Maximální rychlost, chiptuning,...

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
Patrik 1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 71
Registrován: pon srp 20, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek od Patrik 1 »

Jak rychle to jelo
Uživatelský avatar
michalson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 122
Registrován: pát pro 01, 2006 4:35 pm
Bydliště: Říčany u Prahy

Příspěvek od michalson »

...víc jak 110 jsem si netroufnul, jinak prázdný lítá i 170
Uživatelský avatar
ix
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 145
Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ix »

já myslel že přes 130 se tomu nechce...
Patrik 1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 71
Registrován: pon srp 20, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek od Patrik 1 »

není to překlep ta 170 mi taky připadá nějak moc na minidodávku s motorem 1,2l možná by to šlo z hodně prudkýho kopce (sněžka)
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Těch 170 je tak asi o 20 víc, než to doopravdy jede s plynem na podlaze po rovné dálnici, bez větru. :twisted:

Martin.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od covex »

Vsechno spatne. Maximalni konstrukcni rychlost vozu je 128km/h, podle toho co ukazuje tachometr se s tim da jet 140km/h. Tachometr ma normalne odchylku +10% takze to mame 140/110*100=128km/h. Podle me ridici jednotka ani vic nedovoli. Este to budu muset zkontrolovat pres GPS, ale podle me se neda s Liberem vic nez 130 po rovine jet. Mozna z kopce... mozna.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

covex píše: Podle me ridici jednotka ani vic nedovoli
Řídící jednotce na Liberu je to zcela, ale zcela jedno.
K.
:cry:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
michalson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 122
Registrován: pát pro 01, 2006 4:35 pm
Bydliště: Říčany u Prahy

Příspěvek od michalson »

Rychlost je dle GPS a zkopce,ručička tachometru byla v místech kde je doraz ... Spotřeba benzinu Vpower racing cca 15l/100km . Liberko trénuje denně na cestě do práce levý pruh na dálnici opouští jen zřídka,to se musí spokojit levným benzínem.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Tuti »

Mis.us píše: .. GPS mi naměřila 168km/h:-) ...
To je samozřejmě velmi pozoruhodné číslo :!: Jestliže normálních 40 kW jakž-takž stačí Liberu k dosažení 130 km/h, na 168 už je zapotřebí něco kolem 65 kW. Samozřejmě nejsou všechny motory stejné, když je už z výroby povedený a ještě dobře zajetý, tak pár koní navíc není nic neobvyklého -- ale tohle už je moc. Pokud se nejedná o rychlost naměřenou z kopce a s pořádným větrem v zádech, dovedu si to vysvětlit jedině tím, že motor je přečipovaný. Vzpomínám si, že o podobné rychlosti se zmiňoval i Michael. Jezdí ještě někomu Libero takhle rychle a slyšel někdo někdy o chiptuningu Libera?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Karel »

Tuti píše:
Mis.us píše: .. GPS mi naměřila 168km/h:-) ...
motor je přečipovaný
Toto je motoristická latina./chi,chi/ U nás by se dalo snad přidat na dávkování paliva,případně zvednout tlak od čerpadla.
Jistě že by se dal zvýšit výkon jakéhokoliv motoru. Jenže cesta je jiná.Odstranit všechny pasívní odpory,jiná hlava,jiné písty,jiné ojnice, jiná vačka,jiná klika,jiný rozdělovač,jiný setrvačník, jiný výfuk.atd....Ale stojí to za to :?: :?: :?:
A pak zákonitě neprojdeš na STK na emise...
A ten rok výroby je na nášivkách pasů, a na oknech. :lol: pokud je správný VIN.
K
:lol:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 147
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od michael »

Já jsem jel s tátovým Liberem něco přez 140 Km/hod v Rakousku na dálnici a myslím si, že je to na něj až dost :wink:
Subaru Libero E12 r.v. 91
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od Mis.us »

Pro:Karel..Jojo,vim že je ten rok výroby na stítku na pasu(97),jináč motor byl prej dělanej..
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob led 08, 2011 12:09 am, celkem upraveno 3 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Mis.us »

michael píše:Já jsem jel s tátovým Liberem něco přez 140 Km/hod v Rakousku na dálnici a myslím si, že je to na něj až dost :wink:

stydim se co jsem psal,to auto by se nemělo trápit...
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob zář 10, 2011 1:26 am, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Tuti »

