Číslo na rámu

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
Aja+Dandy+2
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 186
Registrován: čtv kvě 10, 2007 9:24 pm
Bydliště/Město: Unhošť

Číslo na rámu

Příspěvekod Aja+Dandy+2 » ned říj 31, 2010 8:45 pm

Jelikož chystám na jaro velkou přestavbu Bzuka,tak budu muset řešit číslo na rámu. Tzn. jak to nejjednodušeji udělat,aby vše bylo v pořádku. Uvítám veškeré info a zkušenosti ohledně tohoto tématu. Tzn. vyražení nového čísla za nečitelné a zapsání do TP,nebo slušný rám a výborně čitelné číslo, takže oficiální přestavba??? Atd,atd. myslím,že toto téma buď každý už řešil,nebo bude,tak sem se všema příspěvkama. Dík Aleš :D :D :D
Aleš

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2075
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Číslo na rámu

Příspěvekod covex » pon lis 01, 2010 11:00 am

Dostalo se mi jedine, a myslim rozumne, odpovedi - zajdi za technikem, u ktereho budes delat TK a domluv se s nim jak to bude chtit udelat.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
wlčák
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 45
Registrován: čtv črc 08, 2010 7:10 pm
Bydliště/Město: teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Číslo na rámu

Příspěvekod wlčák » pon lis 01, 2010 4:22 pm

Čus!
Velice jednoduché,zajdi na obecní úřad,řekni o co jde-zaplatíš poplatek a dostaneš papír se kterým zajdeš do servisu kde ti to přerazí. Na úřadě ti pak do velkého TP napíšou-Původní vin obnoveno náhradní technologií vin vyraženo u pravého př. kola. citace z našeho TP (7.11.2007) :wink:
ten poplatek si už nepamatuju ale určitě to nebylo víc jak 200- :)
Vlčáci.
http://img1.rajce.idnes.cz/d1/4/4138/41 ... C15545.JPG

Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 181
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště/Město: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Číslo na rámu

Příspěvekod Serpin » stř bře 06, 2013 4:21 pm

Ahoj, dotaz:
budu resit ten samej problem a nez se pojedu nekam ptat, zkusim to tady - opravdu to tak je? Mate mě to, ze mam zajit na Obecni urad - nemel by to bejt registr vozidel?
Jak to, prosim, je?
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2
Honda Transalp XL600VR

Uživatelský avatar
artvandal
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 307
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště/Město: Zámrsk

Re: Číslo na rámu

Příspěvekod artvandal » stř bře 06, 2013 9:14 pm

asi se zeptam hloupe, ale je nejaky duvod to resit pres urady? v cem je vyhoda oproti tomu, kdyz se cislo proste prerazi?
Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1580
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Číslo na rámu

Příspěvekod Mis.us » stř bře 06, 2013 9:17 pm

v techničáku jsem taky neměl,že je vyrezlý i když bylo-na technický to neřešili-záleží na tom,jestli padneš na nějakýho blbce,kterej je moc aktivní.Předělal jsem ho na měděnou desku přilepenou na rám epoxidem a přetřenou barvou v odstínu stejnym jako rám,věřim,že s tim problémy mít nebudu.

ještě doplnim,beru to jako část,co se dá vymontovat a vyměnit za lepší kus(karoserie a rám)a nevidim problém v zaměnitelnosti-vejmysly nějakej úřednickejch pablbů jsou na hranici toho,hodit si lano,osobně na ně teda kašlu.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi 85kw - 96

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 181
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště/Město: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Číslo na rámu

Příspěvekod Serpin » stř bře 06, 2013 10:14 pm

Mate pravdu, ze to takhle jde - to samozrejme vim, ale kdyz je moznost to mit oficialne posvecene od uredniho simla, tak proc to tak neudelat? Jak to je tedy s tim uradem? Kam bych si mel zajit pro "povoleni" to provezt.

