KDY KONEČNĚ POCHOPÍTE, ŽE MÁTE JAPONEČKA II

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
Návštěvník

KDY KONEČNĚ POCHOPÍTE, ŽE MÁTE JAPONEČKA II

Příspěvek od Návštěvník »

KDY KONEČNĚ POCHOPÍTE, ŽE MÁTE JAPONEČKA II
hat40.gif Pod tímto názvem tu byla řeč o výfukovém systému (vzpomínáš si Jardo) a také byla řeč o katalyzátoru. (Pravděpodobně bylo to to téma někomu trnem v oku, že ho vymazal. (tak, jak Peple, co dělá dobová voňavka. Nadruhou stranu musíme uznat, že umíš házet hrách na zeď; vyšla z toho EVOLUCE /pěkná slohová práce/) I to tu bylo.

Koukáme při pročítání fóra, že katalyzátoru nedáte úniku, tak tedy, co praví návod k obsluze vozidla (řada E do roku 93) o katalyzátoru (přitom nás napadá Karle, sehnal jsi ten citát pana Kita v originále?)
Vrátím se ke katalyzátoru - říct u zkoušky řízený!!! Tak letim. Jedině OXIDAČNÍ nebo OXIDAČNĚ REDUKČNÍ

Obrázek
Obrázek

Je skromná, že - v případě poruchy obraťte se na nejbližší servis. možná japončíci neví, že tu nevyrostly, jak houby po dešti. A potom, co by dělal ČESKÝ DOMÁCÍ KUTIL. Vždyď BARKASE, ŽIGULA, FIATA nebo TRABIHO za éry komančů již dávno zná.

PS: Že nás někdo vyšťourá, se dalo čekat.(Asi v tom žaludku tlačíme moc) Také jsme na to uzavřeli sázku - zněla do roka a do dne.Raf ani Balu tu nejsou budou až příští týden; ty se budou divit. Stejně jsme se tu domlouvali, že částečně uvolníme embargo.
Ještě než dopijem, tak dvě soutěžní otázky (jako minule)
1/ Kteří vědci můžou za první katalyzátor a ve kterém roce?
2/ Jaké zařízení pomáhá oxidačnímu katalyzátoru k vyšší účinnosti?
Někteří z vás již ví, že neznámkujeme, nýbrž vás můžeme obdarovat cetkami.(klíčenky, vlaječky,atd. Ale vzpomínám si, že vy o to vlastně přeci nestojíte nebo, že by...
Dopito jde se dom; tady nám už nenalejou.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

1. Když je otázka takhle položena byli to možná ČECHOVÉ
2. Řekl bych ta piksla s "živočišným" uhlím

Dědek
Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kosma.d »

Konečně v tom někdo někomu udělal jasno. Potkat tě anonyme, tak ti potřepu pravicí. qcheerleader.gif
Dandy
Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 147
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od michael »

Koukám, že se Raf překabátil na anonymního :lol:
Subaru Libero E12 r.v. 91
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Tak nějak mi je z toho všeho smutno :( .
Když jsme se před zhruba rokem na Honzovejch stránkách dohodli na prvním srazu a následně Věroš zprovoznil tohle fórum, říkal sem si paráda. Budem se mít kde scházet a navzájem si sdělovat co sme kde vyšťourali o fenoménu zvaném Libero. Aspoň mluvím za sebe protože co kde najdu dávám sem. Nebo na našem vozítku něco udělám(někdy to trvá dost dlouho-děti=málo času), tak se snažím nafotit a vrznout taky sem. Možná to totiž někomu pomůže nebo ho to inspiruje třeba k něčemu podobnému nebo úplně jinému. Podle mejch příspěvků už určitě všichni vědí že rozhodně nejsem žádnej motorář nebo autoelektrikář a v tomhle směru odemne asi nikdo nic neočekává a do odborných debat se nemontuju(jen pročítám a možná se i něco přiučím). Od toho tu jsou totiž jiné dobré duše co se snaží někomu poradit a nebo dohromady střípek po střípku poskládat.
No a teď sem tam, kam sem chtěl ve svojí úvaze dojít. Fórum je všem přístupné, pročítat ho může kdo chce a proto nechápu proč někdo, kdo evidentně má k problému co říct, mlčí a s ostatními hraje jakousi "hru".
Konkrétně tento topic a jeho název vlastně říká že jsme zde tupci co ani nevědí jaké mají vozítko.
Ale proč vlastně? Původní myšlenka pomoci druhému se jaksi vytrácí a zůstává jen povýšenecké rejpání které fóru nebo někomu konkrétnímu asi moc nepomůže.
Tak třeba čekat rok a den na to jestli ho někdo odhalí?…hmmm…A kolik jich vlastně je? Raf, Balu a poldík pátrač co pracuje pro konkurenci? Nebo je jen jeden? A zajímá to vůbec někoho???