Tuti píše: .. o podobné rychlosti se zmiňoval i Michael..
Pardon - vloudila se mi chybička, byl to Michalson ( viewtopic.php?f=14&t=596&start=20 )

Co se týče "chiptuningu", jsem přesvědčen, že ladičská firma by z motoru přeprogramováním ŘJ dokázala kolem 60 kW dostat .. v Justy dává jako sériový 55 kW. Do Libera šel přiškrcený - konstruktéři velmi moudře usoudili, že na vratký a větroplachý vozík bez deformační zóny je nějakých 130 až dost ... :D
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Tepelné clony

Příspěvek od dědek »

Od tepelných clon je to sice téma mimo , ale už na podzim jsem při čtení "170 km/h " šel do vývrtky. Libero je minidodávka a mikro (nebo spíš už piko) bus. Tedy žádný závodní stroj a pokoušet osud při rychlosti nad 110 je docela hazard. Vemte si, že od nárazníku nebo svodidla nás dělí dejme tomu třicet cm plechu bez jakékoliv deformační zóny. Spoléhat na rám je skutečná naivita, neboť ten slouží na "rozhánění "větví a křoví, ale při nárazu na skutečně pevnou překážku- už jen ubližuje. Kdo se pokouší jet s Liberem víc jak sto, měl by povinně shlédnout aspoň obrázky Liber, který ve městě ( tedy do rychlosti 50km/h) do něčeho nebo někoho narazily. A nemusí to být vyloženě čelně. Když pak jedu osmdesát a blížím se ke kamiónu před sebou vůbec mne nenapadne pokus o předjetí. Prakticky by to šlo. Ale těsně po předjetí dostane Libero takovou facku od větru, že to raději nezkouším. "Drncnout" pak předkem do kamionu či svodidel, to abych se předem minimálně loučil s nohama. Tak, že nedoporučuji právě s LIberem zkoušet co to dá. Když jsem kupoval Toledo tak mi prodavač řekl. Maximálně to jede 182km/h a nemusíte to zkoušet. Samozřejmě jsem mu to nevěřil a musel to vyzkoušet. Sekl se o tři km. Já "vytáhl" jen 179 . Později jsem se dočetl v chytré knížce , že je celkem snadné , aby ŘJ byla naprogramována tak, aby pustila jen tolik benzínu(nafty)v závislosti na otáčkách, aby auto prostě víc nejelo. Tady mají výhodu starší Libera, který by šly "vytuningovat "a za cenu spotřeby , výkon motoru zvednou i dvojnásobně. Synek z dieslu 1,9 TDI 66kw teď ždíme skoro 200kW. Golf trhá asfalt i na čtyřku, ale stěží vydrží jedny závody, t.j. příprava , tréning, ostrý tréning a závodní jízdy tak 500km. A to kdoví jestli. Ale i tak dělat GO pomalu celého auta po 500km ? Naprostý blbec nebo šílený fanda. (Já říkám obojí) Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Tepelné clony

Příspěvek od Karel »

Tuti píše: Co se týče "chiptuningu", jsem přesvědčen, že ladičská firma by z motoru přeprogramováním ŘJ dokázala kolem 60 kW dostat ..
Jen mi nebere, co by přeprogramovali.Existují tzv.emulátory na oblbnutí motoru.
Ale u našich aut je počátek vstřiku dán impulzem z rozdělovače a okamžik zážehu taky.
Tak jen snad si pohrát a dokonale naladit nejvhodnější předstih.
Co se týče "tuningů",nebo dokonce "tuzigů" , tak tu asi prostor není.Jedině bych v úpravách snad šel do zvýšení brzdného účinku, nebo zvýšení pohodlí /komfortu/ za jízdy např ofuky. A třeba centrál, případně alarm,nebo tajné vypínání a třeba přídavné nezávislé topení. A ještě něco veselejšího :arrow: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004061301 A ještě něco o nás a pro nás :arrow: http://www.protovision.cz/index.php?opt ... &Itemid=36
A vono toho je tu spousta, jen prohrábnout gůgla...A tohle je taky móóc pěkný. :arrow: http://elka.cz/edenik/chiptuning-na-daciu/
K.
:shock:
Naposledy upravil(a) Karel dne pon bře 17, 2008 4:33 pm, celkem upraveno 7 x.
Nikdo není dokonalej.
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od peple »

