podtlaky

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
Odpovědět
yetti
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: čtv pro 11, 2008 2:42 pm

podtlaky

Příspěvek od yetti »

Nazdárek členové, nebudu chodit kolem horké kaše ani se nějak rozepisovat ale jen chci věcně poradit od někoho kdo tomu opravdu rozumí.Dělal jsem větší opravu na motoru u Libera EF 12 r.v.87 a zlobí mne asi podtlaky.Když to nastartuju tak to začne samo zvyšovat otáčky a zjistil jsem, že se neotevře klapka sání od vzduchového filtru.Vzhledem k této skutečnosti nemůžu ani seřídit karbec neboť směs je následkem toho velmi bohatá, protože to bere kde jen může.V minulosti jsem slyšel, že z těch podtlaků tam musí byýt jen některé a zbytek se může vyházet.Jednou jsem už takové Libero měl ale nepamatuji se jak to bylo.Pokud má někdo s tímto zkušenosti tak vřele uvítám nějakou radu.Moc dík
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: podtlaky

Příspěvek od Pajas »

NA foru jsou obrazky zapojeni
viewtopic.php?f=3&t=150
A odkud jsi? Je to zapojeni na deklu co odděláváš pokud ho někdo neztrhl..
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
yetti
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: čtv pro 11, 2008 2:42 pm

Re: podtlaky

Příspěvek od yetti »

jsem ze Štramberka.To schéma na deklu sice je ale měnil jsem sání a je tam o jeden vývod na hadičku méně.Mám karbec s automatickým sitičem a u tohoto typu prý musí být zapojeny všechny podtlaky.Kdo má sitič ruční tak může polovinu těch nesmyslů vyházet.No tak nevím, uvidíme zítra.Sehnal jsem další tak to zkusím vyměnit a uvidíme.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: podtlaky

Příspěvek od Pajas »

Aha tak se mrkni na ten návod, jsou tam i fotky..Pak dej vědět...
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
yetti
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: čtv pro 11, 2008 2:42 pm

Re: podtlaky

Příspěvek od yetti »

jo už jsem se na to díval no a téměř u všech jsou nějaké rozdíly včetně toho mého.Je to zajímavé, jsou to stejné obsahy i ročníky a přesto se to v lecčems liší.No moc ten systém nechápu ale vždy se říkalo že japonci to mají vymakané, no tak nevím.Zítra se do toho pustíme a pak ti dám vědět jak to dopadlo.Jo a nevíš kdo by koupil papíry na libero EF 12 i s SPZ ? technická je tuším až do 04/2009. má dokonce vyjímku z vyhlášky 102/95 Sb. § 28 atd. a znamená to že auto nemusí mít povinné štítky s homologacemi a ani štítek na karoserii s VIN.Pokud bys o někom věděl nebo to někdo zahlíd tady na fóru tak dejte vědět.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: podtlaky

Příspěvek od Pajas »

Já mám 3 libera a na každém to bylo jinak. Tu nabídku dej do prodám... Jaká je tam barva??
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
yetti
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: čtv pro 11, 2008 2:42 pm

Re: podtlaky

Příspěvek od yetti »

stříbrná metalíza.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: podtlaky

Příspěvek od dědek »

Bohužel, asi budou papíry už neprodejné. Předpokládám, že na starší, ale ani za na "novější" už to nebude terno. Před pár lety jsem prodal papíry na starší někomu do Prahy tuším za 15stovek (R.v. 1991). Asi by jsi musel podstoupit riziko, že na tvoje jméno bude někdo cizí jezdit. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: podtlaky

Příspěvek od Pajas »

Proč si myslíš dědku??že by se to nestačilo přepsat či jak??
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: podtlaky

Příspěvek od dědek »

