"Mechanicka" auta

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
Odpovědět
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

"Mechanicka" auta

Příspěvek od covex »

O tom, ze k novejsim modelum aut je potreba mit i specialni sadu naradi jsem slysel uz davno... nakonec i Libero manual je plny "ST" specialnich pripravku, ale vsechno se nakonec da jeste udelat gola sadou a do elektroniky auta v podstate neni potreba sahnout. Dnes jsem ovsem zjistil, ze nektera auta uz potrebuji pokyny z RJ, aby se vubec dalo dostat k opravovane/vymenovane casti. Prikladem jsou elektronicke parkovaci brzdy, kvuli kterym nejde jednodusse vymenit brzdove desticky... samozrejme existuji asi i nejake obezlicky, jako vypustit brzdovku apod. ale je to prinejmensim zbytecna komplikace.

U skodovek se traduje, ze doma lze opravit jako posledni Felicii. Samozrejme doma muze clovek opravovat i novejsi auto, ale uz to nepujde bez notebooku a specialniho SW. Nejak me to nelaka...

Jak jsou na tom jine znacky? Kde konci "mechanicka" auta, tusi nekdo?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: "Mechanicka" auta

Příspěvek od dědek »

Tak bohužel bez speciálního vercajklu nejdou vyměnit ani brzdové destičky u Opla Vivaro. Naštěsti ho prodávají za 990,-Kč o když je to docela obyčejný šroub s nějakou rozpěrkou. Jinak jako poslední škodovku doma opravitelnou bych považoval první Fabie s benzínovým motorem a třívalcem 1.2. To bylo ještě docela holátko bez ABS a dalších vymožeností. Včera jsme se na podobné téma bavili u sousedů a padla zmínka, že opravit jdou auta dokud měla ještě rozdělovač. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: "Mechanicka" auta

Příspěvek od vojta »

Možná je to trochu mimo diskuzi, ale nedá mi to reagovat tímdle videem, kde hackeři ovládají auto přes internet.
Trochu se děsím až budu na silnicích potkávat guugl auta a čekat jak jim tu dopravní situaci ten software vyhodnotí :shock: :wink: bduh.gif

https://www.youtube.com/watch?v=MK0SrxBC1xs

podrobněji
http://www.wired.com/2015/07/hackers-re ... p-highway/

český článek:
http://www.novinky.cz/auto/375728-hacke ... brzdy.html
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Ivo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
Bydliště: Pučloch
Kontaktovat uživatele:

Re: "Mechanicka" auta

Příspěvek od Ivo »

Přesně tohohle jsem se obával, když jsem pořizoval Smarta. Vše je v něm elektronické, kvůli všemu na diagnostiku do Mercedesu .... prdlajs, stačí koupit sadu torxů, protože normální hlavu šroubu nepotkáš, a většina věcí je normální strojařina. Samozřejmě že se nám budou snažit výrobci házet klacky pod nohy, ale myslím, že v rámci toho co si sami opravujem, si vždy poradíme. OPTIMISMUS A NEBULET ! :D
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: "Mechanicka" auta

Příspěvek od Tuti »

Já mám trochu podezření, že cílem implementace všech těch chytrých systémů do aut je právě dosažení jejich ekonomické neopravitelnosti - tzn. auto sice půjde opravit, ale cokoliv nad výměnu rozvodů bude stát tolik, že třeba do deset let starého auta už se to nevyplatí investovat. A je v podstatě jedno, jestli se opravuje doma nebo v servisu, protože většinou cena materiálu stejně výrazně přesahuje cenu práce. Po domácí opravitelnosti není ve světě poptávka, je to taková specifika postkomunistického bloku a i u nás vymírá - když si tak přeberu své známé (mimo Liberisty :mrgreen: ), není mezi nimi dnes už moc takových, kteří by se nějak hrnuli do oprav svépomocí. Ono když to člověk nemá zrovna jako koníčka, radši zaplatí v servisu o tisícovku víc, než aby se celou sobotu trápil s něčím, co mu nejde. Prostě co mě baví a vím že to zvládnu, to si udělám na jakémkoliv autě. S ostatním je rozumnější zamířit do servisu.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: "Mechanicka" auta

Příspěvek od dědek »

