Stránka 1 z 2

Libuška už zase jede

Napsal: pon zář 20, 2010 2:42 pm
od ulus
Takže po několika měsících zápolení s hlavou už jsme zase na silnici. Libuna má za sebou výbrus sedel ventilů, komplet nový ventily, gufera a těsnění. Zavařené paroží - smekám před panem svářečem. Teď už chybí jen to doladit, postupně vyměnit podtlakové hadičky - zdá se mi, že to ještě někde přisává (cca -60kPa pokud se nepletu), přetěsnit výfuk (originál těsnění mi nebylo moc platný - asi by to chtělo rovinnou brusku, provizorně zkusím kamnářský tmel). Předstih 7 stupňů není nic moc, budu postupně přidávat do 10, uvidíme. Protože auto sice jede, ale ztrácí v kopcích. Možná to souvisí i s podtlakem a určitě s výfukem. Po rovině jsem měl zatím odvahu jen na 110 na tachometru.
Ale co mě překvapilo... Starý auto nesmí dlouho stát. Před opravou jsem jezdil denně, žádný problém s přibržďováním. Teď přibržďují přední brzdy, motorky stěračů jedou, jak kdyby umíraly, opět zatuhly lanovody řazení a to jsou jen věci, které jsou jasně rozpoznatelné. Takže jezdit, jezdit a jezdit.

Re: Libuška už zase jede

Napsal: pon zář 20, 2010 5:24 pm
od Tuti
Kamnářský tmel na výfuku nefunguje - nesnáší vibrace, rozpadne se a tlak ho vyfoukne. Já mám na výfuk tenhle tmel :arrow: http://www.drive-cz.cz/vyfukovy-system/ ... ir-sealer/ drží fakt perfektně, koupil jsem ho v jednom "tuningářském" krámku.

Re: Libuška už zase jede

Napsal: úte zář 21, 2010 7:35 pm
od covex
S tim dennim pohybem vozu je to svata pravda. Zvlast u starsich aut - staci par tydnu stani a auto jezdi jak nemocny...

Re: Libuška už zase jede

Napsal: čtv zář 23, 2010 10:02 am
od ulus
Tak jsem včera zase dojezdil. Chvilku pár škubnutí, pak jak kdyby se dusilo - asi nejel jeden válec a než jsem stačil bezpečně zastavit, tak mi chytnul zadní nárazník. Naštěstí jen trochu, takže jsem měl čas to uhasit hadrem a nic se nepoškodilo. Tímto v duchu děkuji pánovi, který mě upozornil na kouř, který ve zpětných nebyl vidět.
Takže to vypadá, že do výfuku šla směs a ten se pěkně rozpálil. Budu muset projít zapalování, mám strach, že to bude jasné po tom, co vyndám svíčku a bude na ní karbon od oleje. Ale uvidíme, může to být tisíce jiných věcí.
Za trest jsem Libušku nechal stát samotnou u silnice :P

Re: Libuška už zase jede

Napsal: čtv zář 23, 2010 5:58 pm
od covex
No to je nadeleni po takove oprave..:(

Re: Libuška už zase jede

Napsal: ned říj 17, 2010 5:00 pm
od ulus
Tak teď už babo raď. Svíčky jsou šedivý, jiskra jde. Na osciloskopu jsem toho moc nezjistil, jelikož to na volnoběh kolísá cca o 20 otáček, nedokázal jsem moc zasynchronizovat jednu špičku, ale při větší šířce se zdá, že VN bude v pořádku.
Změřil jsem tlaky, přes 12 na všech válcích.
Čidla teploty vody, vzduchu a podtlaku OK.
Podtlak stále špatný, o víkendu jsem vyměnil polovinu hadiček, přetěsnil klapku a mám stále cca 50kPa. Volnoběžný ventil je v pořádku, funguje jak má.
A bohužel jsem zjistil, že po odpojení podtlaku od víka ventilů jde z hadice pravidelně kouř. Toto by ukazovalo na gufera ventilů nebo těsnění pod hlavou. Ale emulze není, kouř z výfuku je bílý.
Takže bych něco podělal a hlava půjde zase dolů? Je mě matou ty tlaky, ty jsou v pořádku. ŘJ nic neříká :?

Re: Libuška už zase jede

Napsal: ned říj 17, 2010 6:48 pm
od Lubomír
popíš "pretesnil klapku" čo sa tým myslí? - na hřidelce klapky sú guferká(!!!) - zrejme poučenie z bolesti karburátorov na staršom.
Prefúkol si aj dírku k trubičke na povrchu komory klapky? - u mňa to bolo ono, prečo kolísali otáčky a podtlaky sa rozhasili! - prestreknuté acetónom, prefúkané vzduchom a zas máme podtlaky parádne. - A čierny humus v komore za klapkou, bol?

