Stránka 1 z 4

Autobaterie Libero E10/E12 93-00

Napsal: sob zář 16, 2006 11:43 am
od covex
Baterie do novějšího Libera:

Varta:
SUBARU, LIBERO autobus (E10, E12), 1.2 i 4WD (E12, FA), 40 / 54kW
Čislo vyrobku 545 155 033 2082
Vyrobni rada ASIA dynamic
napeti [V] 12
kapacita baterie v Ah 45
test za studena dle EN (v A) 330
délka (v mm) 238
Sirka v mm 129
vyska ( v mm ) 227
Spodní provedení B00
razeni polu 0
druh zásuvky 3
Cena k dnešnímu dni cca: 1500,-

Akuma:
Č. v. 545 111 033 B24J
Ah 45
Vybíjecí proud 330
Typ pólů 1
Uspořádání článků 0
Délka 237
Šířka 128
Výška 225
Uchycení B00
Cena k dnešnímu dni: 1750,-

ve VJ cars mají levnější

Napsal: sob zář 16, 2006 7:25 pm
od pb
Ve VJcars Liberec jsem kupoval Panasonic (typ nevím - řekl jsem "do Libera") za cca 1200-1300 Kč.

Napsal: pon zář 18, 2006 5:21 pm
od covex
Tak tos mel asi kliku, ted jsem tam byl a nemaj, jen na objednavku a Vartu za cca cenu co jsem tu psal.

Napsal: pát zář 22, 2006 7:35 pm
od peple
V AUTOBADOSu sem v červenci kupoval baterku značky BRIT za 1400,-
Podrobnosti zašlu

Napsal: pát zář 22, 2006 7:50 pm
od covex
O BRITech vim. Koupil jsem nakonec ale za 1580,- tu Vartu v Alitopu. V Autokelly ji meli za 1790,- a ve VJCars mi ji nabizeli za 1890,- :wink: MMCH: hned vedle Autokelly je v LBC i Autoprim. Tam je maj taky.:)

akumulátor

Napsal: čtv srp 02, 2007 7:58 am
od Petr K.
Ahojda, potřebuju vcelku rychle obměnit baterku. Mám jasno v parametrech (45 Ah, 330 A) a v tom, že musí jít o variantu pro japončíky, tj. s menší šířkou (cca 130 mm). Už tak se na webu hledá docela složitě (volil bych Bannera kvůli menší výšce, většinou bývá skladem Varta Asia Dynamic), ve většině katalogů ale bývá ještě varianta označená P a L. Tuším, že je to označení konektorů (občas ještě specielní Ford). :roll:
Takže prosím o radu: Která z verzí P nebo L je ta správná do staršího Libera? :?: Předem moc díky za radu!
P.

Napsal: čtv srp 02, 2007 8:33 am
od Karel
Popiš rozměry původní baterky, a taky když máš baterku vývodama/pólama/ k sobě na které straně je plus"+". Baterky prodávám vybereme.
K.
:lol:

baterie

Napsal: čtv srp 02, 2007 8:50 am
od Petr K.
Díky Karle, rozměry původní baterky (tuším Akuma, vydržela jen dva roky, což mi přijde sakra málo) byly d220*š130*v220, s tou výškou tak tak, neprobíjení přes plechové víko jsem řešil kusem gumy. Proto se mi zdála lepší baterie Banner, která udává výšku 203 mm. Celý kaslík odhadem 240*140*220. Nedostanu se teď bohužel k autu, mám ale dojem, že + je vpravo. Aktuálně nastartuju jen při zhasnutých světlech a vypnutém rádiu, baterku bych proto potřeboval vyřešit do víkendu. :(
P.

