EK a Autodata

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
Uživatelský avatar
Vladino
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 27
Registrován: pon pro 07, 2009 9:37 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK
Kontaktovat uživatele:

EK a Autodata

Příspěvekod Vladino » čtv pro 10, 2015 5:54 am

V utorok 8.12. som absolvoval EK so svojim starším liberkom EF12. Dopadlo to výborne, CO 1,195 % a HC 133 ppm, skutočne namerané, bez akýchkoľvek kozmetických úprav. To, čo ma ale vôbec nepotešilo, bolo že pracovník nemohol v databázi nájsť typ môjho vozidla a to ani protokol spred roka. Poznamenal, že nejaká servisná organizácia robila upgrade systému a ten starý protokol „sa stratil“ . Ešte pred meraním sa ma spýtal, či to chcem na 2 roky, alebo na jeden rok. Keďže som už túto otázku počul na inom pracovisku asi pred piatimi rokmi, vedel som, že niečo nie je v poriadku. U nás, na Slovensku, sa EK robí každý rok pre vozidlá s neriadeným katalyzátorom a každé dva roky s riadeným. Pokiaľ som teda dobre informovaný. Dovolil mi nahliadnuť do jeho počítača a tam som uvidel zoznam všetkých liberiek, ale pri každom bolo napísané, že má riadený katalyzátor a to vrátane EF10. Tak som mu povedal, že vozidlo s karburátorom nemôže mať z konštrukčných dôvodov riadený katalyzátor, čo samozrejme vedel. Nakoniec povedal, že to urobí ručne, a nie podľa chybne prednastavenej šablóny. Zrejme program toto umožňuje. Pokiaľ bude niekto pohodlný a načíta to, čo má prednastavené, tak mu to pre staršie liberká priradí dáta patriace novým liberkám, a tie sa nedajú splniť ani náhodou. Ak údaje z Autodata používajú nielen na staniciach EK, ale aj na kontrole originality, pri prepisoch a zápisoch na dopravnom inšpektoráte, je to průser nad průser. A čo ešte odbor dopravy schvaľujúceho používanie vozidla na pozemných komunikáciách pri dovoze do republiky. Vyzerá to tak, že nejaká podradná servisná organizácia, niekde v Nitre, sa nabalila a odviedla nekvalitnú prácu. A je jedno, či to urobil nejaký priteplený úradníček, alebo zhúlený IT-čkár zrelý do cvok-hausu. Urobiť upgrade bez zálohy dát je trestuhodné. Ak máte v tomto nejaké zážitky a skúsenosti, dajte prosím vedieť.
Doteraz kuriózna dvojkolka v bordó-metalíze od Lubomíra...
+ bielostrieborná E12 na OR32kách(drapáky) uff!

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1278
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: EK a Autodata

Příspěvekod Tuti » úte pro 15, 2015 6:52 pm

Abychom byli technicky přesní - existovaly i systémy s elektronicky řízeným karburátorem, který spolupracoval s katalyzátorem, tzn. šlo skutečně o řízený katalyzátor. Takové zařízení se dokonce dostalo i do jedné z verzí Favorita a mám pocit, že bylo i karburátorové Justy s řízeným katem.
Co se týče těch zápisů v počítačích, je v tom bordel všeobecně, nejen u Libera. Jeden čas (v devadesátých letech) nešlo dovézt auto bez řízeného katalyzátoru, ale "hodní úředníci" dokázali přivřít oko a zápis na kterékoliv úrovni přizpůsobit. Čímž často dost zkomplikovali život majitelům, kteří časem narazili na "zlého úředníka", který v autě chtěl vidět to, co mají napsané v TP.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 247
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště/Město: SK Nitra

Re: EK a Autodata

Příspěvekod gari » stř pro 16, 2015 8:42 am

no ja ti neviem,bol som na EK nedavno- 14.12. a vsetko prebehlo hladko a v spravnych cislach- motor E12 , masina merala podla hodnot E10,co mam v papieroch. Meral baterku a potom sonda vo vyfuku,kat nemam ziaden. Spalovanie na volnobeh pritom bolo nachudobno 15,5 az 16:1 (podla lambda meraku).
Co mne nie je jasne-naco meria baterku, ta masina vidi priebeh pulzov dobijania ? mal som s tym problem u ineho auta,kde mam iny prevod kluka/alternator -toci ho pomalsie. Ved je to hlupost z toho vyhodnotit otacky

Uživatelský avatar
Vladino
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 27
Registrován: pon pro 07, 2009 9:37 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK
Kontaktovat uživatele:

Re: EK a Autodata

Příspěvekod Vladino » čtv pro 17, 2015 12:44 am

Tuti: osobne na vlastné „bulvy“ som elektronicky riadený karburátor nevidel, ale že existuje nielen vo Favorite ale aj v iných autách, sa rád nechám poučiť. Ja som to bral z tej strany, aby mi neboli vnútené porovnávacie údaje, ktoré sa nedajú dosiahnuť. V tom prípade vymyslím čokoľvek, len aby som nemal pri ďalšej kontrole problémy. Ja som svoju EF12 dotiahol zo Štramberka v roku 2009 a prvá evidencia bola 1992 v SRN. Keď som ho doma prihlásil, do Osvedčenia o evidencii mi napísali iba KAT, bez ničoho. Teraz na EK mi napísal do protokolu aj do osvedčenia o EK do kolónky druh paliva/emisný systém B/NKAT, čo je myslím to najlepšie, čo mohol urobiť. Možno aj pracovník Obvodného úradu pre dopravu to vtedy myslel a urobil dobre. To, že sú v dátach sťahovaných z internetu často hlúposti, vieme. Žial potom sa môžu objaviť aj v techničáku. Pri evidencii som vyplňoval kopec údajov, aj to, čo v techničáku nie je. Pamätám si pomer hmotnosti k výkonu, inak zaujímavý údaj. V spájacom zariadení mi napísali, že najväčšia prípustná hmotnosť v bode spojenia je 40 kg. Nepísal som to a ani vôbec neviem, čo to je. Takže to odniekadiaľ vytiahol. Nevadí mi to, pokiaľ z toho nemám problémy, len sú potom pochybnosti, o správnosti údajov. Moje prvé liberko roku výroby 1986, od Ľubomíra, EF10 dvojkolka (asi preto KJ5) jazdí po SR už nejaký ten piatok. V protokole o EK mám B/BKAT a v Osvedčení o evidencii mám rovno BEZKAT. Predchádzajúci majitelia zrejme nemali problémy s prepisom, ale pri pohľade na zápis počtu prevodových stupňov „4“ som veľmi smutný. Možno mi tiež raz niekto vysvetlí, ako vyzerá ráfik 5Jx20.
Doteraz kuriózna dvojkolka v bordó-metalíze od Lubomíra...
+ bielostrieborná E12 na OR32kách(drapáky) uff!

Uživatelský avatar
Vladino
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 27
Registrován: pon pro 07, 2009 9:37 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK
Kontaktovat uživatele:

Re: EK a Autodata

Příspěvekod Vladino » čtv pro 17, 2015 12:51 am

Gari: kvôli čomu som písal o tejto skúsenosti s dátami na EK je vcelku jasné. Vždy máš určité obavy z komplikácií, či už hneď alebo neskôr. Hlavne, keď sa dozvieš, že je asi vymazaný protokol z minulej kontroly. Vyzerá to tak, že to je alebo bola chyba na nejakej lokálnej úrovni. Či už je to vec upgrade v rámci siete, alebo niečoho iného. Mnohorazy ani počítače nefungujú tak, ako by mali. Občas ich stačí resetovať a všetko je v poriadku. Nie je to tak dávno, čo som počul v TV (neviem, ktorá to bola), že cestná kontrola v budúcnosti bude môcť byť zameraná, pri nejakom podozrení, aj na EK a STK. Mrzelo by ma, keby zistila, že nemôžu nahrať zo siete môj aktuálny protokol o EK, alebo by stiahli hlúposti. Tie káble na akumulátore sú v poriadku. Doma si zisťujeme predstih pomocou stroboskopu, ale zrejme ten prístroj na EK má v sebe čítačku impulzov s príslušným softvérom. Akých impulzov, to by nám zrejme viacej ukázal osciloskop. Ja som si myslel, že by to mohlo ísť z rozdeľovača, ale iní myslia, že z alternátora (a tam by mohla byť nezrovnalosť, o ktorej píšeš). Tak neviem. Funguje to aj na predstih zapaľovania aj na otáčky. Na internete som našiel meracie prístroje do ruky UT105, FLUKE 88V/A, AU92 a určite ich je podstatne viac k tomuto účelu. Určite sú dobré, ale pre občasné použitie príliš drahé.
Doteraz kuriózna dvojkolka v bordó-metalíze od Lubomíra...
+ bielostrieborná E12 na OR32kách(drapáky) uff!

