Stránka 2 z 2

Re: zimní provoz

Napsal: pon úno 06, 2012 10:14 pm
od Martinekk
U staršieho som nemal nikdy problém s kúrením, termostat neznámy, chladič slušne vypadaný, vonku 20 pod nulou, vnútri trenková teplota. Myslím že všetci poznáme ten pocit pálenia horúceho vzduchu od kúrenia vpredu, v polohe na nohy :D

Re: zimní provoz

Napsal: úte úno 07, 2012 9:44 am
od dědek
"Mis.usi" vyměnil jsi u bejvalky termostat? S tím jsem měl od začátku v zimně (za mrazu) potíže. Libero se nechtělo ohřívat natož topit. Tohle zelené má termostat super , za pár km ručka uprostřed , ale při mínus osmnácti to není nic platné. Obě topení naplno ( tedy přední pro kravál ventilátoru na 2) , ale pořád zima a zima. Já jsem si na to už za ty roky co jsem v zimním období jezdil zvykl, ale pasažeři kňučí. Jimny je v tomhle mnohem lepší pašák. Dědek

Re: zimní provoz

Napsal: úte úno 07, 2012 11:39 am
od Mis.us
nejen termostat ,málo věcí je původních:) jestli ti pasažéři kňučej,tak by mně zajímalo jak jedete daleko,protože auto se při tomhle mrazu pořádně vytopí až tak po 150km. A na čem nejvíc záleží je to, kde má kdo auto zaparkovaný,když stojí v mrazu dvacet pod nulou,tak sedačky tapecírunk a vůbec všechno co je uvnitř je zmrzlý,respektive celý auto je zmrzlý.A něco jinýho je když ho máš v garáži kde je 15stupňů a vše je vyhřátý.Jak jsem dával do mědi trubky,tak jsem je ještě voizoloval a je to od dost lepší,ona sama ta měd se hodně rychle chladí když na ní může vzduch. Co se tejče spotřeby :od 8,5 do 9,5l na 100km

Re: zimní provoz

Napsal: úte úno 07, 2012 12:11 pm
od dědek
O spotřebě za takových mrazů nelze vůbec uvažovat. Bude obrovská. Délka trati není naštěstí tak úděsná- tak deset- patnáct km. Na nákup do Tanvaldu, lékárny, na poštu atd , a potom zpět. Naštěstí, když svítí slunce je v Liberu teplota nad nulou. Horší to je večer a nebo jako dnes, kdy je deset pod nulou, zataženo a sem tam nějaká vločka. Kdyby jste si moji bejvalku neodvezli a totál nezgenerálkovi, už by asi nežila. Na tak rozsáhlou opravu už nemám sílu. Dědek

Re: zimní provoz

Napsal: úte úno 07, 2012 3:10 pm
od Martin H.
Mis.usi, já nejsem naštvaný ani tak na Japonce, jako spíš občas na sebe, že jsem se zblbnul do tak zbytečně komplikovaného auta a že plnohodnotná náhrada zatím není.

Martin. bduh.gif

Re: zimní provoz

Napsal: úte úno 07, 2012 5:46 pm
od Mis.us
tou komplikací míníš asi prostor na práci.Jenže u tak malýho auta nejde nic jinýho čekat,když jsem sundal boudu od rámu,byl jsem fascinovanej,jak to japonci vymysleli.jen je stim víc práce no.. :D

Re: zimní provoz

Napsal: stř úno 08, 2012 7:08 pm
od Martin H.
Mis.usi, mezi námi je asi rozdíl v tom, jak to Libero vidíme. Já, díky tomu, že dělám opravy různých mašin, skoro celý svůj profesní život, tak vím , co je složitá, ale lehce opravitelná mašina. U Libera je to obráceně. Libero není nějak moc složité, jenom je těžko opravitelné. Na tom, aby to tak bylo, museli ti šikmoocí kámoši strávit strašnou spoustu hodin.

Martin.

Re: zimní provoz

Napsal: pát úno 10, 2012 8:32 pm
od jenýček
Já vám do toho nechci moc kecat ale teplá voda do chladiče jde až ji tam pustí termostat a to je až po úplným zahřátí motoru. Takže nějaký ucpávky a dečky jsou spíš jen psychycká podpora v mrazech. První bych odzkoušel termostat(jestliže je chladič teplej ještě než se ohřeje naplno motor,pak termoš nedovírá) a pak zabalil trubku od motoru k topení.

Re: zimní provoz

Napsal: pát úno 10, 2012 9:04 pm
od Karel
jenýček píše:dečky jsou spíš jen psychycká podpora v mrazech
Zcela správně. Ale dát "dečku" teda v našem případě jako že zaslepit nasávací otvory v nárazníku,
nebo dát dečku přes celý předek /již stará původní Avia toto měla ve výbavě a snad i Liaz/
může částečně, ale i trochu snížit ochlazování náporem mrazivého vzduchu v prostoru
podlahy a prostoru mezi, a pod sedačkama.Ale asi to smysl má...
K.
:(

Re: zimní provoz

Napsal: sob úno 18, 2012 9:46 pm
od covex
Navic to omezi ochlazovani chladice naporem vzduchu - coz bych rekl, ze vliv na rychlost nabehu topeni ma...

Re: zimní provoz

Napsal: ned úno 19, 2012 1:27 am
od Mis.us
voda do topení jde z motoru,ne z chladiče.Náběh bude nepatrně rychlejší.S dečkou,kartonem nebo podobnou pomocí bude líp držet teplotu,když třeba jedeš s dlouhýho kopce na neutrál a motor se podlazuje tim,že má nízký otáčky,tim pádem dodává míň tepla k ohřevu vody.