Tady k tomu neco malo je - podle toho by to mel byt Mestsky urad - odbor dopravy
http://www.poradte.cz/auto-moto/908-vyr ... todou.html
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2
Honda Transalp XL600VR

Uživatelský avatar
artvandal
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 307
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště/Město: Zámrsk

Re: Číslo na rámu

Příspěvekod artvandal » čtv bře 07, 2013 8:51 am

ja totiz vim, ze obcas v zahranici muze byt problem, protoze pry neco jako je nase obnoveni VIN nahradni technologii neuznavaji a berou to jako by auto bylo kradene... ale osobni zkusenost s tim nemam. ja si nechal cislo na ramu normalne prerazit asi pred rokem a dnes uz neni vubec poznat ze to neni original
Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96

Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 181
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště/Město: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Číslo na rámu

Příspěvekod Serpin » čtv bře 07, 2013 11:50 am

Me zas technik na STK rikal, ze japonci maj jiny cisla - jiny raznice. Pry takovy drobnejsi. Ale nevim co je na tom pravdy.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2
Honda Transalp XL600VR

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2075
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Číslo na rámu

Příspěvekod covex » čtv bře 07, 2013 6:00 pm

Nevim jak u stareho, ale cislice a pismenan na ramu mi prijdou naopak pomerne velke. Videl jsem libero, ktere melo nahradni cislo vyrazene na podlaze za sloupkem, kde je VIN jeste na stitku. Bylo to oficialni reseni a znaky byly vyrazne mensi.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 247
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště/Město: SK Nitra

Re: Číslo na rámu

Příspěvekod gari » čtv bře 07, 2013 6:51 pm

cisla su myslim stihle 8mm, ale naklopene so zvlastnymi pismenkami, take sa nedaju kupit. Na SK je to s vyrazenim nahradneho VIN uz komplikovane- Kontrola origunality za 80E,nasledne na urad so ziadostou a znova na KO,kde cislo vyrazia (samozrejme dalsich 80E),potom na policiu s TP. Kedysi to nebol problem .Cely tento spas vyjde pekny peniaz ,takze o nieco lacnejsie je kupit si raznice. Velmi dobre vyzeraju stihle 7mm a hviezdicku.Su ale drahsie

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1580
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: Číslo na rámu

Příspěvekod Mis.us » čtv bře 07, 2013 7:11 pm

Gari:cisla su myslim stihle 8mm, ale naklopene so zvlastnymi pismenkami, take sa nedaju kupit.


Gari musíš si zahrát na tesaře a vyťukat VIN speciální jehlou,podobnou dlátku.

ještě doplnim,že je lepší si VIN napřed rýsovací jehlou načrtnout.

Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi 85kw - 96

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 221
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště/Město: Dobruška

Re: Číslo na rámu

Příspěvekod škatulka » úte bře 12, 2013 12:27 am

Byl jsem postaven před rokem před stejný problém. Je mnoho metod na vyražení čísla. U Libera jsou dvě
překážky. Zkusil jsem vzít stejný "JEKL" profil a vyrazit do něj číslo - nejde to protože stěna profilu
se pod úderem kladiva prohýbá a nejde vrátit zpátky.
Pro vyražení čísla do původního místa se musí odmontovat a částečně zvednout karoserie ( už to tady
řešil Lubomír ).
Protože na Škatulce I bylo číslo velmi dobře čitelné, orýsoval jsem si rámeček 30mm od čísel, vyřízl
řezacím kotoučem 1.6 x 115mm a stejný otvor s vůlí jsem vyřízl na Škatulce II. Na destičku s číslem
jsem vteřinovým lepidlem přilepil dva pásky plechu aby mi destička nespadla do rámu a lícovala
s povrchem rámu. Následovalo přibodování, zavaření a zabroušení. Zbývá už jenom nátěr a zestárnutí.
Na STK naprostá spokojenost.
Třeba moje metoda někoho inspiruje. Bohouš.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Re: Číslo na rámu

Příspěvekod Karel » pát bře 15, 2013 9:59 am

Našel jsem instrukce pro STK jak je to s VINem.
Je to delší, ale poučné...


