STK a zkušenosti s ní

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od dědek »

Tak na dva roky bych měl mít vystaráno a po tu dobu si Libero nechám. STK proběhla celkem hladce až na dvě lehké závady. 1. Nesvítilo jedno světýlko nad RZ a 2. povrchová koroze na některých dílech karoserie. Osobně jsem emise a STK neabsolvoval. Považuji za "výhodnější" svěřit auto člověku, který se tím živí a každý týden aspoň jedno auto tam veze. Ovšem proč to sem vůbec píšu. Na emisích viděli Libero asi poprvé v životě nebo měli v krvi nějaká methanol. Do protokolu mám úředně zapsáno, že moje Libero té a té RZ je rok výroby 2004 a má čtyři válce!!!. Ale co , hlavně , že mám na dva roky zelenou a červenou známku. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od Mis.us »

ten rok výroby chci taky :D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Ivo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
Bydliště: Pučloch
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od Ivo »

Jó, čeká mě to v lednu. Auto si myslím je OK, až na pneu, mám 165/80 R13 namísto 155R13C. Pakárna... sehnat zimní céčkový je problém a jezdit na nich ještě větší, protože se z ničeho nevyhrabou. Jo a pak ještě.....je zaplatit :oops:
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od Tuti »

Nechci teda navádět ke špatnostem, ale kvůli tomu že nemáš céčkové pneumatiky na STK problémy zcela určitě dělat nebudou a reálně je nepotřebuješ, pokud nejezdíš často plně naložený nebo v terénu. Úplně stačí únosnost 79T a to už je docela na výběr.
A onehdy mi v jednom pneuservisu tvrdili, že rozdíl "o číslo" proti TP je přípustný, takže 165/80 by podle toho prošlo.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od Serpin »

Moje zkusenost na emisich byla taky fajnova - koukal na to s udivem, nejak mu tam nesla zasunout ta sonda. Tak mavl rukou neco napsal a voalaaaa mel jsem to v kapse :)
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od covex »

Ivo píše:Jó, čeká mě to v lednu. Auto si myslím je OK, až na pneu, mám 165/80 R13 namísto 155R13C. Pakárna... sehnat zimní céčkový je problém a jezdit na nich ještě větší, protože se z ničeho nevyhrabou. Jo a pak ještě.....je zaplatit :oops:
Mam Ckove zimni gumy a nemuzu si na ne stezovat. Drazsi jsou to ano, ale skoro vubec se neojizdeji a to na nich jezdim celorocne, protoze jsou tuzsi auto se na nich neklati jako na tech bezne unosnosti. Na STK je ale urcite nepotrebujes, normalni 155/80 staci. Kdyby si chtel na STK jet aspon se 155R13 tak mam sadu letnich na plechacich na pujceni. Musel by si tam ale jet za pekneho pocasi. :)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od Mis.us »

na kolik covexi ty kola foukáš? vpředu mám 250 a vzadu 300 kpa,auto drží jak přibitý,je pravda že tam mám podložky na každou stranu 5 mm,ale to nehraje moc roli.Hodně dělaj tlumiče,stabilizátor a silentbloky.Gumy s označenim "C" bych rád zkusil,kde se daj sehnat?Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Ivo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
Bydliště: Pučloch
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od Ivo »

Vydržej spoustu km, ale v zimě bych se na nich z domu nevyhrabal. Zatím nejlepší co jsem do hlubokého sněhu našel jsou Vraníky.
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od vojta »

k liberku jsem zimáky dostal právě taky vraníky a jsou super :)
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od covex »

Mis.us píše:na kolik covexi ty kola foukáš? vpředu mám 250 a vzadu 300 kpa,auto drží jak přibitý,je pravda že tam mám podložky na každou stranu 5 mm,ale to nehraje moc roli.Hodně dělaj tlumiče,stabilizátor a silentbloky.Gumy s označenim "C" bych rád zkusil,kde se daj sehnat?Mišus
Hankook DW04 155/80 R13C 90P (Light Truck) váží 8kg, hloubka vzorku je 9 resp. 7mm použitelná.
http://www.pneu360.cz/pneumatiky/hankoo ... 0p-c-v4301

S tim hustenim je to problem. Podle me se tyto gumy, protoze jsou jeste tuzsi nez original musi hustit vic nez je predpis na dverich jinak je guma malo roztazena a sjizdi se kraje, takze je taky hustim 2.5 v predu, 3 v zadu. Je to jen moje pozorovani, snazil jsem najit k tomu nejakou teorii, ale vsichni se drzej akorat doporuceni vyrobce vozu a nikdo se tim jake jsou pro dane husteni duvodu nezaobira.