Napsal: čtv srp 02, 2007 9:19 am
od Karel
Ještě dotaz:prúměr vývodů 16-18mm evropský, nebo japan tenký?
Ale ať jeto jak jeto koupil bych znova to samé.Životnost baterie asi vůbec neovliňuje jmenovka na obale.Je toho víc: pečlivost ve výrobě doba skladování a hlavně provozní podmínky.Ze skušenosti vím, že není vyloženě špatných baterek.
K.
:twisted:

Napsal: čtv srp 02, 2007 9:43 am
od Petr K.
Vývody mi přijdou standardní (evropa), ale přiznám se, že jsem nikdy neviděl tenké japonské. Taky myslím, že na značce až tak nezáleží, s předchozí Akumou jsem ve Š110R najezdil přes 7 let (přes zimu byla v teple). Každopádně díky za radu, jestli nastartuju, dojedu ke specialistům a nechám vyměnit kus za kus, jestli nenastartuju, ověřím že + je vpravo a ještě přeměřím ty vývody. Všem Liberistům přeju léto s hladkými starty a modrou oblohou ve střešním okně. :D
P.

Napsal: sob srp 04, 2007 2:13 pm
od Martinekk
Petr, riešil si kostry? Skús premerať úbytok na prívodoch k štartéru. Mali sme kedysi rovnaký problém.

Napsal: pon srp 06, 2007 8:36 am
od covex
Na strankach varty maji pekne klikatko kde najdes primo Libero. Ja sem koupil tuto:
Varta 54515503320 asia dynamic 12V 45Ah 330A 238x129x227mm uchyceni B00 poly 0
je stejne usporadana jako ta puvodni, drobne milimetrove rozdily nehrajou roli. 45Ah je hodnota doporucena v prirucce k autu. Neni uplne snadne ji sehnat, neb to neni nejbeznejsi typ.

Napsal: pon srp 06, 2007 9:22 am
od peple
Baterii sem sehnal bez problémů, ale se špatným průměrem vývodů.
Takže teď už mám předěláno na evropský...

Napsal: stř srp 08, 2007 11:59 am
od Mira
Ještě že jsem nevěděl, že je s baterkou problém. Tak jsem zajel do Akumy a normálně koupil tu samou i s tenkým vývodem za caa 1400. Už nevím přesně. :)

baterka

Napsal: pon srp 13, 2007 4:08 pm
od Petr K.
2Martinekk:
Kostry jsem neřešil, objednal jsem novou baterku Banner (v Praze na Vápence jsou schopni ji dovézt už cca za tři hodiny), po namontování Bobeš startuje perfektně. Cena byla asi 2200. Takže veškerá elektroinstalace v autě je OK, původní baterka opravdu odešla už po dvou letech. P.

Napsal: pon srp 13, 2007 8:01 pm
od michael
Mohlo jít o vadnou baterku, ale stejně se mi to zdá moc brzo aby odešla po dvou letech. A kontrola koster a zároveň i elektroinstalace se určitě vyplatí, maximálně zjistíš, že je vše v pořádku.

Napsal: pon srp 13, 2007 8:38 pm
od dědek
Nepotřebuje ta "špatná" baterka jen dolít destilku? Aspoň dvakrát za rok to je potřeba kontrolovat. Asi nepatříš mezi motoristy, kteří tohle nevědí, ale i "bezúdržbová" baterka se musí dolít. Interval bude delší, ale i ta se ohřívá a voda odpařuje. A s tou cenou tě pěkně natáhli. Já kupoval baterku (značkovou) za necelých šestnáct stovek. Nabitou, před prodejnou ji strčil pod sedačku a zapojil. První start signalizoval, že potřebuje dobít, ale od té doby bez problému. Dědek

Napsal: úte srp 14, 2007 7:07 am
od Karel
dědek píše: "bezúdržbová" baterka se musí dolít.
Bohužel se baterka s prodlouženým cyklem údržby vydává za bezúdržbovou.Ale bezúdržbová bývá o 50% dražší a skutečně nic nepotřebuje.Žádná voda, žádná starost.
K
:o

Napsal: úte srp 14, 2007 12:21 pm
od peple
Chci se zeptat jestli stačí pravidelně dolejtvat opravdu jen destilku?

Napsal: úte srp 14, 2007 12:49 pm
od dědek
Pokud prokazatelně z baterky nevyleješ nějaký elektrolyt při manipulaci, dolévá se opravdu jen destilkou. Dědek