INSTRUKCE PRO STK č. 3/2003 – PŘIDĚLOVÁNÍ ÚŘEDNÍHO ČÍSLA
Ministerstvo dopravy dne 24.7.2002 vydalo pod č.j. 2307/02-150 „Metodický pokyn č. 5 – pro přidělování úředního čísla“, kterým se stanovuje postup přidělování úředního čísla, jeho formu a obsah a který nabyl účinnosti dne 26.7.2002. Tento pokyn je určen pro vnitřní potřebu správních orgánů, ale protože se týká vozidel v provozu, vydává ministerstvo pro potřeby STK tuto instrukci.
Postup a zásady přidělování úředního čísla
Základní zásady
Úřední číslo je v procesu schvalování technické způsobilosti k provozu přidělováno jednotlivě vyrobenému vozidlu, popřípadě vozidlu vyrobenému v malé sérii v případě, že toto vozidlo není opatřeno identifikačním číslem vozidla (VIN) (výrobci tohoto vozidla nebyl přidělen světový kód výrobce). Úřední číslo je rovněž přiděleno vozidlu po rozsáhlé přestavbě, při které by původní výrobce svůj výrobek obtížně sám identifikoval, nebo v případech, kdy při přestavbě zaniklo původní VIN.
Úřední číslo vozidla může být v konkrétním případě jednoho vozidla přiděleno pouze jedno a musí být zapsáno jako výrobní číslo vozidla do příslušné kolonky výrobního čísla (VIN) do registru vozidel a do příslušných dokladů vozidla, kterými jsou technický průkaz vozidla (TP), osvědčení o technického průkazu (OTP) resp. osvědčení o registraci (ORV). Je přidělováno a zapisováno jako jedno jedinečné neopakovatelné identifikační číslo vozidla.
Úřední číslo je v procesu schvalování technické způsobilosti přidělováno konstrukční části vozidla, samostatnému technickému celku vozidla (např. nástavbě vozidla), jednotlivě vyrobenému, popřípadě vyrobenému v malé sérii v případě, že výrobci této konstrukční části nebo samostatného technického celku nebyl přidělen světový kód výrobce. Úřední číslo je rovněž přiděleno konstrukční části vozidla, samostatnému technickému celku vozidla (např. nástavbě vozidla) po rozsáhlé přestavbě, při které by původní výrobce svůj výrobek obtížně sám identifikoval, nebo v případech, kdy při přestavbě zanikl původní celosvětový identifikační kód výrobce konstrukčních částí (WPMI).
Úřední číslo konstrukční části vozidla, samostatného technického celku vozidla (WPMI) může být v konkrétním případě jednoho vozidla přiděleno více konstrukčním částem vozidla nebo samostatným technickým celkům vozidla (např. nástavbám vozidla). Nejedná se o výrobní číslo vozidla a nesmí být zapsáno jako výrobní číslo vozidla do kolonky výrobního čísla (VIN) registru vozidel a do příslušných dokladů vozidla (TP, OTP resp. ORV). Je přidělováno a zapisováno jako výrobní číslo konstrukční části vozidla nebo samostatného technického celku vozidla (např. nástavby vozidla) vždy do příslušné kolonky registru vozidel a do příslušných dokladů vozidla (TP, OTP resp. ORV); tj. např. do výrobního čísla nástavby resp. karoserie popř. kabiny vozidla apod.
Úřední číslo není zásadně přidělováno vozidlu, jehož původní VIN zaniklo opotřebením jakéhokoli druhu a nebo výměnou podstatné části vozidla. V takovém případě se po opravě opotřebovaného místa, případně po výměně podstatné části vozidla, nechá vyrazit VIN, které bylo vozidlu původně přiděleno. Obdobně se postupuje, jedná-li se o WPMI.
Úřední číslo je přidělováno také vozidlu, jehož původní číslo VIN zaniklo z důvodu nelegální změny identity vozidla v případech, kdy se nepodaří původní číslo VIN spolehlivě zjistit, ale k tomuto kroku příslušný správní orgán přistoupí až po vydání věci provozovateli vozidla, případně vlastníku vozidla, policejním vyšetřovatelem, případně soudem, kdy je zjevné, že na vozidle již nevázne z právního hlediska žádná závada. Obdobně se postupuje, jedná-li se o WPMI.
Při pouhé výměně náhradního dílu (např. karosérie) se ponechá vždy původní VIN a rozhodně se nebude přidělovat úřední číslo (je-li to možné – není-li zaniklé). U nového náhradního dílu (např. nové karosérie bez přiděleného VIN výrobcem), se vyrazí původní VIN vozidla, pro které byl náhradní díl použit. Při vyrážení se VIN umístí do místa, které je pro daný typ vozidla, konstrukční část vozidla nebo samostatný technický celek vozidla obvyklé. V tomto případě se nejedná o přestavbu vozidla.