Odděleno od tepelných clon (i když ten kdo chce s Liberem jezdit víc jak 130 bude nějakou tu "tepelnou clonu" potřebovat - ale ne na výfuk :mrgreen: )
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od dědek »

Tak díky Peple, tady se asi dost "vyřádíme". Jak píše Karel "tuningáři" se dělí na dva tábory. Jedni nechají motor na pokoji (maximálně mu udělají barevný přeliv) ale ostatní "vylepšují" do nejroztodívnějších vymyšlenin, že z toho začíná rozum stát. Osobně jsem viděl Š120 do, které nacpal majitel 450 tisíc a z toho jen 220 tisíc za "muziku" . Ten byl ale "obojetný", protože nenechal na pokoji ani motor a nápravy a do Š-120 nacpal motor do předního kufru z nějaké Alfy . Za takto upravené auto chtěl jen 400 tisíc a hledal kupce. (Asi hledá dodnes!) Pak exitují ti druzí ( případ mého synka , který do skořápky nevalně nastříkáné "slitým zbytkem barev) co nejvíce odlehčené,strčí motor totál předělaný z původních 66kW na 200 kW .Tady tunig spočívá ryze v motoru a výměně všeho co zvýší výkon bez ohledu na to jak dlouho to vydrží. Tihle jezdí do prostoru Rálska (spíš asi už jen jezdili, neboť jsem slyšel, že od letoška po loňském maléru je "válkám" konec) a na čtvrt míle se předhánějí, kdo bude rychlejší. Zpravidla nevítězí vysokoobsahové závodní káry typu největších BMW a amerik , ale malá lehká auta , kterým motor točí přez 14 tis. otáček a za něj nacpou aspoń šestikvaltovou převodovku z audiny. Dneska je na trhu tolik možností, jen mít na to peníze. Cesta jak"roztočit " liberácký dvanáctistovkový motor a dát mu nejen 60kW , ale i víc , je mimo běžných fíglu (sání, výfuk, ostrá vačka "T" písty a chrom v kanálech ) třeba i v nakomponování TURBA na parohy výfuku. Když to jde na Š-120, tak proč ne na LIberu. Jenže s lety člověk na tyhle "voloviny" už přestává myslet a když vrážet do Libera peníze tak za něco užitečnejšího . Třeba nezávislé topení. Mě osobně vůbec nevadí, že Libero jezdí do stovky , nikam už nepospíchám a vím, že každé přišlápnutí plynového pedálu vede jen k tomu, že dřív se musí zajet k benzínce. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od kce »

me asi leta bezi nak napred, protoze to vidim stejne jako dedek.. :D
nikam se nehonim, malo kdy specham, aspon nedostanu pokutu za rychlou jizdu a usetrim za benzin :wink:
Aja+Dandy+2
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 186
Registrován: čtv kvě 10, 2007 9:24 pm
Bydliště: Unhošť

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Příspěvek od Aja+Dandy+2 »

Ahoj Liberáci,tak tady tu debatu sleduju a dost se bavím. A popravdě už mě to nedá něco k tomu taky napsat. Na vytuněni jsou myslím daleko vhodnější auta než Liberko u kterého je to úplný nesmysl,stejně jako s ním jezdit nad 130km/h je sebevražda, bduh.gif ale když se někdo chce pořádně rozsekat, tak proč né. Jen u toho nemusím bejt a už vůbec bych nechtěl být účastníkem toho masakru. Liberko je přeci pohodové autíčko a jeho přednosti jsou úplně jinde než v rychlosti. Naprosto souhlasím s Dětkem a Kcečkem. Normálně drandím tak kolem 90km/h a na dálnici max. do 130km/h ale to začíná být o život ,takže většinou se pohybuju kolem pohodových 110km/h Mějte se fajn a přeju spousty kilometrů bez nehod a s rozumem :D Aleš
Aleš
Odpovědět