EK a Autodata

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vladino
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 07, 2009 9:37 pm
Bydliště: Trenčín,SK
Kontaktovat uživatele:

EK a Autodata

Příspěvek od Vladino »

V utorok 8.12. som absolvoval EK so svojim starším liberkom EF12. Dopadlo to výborne, CO 1,195 % a HC 133 ppm, skutočne namerané, bez akýchkoľvek kozmetických úprav. To, čo ma ale vôbec nepotešilo, bolo že pracovník nemohol v databázi nájsť typ môjho vozidla a to ani protokol spred roka. Poznamenal, že nejaká servisná organizácia robila upgrade systému a ten starý protokol „sa stratil“ . Ešte pred meraním sa ma spýtal, či to chcem na 2 roky, alebo na jeden rok. Keďže som už túto otázku počul na inom pracovisku asi pred piatimi rokmi, vedel som, že niečo nie je v poriadku. U nás, na Slovensku, sa EK robí každý rok pre vozidlá s neriadeným katalyzátorom a každé dva roky s riadeným. Pokiaľ som teda dobre informovaný. Dovolil mi nahliadnuť do jeho počítača a tam som uvidel zoznam všetkých liberiek, ale pri každom bolo napísané, že má riadený katalyzátor a to vrátane EF10. Tak som mu povedal, že vozidlo s karburátorom nemôže mať z konštrukčných dôvodov riadený katalyzátor, čo samozrejme vedel. Nakoniec povedal, že to urobí ručne, a nie podľa chybne prednastavenej šablóny. Zrejme program toto umožňuje. Pokiaľ bude niekto pohodlný a načíta to, čo má prednastavené, tak mu to pre staršie liberká priradí dáta patriace novým liberkám, a tie sa nedajú splniť ani náhodou. Ak údaje z Autodata používajú nielen na staniciach EK, ale aj na kontrole originality, pri prepisoch a zápisoch na dopravnom inšpektoráte, je to průser nad průser. A čo ešte odbor dopravy schvaľujúceho používanie vozidla na pozemných komunikáciách pri dovoze do republiky. Vyzerá to tak, že nejaká podradná servisná organizácia, niekde v Nitre, sa nabalila a odviedla nekvalitnú prácu. A je jedno, či to urobil nejaký priteplený úradníček, alebo zhúlený IT-čkár zrelý do cvok-hausu. Urobiť upgrade bez zálohy dát je trestuhodné. Ak máte v tomto nejaké zážitky a skúsenosti, dajte prosím vedieť.
Doteraz kuriózna dvojkolka v bordó-metalíze od Lubomíra...
+ bielostrieborná E12 na OR32kách(drapáky) uff!
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: EK a Autodata

Příspěvek od Tuti »

Abychom byli technicky přesní - existovaly i systémy s elektronicky řízeným karburátorem, který spolupracoval s katalyzátorem, tzn. šlo skutečně o řízený katalyzátor. Takové zařízení se dokonce dostalo i do jedné z verzí Favorita a mám pocit, že bylo i karburátorové Justy s řízeným katem.
Co se týče těch zápisů v počítačích, je v tom bordel všeobecně, nejen u Libera. Jeden čas (v devadesátých letech) nešlo dovézt auto bez řízeného katalyzátoru, ale "hodní úředníci" dokázali přivřít oko a zápis na kterékoliv úrovni přizpůsobit. Čímž často dost zkomplikovali život majitelům, kteří časem narazili na "zlého úředníka", který v autě chtěl vidět to, co mají napsané v TP.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 267
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště: SK Nitra

Re: EK a Autodata

Příspěvek od gari »

no ja ti neviem,bol som na EK nedavno- 14.12. a vsetko prebehlo hladko a v spravnych cislach- motor E12 , masina merala podla hodnot E10,co mam v papieroch. Meral baterku a potom sonda vo vyfuku,kat nemam ziaden. Spalovanie na volnobeh pritom bolo nachudobno 15,5 az 16:1 (podla lambda meraku).
Co mne nie je jasne-naco meria baterku, ta masina vidi priebeh pulzov dobijania ? mal som s tym problem u ineho auta,kde mam iny prevod kluka/alternator -toci ho pomalsie. Ved je to hlupost z toho vyhodnotit otacky
Uživatelský avatar
Vladino
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 07, 2009 9:37 pm
Bydliště: Trenčín,SK
Kontaktovat uživatele:

Re: EK a Autodata

Příspěvek od Vladino »

Tuti: osobne na vlastné „bulvy“ som elektronicky riadený karburátor nevidel, ale že existuje nielen vo Favorite ale aj v iných autách, sa rád nechám poučiť. Ja som to bral z tej strany, aby mi neboli vnútené porovnávacie údaje, ktoré sa nedajú dosiahnuť. V tom prípade vymyslím čokoľvek, len aby som nemal pri ďalšej kontrole problémy. Ja som svoju EF12 dotiahol zo Štramberka v roku 2009 a prvá evidencia bola 1992 v SRN. Keď som ho doma prihlásil, do Osvedčenia o evidencii mi napísali iba KAT, bez ničoho. Teraz na EK mi napísal do protokolu aj do osvedčenia o EK do kolónky druh paliva/emisný systém B/NKAT, čo je myslím to najlepšie, čo mohol urobiť. Možno aj pracovník Obvodného úradu pre dopravu to vtedy myslel a urobil dobre. To, že sú v dátach sťahovaných z internetu často hlúposti, vieme. Žial potom sa môžu objaviť aj v techničáku. Pri evidencii som vyplňoval kopec údajov, aj to, čo v techničáku nie je. Pamätám si pomer hmotnosti k výkonu, inak zaujímavý údaj. V spájacom zariadení mi napísali, že najväčšia prípustná hmotnosť v bode spojenia je 40 kg. Nepísal som to a ani vôbec neviem, čo to je. Takže to odniekadiaľ vytiahol. Nevadí mi to, pokiaľ z toho nemám problémy, len sú potom pochybnosti, o správnosti údajov. Moje prvé liberko roku výroby 1986, od Ľubomíra, EF10 dvojkolka (asi preto KJ5) jazdí po SR už nejaký ten piatok. V protokole o EK mám B/BKAT a v Osvedčení o evidencii mám rovno BEZKAT. Predchádzajúci majitelia zrejme nemali problémy s prepisom, ale pri pohľade na zápis počtu prevodových stupňov „4“ som veľmi smutný. Možno mi tiež raz niekto vysvetlí, ako vyzerá ráfik 5Jx20.
Doteraz kuriózna dvojkolka v bordó-metalíze od Lubomíra...
+ bielostrieborná E12 na OR32kách(drapáky) uff!
Uživatelský avatar
Vladino
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 07, 2009 9:37 pm
Bydliště: Trenčín,SK
Kontaktovat uživatele:

Re: EK a Autodata

Příspěvek od Vladino »

Gari: kvôli čomu som písal o tejto skúsenosti s dátami na EK je vcelku jasné. Vždy máš určité obavy z komplikácií, či už hneď alebo neskôr. Hlavne, keď sa dozvieš, že je asi vymazaný protokol z minulej kontroly. Vyzerá to tak, že to je alebo bola chyba na nejakej lokálnej úrovni. Či už je to vec upgrade v rámci siete, alebo niečoho iného. Mnohorazy ani počítače nefungujú tak, ako by mali. Občas ich stačí resetovať a všetko je v poriadku. Nie je to tak dávno, čo som počul v TV (neviem, ktorá to bola), že cestná kontrola v budúcnosti bude môcť byť zameraná, pri nejakom podozrení, aj na EK a STK. Mrzelo by ma, keby zistila, že nemôžu nahrať zo siete môj aktuálny protokol o EK, alebo by stiahli hlúposti. Tie káble na akumulátore sú v poriadku. Doma si zisťujeme predstih pomocou stroboskopu, ale zrejme ten prístroj na EK má v sebe čítačku impulzov s príslušným softvérom. Akých impulzov, to by nám zrejme viacej ukázal osciloskop. Ja som si myslel, že by to mohlo ísť z rozdeľovača, ale iní myslia, že z alternátora (a tam by mohla byť nezrovnalosť, o ktorej píšeš). Tak neviem. Funguje to aj na predstih zapaľovania aj na otáčky. Na internete som našiel meracie prístroje do ruky UT105, FLUKE 88V/A, AU92 a určite ich je podstatne viac k tomuto účelu. Určite sú dobré, ale pre občasné použitie príliš drahé.
Doteraz kuriózna dvojkolka v bordó-metalíze od Lubomíra...
+ bielostrieborná E12 na OR32kách(drapáky) uff!
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: EK a Autodata