Při rozsáhlé přestavbě vozidla, konstrukční části vozidla, samostatného technického celku vozidla, během které původní VIN zaniklo, se vždy přidělí a příslušným způsobem vyrazí úřední číslo. Jestliže při přestavbě původní VIN nezaniklo, nebude přiděleno úřední číslo, bude ponecháno původní VIN.
Když je při přestavbě vozidla, konstrukční části vozidla, samostatného technického celku vozidla, použit pouze malý díl s VIN jiného vozidla, potom tento původní VIN na dílu vozidla bude příslušným postupem přeražen a v jeho blízkosti bude vyraženo úřední číslo.
Je-li přiděleno úřední číslo vozidlu, které bylo původně opatřeno identifikačním číslem vozidla VIN nebo jiným výrobním číslem a původní číslo je třeba z těchto důvodů znehodnotit, přerazí se toto původní číslo tak, aby i po přeražení bylo čitelné (např. se přerazí každý znak původního čísla znakem „ X “ (křížky)). Přidělené úřední číslo se umisťuje v blízkosti čísla znehodnoceného.
O přidělení a vyražení úředního čísla, opětovném obnovení původního výrobního čísla vozidla (VIN) nebo znehodnocení původního výrobního čísla vozidla musí být učiněn záznam do registru vozidel a zároveň do dokladů vozidla (TP, OTP resp. ORV) podle kapitoly Záznam úředního čísla do registru a dokladů vozidla.
Rozhodnutí o přidělení úředního čísla
O přidělení úředního čísla je příslušným správním orgánem vydáno žadateli rozhodnutí podle zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění posledních předpisů, ve kterém musí být kromě ostatních náležitostí stanovena povinnost uložená žadateli spočívající v zabezpečení vyražení přiděleného úředního čísla v provedení stanoveném v kapitole „Provedení úředního čísla“ a příloze č. 1 této instrukce. Příslušný správní orgán může vhodnou formou uveřejnit seznam firem, které se zabývají vyrážením úředních čísel v teritoriu jeho působnosti, nemůže však ve svém rozhodnutí takovou firmu určit, nebyla-li tato firma ustanovena řádným výběrovým řízením podle zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů. Každý žadatel o vyražení přiděleného úředního čísla je povinen firmě, po které bude požadovat vyražení úředního čísla, předložit výše uvedené rozhodnutí vydané příslušným správním orgánem státní správy.
Provedení úředního čísla
Forma a obsah úředního čísla
Úřední číslo vozidla je sestavená kombinace znaků přidělená vozidlu za účelem identifikace. Úřední číslo je sedmnácti místné a je tvořeno obdobně jako mezinárodní identifikační číslo vozidla (VIN) [VIN je tvořeno na základě norem ČSN 30 0170 (ISO 3779-1983) – Identifikační číslo vozidla (VIN – Vehicle Identification Numbers) - Obsah a stavba, ČSN 30 0171 (ISO 3780-1983) – Světový kód výrobců (WMI – World Manufacturer Identifier Code), ČSN 30 0172 (ISO 4030-1983) – Identifikační číslo vozidla (VIN) – Umístění a upevnění] nebo obdobně jako Celosvětový identifikační kód výrobce konstrukčních částí (WPMI – World Parts Manufacturer Identifier Code, ISO 4100-1890).
Úřední číslo se skládá ze sedmnácti znaků, kde umístění stanoveného znaku na určité pozici má svůj význam, popsaný dále. Na první až třetí pozici zleva je uveden světový kód výrobce (WMI), tj. znaky TM1 (viz dále). Na 4. pozici je uveden znak, kterým je určeno, zda úřední číslo bylo přiděleno vozidlu nebo konstrukční části vozidla nebo samostatnému technickému celku vozidla (např. nástavbě vozidla). Pozice 5 a 6 popisují kategorii vozidla, konstrukční část vozidla nebo samostatný technický celek, pozice 7 až 9 charakterizují číselný kód okresu, který úřední číslo přidělil (příslušné správní orgány byly instruovány, jak s tímto kódem pracovat i po zániku okresních úřadů), pozice 10 – rok přidělení úředního čísla, pozice 11 – písmenný kód kraje, pozice 12 až 17 obsahují pořadové číslo přiděleného úředního čísla (vzestupně). Schéma úředního čísla je uvedeno v příloze č. 1.
Složení úředního čísla
V úředním čísle se musí vždy používat pouze těchto arabských číslic a velkých písmen latinské abecedy (verzálek):