Neco jsem psal uz sem:
viewtopic.php?f=3&t=147&hilit=pneumatik ... =20#p19121

Co se tyce srovnani s vranikama tak to nemam, ale kdyz me Ivo v zime da vedet, tak to muzeme zkusit.:) Jinak do hankooku jdou dat i hreby, ale u nas nejsou povolene.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Ivo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
Bydliště: Pučloch
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od Ivo »

Vraníky maj taky přípravu na hřeby, ale neumím si představit s tím jezdit po silnici.
Hustím to na horní hranici, jen když jsou velký závěje, tak na spodek, kvůli větší ploše.
Hozenou rukavici samozřejmě přijímám, i když si myslím, že v únoru bude příležitost na sraze.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od Karel »

Vážení, toto jsem našel v novinách. http://auto.sme.sk/c/5915465/tema-urad- ... troly.html
Platí to již na Slovensku, no jen se bojím že zde s toho udělá nějaký bystrý, dokonalý a inteligentní poslanec dodatek k zákonu o provozu na silničních komunikacích

K.
:mrgreen:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od covex »

Vzdycky mi vadilo, ze bych mel na STK jezdit pred vyprsenim terminu, protoze tim se mi do technicaku zapsal drivejsi datum a tak se uz tak kratka dvouleta lhuta stale zkracovala. Krom toho nemam vzdy cas, jet tam v prijatelne blizkem terminu, ale do konce mesice kdy koncila platnost jsem to vzdy nejak stihl. Jestli se i k nam dostane tato novinka, jiste dostanu tucnou pokutu za vozidlo nezpusobile k provozu. Coz je ovsem nesmysl, protoze vozidlo v te dobe klidne zpusobile byt mohlo, jen na to nemelo platny stempl. Tak uvidim, kam nas novy registr posune.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
sněhulák
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 117
Registrován: ned kvě 20, 2007 6:28 pm
Bydliště: Turnov-Český ráj

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od sněhulák »

Ahoj, tak jsem v pátek prošel oficiální technickou ůspěšně.Emise bez problémů a technická celkem taky až na levé zadní kolo ruční brzda menší učinnost ale nakonec mi to dal.Samozřejmě před tím 14dní práce, něco zavařit něco zamaskovat ale vyplatilo se to.
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od vojta »

tak to velká gratulace, dneska už to s těma našema bobkama nejni jen tak :)
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Karlik
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 48
Registrován: čtv led 15, 2015 8:03 pm
Typ Libera: Kopcolezec E12
Bydliště: Palupín
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od Karlik »

Dlouho už jsem zde nic nepsal, protože jsem měl plnou hlavu starostí s Liberkem před TK, nějak jsem věděl, že je třeba Liberko připravit na STK daleko důkladněji než obyčejný vůz. Začala tak dlouhá skoro až renovovací práce a celkem se vše dařilo, až na pár nepříjemně zalomených šroubů a samozřejmě zjištování různých dalších závad. A co si budem povídat, když už to mám rozebrané, tak to vyměním, páč v liberku je ke všemu velmi malý přístup. Celkem jsem musel rozchodit přední brzdové třmeny a zadní mechanizmus v bubnech, pak jsem musel vyměnit zadní příčník pod pod motorem a s tím silenbloky, výfukové těsnění, rozvodový řemen a napínací kladku, také vodní pumpa byla vyměněna, nový favorití alternátor a řemen - původním altíkem nešlo otočit rukou jak byl vyrezlý, ale dobíjel. Nějaká ta údržba karoserie a rámu, nové zadní tlumiče a oprava zadního nárazníku, také jsem vyspravil lemy a kolem zadních světel, zakoupil jsem i odpovídající pláště a nazul na Libero. Vpředu jsem vyměnil čepy řízení a futro uložení řízení, spodní kulové čepy. Trochu zamaskovat rez a mohlo se jet na STK, docela jsem si věřil, že projdu na poprvé. Ale nastalo zklamání, po více než 4 hodinovém stání ve frontě jsem přišel na řadu a jako první průser a zcela zásadní se jevilo nečitelné VIN na rámu, prostě to technik nemohl vyfotit a říkal, že tam nic nevidí a že je to v prdeli, že už určitě neprojdu dokud to nebude čitelné. Ostatní bylo celkem v pohodě, žádné velké vůle žádné fatální závady, jen mi prstem propíchl uhnilou kapsu pod nohama řidiče a řekl, že to musím vyvařit. Pak na brzdách klasická závada - jedno z kol ovladáné ruční brzdou nedosahuje brzdného účinku. Tak jsem smutně vyjel ven se známkou na měsíc. Pocit nic moc, dva měsíce práce a TK na měsíc. Doma jsem pak z hrůzou zjistil, že VIN opravdu nemohl vyfotit natož přečíst, protože bylo totálně vyrezlé. Mezitím co jsem zjištoval jak obnovit VIN, jsem shnilou kapsu vyvařil a ručku dotáhl. Čím víc jsem zabředával do problému s VIN tím jsem byl více znechucen, ale stále mě hnalo dopředu to, že Liberko musím zachránit. Nejhorší na to bylo to, že když jsem Libero před rokem kupoval, tak se na evidenčce spokojili se štítkem na kastli a bylo to v pohodě. Po různých radách od techniků, kolegů i vás Liberistů jsem dospěl k závěru, že VIN obnovit lze, ale že je to ted po novém roce více nahovno než předtím. Nerad jsem to slyšel, ale musel jsem udělat několikanásobné kolečko po různých institucích a nakonec jsem byl odkázán na Cebii. Co se dalo dělat, musel jsem to podstoupit, ač jsem byl nervozní na co přijdou a kolik si za to řeknou. Výsledek byl až na cenu výborný, liberko nebylo kradené, ani dávané ze dvou kusů dohromady, údaje seděli, a dokonce mám původní lak, VIN je v pořádku - cena 4500Kč. Pak na úřad, pak do razícího servisu, pak na úřad, pak na STK. Výsledkem je že Liberko prošlo a mám to na dva roky. Nějaké nesmyslné lehké závady, aby papír byl trochu zaplněn. Mimochodem bylo vidět, že už jen z principu jsem napoprvé technickou projít nemohl, napodruhé už se to dalo,myslím, že bych neprošel ani kdybych měl VIN v pořádku, prostě musejí být na technické vidět výsledky, že jsou přísnější a že to není jen tak. Vycházelo to asi tak, že každé třetí auto neprošlo čím starší tím více neprošlo.
Závěrem tohoto dlouhého článku a mých zkušeností je to, že je třeba se připravit na TK, ale svým způsobem je to fraška, kontrolují jen věci co se musí kontrolovat ponovu, povinná výbava, zatmavení skel i rozměr gum šly bokem.
Kdo víte, že vám na rámu vesele hnije VIN, tak jednejte zavčasu, at si z Liberem ještě pojezdíte. Ono se to netýká jen Liber, ale všeobecně vozů co mají rám, technici říkaly že nejhorší jsou na tom ofroudi a dodávky, třeba Iveca - i nové vozy po třech letech je VIN nečitelné, je to jen bodová ražba, která je neošetřena, většinou na pouze komaxitovém rámu.
Toť asi vše, každopádně jsem Liberko zachránil a nelituji vynaloženého úsilí, protože Liberko je prostě třeba zachovat co nejdéle.
Subaru Libero E12 superdeluxe "Kopcolezec" r.v.94
Toyota Corolla 1.6 97kW LPG r.v.2013
Škoda Octavia 1.6 75kW combi r.v.03
Multicar M25 r.v.81
MZ 150e r.v.91
Simson S51e r.v.85
Jawa Jaweta r.v.60
Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Typ Libera: Zatím žádné
Bydliště: Borač

