Zamrzlý benzín

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Zamrzlý benzín

Příspěvek od dědek »

Tak tu mám nové téma. Minulý týden (den po srazu v Liberci) jsem ještě v pondělí odjel a přijel z práce a druhý den už ani ťuk. Nejprve jsem jako obvykle "vyleštil" víčko a kabely , ale zase nic. A kupodivu, žádný benzínový odér. Tak jsem vymontoval jednu svíčku a ouha- suchá! Tak teplovzdušnou pistoli a už jsem nahříval snad celou cestu od nádrže po vstřiky. Zkouška nastartování a už motor běžel. Ale jen do soboty a opět nic. Nějak jsem někde našenkoval vodu , ale teď je Velfobin už houby platný- jen teplá garáž. Dědek
Naposledy upravil(a) dědek dne úte úno 26, 2013 7:24 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od Tuti »

Jestli je to opravdu zamrzáním vody, tak nejspíš je za roky nastřádaná v palivovém fitru a chtělo by ho to vyměnit.
Jen tak pro pořádek dodávám, že na novějším Liberu je filtr pod tlakem, takže tam nejde dát plastový od pumpy, ale musí být poctivý kovový.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od Karel »

Tuti píše: tak nejspíš je za roky nastřádaná v palivovém fitru a chtělo by ho to vyměnit.
S výměnou bych počkal. Novej stál kolem 1400,- Jde demontovat, vylejt - vycákat a dúkladně vysušit . Třeba i vyfoukat.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od Mis.us »

jo :) novej originál je za 1500,- jak píše Karel- kompresorem vyfoukat co to jde,propláchnout tech.nebo obyč. benzínem a nechat u kamen vysušit.Pak už zbejvá jen vesele namontovat(jedna z nejhorších věcí na liberu-čerpadlo a filtr,radim před demontáží dvou matic M6 řádně štefty něčim promáznou.Dobrá je brzdovka a pomalinku povolovat/utáhovat,jinak je utrhneš.Po utržení jde filtr chytit sponou na hadice,což neni dobrý ) :-) Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od Tuti »

Vycákáný a usušený filtr určitě zase na čas poslouží, ale s tím kompresorem bych byl opatrný. Jestli je uvnitř filtru papírová vložka, tlak z kompresoru ji může protrhnout a pak jako by tam filtr nebyl. 1500 za origo filtr je teda sakra hodně, ale myslím, že jsem někde v katalogu viděl neorigo asi za 3 - 4 stovky.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od Mis.us »

jo od nippartsu je za 400,-(384,-) s tim kompresorem máš pravdu,zapoměl jsem napsat spíš provdrušnit-na kompresoru je regulace vzduchu,takže do fitru můžeš poslat dejme tomu 50 kpa což neni síla na protržení blan ve filtru.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od dědek »

Přišla obleva, trochu jsem to "pofoukal" a už startuje. Lepší než Velfobin je prý nalejt do nádrže dvě deci denaturáku a chvíli pojezdit. Ten filtr jsem měl hned na mysli. Poprvé stačilo teplovduškou pofoukat přívod ke vstřikum a myslím, že byl špunt u vstupu do lišty vstřiků. Poslední zamrzlé auto byla Š120 před dvaceti lety. Mám opravdu podezření na jednu pumpu u nás, kde mají v benzínu asi vodu. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Ivo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
Bydliště: Pučloch
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od Ivo »

Tak ven s tím ať se tam nenapálíme :roll:
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od dědek »

Je to zatím podezření, ale radím tankovat v Desné a pak až v Jablonci. Místní si to přeberou a ti co projíždějí těch dvanáct km přejedou. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od škatulka »

V zimním období zásadně netankuji u malých čerpaček s nadzemními nádržemi. Jak v těchto nádržích ubývá benzín, je nahrazován
vzduchem s velkou relativní vlhkostí. Při změnách teplot (nízkých) tato vlhkost kondenzuje a dostává se do benzínu který si potom
koupím do auta a malér je na světě.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od Karel »

Vodu v benzínu si nejčastěji „vytvoříme“ sami je to vzdušná vlhkost, která je všudypřítomná. Mohou být stavy, kdy se natankuje voda současně s benzínem.
Ale to už je havarijní stav na čerpací stanici. Zde jsou nádrže hlídány elektronicky. Zde víc…
http://www.petrolmagazin.sk/aktuality/a ... -1232.aspx
Pokud se v nádrži nahromadí více než několik kapek vody, může se dostat do potrubí a v jeho nejníže položeném místě v zimězamrznout. Vozidlo je pak nutné dopravit do vytápěné haly a počkat až led roztaje. Proto vznikly a stále jsou na trhu přísady vytvářející s vodou nemrznoucí směs. Pro benzin obsahující etanol jsou ale zbytečné, protože tento benzin malé množství vody rozpouští a při větším množství se vyloučí lihobenzinová vrstva, která nezamrzá.Norma ČSN EN 589 pro LPG dovoluje přidat do skladovací nádrže určité množství metanolu, který s vodou obdobně vytvoří nemrznoucí směs. Benzin s etanolem má ještě jednu pozitivní vlastnost. Etanol se přidává jako bezvodý a benzin s obsahem etanolu 5% rozpustí při normální teplotě více než 0,2% vody, při -15°C asi poloviční množství, takže při každém tankování "suchý" benzinpalivovou nádrž i celou soustavu permanentně vysušuje tím, že veškerou přítomnou vlhkost v sobě rozpustí. Ovšem jen do uvedeného množství, což je bohatě dostatečné, na plnou nádrž je to až 0,1 litru vody. Zde je třeba se zmínit o palivu E85, které rozpustí až kolem 15% vody, proto se zamrznutí potrubí není třeba obávat, a dále o tom, že ve výjimečném případě, když se dostane do nádrže s benzinem větší množství vody, může být palivo E85 použito v přiměřeném množství pro bezdemontážní vysušení, voda se s benzinem smísí a skončí bez problémůve spalovacím prostoru.

K.
:shock:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od Tuti »

škatulka píše:V zimním období zásadně netankuji u malých čerpaček s nadzemními nádržemi. Jak v těchto nádržích ubývá benzín, je nahrazován vzduchem s velkou relativní vlhkostí. Při změnách teplot (nízkých) tato vlhkost kondenzuje a dostává se do benzínu který si potom
koupím do auta a malér je na světě.
A v létě zase u těchto čerpaček natankuješ za své peníze míň. V podzemní nádrži je stálá teplota kolem 10°, kdežto nadzemní nádrž sluníčko ohřeje klidně na 35°a při tomto rozdílu benzin nabyde na objemu o 3% ... což udělá korunu na litru. Takže levnější benzin je pak vlastně dražší.
---
dědek píše:Je to zatím podezření, ale radím tankovat v Desné a pak až v Jablonci. Místní si to přeberou a ti co projíždějí těch dvanáct km přejedou. Dědek
Když se asi před dvěma roky řešila aféra s mizerným benzinem u čerpaček, moudrý zákon zakázal jmenovat konkrétní hříšníky, ale vědělo se, že mezi asi třemi pumpami co platily nejmastnější pokutu byla nějaká od Smržovky a to se celkem prolíná s Dědkovým určením.
---
A ještě něco - možná mám podobný problém. Ne že by mi benzin zamrzl, ono včera u nás snad ani nemrzlo, ale při jedné městské pojížďce se mi Libero na přidání plynu dusilo. Na volnoběh a na málo plynu šel motor normálně - prostě typické chování jako při nedostatečné dodávce paliva. Ale dělalo to při jedné krátké jízdě a pak už zase ne. Tak mám taky podezření na přicpaný filtr, ale na novějším si nejsem jistý - co asi by to ještě mohlo způsobovat?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od Karel »