Kdyby aspoň ty základní věci zůstaly. Tím myslím: výměna oleje, filtrů, dobít baterku (nebo ji vyměnit), vyměnit prasklé žárovky, pojistky , brzdové destičky, doplnit destilku do chlazení případně dolít brzdovku. Ale vypadá to, že jediný co na majiteli je požadováno naplnit nádrž benzínem a nádobku ostřikovače. Ale i ten ostřikovač už je problém. V garančním servisu honda auto po roce vždy prohlédli, omyli brzdy, vyměnili olej a filtr a dolili směs do ostřikovače (vždy za 200,-Kč! ) a to jsem tam nechal každý rok 5000,-Kč a ani nemrkl. Kdybych tam nejel, spadla by mi záruka a potěž pámbů kdyby se na té Hondě něco pokazilo. Tahle jsem absolvoval s novou Octavií (naštěstí to platila firma a pak s Jazzem a to už jsem púlatil sám. Do nového auta už nikdy nepůjdu. U Jazzu například nešla doma vyměnit ani žárovka. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: "Mechanicka" auta

Příspěvek od Martin H. »

Nazdar chlapi. Víc jak dva roky jsem na fóru nebyl. Tak hlásím, že můj pekáč už není a pořídil jsem si místo něj fungl novou Ladu Nivu 2131, v pětidveřovém provedení. S nainstalovaným LPG stála 360000. Za ty prachy jsem mohl mít daleko luxusnější ojetou káru, ale já chtěl nové auto, které jsem ještě schopen opravit sám. Taky cena náhradních dílů je někde jinde. Do republiky to vozí jedna firma a s ní je trochu problém se domluvit na smluvních podmínkách, takže to trvalo od února do konce července, ale nakonec stál rusák před barákem. Pár drobností jsem si musel hned dodělat a opravit sám, neboť ruská kvalita se té sovětské ani nepřibližuje. Nejvíc se mi líbila reakce mých dvou dcer, které se zkřivenou hubou nazvaly tento vůz hnusnou hujdou. Ještě že manželka má rozum a nehledá hodnoty v kráse a pohodlí. Po třicetiletém soužití se mnou se jí ani nedivím. Pokud je člověk trochu nahluchlý a zvyklý jezdit žebřiňákem, tak je mu jízda v Nivě dokonce příjemná v horším případě mu aspoň nevadí. O co je horší v běžném provozu, o to je lepší v terénu a to je pro mě při dopravě na chalupu po nezpevněné cestě hodně důležité. Doufám, že neshnije za tři roky, jak mi předpovídají škodolibí kamarádi a bude sloužit aspoň do důchodu. Potom snad budu mít čas na polévání živou vodou. S Liberkama jsem jezdi skoro dvacet let a na jejich neskutečné užitné vlastnosti budu dlouho vzpomínat, ale taky na jejich konstrukční složitost a těžkou opravitelnost v garážových podmínkách. Vám všem, kteří s těmi šikmookými plechovkami ještě bojujete a bojovat budete přeju, ať Vám slouží ještě spoustu let a dělají Vám víc radostí než problémů. Toto fórum je moc fajn, dokáže hodně pomoci i pobavit a za to ještě jednou díky Vám všem. Martin.
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: "Mechanicka" auta

Příspěvek od vojta »

Gratuluji ke koupi nového veterána :) Je jasné že to současný "člověk pohodlný" nechápe. Kdysi jsem četl někde na Nivu test a pamatuji že do ní tekla voda myslím těsněním u pátejch dveří už jako do nové :) Věřím ale, že Ti s péčí dlouho vydrží, tak držim palce wave.gif
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: "Mechanicka" auta

Příspěvek od dědek »

