Stránka 4 z 4

Re: Autobaterie Libero E10/E12 93-00

Napsal: pon čer 23, 2014 12:33 pm
od covex
Pres vikend me vypekla baterie Varta v aute, vetsinou se to stava az na podzim. Uz delsi dobu se projevovala obcasnymi problemy pri startu i po delsich jizdach, ted uz jsem malem nenastartoval (zvlastni je ze hlavne za tepla). Stari 4 roky - tedy stejne jako predchozi Varta, kterou jsem mel.

Zkusil jsem tedy tentokrat sahnout po jinem vyrobci a objednal jsem Exide
http://www.battery.cz/autobaterie-exide ... ea456.html

typ EXIDE Premium
krátký kód EA456
kapacita Ah/20hod při 27°C 45
napětí (V) 12
startovací proud (A) EN 390
nádoba B24
délka (mm) 237
šířka (mm) 127
výška (mm) 227
hmotnost baterie (kg) 12,3
polarita 0, (PLUS) pól vpravo
pól 1/3 - adaptér
spodní uchycení Korean B1
záruka 24 měsíců
typ bezúdržbový
speciální vlastnosti indikátor stavu nabití, labyrintový systém víka
připraven k použití ANO
cena 1330,-

Doufam, ze bude pasovat.

PS: Akuma je jiz definitivne minulosti - autobaterie jiz nekolik let nevyrabi a znacka Akuma jiz v podstate take zmizela.

Re: Autobaterie Libero E10/E12 93-00

Napsal: úte čer 24, 2014 5:27 am
od dědek
Asi to bude rada zbytečná, protože se do Varty nedostaneš, ale i tak. Po čtyřech letech na sulfizaci článků je dost brzo. Jako by chyběl elektrolyt -tedy destilka. Někdy stačí dolít a další čtyři roky baterka šlape. Dědek

Re: Autobaterie Libero E10/E12 93-00

Napsal: úte čer 24, 2014 11:36 am
od covex
Dedku, zkusim to, protoze chci mit zase jednu startsi baterku jako zalohu, ale rozebirat ji nebudu dokud nemam jinou :).

Re: Autobaterie Libero E10/E12 93-00

Napsal: stř čer 25, 2014 4:07 pm
od covex
Tak do te VARTA baterky se da dostat asi leda vrtakem.

Exide ma dve vyhody:
1. vetsi startovaci proud (330 vs 390A) uvidime v zime
2. dodava se s redukcemi kontaktu na velke prumery (coz se muze hodit nekomu, kdo ma predelane svorky)