Tuti píše:Ale dělalo to při jedné krátké jízdě a pak už zase ne.
Mohlo by to být i toto. viewtopic.php?f=2&t=875&p=7964&hilit=ne ... ynem#p7964
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od Mis.us »

Když mám auto studený tak na něj nešlapu.To už jsem se naučil (taky hrozí zapečení kroužků když ho moc trápíš), že se dusí -jak ručička od teploměru leze nahoru,tak už na to můžu šlapat jak chci.Čidlo teploty vody mám před nedávnem měněný za novej kus-nový vstřikovačei pal.filtr. Beru to jako vlastnost,dělalo mi to vždycky a pozoruju to na každym liberu co mám na dílně.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od covex »

Mis.us píše:Když mám auto studený tak na něj nešlapu.To už jsem se naučil (taky hrozí zapečení kroužků když ho moc trápíš), že se dusí -jak ručička od teploměru leze nahoru,tak už na to můžu šlapat jak chci.Čidlo teploty vody mám před nedávnem měněný za novej kus-nový vstřikovačei pal.filtr. Beru to jako vlastnost,dělalo mi to vždycky a pozoruju to na každym liberu co mám na dílně.Mišus
Je to fakt, ze jsem si toho na studenem aute taky vsiml, ale clovek to pozna jen kdyz musi po nastartovani studeneho auta jet smeren do kopce. Pokud se nekdo rozjizdi po rovine nebo z kopce, vetsinou se motor zahreje a uz se to neprojevuje.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od dědek »

Tak Tuti na tu naší stranu občas jezdí a ví o čem je řeč. Už kolikátý provozovatel (neplést si s majitelem) svědčí, že to tam nebude všechno košer i dneska. Před lety byla na vodu v benzínu vyhlášena benzínka v Turnově směrem na Sedmihorky. Ne nadarmo se také dělaly na spodku nádrže šroubovací zátky. Dneska to už auta nemají . Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od Tuti »

Mis.us píše:Beru to jako vlastnost,dělalo mi to vždycky a pozoruju to na každym liberu co mám na dílně.Mišus

Troufám si poznat, když se auto chová jinak než normálně :evil:
Stalo se to když už byl motor prohřátý tak, že už by asi ani neměl jet na "sytičový" režim, zkoušel jsem mu pak po chvilce do kopce přišlápnout ještě párkrát a díra tam byla furt.
Před další jízdou (cca po čtvrt hodině) jsem otevřel víčko nádrže, jestli není na vině podtlak v nádrži, ale tlakové poměry mi přišly jako normál (vyfouklo trochu par). Od té doby se zatím problém znovu neobjevil .. každopádně na filtr se kouknu, ale jestli bude auto sekat dobrotu, počkám s tím na teplejší počasí.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od Polevoj »

Nekdy se to chova podobne, kdyz je v ranne fazi odchodu nektery kabel ke svicce. Po zahrati (vysuseni) to zmizi.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1939
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od Mis.us »

Beru to jako vlastnost brát i nadále budu.Každej zgenerálkovanej motor s novejma kabelama,filtrama,olelejem a dalšíma drobnostma mi to dělal a dělá.I když je motor zahřátej,ale to jen v případě toho,když Řj má udaj o tom,že auto stojí na místě (netočej se kola tim pádem se netočí pružina v bowdenu u tachometru) a otáčky motoru klesnou na minimum-trottle sensor má tři chody-volnoběh,přidanej plyn zhruba do 3/4 a pak od 3/4 nahoru-mezi timle jsou určitý skoky v akceleraci,něco jinýho je,když auto vyloženě netáhle a dusí se od spodu (kabely,filtry,plynová klapka a kostry-můžeš si vybrat :) ).Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Zamrzlý benzín

Příspěvek od Karel »

Mis.us píše:Beru to jako vlastnost brát i nadále budu.
Ano, to není vada, to je vlastnost.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Odpovědět