Tak to můžeš vyzkoušet. Tak v úterý nebo ve středu ti v nejlepším případě příjdou papíry domů.(Musíš si rovněž vyžádat ověřenou plnou moc původního majitele zapsaného v TP) Ve čtvrtek vyrazit na evidenční kontrolu, kde ti zjistí , že papíry nesouhlasí s předloženým vozem (nejsou zas tak hloupí , aby nepoznali, že je to habaďůra a koupené papíry z něčeho jiného) Cesta samozřejmě je. Je to žádost o přestavbu. To si ale musíš vystát frontu na úřadě pro žádost o přestavbu. V pátek se neúřaduje a tak to získáš v nejlepším případě den před Štědrým dnem. Když hned v pondělí vyrazíš do pověřeného servisu nara-
zíš na problém, že v dílčích detailech se přestavovaný auto neshoduje s doklady (sám víš, že i jeden rok je doba, kde některé věci měnili Japonci snad, aby "zmátli nepřítele". Blb v servisu však bude trvat na tom , že aby dal souhlas s přestavbou , chce doklad výrobce- dovozce, že s přestavbou souhlasí a tak nakonec "jeden smetana" do kapsičky montérek a možná dojde k vyražení nového VIN vedle toho původního. Pak zjistí, že podobnou věc je třeba udělat i na rámu. Najít číslo, to vyhvězdičkovat a vyrazit nové. Předpoklad je, že v koupených papírek je už "vymazaný" číslo motoru. Je-li zapsáno už není řešení, neboť to udělají jen původnímu majiteli zapsanému v TP na "jeho" Úřadě, ale musí auto fyzicky vlastnit a dojet s ním na Evidenční kontrolu, kde číslo motoru zapíší do protokolu s kterým se musí na Úřad, aby jej "vymazali" a dál už figuruje jako vyměnný díl za předpokladu stejného typového čísla.(proto nejde šoupnout motor z novějšího do staršího a naopak) . A na tuhle anabázi máš 29.a 30.12.2008 Na Silvestra tě už všude vykopnou, nenarazíš-li na zamčené dveře. Ostatně to je i reálná šance v pověřeným servisu, kde "mechanik na přestavby" bude na dovolené a odkážou tě na 5. 1. 2009 . To je však už pozdě, nebo´t , to už tahle anabáze příjde v nejlepším případě - počítej se mnou. Cena papírů + evidenční kontrola 150,- + přestavba (min) 600,- + emise a STK ( min.) 1000,- + 800,- za přepis a (100,- položka "vymazání motoru" asi ti přeúčtuje prodejce papírů) a 10 000,- "bursíkova" ekologická daň. Dobrý co ? Tak, že máš-li nějaké auto bez papíru , tímto jej pouze "zhodnotíš" o svoji zkušenost, že TOHLE už nikdy více. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: podtlaky

Příspěvek od Pajas »

Aha tak to jo...Já si budu ještě přepisovat jedno. Mám to odhlášené na sebe, nemá to STk-takže evidenčka,přepis,depo. Musí to být pojištěné když to hned dám do depa??Technickou dělat nebudu zatím
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
yetti
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: čtv pro 11, 2008 2:42 pm

Re: podtlaky

Příspěvek od yetti »

V podstatě má dědek pravdu s tou přestavbou, motor už tam žádné číslo nemá jen je tam uvedeno EF 12.Byl to jen pokus, přišlo mi že se ještě můžou třeba někomu hodit než je zruším.Jsou típci co v tom umí chodit a mají na stk známé takže by to urychlili.To VIN by stačilo vyřešit jen na rámu, na kastli být nemusí.No a při troše dobré vůle může technik na stk připustit že to špatně čitelné číslo vlastně souhlasí.Je to možnost jen pro ty co si chtějí Libero nechat až do jeho smrti a dále ho neprodávat.
Karburátor sice mám jeden navíc ale ten budu teď dávat do auta i s sáním protože na tom co tam byl se z nějakého důvodu neotvírá ta velká klapka od vzduchového filtru takž to jede jako pořád na sitič.Směs je šíleně bohatá a už jsem tím odrovnal novou sadu svíček NGK.Je to prostě přechcané a nestíhá to spalovat.Má to automatický sitič a ten co tam budu dávat má manuální, tak uvidíme.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: podtlaky

Příspěvek od dědek »

Aspoň u nás mají na Úřadě na dveřích napsáno, že žádost o uložení RZ do depozita je podmíněna platným pojištěním (doklad o zaplacení v době, kdy se žádá o uložení, platná STK a Emise a protokol z evidenčky. Ten , ale budeš určitě mít už platný pro přepis. Seberou to osvědčení (nebo vlastně vůbec nedají) a stojí to stovku.( Nevím, zda-li při vložení nebo vybrání, ale to je jedno) Problém je v tom, že vrácení RZ podmiňuje opět platná STK a tak vlastně na ni musíš dvakrát a to poprvé na podvalníku (nesmíš po ose dojet bez RZ a osvědčení) Na STK "najdou" hned na začátku "závadu", že vůz nebyl přistaven s RZ a platnými doklady, a tak zpět na Úřad pro RZ a osvědčení a zpátky na STK, kde bude-li vše ostatní OK tak ti zapíšou platnost STK na obvyklé dva roky. Docela to člověka vytočí, ale nikde na těch Úřadech se na auto nikdo ani nepodívá a doklad, že je to to auto, co se o něm jedná , je jen protokol z evidenčky. A úplně největší průšvih, je, když tě Policie ČR načapá, že jedeš v autě, který má papíry v depozitu a neplatnou STK. (A nedej Bože, kdyby ses přichomejtl k bouračce. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Odpovědět