1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
A B C D E F G H J K L M N P R S T U V W X Y Z
Písmena I, O, Q se nesmí používat.

Ministerstvu dopravy byl přidělen, pro účely udělování čísla VIN a úředního čísla, světový kód výrobce (WMI):
T M 1 .
Tento kód je pro všechny příslušné správní orgány konstantní a musí být vždy uveden v úředním čísle na pozicích 1 až 3.
Na pozici 4 podle schématu úředního čísla musí být vždy uvedeno rozlišení mezi úředním číslem, které se přidělí vozidlu jako celku (např. stavba jednotlivého vozidla) - písmeno V, a které se přidělí konstrukční části vozidla nebo samostatnému technickému celku vozidla (např. nástavba vozidla) - číslice 0.
Pozice 5 a 6 podle schématu úředního čísla vždy určuje, o kterou kategorii vozidla, případně konstrukční část vozidla nebo samostatný technický celek vozidla (např. nástavbu vozidla) se jedná podle seznamu dvoumístných kódů, které vycházejí z rozdělení dle zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění zákona 307/1999 Sb. a jeho prováděcí vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů. Seznam použitých zkratek je uveden v příloze č. 2.
Na pozici 7 až 9 se uvádí číselný kód okresu pro rozlišení registračního místa, které přidělilo úřední číslo. V případě vzniku detašovaného pracoviště se číslo tohoto pracoviště vytvoří podle vzorce N1 = N + 1 (kde N je číselný kód posledního pracoviště příslušného správního orgánu uvedeného v seznamu, ať už kmenového (základního) nebo detašovaného, a N1 je číselný kód nově vzniklého detašovaného pracoviště). Seznam kódů příslušných správních orgánů je uveden v příloze č. 3.
Na pozici 10 se uvádí znak roku přidělení úředního čísla. Tabulka znaků pro označování roku přidělení úředního čísla je uvedena v příloze č. 4.
Na pozici 11 se uvádí písmenný kód kraje, pod který správní orgán přidělující úřední číslo spadá, ve smyslu ustanovení § 19 vyhlášky Ministerstva dopravy a spojů č. 243/2001 Sb., o registraci vozidel. Seznam písmenných kódů krajů je uveden v příloze č. 5.
Na pozicích 12 až 17 se uvádí pořadové číslo přiděleného úředního čísla. Pořadové číslo přiděluje každý příslušný správní orgán každý kalendářní rok od „1“ vzestupně, přitom nezáleží na kategorii vozidla, druhu konstrukční části vozidla, ani technického celku vozidla (např. nástavby vozidla).
Oddělovací znak
K určení mezí (začátku a konce) úředního čísla nebo oddělení jeho částí, popř. určení mezí jeho částí (např. v případě, kdy z objektivních technických nebo prostorových důvodů nelze úřední číslo vyrazit celé najednou), se použije oddělovacího znaku. Oddělovací znak je symbol, znak nebo dělítko, které nesmí být shodné nebo zaměnitelné se znaky – arabskými číslicemi nebo písmeny latinské abecedy použitými v úředním čísle (doporučeným znakem je „ * “).
Oddělovací znaky musí být vyraženy na okrajích každé části úředního čísla. Oddělovací znaky nesmí být použity v dokumentaci při zadávání a zápisu úředního čísla. V tištěných dokumentech se úřední číslo uvádí na jedné řádce bez mezer a bez oddělovacích znaků. Na vozidle nebo na konstrukční části vozidla, samostatném technickém celku vozidla (např. nástavbě vozidla) se úřední číslo vyrazí na jedné nebo dvou řádcích, bez mezer a s částmi vcelku.