Re: Libuška už zase jede

Napsal: ned říj 17, 2010 7:41 pm
od ulus
Černý humus byl, ale ne moc, před půl rokem jsem to prostříkával, sice jen zvenku, ale bylo vidět, jak to pouští.
Asi jsem se špatně vyjádřil. Když jsem hledal díru v sání, poslední, co jsem ještě nedělal, byla klapka. Sundal jsem jí dolů, komplet vyčistil čističem na karburátory. Uvnitř je teď jako nová. V Subaru asi došly těsnění, takže jsem původní podlepil tmelem.
Jenom jsem nepochopil, k čemu je ta díra před klapkou, vypadá to jako obchvat.
Z čeho se vyřezává těsnění, když originál není k sehnání?

Re: Libuška už zase jede

Napsal: pon říj 18, 2010 11:57 am
od ulus
A jestli myslíš v komoře k parohům, tak tam černo je. No stejně, pokud vás nic nenapadne, tak to půjde při opětovném sundání hlavy všechno zase dolů a tentokrát to rozeberu do šroubku.

Re: Libuška už zase jede

Napsal: pon říj 18, 2010 6:28 pm
od Lubomír
A ten dôležitý ventil , ktorý ani neni videt si preveril? - to je ten, ktorý cvaká, keď necháš zapojené zelené konektory (testovací režim) na vyblikanie aktuálnej závady, aj keď hlási 5 blikov, teda všetko OK, tak po vypnutí motora do prvej polohy počúvaj, ten ventil má cvakať, tak sa zistí, či funguje - vyčítal som to z manuálu, je to tam po nemecky dosť krkolomne napísané v časti o hľadaní porúch, ale funguje to, cvaká=je dobrý, hadička k nemu sa dá aj ústami prefúknuť, ale doporučujem ten ventil nezašpiniť fúkaním, ale dať dolu hadičku a prefúkať ju vonku! - tá moja tam mala sajrajtík, ale dalo sa to očistiť tými vatovými tyčkami, čo sa inak pchajú do uší drobným detičkám, asi aby lepšie revali...

Re: Libuška už zase jede

Napsal: pon říj 18, 2010 8:21 pm
od ulus
Myslíš volnoběžný ventil, který je za studena otevřený, po zahřátí cvaká na volnoběh? Jeden konec je připojený na sání vedle podtlaku pro brzdy a druhý do vzduchovýho filtru. Tak ten už mám venku, prověřený, na napájení jsem si dal i ledku, abych pochopil, kdy se spíná. Po odpojení hadice sání do filtru je pěkně slyšet jak pracuje. Filtr jsem přetěsnil, nechal jsem jen tu dírku dole, ta vypadá, že je tam schválně.
Nebo je tam ještě jiný ventil? V manuálu je na obrázku ještě jeden - s mojí němčinou to nepřeložím, tam princip neznám, ten projdu o víkendu.
Co ten kouř z hadice odsávání z víka ventilů? Jsou to takový málo viditelný obláčky jak světlá pára nebo kouř, pravidelně v rytmu otáček asi. Smrdí, ale co na liberu ne. Hlavu mi dělali profíci, takže bych gufera skoro vyloučil, to spíš to těsnění pod hlavou, ale zase ty tlaky? Vůle ventilů? Dělal jsem si je sám, nastavení mi nevycházelo podle manuálu - taková ta tabulka s číslama válců a kolečkama, tak jsem to nastavil u každýho ventilu zvláště, na kružnici přímo proti vačce, myslím že 0,25 a 0,15 - podle manuálu.
Vyndal a vyčistil jsem i PSV ventil, už má vůli, ale při podtlaku se uzavře.
Ještě jsem si vzpomenul, jak vede tenká hadička z vývodu nad klapkou - myslím, že vede někam k benzínu, kdy tam má být podtlak? Když jsem jí zkoušel profouknout pusou, šlo to zlehka tam i zpět, při sání byl cítit benzín.

Re: Libuška už zase jede

Napsal: úte říj 19, 2010 8:26 am
od covex
ulus píše: Co ten kouř z hadice odsávání z víka ventilů?
Obrázek
Kterou hadici mas na mysli - souradnice?
ulus píše: Ještě jsem si vzpomenul, jak vede tenká hadička z vývodu nad klapkou - myslím, že vede někam k benzínu, kdy tam má být podtlak? Když jsem jí zkoušel profouknout pusou, šlo to zlehka tam i zpět, při sání byl cítit benzín.
Ta vede to nadrzky s aktivnim uhlim pres mechanicky roll over ventil a canistre purge solenoid. V aktivnim uhli kondenzuji benzinove pary z nadrze a prisavaji se po startu.
Popis: viewtopic.php?f=2&t=1376&p=14282

Re: Libuška už zase jede

Napsal: úte říj 19, 2010 1:17 pm
od ulus
Kouř jde z jediný hadice, která vede z prostoru ventilů, pak se rozdvojuje, jedna trubka jde do filtru, druhá trubka do PCV ventilu na komoře sání. Myslím, že jde vlastně o odvětrávání skříně motoru do sání.