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1278
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: EK a Autodata

Příspěvekod Tuti » čtv pro 17, 2015 10:18 am

Vladino píše:pri pohľade na zápis počtu prevodových stupňov „4“ som veľmi smutný

Nic si z toho nedělej, já mám zase Libero se samonosnou karoserií :mrgreen: ... a před lety jsem měl pětidveřového Fiata 127
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1700
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Jizerské hory

Re: EK a Autodata

Příspěvekod dědek » čtv pro 17, 2015 4:00 pm

Dokonce si vzpomínám, že když jsem byl na EK s červeným předposledním Liberom (teď má mišus starší) vůbec motor nechtěli vidět a stačí prý když odklopím sedačku a pustím je k baterii. Odtud vše vyzkoumali a zjistili, že parametry mého auta jsou v mezích povolených odchylek a jel jsem na STK. Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, Seat Alhambra 1.9TDi85kW bez Libera

Uživatelský avatar
vojta
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 492
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: EK a Autodata

Příspěvekod vojta » čtv pro 17, 2015 8:32 pm

No vypadá to že co Liberko to techničákový unikát, dovolím si přiložit "další záznamy" z toho našeho, mě to teda hlava nebere bduh.gif

technicak-dalsi zaznamy.jpg
technicak-dalsi zaznamy.jpg (166.47 KiB) Zobrazeno 2566 x
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)

Uživatelský avatar
Vladino
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 27
Registrován: pon pro 07, 2009 9:37 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK
Kontaktovat uživatele:

Re: EK a Autodata

Příspěvekod Vladino » pát pro 18, 2015 12:16 am

Vojto: Koniec Tvojho techničáku vyzerá ako okopírovaný z nejakej Fabie. Keď si dáš tú smernicu EU do vyhladávača (miesto hviezdičiek medzere medzi číslami), tak nájdeš hneď 2 techničáky so zhodným koncom, ako máš aj Ty. Napríklad http://www.klankolin.cz/files/0/0568.pdf je jeden TP. Tá smernica sa týka homologácie. Ak niekoho zaujímajú aj iné údaje homologácií (čísla smerníc pre iné škodovky) a je zdatný v jazyku, nájde toho dosť trebárs tu: http://www.skoda-auto.de/service/servic ... 014_11.pdf
Trochu som uvažoval o pneumatikách, ktoré tam máš takto dopísané. Ako ich na to Tvoje liberko
namontuješ ? To je ako s mojimi 12 palcovými kolesami s ráfikom 5Jx20. :lol:
Doteraz kuriózna dvojkolka v bordó-metalíze od Lubomíra...
+ bielostrieborná E12 na OR32kách(drapáky) uff!

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1700
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Jizerské hory

Re: EK a Autodata

Příspěvekod dědek » pát pro 18, 2015 7:34 am

Tak Vojto, to jsi na tom jako já, žádné povolebné 165 a ty na Libero pasují. Dalším exotem je ta tvoje automatická převodovka. Občas v inzerátu při prodeji Libera jsem se setkal s výbavou posilovač řízení i když jsem takové Libero nikdy neviděl a stejně tak napříč uložený čtyřválec. To, že jsem měl na prvním starším (skončilo u Martínka) uvedený katalyzátor s lambdasondou, to jsme tu někoílikrát řešili, stejně tak kontrolku (kuře na grilu) rovněž u staršího a novější po Peplemu zase pro změnu zelenou kontrolku, která se rozsvítila vždycky, když jsem za Libero připřáhl vozík. Jo Libero je Libero exot sám o sobě , je jich velmi málo ( u nás už snad ani v Jablonci žádný není), úředníci to jen tak nevidí a když přijedu na STK , přijdou se všichni podívat , co to přijelo. Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, Seat Alhambra 1.9TDi85kW bez Libera

Uživatelský avatar
vojta
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 492
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: EK a Autodata

Příspěvekod vojta » pát pro 18, 2015 2:48 pm

no kdo vymyslel ty kola to fakt nechápu, jinak s 165/70 jsem absolvoval evidenčku a dvě technický a problém sem s tím nikdy neměl, ale to může bejt i o tom jak se pánové vyspinkaj :)
..ten automat taky nechápu ale nahoře je psané řazení manuální :)
..jo a kontrolka na ručku nefungovala, tak asi proto je to tam uvedeno...
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1950
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: EK a Autodata

Příspěvekod covex » pát pro 18, 2015 6:14 pm

subaru-libero-technicak-dalsi.jpg
subaru-libero-technicak-dalsi.jpg (184.25 KiB) Zobrazeno 2540 x


Tak zatim asi "soutez" o nevtipnejsi sekci Dalsi vyhrava Vojta. Moje Dalsi zaznamy jsou asi pomerne korektni, i kdyz nevim na zaklade ceho tam ty "vyjimky" kdo vypsal.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host