Příklad vyražení úředního čísla na jednom řádku s oddělovacími znaky:
*TM1VM11002A000001*
Příklad vyražení úředního čísla s oddělovacími znaky na dvou řádcích:
*TM1VM1100*
*2A011256*
Umístění úředního čísla na vozidle
Úřední číslo musí být umístěno na pravé straně vozidla v přední polovině. Musí být umístěno na snadno viditelném místě a to způsobem vylučujícím vymazání nebo snadné pozměnění.
Záznam úředního čísla do registru a dokladů vozidla
Vybraná poloha umístění úředního čísla se uvede v návodu pro obsluhu a údržbu nebo v rovnocenné publikaci (je-li k dispozici) a zapíše se do rozhodnutí, do spisu vozidla a Technického průkazu vozidla do části „Poznámka“ nebo části F) - „Další záznamy“ zápisem: „Na základě Rozhodnutí o přidělení úředního čísla č.j. xxxxxxxxx, ze dne xx.xx.xxxx bylo vozidlu přiděleno úřední číslo vozidla ve tvaru TM1xxxxxxxxxxxxxx, které je provedeno náhradní technologií a je vyraženo na ………………. .“ (místo teček se uvede místo vyražení, a to např. „přední příčce motorového prostoru vpravo“ nebo „na krytu (domku) pravého předního tlumiče v motorovém prostoru“ atd.). Záznam se potvrdí otiskem razítka a podpisem příslušného správního orgánu. Do OTP resp. ORV vozidla se zapíše zkrácený záznam do kolonky „Jiné záznamy“, a to „VYRAŽENO ÚŘEDNÍ ČÍSLO VOZIDLA“.
Obdobně se postupuje v případě obnovení původního čísla VIN, kdy se do spisu vozidla a TP do příslušné části dokladu zapíše „OBNOVENO PŮVODNÍ VIN VOZIDLA NÁHRADNÍ TECHNOLOGIÍ“. Do OTP resp. ORV vozidla se zapíše zkrácený záznam do kolonky „Jiné záznamy“, a to „OBNOVENO PŮVODNÍ VIN“.
V případě, že je použit náhradní díl obsahující jiné VIN, které je znehodnoceno přeražením a v jeho blízkosti je vyraženo původní VIN vozidla, provede se do spisu vozidla a Technického průkazu vozidla do části „Poznámka“ nebo části F) - „Další záznamy“ zápis: „ Vyraženo původní VIN náhradní technologií; VIN je umístěno ………. .“ (místo teček se uvede místo vyražení, a to např. pod, nad, vedle, vpravo, v blízkosti „x“ cm, na přední příčce, atp.) znehodnoceného VIN“. Do OTP resp. ORV vozidla se zapíše zkrácený záznam do kolonky „Jiné záznamy“, a to „OBNOVENO PŮVODNÍ VIN“.
Vyražení úředního čísla
Přidělené úřední číslo (popř. VIN nebo WPMI) se vyrazí přímo na integrální část vozidla (nástavby apod.). U vozidla to bývá zpravidla na rám chassis nebo u vozidel se samonosnou karosérií na část karosérie nesnadno odstranitelnou nebo nesnadno nahraditelnou.
Výška vyrážených písmen latinské abecedy a arabských číslic přiděleného úředního čísla (popř. VIN nebo WPMI) musí být:
- nejméně 7 mm při značení na automobilu nebo přípojném vozidle (popř. nástavbě apod.),
- nejméně 4 mm ve všech ostatních případech, kde je velikost 7 mm nevhodná, případně je její použití nemožné (zejména pro motocykly a mopedy).
