Stránka 1 z 1

Guferá motora E12

Napsal: sob led 10, 2009 10:38 pm
od Lubomír
našiel som takéto guferká:
Obrázek
pozor, E10 má iné gufero na kluke k spojke(!) inak je to to samý

Re: Guferá motora E12

Napsal: ned led 11, 2009 11:37 am
od Karel
Pokud se jedná o "nové" tak se dají v prodejní síti koupit pouze rozměry 23x40x8, a 30x46x8 v základním provedení G a jakosti materiálu NBR
to je klasické černé. Použitelnost NBR je u vody do 90 stC a oleje max 100stC.
Tolik katalog gumových výrobků. :arrow: Je na každém z nás, co zvolí. Zda náhradu, nebo orig.
Jen krátce pro pamětníky: Kdysi dávo tomu, když naše silnice brázdil vůz Š 100 a 120, tak se stávalo, že i v záruce slzelo, co slzelo přímo netěsnilo gufero na čemenici na klikovce.A byly nastříkané kapky oleje i na zadní kapotě. Při nástupu modelu "M"v r. 83 se potom již osazovalo gufero "červené" zvané Si a problém zmizel.
K.
:D :D :D

Re: Guferá motora E12

Napsal: ned led 11, 2009 2:34 pm
od Martin H.
Budu se opakovat. Každopádně se vyplatí dát orginální gufera, byť za větší peníz.

Martin.

Re: Guferá motora E12

Napsal: čtv bře 19, 2009 1:39 pm
od Martinekk
Karle, u nás v Trenčíne som zohnal v bežnej predajni autosúčiastok aj 38.5x53x8, stálo 9eur. Do týždňa dodali. 30x46x8 mali na sklade.
Obrázek

Re: Guferá motora E12

Napsal: čtv bře 19, 2009 2:06 pm
od Karel
Martinekk píše:Karle, u nás v Trenčíne
To je dobře, už se blíží doba, kdy se všechno sežene.
K.
:D

Re: Guferá motora E12

Napsal: čtv bře 19, 2009 2:53 pm
od Martinekk
Mal som pocit y Tvojho predchádzajúceho príspevku, že sa toto gufero nedá zohnať. tak ako to je?

Re: Guferá motora E12

Napsal: čtv bře 19, 2009 3:03 pm
od Karel
V nabídkovém katalogu Ústecké firmy Pikron není .
K.
:(

Re: Guferá motora E12

Napsal: čtv bře 19, 2009 3:27 pm
od Martinekk
Aha. Tak keby bol problém zohnať, tak som ochotný zaslať obáločkou :wink:

Re: Guferá motora E12

Napsal: úte lis 20, 2012 7:19 pm
od Polevoj
Mate nekdo prosim zkusenost jestli se da "spojkove" gufero vymenit metodou odtlaceni prevodovky (jako kdyz se meni spojka)? Pripadne jak na to. Diky

Re: Guferá motora E12

Napsal: úte lis 20, 2012 9:54 pm
od Lubomír
Ano, dá sa to. Robil som to už, chyba ale bola v nadmernej vôli v uložení klukovky. Aj nové gufero začalo slziť olejom, lebo tá klukovka musela hádzať za chodu tak mnoho, že to už gufero nevykompenzovalo. Pomohla by až výmena panvičiek hlavných ložísk. To už ale musí motor von celý - ono ložisko k spojke je dosť ďaleko od čerpadla oleja, možno už nedostávalo dostatok oleja a tak je vhodné zgenerálkovať aj čerpadlo oleja pri tej príležitosti.
Doplnené: zotrvačník samozrejme von...

Re: Guferá motora E12

Napsal: úte lis 20, 2012 10:32 pm
od Mis.us
Gufero kliky u setváku se nedá měnit jen odpáčenim převodovky (tak aby to bylo kvalitní).Motor ven-setrvák sundat a rovnou přetěsnit ty dva klínky, který jsou zasazený do odlitku uložení hlavního ložiska klikový hřídele.Většinou chčijou ony a ne gufero,ale samozřejmě je dobrý udělat oboje gufero originál něco okolo 400,-

ps. Taky je dobrý kouknout na ložisko v setrváku,kde je uložená mrkev(hřídel převodovky) bejvá po dlouholetym provozu rosypaný.Mišus

Re: Guferá motora E12

Napsal: úte lis 20, 2012 11:02 pm
od Polevoj
No nazdar, sverim se tedy radeji do rukou nejakeho odbornika - do toho sam nejdu :mrgreen:

Re: Guferá motora E12

Napsal: úte lis 20, 2012 11:12 pm
od Mis.us
no,přivez to do Prahy :wink:

Mišus

Re: Guferá motora E12

Napsal: stř lis 21, 2012 7:22 pm
od Raper
Ahojte doplnujuca otazka ku guferam, Martinekk vravel ze kdesi bola chyba v opisani rozmerov gufera, teda uz je to spravne na prvy obrazok v konverzacii sa mozem spolahnut? Na hlave su oba gufera rovnake? Pisalo sa aj o panvickach, saloch (klznych loziskach) k nim su nejake cisla co objednat? Dakujeeem.

Re: Guferá motora E12

Napsal: stř lis 21, 2012 8:19 pm
od Mis.us
gufera používám pouze originál,radim všem aby je používali(objednat přes vin u Subaru).Co se tejče šálek,s tim je problém v tom,že ten,co díly objednává potřebuje vědět,jestli jsou na přebroušenou kliku-bud na 1., 2. nebo 3. brus 1.brus 0,25, 2.brus 0,50 nebo 3.brus 0,75mm ánébo na nepřebroušenou-vetšinou nesmysl,klika hází a bez brusu vydrží jen pár tisíc.


Tohle je fotka od Martinkka,používám stejný.Jsou izraelský a je na ně spoleh.cena dobrá.

http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 475f683f1d

Ps. Do ojničních ložiskek se musí navrtávat maznice podle originálu,jsou bez děr.Mišus

Re: Guferá motora E12

Napsal: stř lis 21, 2012 11:02 pm
od Polevoj
Mis.us píše:no,přivez to do Prahy :wink:
Mišus
No proc ne? :) Kdy ma tvuj servis otevreno?

Re: Guferá motora E12

Napsal: čtv pro 27, 2012 6:53 pm
od Raper
Nevite nekdo nahodou co to stoji od subaru? mne se podarilo sehnat v kezmarku vsechny gufera ceny od 4 do 7 € za kus znacka AJUSA a CORTECO - mate s nimi skusenosti? V prodejnach rikali ze Subaru si stejne nedela gufera samo teda pry nema vyznam to objednavat pres Subaru jen staci sahnout po dobre znacke. Tam se naskyta otazka ktrera je ta dobra?

Re: Guferá motora E12

Napsal: čtv pro 27, 2012 8:35 pm
od Mis.us
ahoj záleží jaký gufero máš na mysli.

nejdražší gufera jsou k ložiskům na kola cca 350,-/ks

na motor je to od 100,- do 300,-/ks

k hřídelce od řízení do 100,-/ks

převodovka/diferenciál cca 150,-/ks

Problém je v tom,že subaru sice nevyrábí témeř nic,ale používá nefalšovaný japonský firmy/značky k výrobě dílů (denso,tokico,mitsuba apd.)

konkrétně pro subaru gufera vyrábí firma "NOK"

ajusa se vyrábí ve Španělsku,to se subaru nemá nic společnýho corteco je asi Německý,nevim.

Toho Corteca bych se nebál. Mišus