Maximální rychlost, chiptuning,...

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od Jarda »

Souhlasím a připojím se, Libero je autíčko na pohodu.
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
Uživatelský avatar
michalson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 122
Registrován: pát pro 01, 2006 4:35 pm
Bydliště: Říčany u Prahy

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od michalson »

...až budete trávit vpráci 14 a více hodin denně(7 dní v týdnu) taky budete spěchat ...
Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 147
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od michael »

Znáš to pořekadlo - ti co spěchali, už tam jsou :twisted:
Subaru Libero E12 r.v. 91
Aja+Dandy+2
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 186
Registrován: čtv kvě 10, 2007 9:24 pm
Bydliště: Unhošť

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od Aja+Dandy+2 »

Nebylo to vůbec osobní.Určitě nejseš zdaleka jedinej co dělá tolik,znám to sám dost dobře,taky jsem tak dřív dělal. Otázka zní jak dlouho to vydržíš a jestli to za to stojí,ale to už jsem určitě nepatří.Jen jsem chtěl říct,že liberko dle mého názoru a zkušeností,není úplně vhodné auto na pospíchání,ale když musíš tak musíš,to je život. :roll:
Aleš
Uživatelský avatar
Mira
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 05, 2006 11:37 am
Bydliště: Kostelany

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od Mira »

Konecne tema tolik zname z jinych autokonferenci :lol: .
Tuningovat se da cokoli a tedy i Libero. Bych rekl, ze by sla do Libera dat ta ridici jednotka z Justy 55kW a nebo jakakoliv tuningova a pak uz jen zkuseneho motorare a brzdu a ladit. Jednoduche to neni, ale jde to. On vetsi vykon neni jenom o rychlosti. Treba predjet hloupou Avii jedouci jen 50 do kopce zvlast kdyz za ni musis pribrzdit, tak se hodi kazdy konik. Rychlejsi predjeti = bezpecnejsi. Jinak taky jezdim v klidu, jen sem tam prozenu treba i Oktavku na kroucenych horskych cestickach, kde to navic znam. Tam uz to neni jen o vykonu.
A nejvic jsem jel 130 ale zpravidla do 98. Pri 100 se mi to neprijemne rozpiska. Nejaka netesnici guma ve dverich.

Mira
tak už bez
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od Tuti »

Ano,debata se trochu zhoupla. Asi jako když je na netu diskuse ke zprávě o ošklivé nehodě, většinou skončí u zásadní otázky, jestli je rozumnější dělat extrémní tuning na VW Golf II nebo lehce upravit BMW 328 :D :D . Nám se vlákno odvinulo od toho, že se objevily zmínky o Liberech jezdících 170. Nešlo o to jestli je to rozumné, ale o to, že se sériovým motorem to prostě nejde. Fyzikální zákony platí .. to je jako kdyby někdo tvrdil, že u nich na dvorku prší zdola nahoru. Takže jestli to není jen "latina" jak napsal Karel, musí jít o motor upravený. Výkon o 10 % nad nominální je asi vcelku běžný, protože výrobci si většinou v tecnických datech nechávají nějakou rezervu. Snad ještě 20 % by se dalo věřit při optimální shodě výrobních tolerancí. Ale o víc než 50% větší výkon se prostě bez úprav z motoru dostat nedá.
Jinak se shodnu s Mírou .. honba za nějakou maximální rychlostí je k ničemu, ale mít v rezervě pár koní navíc by se občas hodilo.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od covex »

Ono ta rychlost neni jen o motoru, ze. Libero proste nema na 170km/h karoserii a podvozek. Uz pri te max. rychlosti kolem 130km/h to je jak plachetnice za prudkeho vetru. :)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od dědek »