Vyražené znaky úředního čísla (popř. VIN nebo WPMI) musí být vždy čitelné, trvanlivé a nesnadno pozměnitelné. Mezery mezi vyráženými písmeny latinské abecedy a arabskými číslicemi v úředním čísle (popř. VIN nebo WPMI) musí být přiměřené, nejméně však zaručující, že jednotlivé znaky, tj. vyražená písmena latinské abecedy nebo arabské číslice se nebudou vzájemně dotýkat.
Ražba písmen latinské abecedy a arabských číslic v úředním čísle (popř. VIN nebo WPMI) musí být provedena v řádku za sebou podle přímé šablony nebo takovým způsobem, že bude zachován přiměřený estetický vzhled vyraženého úředního čísla obdobně jako u hromadně vyráběných vozidel.
Kontrola provedení vyražení úředního čísla
Kontrola provedení a umístění vyražení přiděleného úředního čísla (popř. VIN nebo WPMI) se provádí při technické prohlídce (kromě technické prohlídky před schválením technické způsobilosti vozidla) podle kontrolního úkonu č. 103 - výrobní číslo podvozku (karosérie) analogicky. Hodnotí se, zda provedení přiděleného úředního čísla odpovídá podmínkám popsaným v článku „Vyražení úředního čísla“ tohoto dokumentu, čitelnost čísla a dále skutečnost, zda některý z alfanumerických znaků čísla nebyl dodatečně pozměněn. Zjištěné nedostatky se věcně popíší v poznámce protokolu o technické prohlídce.
Zjistí-li se kontrolou původního čísla VIN (resp. čísla podvozku/karosérie), že toto číslo není čitelné nebo je nelze bezpečně určit, hodnotí se tento stav podle kontrolního úkonu č. 103 závadou stupně B (při samostatně prováděné evidenční kontrole samozřejmě pouze číslem kontrolního úkonu). Do poznámky protokolu o technické prohlídce se přitom uvede text: „Číslo VIN (resp. podvozku/karosérie) je nečitelné. (resp. nelze určit).“ apod., podle skutečně zjištěného stavu. Provozovatel vozidla poté zažádá příslušný správní orgán na základě předloženého protokolu o technické prohlídce o přidělení úředního čísla a po jeho přidělení zajistí jeho vyražení podle podmínek uvedených v tomto dokumentu.
Zjistí-li se kontrolou vyraženého přiděleného úředního čísla, že toto číslo svým provedením neodpovídá podmínkám uvedeným v článku „Vyražení úředního čísla“ tohoto dokumentu, hodnotí se tento stav opět závadou stupně B kontrolního úkonu č. 103, přičemž do poznámky protokolu o technické prohlídce se uvede text: „Provedení vyražení přiděleného úředního čísla neodpovídá předepsaným podmínkám.“ Provozovatel vozidla je na svůj náklad povinen zajistit znehodnocení takto vyraženého čísla tak, aby i po přeražení zůstalo nadále čitelné (např. se přerazí každý znak původního čísla znakem „ X “ (křížky)), a zajistit nové vyražení přiděleného úředního čísla v blízkosti původně vyraženého čísla takovým způsobem, aby byly předepsané podmínky splněny.

V Praze dne 9. dubna 2003

Ing. Josef Pokorný v.r.
ředitel
odboru schvalování vozidel a předpisů

K.
:shock:
Naposledy upravil(a) Karel dne sob bře 16, 2013 8:37 pm, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2075
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Číslo na rámu

Příspěvekod covex » pát bře 15, 2013 10:44 pm

Pro vetsinu z nas tedy plati, ze VIN zaniklo opotrebenim a je mozne normalne na zaklade dokladu nechat vyrazit nove.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti