Stránka 1 z 2

STK a zkušenosti s ní

Napsal: pát lis 02, 2012 7:35 am
od dědek
Tak na dva roky bych měl mít vystaráno a po tu dobu si Libero nechám. STK proběhla celkem hladce až na dvě lehké závady. 1. Nesvítilo jedno světýlko nad RZ a 2. povrchová koroze na některých dílech karoserie. Osobně jsem emise a STK neabsolvoval. Považuji za "výhodnější" svěřit auto člověku, který se tím živí a každý týden aspoň jedno auto tam veze. Ovšem proč to sem vůbec píšu. Na emisích viděli Libero asi poprvé v životě nebo měli v krvi nějaká methanol. Do protokolu mám úředně zapsáno, že moje Libero té a té RZ je rok výroby 2004 a má čtyři válce!!!. Ale co , hlavně , že mám na dva roky zelenou a červenou známku. Dědek

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pát lis 02, 2012 7:58 am
od Mis.us
ten rok výroby chci taky :D

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pát lis 02, 2012 9:43 am
od Ivo
Jó, čeká mě to v lednu. Auto si myslím je OK, až na pneu, mám 165/80 R13 namísto 155R13C. Pakárna... sehnat zimní céčkový je problém a jezdit na nich ještě větší, protože se z ničeho nevyhrabou. Jo a pak ještě.....je zaplatit :oops:

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pát lis 02, 2012 1:01 pm
od Tuti
Nechci teda navádět ke špatnostem, ale kvůli tomu že nemáš céčkové pneumatiky na STK problémy zcela určitě dělat nebudou a reálně je nepotřebuješ, pokud nejezdíš často plně naložený nebo v terénu. Úplně stačí únosnost 79T a to už je docela na výběr.
A onehdy mi v jednom pneuservisu tvrdili, že rozdíl "o číslo" proti TP je přípustný, takže 165/80 by podle toho prošlo.

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pát lis 02, 2012 1:32 pm
od Serpin
Moje zkusenost na emisich byla taky fajnova - koukal na to s udivem, nejak mu tam nesla zasunout ta sonda. Tak mavl rukou neco napsal a voalaaaa mel jsem to v kapse :)

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pát lis 02, 2012 7:44 pm
od covex
Jó, čeká mě to v lednu. Auto si myslím je OK, až na pneu, mám 165/80 R13 namísto 155R13C. Pakárna... sehnat zimní céčkový je problém a jezdit na nich ještě větší, protože se z ničeho nevyhrabou. Jo a pak ještě.....je zaplatit :oops:
Mam Ckove zimni gumy a nemuzu si na ne stezovat. Drazsi jsou to ano, ale skoro vubec se neojizdeji a to na nich jezdim celorocne, protoze jsou tuzsi auto se na nich neklati jako na tech bezne unosnosti. Na STK je ale urcite nepotrebujes, normalni 155/80 staci. Kdyby si chtel na STK jet aspon se 155R13 tak mam sadu letnich na plechacich na pujceni. Musel by si tam ale jet za pekneho pocasi. :)

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pát lis 02, 2012 10:02 pm
od Mis.us
na kolik covexi ty kola foukáš? vpředu mám 250 a vzadu 300 kpa,auto drží jak přibitý,je pravda že tam mám podložky na každou stranu 5 mm,ale to nehraje moc roli.Hodně dělaj tlumiče,stabilizátor a silentbloky.Gumy s označenim "C" bych rád zkusil,kde se daj sehnat?Mišus

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pon lis 05, 2012 6:48 am
od Ivo
Vydržej spoustu km, ale v zimě bych se na nich z domu nevyhrabal. Zatím nejlepší co jsem do hlubokého sněhu našel jsou Vraníky.

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pon lis 05, 2012 1:59 pm
od vojta
k liberku jsem zimáky dostal právě taky vraníky a jsou super :)

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pon lis 05, 2012 10:14 pm
od covex
na kolik covexi ty kola foukáš? vpředu mám 250 a vzadu 300 kpa,auto drží jak přibitý,je pravda že tam mám podložky na každou stranu 5 mm,ale to nehraje moc roli.Hodně dělaj tlumiče,stabilizátor a silentbloky.Gumy s označenim "C" bych rád zkusil,kde se daj sehnat?Mišus
Hankook DW04 155/80 R13C 90P (Light Truck) váží 8kg, hloubka vzorku je 9 resp. 7mm použitelná.
http://www.pneu360.cz/pneumatiky/hankoo ... 0p-c-v4301

S tim hustenim je to problem. Podle me se tyto gumy, protoze jsou jeste tuzsi nez original musi hustit vic nez je predpis na dverich jinak je guma malo roztazena a sjizdi se kraje, takze je taky hustim 2.5 v predu, 3 v zadu. Je to jen moje pozorovani, snazil jsem najit k tomu nejakou teorii, ale vsichni se drzej akorat doporuceni vyrobce vozu a nikdo se tim jake jsou pro dane husteni duvodu nezaobira.

Neco jsem psal uz sem:
viewtopic.php?f=3&t=147&hilit=pneumatik ... =20#p19121

Co se tyce srovnani s vranikama tak to nemam, ale kdyz me Ivo v zime da vedet, tak to muzeme zkusit.:) Jinak do hankooku jdou dat i hreby, ale u nas nejsou povolene.

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: úte lis 06, 2012 6:48 am
od Ivo
Vraníky maj taky přípravu na hřeby, ale neumím si představit s tím jezdit po silnici.
Hustím to na horní hranici, jen když jsou velký závěje, tak na spodek, kvůli větší ploše.
Hozenou rukavici samozřejmě přijímám, i když si myslím, že v únoru bude příležitost na sraze.

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pát pro 28, 2012 8:44 pm
od Karel
Vážení, toto jsem našel v novinách. http://auto.sme.sk/c/5915465/tema-urad- ... troly.html
Platí to již na Slovensku, no jen se bojím že zde s toho udělá nějaký bystrý, dokonalý a inteligentní poslanec dodatek k zákonu o provozu na silničních komunikacích

K.
:mrgreen:

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pát pro 28, 2012 11:05 pm
od covex
Vzdycky mi vadilo, ze bych mel na STK jezdit pred vyprsenim terminu, protoze tim se mi do technicaku zapsal drivejsi datum a tak se uz tak kratka dvouleta lhuta stale zkracovala. Krom toho nemam vzdy cas, jet tam v prijatelne blizkem terminu, ale do konce mesice kdy koncila platnost jsem to vzdy nejak stihl. Jestli se i k nam dostane tato novinka, jiste dostanu tucnou pokutu za vozidlo nezpusobile k provozu. Coz je ovsem nesmysl, protoze vozidlo v te dobe klidne zpusobile byt mohlo, jen na to nemelo platny stempl. Tak uvidim, kam nas novy registr posune.

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: ned zář 21, 2014 10:18 pm
od sněhulák
Ahoj, tak jsem v pátek prošel oficiální technickou ůspěšně.Emise bez problémů a technická celkem taky až na levé zadní kolo ruční brzda menší učinnost ale nakonec mi to dal.Samozřejmě před tím 14dní práce, něco zavařit něco zamaskovat ale vyplatilo se to.

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pon zář 22, 2014 3:09 pm
od vojta
tak to velká gratulace, dneska už to s těma našema bobkama nejni jen tak :)

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pon kvě 16, 2016 5:56 pm
od Karlik
Dlouho už jsem zde nic nepsal, protože jsem měl plnou hlavu starostí s Liberkem před TK, nějak jsem věděl, že je třeba Liberko připravit na STK daleko důkladněji než obyčejný vůz. Začala tak dlouhá skoro až renovovací práce a celkem se vše dařilo, až na pár nepříjemně zalomených šroubů a samozřejmě zjištování různých dalších závad. A co si budem povídat, když už to mám rozebrané, tak to vyměním, páč v liberku je ke všemu velmi malý přístup. Celkem jsem musel rozchodit přední brzdové třmeny a zadní mechanizmus v bubnech, pak jsem musel vyměnit zadní příčník pod pod motorem a s tím silenbloky, výfukové těsnění, rozvodový řemen a napínací kladku, také vodní pumpa byla vyměněna, nový favorití alternátor a řemen - původním altíkem nešlo otočit rukou jak byl vyrezlý, ale dobíjel. Nějaká ta údržba karoserie a rámu, nové zadní tlumiče a oprava zadního nárazníku, také jsem vyspravil lemy a kolem zadních světel, zakoupil jsem i odpovídající pláště a nazul na Libero. Vpředu jsem vyměnil čepy řízení a futro uložení řízení, spodní kulové čepy. Trochu zamaskovat rez a mohlo se jet na STK, docela jsem si věřil, že projdu na poprvé. Ale nastalo zklamání, po více než 4 hodinovém stání ve frontě jsem přišel na řadu a jako první průser a zcela zásadní se jevilo nečitelné VIN na rámu, prostě to technik nemohl vyfotit a říkal, že tam nic nevidí a že je to v prdeli, že už určitě neprojdu dokud to nebude čitelné. Ostatní bylo celkem v pohodě, žádné velké vůle žádné fatální závady, jen mi prstem propíchl uhnilou kapsu pod nohama řidiče a řekl, že to musím vyvařit. Pak na brzdách klasická závada - jedno z kol ovladáné ruční brzdou nedosahuje brzdného účinku. Tak jsem smutně vyjel ven se známkou na měsíc. Pocit nic moc, dva měsíce práce a TK na měsíc. Doma jsem pak z hrůzou zjistil, že VIN opravdu nemohl vyfotit natož přečíst, protože bylo totálně vyrezlé. Mezitím co jsem zjištoval jak obnovit VIN, jsem shnilou kapsu vyvařil a ručku dotáhl. Čím víc jsem zabředával do problému s VIN tím jsem byl více znechucen, ale stále mě hnalo dopředu to, že Liberko musím zachránit. Nejhorší na to bylo to, že když jsem Libero před rokem kupoval, tak se na evidenčce spokojili se štítkem na kastli a bylo to v pohodě. Po různých radách od techniků, kolegů i vás Liberistů jsem dospěl k závěru, že VIN obnovit lze, ale že je to ted po novém roce více nahovno než předtím. Nerad jsem to slyšel, ale musel jsem udělat několikanásobné kolečko po různých institucích a nakonec jsem byl odkázán na Cebii. Co se dalo dělat, musel jsem to podstoupit, ač jsem byl nervozní na co přijdou a kolik si za to řeknou. Výsledek byl až na cenu výborný, liberko nebylo kradené, ani dávané ze dvou kusů dohromady, údaje seděli, a dokonce mám původní lak, VIN je v pořádku - cena 4500Kč. Pak na úřad, pak do razícího servisu, pak na úřad, pak na STK. Výsledkem je že Liberko prošlo a mám to na dva roky. Nějaké nesmyslné lehké závady, aby papír byl trochu zaplněn. Mimochodem bylo vidět, že už jen z principu jsem napoprvé technickou projít nemohl, napodruhé už se to dalo,myslím, že bych neprošel ani kdybych měl VIN v pořádku, prostě musejí být na technické vidět výsledky, že jsou přísnější a že to není jen tak. Vycházelo to asi tak, že každé třetí auto neprošlo čím starší tím více neprošlo.
Závěrem tohoto dlouhého článku a mých zkušeností je to, že je třeba se připravit na TK, ale svým způsobem je to fraška, kontrolují jen věci co se musí kontrolovat ponovu, povinná výbava, zatmavení skel i rozměr gum šly bokem.
Kdo víte, že vám na rámu vesele hnije VIN, tak jednejte zavčasu, at si z Liberem ještě pojezdíte. Ono se to netýká jen Liber, ale všeobecně vozů co mají rám, technici říkaly že nejhorší jsou na tom ofroudi a dodávky, třeba Iveca - i nové vozy po třech letech je VIN nečitelné, je to jen bodová ražba, která je neošetřena, většinou na pouze komaxitovém rámu.
Toť asi vše, každopádně jsem Liberko zachránil a nelituji vynaloženého úsilí, protože Liberko je prostě třeba zachovat co nejdéle.

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pon kvě 16, 2016 7:15 pm
od Machy_CZ
Ahoj, s VIN jsem měl problém i na evidencce, napoprvé jsem neprosel, protože nebylo citelne, tak zpet domu, ocelovy kartac, líh, cerny centropen a uz to jelo... dle TP bych ho mel mit vyrazeny ještě nekde jinde, ale nenasel jsem...

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pon zář 26, 2016 1:41 pm
od covex
Absolvoval uz nekdo STK v letosnim roce a v novem rezimu? Na STK plno vubec se tam neda dostat, koukam jako blazen, ze se musim objednat, tak ctu co se jako deje... nekdo chce davat auta jako Libero na diagnostiku, foceni VIN apod.. to nevim jak to dopadne, na ramu neni videt ani kdyz tam clovek kouka natoz nejakym aparatem...

Aaa.. koukam karlik tu uz neco popsal.

Mam dotaz - kam ti to VIN obnovili/vyrazili? Co k tomu bylo potreba za papiry. Protoze z meho VIN prectu tak prvnich 5 pismen/cislic. Za poslednich 10let se to moc nezhorsilo, ale lepsi to uz nebude.

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pon zář 26, 2016 5:58 pm
od Tuti
Já jsem byl na STK u Babylonu, volal jsem tam den předem a bylo mi sděleno, že na celý den už je obsazeno, ale když přijedu na sedmou s hotovými emisemi, tak mě vezmou. Nechal jsem si tedy emise změřit u Vasky a pak už to šlo, jediná změna je to focení. Což ale je docela problém, i když mám VIN zachovalý, technik to fotil snad desetkrát, než mu číslo vyšlo celý čitelný. Jestli máš číslo nečitelný i v reálu, tak si radši včas zařiď náhradní ražbu.

Re: STK a zkušenosti s ní

Napsal: pon zář 26, 2016 10:53 pm
od Petr,Zuzka
Před týdnem jsem taky prodělal porod na STK. Na Emisích otázka kde je motor, co to tam je, kde je konektor na diagnostiku. Asi po půl hodině dupání na plyn a vytáčení do maxima to klaplo. Na STK nejdříve focení jak do časáku pak obdiv nad elektrickou stahovací střechou, debata jak je možný, že je to tak malý a má to 6 míst a dvoje boční šoupačky, znovu ukázka motoru a potom kontrola VIN. Slova technika: To číslo není celý nemůžu ho přečíst bez toho nemůžu technickou udělat, MUSÍ BÝT ČITELNÉ. Odjel jsem domů bez. Už cestou domů jsem věděl co bude následovat. Hever vpředu, hever vzadu, flexa, raznice, stříkací gumovej sajrajt, ještě za mokra smáznout pak ještě malej rozstřik trocha prachu a za hodku a půl byla opakovaná STK potvrzená i v techničáku. VIN bylo čitelné. Doufám, že nikdo z vás nedělá na příslušným orgánu.