Re: Libuška už zase jede

Napsal: úte říj 19, 2010 2:28 pm
od Lubomír
ano, odvetranie klukovky tu bolo popísané, aj pri dobrej kompresii sa predsa len časť zmesi dostane okolo piesta do priestoru kluky a pretlak expanduje do sania. Napomáhajú tomu aj karbónom zanesené drážky pre krúžky v piestoch - to býva vizitka menej kvalitných olejov používaných možno u predchádzajúceho majitela motora. Není olej jako olej, mne sa podarilo kedysi vcelku dobre udržať čistotu motora použitím toho čistiaceho oleja, čo odniesol usadeniny asi do filtra oleja, lebo ako z fotky na inom mieste fóra vidno, na moje velké prekvapenie motor ani po 300 000km nebol vnútri čierny a žiadne dymenie do sania som nikdy nevidel. Aj teraz doprajem motoru na novšom ten žltý čistiaci olejček...
tak ventilček funguje, je to on...
a ešte ma napadá - uzemnenie lambdasondy si preveril - nekecá? - alebo máš viacdrátovú už?

Re: Libuška už zase jede

Napsal: úte říj 19, 2010 2:46 pm
od ulus
Postupně.... Prvně podtlak, pak půjdeme dál :D
Je to jednodrát.
Je možný, že lambda dostala kotel, jak mi to chytlo, je otázka, jestli to bylo směsí, dirkou ve vlnovci, nějakým zapomenutým plastem nebo hořel vykapaný olej nasáknutý v tepelný ochraně nárazníku, protože po inspekci ten nárazník ohořelý nebyl, jen očouzený, rozteklo se provizorní víčko od nádržky s chlad. kapalinou a ... konektor který se připojuje lambda.
Jinak kablík je samozřejmě těsně nad lambdou zbaven izolace, takže jsem si tam ťuknul osciloskopem, nějaký signál z lambdy lezl (něco mezi sinem a trojúhelníkem), ale já vůl jsem nezměřil napětí. Kostra na lambdě je.

Re: Libuška už zase jede

Napsal: úte říj 19, 2010 2:58 pm
od Lubomír
a potom dostal na kotel aj ten malý domček s tromi drátmi , (v sektore asi tak M9) - hadička k nemu je dobrá? - a funguje? - myslím premeral si ho ohmmetrom, ako káže manuál?

Re: Libuška už zase jede

Napsal: úte říj 19, 2010 2:59 pm
od ulus
covex píše: canistre purge solenoid. V... a prisavaji se po startu.
Jak přesně ten ventil funguje? Kdy se sepne, kdy je rozepnutej?
Už se těším na víkend! Ale fakt! Jenom žena pro to už nemá moc pochopení :lol:

Re: Libuška už zase jede

Napsal: úte říj 19, 2010 3:00 pm
od ulus
Lubomír píše:a potom dostal na kotel aj ten malý domček s tromi drátmi , (v sektore asi tak M9) - hadička k nemu je dobrá? - a funguje? - myslím premeral si ho ohmmetrom, ako káže manuál?
Senzor podtlaku je v pořádku.

Re: Libuška už zase jede

Napsal: úte říj 19, 2010 3:42 pm
od Tuti
Ještě koukni, jestli se ti náhodou nepootočil rozdělovač (může se to stát, když se po seřizování pořádně nedotáhne).
Pak mě v souběhu všech souvislostí napadá spálený a následně ucpaný katalyzátor, to by snad do jisté míry mohlo mít na svědomí i ten kouř z odvětrání - kdyby si plyny z natlakovaného výfuku našly cestu kolem simerinků na ventilech. Ovšem spálený katalyzátor by asi nebyl prvotní příčinou, ale signalizoval by zase nějakou závadu v přípravě směsi :? .

Re: Libuška už zase jede

Napsal: úte říj 19, 2010 4:02 pm
od covex
V tom pripade jsou vyfukove plyny z dane hadice naprosto v poradku. Jedna se o EGR - http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation

Co se tyce funkce canister purge solenoidu, tak uz jsem zapomel kdy a jak ma fungovat, ale podle me to nemuze zpusobovat dane problemy. Problem v teto casti muze zpusobovat spis zhorsene startovani (bavime se o hadicce koncici v G5). Nakonec test je vicemne jednoduchy, proste to za behu ucpy, nebo naopak nech volne sat.