Tak Martine jsem přesvědčený, že až se ti naskytne možnost nějakého Libera (slušného a levného) koupit, zase se k němu vrátíš. Já to udělal už třikrát. Teď mi stojí v garáži(tu jsem kvůli němu dokoupil) a čeká na jaro. Zimní provoz aspoň u nás na horách se podepisuje na každým autě, ale s Liberem to dělá divy. Tak když se mi naskytla možnost po Karlovi z pozůstalosti koupit slušný kousek, vůbec jsem neváhal. Asi tři roky zpět jeden známý tu prodával Nivu, na které ani nebylo vidět jak je rezavá, za tři tisíce ! Ještě rok platná STK a dobře obutá na zimu. To jsem byl rozhodnutý, že ji koupím ( Lady jsem měl tři, ale Nivu ještě ne) No když jsem za ním přišel řekl, že včera si ji odvezl někdo na chalupu. Po půl roce už dojezdila. Převodovka K.O. Motor si bral 12-15l na sto a Niva nemá žádný kufr (jako Suzuki Vitara nebo Jimny) a jízda s velkým řevem. Hned na to přijel s jinou Nivou synek od sousedky ,že jako, že si pořídil auto na zimu. Napadlo asi třicet čísel sněhu a hned zapad až ho tahal traktor. Říkali jsme mu, jak se mu tohle mohlo stát a vypravoval nám, že uhýbal protijedoucímu autu a propadl se na krajnici a byl konec . Točily se prý všechny čtyři kola, ale dvě ve vzduchu a dvě v příkopu, ale s Nivou nic nesvedly. Do týdne to vrátil a šel k Octavii bez 4x4 . Měl jsem kolegu v práci, který sloužil u pohraniční policie v Kořenově, kde Nivu taky měly. Pořád byla v opravě a pořád nefungovala přídavná (redukční) převodovka a nechtěla jezdit jen na jednu nápravu. Právě to, že to je permanentní čtyřkolka je pro ni nevýhodou. Motor natočí max 120-140tisíc do GO ( jinak není výkon a žere olej jak blázen) Tak po zimě napiš svoje zkušenosti. Prodloužená verse už něco uveze ale i tak na Libero budeš vzpomínat. Už jen to, že zímáky se daly zmáknout za něco víc jak dva tisíce celou sadu a na Nivu tolik stojí jedna , kterou v terénu ohobluješ za dva roky. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: "Mechanicka" auta

Příspěvek od Tuti »

To sis pořídil solidního exota - pětidveřovou Nivu jsem snad v tuzemsku ještě neviděl. Pokud jde hlavně o terén, je Niva určitě schopnější, než kterékoliv běžné SUV. Ale s tou korozí to není škodolibost, nýbrž realita. Mladší Nivy fakt hnijou jak spadaný hrušky. Rozhodně radím nečekat na důchod a důkladně ošetřit dutiny a spodek hned, když je auto nový a čistý. Můžeš mu tím i několikanásobně prodloužit život.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: "Mechanicka" auta

Příspěvek od Martin H. »

Nazdar chlapi. Dík za vaše názory a zkušenosti. Do koupě Nivy jsem nešel poslepu. Kamarád si koupil krátkou asi před sedmi lety. Jezdí na plyn, v létě v zimě, po republice tahá naložené vozíky, dřevo z lesa, no , dává jí na prdel. Nedá na ni dopustit a štve ho jenom malý úložný prostor. To auto kromě plynu nic nechce. Je pravda, že je už rezavé i na místech, kde by to člověk nečekal, ale při pátrání po dlouhé Nivě jsem se dočetl, že Ivan před třemi lety předělával lakovnu a zkvalitnil nástřik. Jestli nějak ošetřují před nástřikem i plechy, to nevím. Každopádně jsem nechal udělat dodatečně spodek a dutiny, tak uvidíme. V mém věku už mě na nějaké velké divočení na silnici neužije. S tímhle autem to ani nejde. Aby se vešli do Euro pětky, tak nastavili řídící jednotku tak, že tomu motoru ukradli úplně krouťák. Přidáš plyn a ono nic. Podřadíš a zase skoro nic. Výborné při předjíždění. Jedině mezi třemi a čtyřmi tisíci otáček se motoru trochu chce. Ale i na to se dá zvyknout. Toš tak. Co se týká Liberka, zatím jsem úplně nezanevřel. Z jednoho si chci na hory na zimu udělat pásovce. Vím už jak, ale zatím nemám čas. Musím dát dohromady Jeepa, kterého se mi podařilo při mikrospánku nabořit na pařez a celkem dost poničit. Při intenzivní práci to snad do jara stihnu a potom přijde na řadu Libero. Až to bude aktuální, tak sem hodím nějaké foto. Pěkné svátky Vám všem přeje Martin.
Odpovědět