. :-(
Uživatelský avatar
Vasek
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 10, 2005 9:13 pm
Bydliště: Opava - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vasek »

Ok jsem trpělivý předem děkuji
Libero forever
Uživatelský avatar
Honza
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: pát zář 23, 2005 4:15 pm
Bydliště: Praha 2
Kontaktovat uživatele:

Manuál

Příspěvek od Honza »

Věroši také se přidávám,prosím až budeš mít manuál oskenovaný tak mi ho také pošli a já ho přidám na web ať s toho máme prospěch všichni. :wink:

Dík

Honza
Uživatelský avatar
afroo
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 5
Registrován: ned lis 06, 2005 8:23 pm
Kontaktovat uživatele:

subaru servis

Příspěvek od afroo »

cus, jezdim do servisu k p. Tichýmu do markoušovic, je to u trutnova
dela starsi subarka, prodej ND

zatim u nej 100procentní spokojenost

posledni návštěva:
vyměna svíček, kompletní seřízení (předstih, sytič, ...) cena 350,- včetně svíček
Uživatelský avatar
Michal
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 09, 2005 2:12 am
Bydliště: Praha

Příspěvek od Michal »

Ja si zatim nemuzu stezovat na p. Švadlenku, ktery sidli na samote u Malšic, u Tabora. http://www.subarusvadlenka.cz/

Liberum rozumi, poradi a po dohode, pokud ma, pouziva i starsi dily.

vymena spojky: nova lamela, starsi pritlacnak, lozisko, tesneni sani, tesneni vyfuku, nemrz. smes - 4805,- (z toho 1500,- prace)

kompletni serizeni motoru a vyvazeni pneu - 400,-

oprava korodujicich prahu, spodku, vystrikani dutin, barva, vymena cepu rizeni a oprava el. instalace - 6500,-

Pri te posledni navsteve jsem tam jel zaroven s problemem, kdy se mi zasekaval starter natolik, ze jsem se bal, ze to uz priste nenastartuju. Dohodli jsme se na vymene uhliku, kotvy, pripadne i celeho starteru, jestli to bude nutny. Kdyz to ale rozebral, tak mi volal, ze ten starter je v poradku a problem je akorat v elektroinstalaci, takze ho akorat vycistil a udelal poradny ukostreni.
Stejne tak jako s trubkama od chladice, u kterych se pri blizsim ohledani ukazalo, ze jsou v poradku.

Nejsem zadnej technickej nimrod, kterej by se v tom buhvijak vyznal, tak me opravdu mile prekvapil svoji ferovosti. Takze i kdyz to mam trochu vic z ruky, tak zatim 100%ni spokojenost.
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 544
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Rozdíly na 10 a 12 . Přední náprava se dá kombinovat bez omezení .
Spojka : lamela je stejná , ložisko taky , přítlačák je prý jiný . Na lamele
se dá udělat nový obložení v Praze to dělají za 550 Kč. Nová lamela stojí
od saxe 2500 . Rozdíly v motoru : Určitě jsou jiná ložiska na klice , řtěz náhonu vodní pumpy a napínák . Snad je jiný rozdělovač , ale to nevím
určitě .
Co se týká servisu a náhradních dílů . Dost velkou neochotu jsem zaznamenal u Emil Frei při nákupu náhradních dílů jsem vytušil že obtěžuji. Dobré skušenosti mám ze servisem Subaru na Hostivařském
náměstí v Praze. Náhradní díly v pohodě . Jak dopadne servis na seřízení
motoru uvidím příští týden . Náhradní díly : U pana Švadlenky jsem vždycky sehnal co jsem potřeboval a v normální cenové relaci . Hlavní je
že má v podstatě na skladě to co je potřeba . Z toho by si autorizované
servisy mněly brát příklad a né základní věci obědnávat a čekat týden
až to přvezou . Taky v pohodě poradí i po telefonu což je kolikrát dost
důležitý . Z vrakovištěm v Hostimicích mám docela dobré zkušenosti ,
v podstatě tam mají skoro všechno , někdy vás ceny překvapí , jak mile
tak nemile . Zatím čau Petr+Barča.
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Liberec

Příspěvek od pb »

Peple mi dobře poradil servis v Liberci. Jsou ochotní, rychlí, náhradní díly na Libero jim vozí z německa do tří dnů...

V.J. Cars
Dr. M. Horákové 160/131
Liberec
485 161 934
http://www.subaru-daihatsu.cz/
Uživatelský avatar
Honza
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: pát zář 23, 2005 4:15 pm
Bydliště: Praha 2
Kontaktovat uživatele:

Oprava karburátoru

Příspěvek od Honza »

Vážení, poraďte někdo, kde nebo kdo je schopný opravit a seřídit karburátor. Mam již tři karburátory, které jsem koupil na inzeráty a každý znich má nějaký problém. Potřebuji z těchto karburátorů postavit jeden, který by byl v pořádku.

Případně máte-li někdo navíc karburátor o kterým víte že fungoval, tak ho rád odkoupím.

Dík

Jedná se o motor E12 s termo sytičem
Odpovědět