Vozejček za auto.

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Vozejček za auto.

Příspěvek od Karel »

Možná jde zdánlivě o maličkost, ale… je to zařazeno do kategorie technická způsobilost vozidla, a také patřičně bodově, a finančně ohodnoceno.
Připojení vleku za os. auto řeší §§ 62 a 66 Vyhláška federálního ministerstva dopravy o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
Číslo předpisu: 90/1975 Sb.
Kategorie předpisu: Vyhláška
Účinný od: 01.01.1976
Zrušen dnem: 01.07.84
Autoři předpisu: Ministerstvo dopravy
Částka: 22/1975 Sb.
Rozeslaná dne: 22.08.1975
Derogace: novelizován, rušen, ruší

Předpis zveřejněn ve Sbírce zákonů

Jedná se o toto: (1) Vozidla, která jsou určena k tažení, musí být vybavena spojovacím zařízením normalizovaných spojovacích a připevňovacích rozměrů. Zařízení musí přípojné vozidlo zajišťovat proti samovolnému uvolnění dvojitou mechanickou pojistkou. Zařízení musí působit samočinně nebo polosamočinně (druhá pojistka působí až po ručním ovládání; zařízení působící samočinně však musí mít mechanické dvojité zajištění a zajištěnou polohu zřetelně viditelnou.
(6) Vozidla - s výjimkou jednostopých - která jsou určena k tažení přívěsů, musí být kromě hlavního spojovacího zařízení vybavená též :!: závěsy pro pojistné spojovací zařízení (lana, řetězy) :!: , a to
a) vozidla s kulovým závěsem podle odstavce 2 písm. b) určená pro tažení přívěsů o hmotnosti větší než 350 kg závěsy pro křížové nebo vidlicovité zavěšení podle § 66 odst. 6,

(8) Přívěsy, s výjimkou přívěsů za jednostopá motorová vozidla, musí být vybaveny pojistným spojovacím zařízením (lana, řetězy), které musí při poruše hlavního spoje a následném přerušení spojení brzdové a elektrické soustavy mezi tažným vozidlem a přívěsem zajistit ještě částečnou řiditelnost přívěsu, popřípadě zabránit padnutí oje na vozovku.

Přípojná vozidla za osobní automobily.
(1) Pro přípojná vozidla (dále jen "přívěsy") za osobní automobily platí všechna ustanovení 181) , platná pro ostatní přípojná vozidla, pokud dále není uvedeno jinak.
(2) Celková hmotnost přívěsu nesmí být větší než 80 % pohotovostní hmotnosti tažného vozidla.

(3) Přívěsy nesmějí být používány k přepravě osob.

(4) Výška přívěsu nesmí být větší než 1,7 násobek rozchodu kol.

(5) Pokud příslušný republikový orgán při schvalování technické způsobilosti typu přívěsu nestanoví jinak, nesmí být nejvyšší rychlost přívěsu vyšší než 80 km/h.

(6) Přívěsy, jejichž celková hmotnost převyšuje 350 kg, musí být rovněž vybaveny pojistným závěsným zařízením, kterým se připojují k tažnému vozidlu křížově nebo vidlicovitě, přičemž vrchol vidlice smí být pouze na tažném vozidle.

(7) Závěsná zařízení přívěsů musí splňovat podmínky § 62.
Tolik citace ze zákona.
Je mezi námi někdo, kdo se vyzná v tomto paragrafovém problému?
Jde mi hlavně o to, že žádný z nabízených nových vleků toto neobsahuje, a někdo je musel schválit.Řetězy a pojistná lana tam nenajdete. Jak provézt kotvící bod na našem autě, zvlášť když má kouli na bajonet, nebo rychlospoj.
Toleruje to policie? Z čistě praktického hlediska to má asi opodstatnění.
vozik 1.jpg
vozik 1.jpg (183.59 KiB) Zobrazeno 5862 x
Celé znění je zde: http://www.lexdata.cz/lexdata/sb_free.n ... enDocument
K.
bduh.gif
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Vozejček za auto.

Příspěvek od Karel »

Zítra mám před sebou cestu s vlekem, tak jsem to vyřešil takhle :arrow: asi to tak nechám nafurt.
TZ.JPG
TZ.JPG (148.5 KiB) Zobrazeno 5791 x
K.
:lol:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Vozejček za auto.

Příspěvek od dědek »

Karle, v únoru jsem kupoval nový vozík v Benátkách ( STEMA) . Dávají k tomu "žehličku", která obsahuje zabezpečovací zařízení - pojistku a tudíž žádná lanka- řetězy a podobně. A na novém autě (HONDA Jazz), kde jsem si nechal dodělat tažný rovněž není žádný háček na nějakou pojistku.Asi už počítají s tím, že málokdo používá starou žehličku, kde hrozilo "odjištění a odpojení". Jinak když jsem měl ještě starý vozík
(r.v.1980) tak jsem tam měl silný lanko , který jsem zapojoval třeba na Octavii stejným způsobem jako na tvým obrázku a nikdy nebyl problém. Z obrázku je zřejmé , že ta spodní "žehlička" má určitě zmíněné jištění a řetěz tedy už není potřeba. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Vozejček za auto.

Příspěvek od Karel »

dědek píše:obsahuje zabezpečovací zařízení - pojistku a tudíž žádná lanka- řetězy a podobně.
Tak jsem koupil toto za 546,- je to to nejlepší co měli v třídě do 800kg.
P7090101.JPG
P7090101.JPG (77.92 KiB) Zobrazeno 5703 x
K.
:P
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Vozejček za auto.

Příspěvek od dědek »

Tak to je to samé co mám na vozíku já. Chce občas prostříknout nějakým mazadlem, aby s tím člověk nemusel zápasit. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Odpovědět