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od Machy_CZ »

Ahoj, s VIN jsem měl problém i na evidencce, napoprvé jsem neprosel, protože nebylo citelne, tak zpet domu, ocelovy kartac, líh, cerny centropen a uz to jelo... dle TP bych ho mel mit vyrazeny ještě nekde jinde, ale nenasel jsem...
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od covex »

Absolvoval uz nekdo STK v letosnim roce a v novem rezimu? Na STK plno vubec se tam neda dostat, koukam jako blazen, ze se musim objednat, tak ctu co se jako deje... nekdo chce davat auta jako Libero na diagnostiku, foceni VIN apod.. to nevim jak to dopadne, na ramu neni videt ani kdyz tam clovek kouka natoz nejakym aparatem...

Aaa.. koukam karlik tu uz neco popsal.

Mam dotaz - kam ti to VIN obnovili/vyrazili? Co k tomu bylo potreba za papiry. Protoze z meho VIN prectu tak prvnich 5 pismen/cislic. Za poslednich 10let se to moc nezhorsilo, ale lepsi to uz nebude.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od Tuti »

Já jsem byl na STK u Babylonu, volal jsem tam den předem a bylo mi sděleno, že na celý den už je obsazeno, ale když přijedu na sedmou s hotovými emisemi, tak mě vezmou. Nechal jsem si tedy emise změřit u Vasky a pak už to šlo, jediná změna je to focení. Což ale je docela problém, i když mám VIN zachovalý, technik to fotil snad desetkrát, než mu číslo vyšlo celý čitelný. Jestli máš číslo nečitelný i v reálu, tak si radši včas zařiď náhradní ražbu.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Petr,Zuzka
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 25
Registrován: úte srp 02, 2016 11:12 am
Typ Libera: E10,E12
Bydliště: Trojovice
Kontaktovat uživatele:

Re: STK a zkušenosti s ní

Příspěvek od Petr,Zuzka »

Před týdnem jsem taky prodělal porod na STK. Na Emisích otázka kde je motor, co to tam je, kde je konektor na diagnostiku. Asi po půl hodině dupání na plyn a vytáčení do maxima to klaplo. Na STK nejdříve focení jak do časáku pak obdiv nad elektrickou stahovací střechou, debata jak je možný, že je to tak malý a má to 6 míst a dvoje boční šoupačky, znovu ukázka motoru a potom kontrola VIN. Slova technika: To číslo není celý nemůžu ho přečíst bez toho nemůžu technickou udělat, MUSÍ BÝT ČITELNÉ. Odjel jsem domů bez. Už cestou domů jsem věděl co bude následovat. Hever vpředu, hever vzadu, flexa, raznice, stříkací gumovej sajrajt, ještě za mokra smáznout pak ještě malej rozstřik trocha prachu a za hodku a půl byla opakovaná STK potvrzená i v techničáku. VIN bylo čitelné. Doufám, že nikdo z vás nedělá na příslušným orgánu.
Odpovědět