Nedá mi to, abych nepřipojil ještě jednu "životní" zkušenost. Š1000MB měla maximálku 125km/h. Z hodně dlouhého přímého kopce na široké silnici jsem z ní "vymáčk" rychlost hodně přes a až už ručičku nebylo vidět . Jaká to byla rychlost nikdo neví, neboť GPS ještě nebyla na světě a tolerance tachometru ? Však to byla doba kdy ve vesnici bylo "padesát" a mimo - co to dalo. Žádný radar, žádné měření, žádné pásy , žádné airbagy, shnilá podlaha, žádné STK a emise, benzín za 2,50 a nafta za 90 haléřu na lístky kupované na poště. Ne, že by se mi po té době stýskalo, ale bylo mi něco kolem pětadvaceti, každý týden dvě stovky z muzicírovaní jen pro svoji potřebu a se svým prvním autem (stará Octávka 1959) jsem za rok nalítal 28 tis.km. Neměl jsem rozum, když malou holku a manželku jsem nepřipoutaný vozil pomalu každý týden od nás za Jičín po cestách, kde se pohybovaly ještě předválečné auťáky s vůlí v řízení půlka otáčky volantu, rychlostí přes sto km/h. Z té doby mám i "rekord" 43 minut na trati dlouhé 65 km skoro neustále ve vesnicích a městech plných zatáček a výmolů. Tenhle rekord už nikdy nepřekonám, ne snad z důvodů , že auto jezdí pomaleji, ale že časem člověk "ztratí to srdce" nebo přesněji získá pud sebezáchovy. A tak, když zrovna včera mi ukazoval synek graf s počítače z brzdy , kdy motor 66kW ( necelých sto PS) " vyladil" na 246 PS a kroutící moment z běžných dvěstě a něco vyšplhal na 450 "ňutnů" při 2750 otáčkách, a že pak zatáčku, kterou jezdím max. 60, on "děla" 150 na "pouťových" závodech do vrchu pro neregistrované, odpovídá mladické neodpovědnosti a nerozvážnosti. To, že motor vyvine tuhle obrovskou sílu je jedna věc , ale nacpat do do staré skořápky Golfa II už hraničí se sebevražednými sklony. Tak na závěr jen to, že za souběhu okolností (vítr v zádech, benzín 100 oktanů, dlouhý kopec a šest velkých koňaků v krvi) asi lze i Libero roztočit tak, že se ručka tachometru "kouká" na doraz
z druhé strany. Vždyť Simson 50 , který na rovině dokáže sotva šedesát, lze s kopce "vytočit" docela snadno přes osmdesátku . Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od kce »

tak jako ja s liberem jel z kopce (bez tech konaku teda :D a na be91) pres nejakejch tech 140 nebo kde konci tachac, no proste rucicka oprena o "nulovatko".. ale to neni zadny tuning ani vykon, ale zhovadilost nerozumneho mladika...;)
..never more..! :evil:
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od ulus »

Myslím, že Libero není o rychlosti. Je to praktické vozítko na pohodu. Přesedlal jsem do něj po Unu 1,3 v turbu a Alfě 33 1,7i s boxer motorem. Souhlasím, že na bezpečné předjetí je dobré, když se natlakuje turbo, vmáčkne vás to do sedačky a kamioňák si ani nešimne, co to bylo za auto. Libero tohle všechno mění. Jsem v něm v klidu, nikam se neženu, počkám, až bude vhodné místo na předjetí, závodníky pustím před sebe. Prostě obrat o 180 stupňů. Sedli jsme si navzájem.
A když se bavíme o tuningu, tohle auto by jste museli kompletně předělat od podvozku po karoserii.
Ale jelikož je to 4 kolka, není lepší směr zabývat se uzávěrkou diferenciálu, mezinápravovým diferenciálem, volnoběžkama :D ? Jestli je to vůbec možné a kolik by případné úpravy stály?
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od Martin H. »

Určitě by bylo zajímavé mít v autě závěry, volnoběžky a mezinápravový diferák. To už by potom ale bylo opravdu nejsložitější auto na světě a věřím tomu, že bys víc hodin strávil opravami v garáži než na silnici.

Martin.

PS. Otěch volnoběžkách už jsem kdysi přemýšlel, ty by se hodily. :roll:
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od Tuti »

ulus píše:... zabývat se uzávěrkou diferenciálu, mezinápravovým diferenciálem, volnoběžkama :D ? Jestli je to vůbec možné a kolik by případné úpravy stály?
Když na to přijde, dá se udělat prakticky cokoliv - ale mezinápravový diferenciál by znamenal především úplně jinačí převodovku a to je mimo realitu, volnoběžky by asi udělat šly, ale náklady by se těžko vrátily. Ovšem uzávěrka na předek by se v dobře vybavené dílně dala udělat, a ta by se občas šikla.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
michalson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 122
Registrován: pát pro 01, 2006 4:35 pm
Bydliště: Říčany u Prahy

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od michalson »

...uzávěrka se dá nahradit dvojtou ruční brzdou...
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od škatulka »

Náhrada uzávěrky dif. dělenou ruční brzdou je velice nouzové řešení, které jsem
použil u svého malotraktoru s motorem JAWA 250 v kombinaci s převodovkou z
trabanta a poloosami a náboji ze Š 100. Protože nemám ruchadlo na orání v tě-
žišti, dolaďuji jízdu v přímém směru přitažením pravé brzdy. Projevuje se to však
velikou ztrátou výkonu, který se spotřebuje na ohřátí bubnu. Další problém je při
tažení nákladu, když prokluzuje jedno kolo. Když přibrzdím jedno, proklouzne se
druhé a při odbrždění naopak. Ještě že u traktoru na kola vidím a trochu je dokážu
regulovat. U auta kola nejsou vidět takže regulace žádná. Jediná výhoda je při
jednom kole na trávě a druhém na asfaltu ale zase, když zarzdím kolo na trávě
na druhém mám poloviční výkon. Já už bych touto cestou nešel (12 let v provozu).

Držte mi palce, v úterý jedu na STK. Škatulka
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od Tuti »

Možná se to do tohoto tématu moc nehodí, ale .. v posledním týdnu jsem jel dvakrát po dálnici z Liberce do Prahy a zpět a v obou případech jsem (samozřejmě s potěšením) pozoroval pozoruhodný úkaz. Libero totiž jelo podstatně líp než obvykle a snad i než "zamlada". Ručička rychloměru ochotně opouštěla stupnici v úsecích, kde jindy sotva doleze ke stotřicítce a na přidání plynu motor reagoval nezvykle ochotně. Spotřeba přitom (odhadem podle budíku) nijak nevybočila z běžných hodnot.
Samozřejmě mi vrtalo hlavou, čím to je, že motor tak zázračně posílil. Benzin byl od stejné pumpy jako obvykle a žádnou opravu ani seřízení jsem v poslední (ani předposlední :D ) době nedělal. Až mi došlo, že příčinou asi bude současná vysoká vlhkost vzduchu. Je to fakt dlouhodobý extrém - v baráku nám vylezly mokré fleky na zdech, které jsou jindy suché jako pepř a i v TV mluvili o relativní vlhkosti nad 90%.
O pozitivním vlivu přidání určitého množství vody do spalovacího procesu jsem kdysi dávno četl .. a teď jsem si ho vyzkoušel. Samozřejmě těžko se odhaduje, ale myslím že bez přehánění můžu říct, že motor mohl mít tak o 10% větší výkon - a to zadarmo, jen za trochu vody. Kdyby měl někdo náladu na experimenty s výkonem, možná by tohle byla zajímavá cesta.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od Lubomír »

...sa pozri na sviečky, pri vyššej vlhkosti vzduchu sú krásne "vyprané" izolátory, skoro žiadny karbón. Vysvetlenie: pri spalovaní zmesi s vyšším obsahom vody dochádza k počas šírenia sa plameňa v zapálenej zmesi k rozkladu vody na vodík - ten sa spáli, a kyslík - ten zoxiduje zasa čokoľvek, s čím sa dá zlúčiť. Kedysi bol publikovaný kvapátkový systém prikrmovania žiguláckeho motora kvapkami vody , malo to lepšie ťahať a mať menšiu spotrebu - úspora asi tak 0,8l/100vku, no a výsledok bol perfektne čisté sviečky. Iste sa nájde niekto, čo s tým tiež robil pokusy, (a nechal toho). Princíp pochádza z motorov nemeckých stíhačiek, tiež dokázali krátkodobo zvýšiť týmto spôsobom výkon motora vstrekovaním vody, - forsáž - kým nezdrhli nejakému spiťoušovi.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od peple »

Přesně to co píše Tuti pozoruju u novějšího od začátku co Libero mám, ale nikdy sem se nedostal (u počítače nevzpomněl) k tomu abych to sem napsal.
Jsme tedy jen dva a nebo je i někdo další co tenhle "úkaz" pozoruje :?:
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od dědek »

Kdysi, když jsem dělal ještě ve sklárnách a do práce jezdil na dvousedadláku Jawa 50 , už jsem měl zjištěno, že za letního vedra kopeček ke sklárnám na trojku nikdy nevyjedu. Když však pršelo nebo byla mlha , tak bez problému- jako nic. Tehdy se mnou dělal jeden starší pán, který jezdil snad se vším co mělo nějaké kolo. Vypravovoval jak už za prvé republiky byly motocykly, které měly dvě nádrže. Jednu na benzín a druhou na vodu. Do karburátoru u vstupu sání byla malá trubička kam vedla hadička s vodou a když se motor patřičně ohřál , zapnul se kohout s vodou a motor jel o poznání víc. To je už před osmdesáti lety. Jenže, asi to má vliv na životnost motoru ( motor nějak víc rezaví zevnitř ? ) a tak se tenhle objev víc nerozvíjel a možná i upadl v zapomnění. U motoru s malým obsahem je tento "jev" daleko víc znát oproti výkonným motorům současnosti. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od peple »

Dědku, další hezká historka, ale u svojeho Libera sis ničeho podobnýho nevšim?
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od dědek »

Myslíš, jako, že jede líp když je mlha? "Nebo má Libero ještě jednu nádrž na vodu"? Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Odpovědět