Příspěvek od Tuti »

Vladino píše:pri pohľade na zápis počtu prevodových stupňov „4“ som veľmi smutný
Nic si z toho nedělej, já mám zase Libero se samonosnou karoserií :mrgreen: ... a před lety jsem měl pětidveřového Fiata 127
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: EK a Autodata

Příspěvek od dědek »

Dokonce si vzpomínám, že když jsem byl na EK s červeným předposledním Liberom (teď má mišus starší) vůbec motor nechtěli vidět a stačí prý když odklopím sedačku a pustím je k baterii. Odtud vše vyzkoumali a zjistili, že parametry mého auta jsou v mezích povolených odchylek a jel jsem na STK. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: EK a Autodata

Příspěvek od vojta »

No vypadá to že co Liberko to techničákový unikát, dovolím si přiložit "další záznamy" z toho našeho, mě to teda hlava nebere bduh.gif
technicak-dalsi zaznamy.jpg
technicak-dalsi zaznamy.jpg (166.47 KiB) Zobrazeno 18796 x
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Vladino
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 07, 2009 9:37 pm
Bydliště: Trenčín,SK
Kontaktovat uživatele:

Re: EK a Autodata

Příspěvek od Vladino »

Vojto: Koniec Tvojho techničáku vyzerá ako okopírovaný z nejakej Fabie. Keď si dáš tú smernicu EU do vyhladávača (miesto hviezdičiek medzere medzi číslami), tak nájdeš hneď 2 techničáky so zhodným koncom, ako máš aj Ty. Napríklad http://www.klankolin.cz/files/0/0568.pdf je jeden TP. Tá smernica sa týka homologácie. Ak niekoho zaujímajú aj iné údaje homologácií (čísla smerníc pre iné škodovky) a je zdatný v jazyku, nájde toho dosť trebárs tu: http://www.skoda-auto.de/service/servic ... 014_11.pdf
Trochu som uvažoval o pneumatikách, ktoré tam máš takto dopísané. Ako ich na to Tvoje liberko
namontuješ ? To je ako s mojimi 12 palcovými kolesami s ráfikom 5Jx20. :lol:
Doteraz kuriózna dvojkolka v bordó-metalíze od Lubomíra...
+ bielostrieborná E12 na OR32kách(drapáky) uff!
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: EK a Autodata

Příspěvek od dědek »

Tak Vojto, to jsi na tom jako já, žádné povolebné 165 a ty na Libero pasují. Dalším exotem je ta tvoje automatická převodovka. Občas v inzerátu při prodeji Libera jsem se setkal s výbavou posilovač řízení i když jsem takové Libero nikdy neviděl a stejně tak napříč uložený čtyřválec. To, že jsem měl na prvním starším (skončilo u Martínka) uvedený katalyzátor s lambdasondou, to jsme tu někoílikrát řešili, stejně tak kontrolku (kuře na grilu) rovněž u staršího a novější po Peplemu zase pro změnu zelenou kontrolku, která se rozsvítila vždycky, když jsem za Libero připřáhl vozík. Jo Libero je Libero exot sám o sobě , je jich velmi málo ( u nás už snad ani v Jablonci žádný není), úředníci to jen tak nevidí a když přijedu na STK , přijdou se všichni podívat , co to přijelo. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: EK a Autodata

Příspěvek od vojta »

no kdo vymyslel ty kola to fakt nechápu, jinak s 165/70 jsem absolvoval evidenčku a dvě technický a problém sem s tím nikdy neměl, ale to může bejt i o tom jak se pánové vyspinkaj :)
..ten automat taky nechápu ale nahoře je psané řazení manuální :)
..jo a kontrolka na ručku nefungovala, tak asi proto je to tam uvedeno...
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: EK a Autodata

Příspěvek od covex »

subaru-libero-technicak-dalsi.jpg
subaru-libero-technicak-dalsi.jpg (184.25 KiB) Zobrazeno 18770 x
Tak zatim asi "soutez" o nevtipnejsi sekci Dalsi vyhrava Vojta. Moje Dalsi zaznamy jsou asi pomerne korektni, i kdyz nevim na zaklade ceho tam ty "vyjimky" kdo vypsal.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Odpovědět