Jak jsem uvedl nahoře: je mi z toho nějak smutno a to ani nemusím do noci popíjet...
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Jo a ještě jedno malé opatření(Věroš mi to snad promine).
Těch pár vteřin na přihlášení nikomu nic neudělá, a proto od teď i do pokecu je třeba se přihlásit.
veros
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 105
Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od veros »

Ahoj,

pro mne je fórum stále zdrojem poučení a jsem moc rád, že existuje - sleduju více méně všechno.

Příspěvky s nulovou informační hodnotou je nejlepší ignorovat, zmizí samy. Ať už podepsané, tak nepodepsané.

--Věroš
PS: A nekrmte trolly
Už asi nikdy nebudu mít tak skvělé auto. :-(
Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 147
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od michael »

Ahoj Peple, anonymní příspěvky vůbec neřeš i když se tě třeba přímo týkají.
Na každém fóru se objeví takoví přispěvatelé. Ta nutnost přihlášení je pouze slušnost, když chci s někým komunikovat. Je opravdu zajímavé, že človek tak znalý problematiky našich vozítek, přistupuje k fóru s takovým podivným nadhledem. Nepropadej hned depresím, třeba se s Rafem a jeho přáteli někdy i potkáme.
Obrázek
Subaru Libero E12 r.v. 91
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Peple, já bych si z toho těžkou hlavu nedělal. Tohle není nic nového. Nedovedeš si představit jak jinak "hamspirit" mezi radiomatéry zaskřípe po pár doušcích alkoholu. A pak je z toho omluva a na setkání zjistíš, že je docela dobrý člověk. Občas,( k vůli synovi, co je blázen do dieslů) zavítám na "powerdiesel" a strány VWclubu. A "dovíš"se věci :shock: .
Ber to s nadhledem a za sebe: díky za tuhle možnost si takhle "pokecat "o tom pošetilém a nevyzpytatelném stroji zvaném LIBERO. A že to občas někam ujede? To se stává a vždycky "to" někdo vrátí do správných kolejí. Dědek
Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kosma.d »

Peple, vyjímečně jsem souhlasil s příspěvkem anonyma, ačkoliv já na anonymy nereaguji, ale určitě jsem to nemyslel špatně a ofocený fotomanuál jsem ocenil. qcheerleader.gif
Dandy
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

peple píše:Tak nějak mi je z toho všeho smutno
S*rnaněj pottytrain2.gif
K.
5butthead.gif
Naposledy upravil(a) Karel dne pát lis 24, 2006 4:04 pm, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Myslím si , že naše forum je tu především pro lidi kteří z něj mají radost a nějaké to poučení , nebo i pomoc . Při prohlížení jiných fór , bych dokonce řekl že má i dost vysokou úroveň . Jak technickou tak i morální , což je asi dost důležité . Nechci psát o tom , co už tady bylo několikrát semleto , protože mě to připadá jako bezcenné tlachání o hov.. Jestli je tohle fórum a náš klub dobrý a lidem vyhovuje , to ukáže čas . Zatím to vypadá že ano , ale záleží to na nás všech . Tak hlavu vzhůru a hodně šťastných km v našich Liberkách .
P+B.
Uživatelský avatar
®raf
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 28
Registrován: stř kvě 03, 2006 8:02 am

Příspěvek od ®raf »

Ano Peple, jsme jidáši tohoto fóra, kteří si ovšem zakladatele/ váží. To jsme dali najevo již dříve, ale neskláníme se k němu/nim, jako k božstvu. S provedenými opatřeními souhlasíme. Neb, jsme měli pro STÉHO člena fóra malý dáreček. ( Pro strýčka Příhodu je připraven, i když víme, že o cetky vlastně nestojíte.)
S topicem máš naprostou pravdu. Už když zde byl poprvé, tak byl k zamyšlení. (byl nepohodlný a tak je vymazán) Srovnávat Libero s jiným autem může opravdu jen "tebou jmenovaný tupec".
S myšlenkou to nemá nic společného - chce li někdo někomu poradit, tak by měl dotyčnou věc znát, dobře znát. Aby ta rada byla k lepšímu než k horšímu.
A jestli někoho zajímáme? Vždyť po nás pátráš snad jen ty.

Než odpovím na námi podané otázky, napíšu, z čeho je smutno nám. Je to z chování člena jedné rodinky . . . Je členem tohoto fóra i klubu.
Byla doba, kdy jsme ho měli za skutečného frajera. A to když jsme ho poprvé objevili na netu a to na AutoRecenze.cz
http://www.autorecenze.cz/auto-recenze- ... d-2578.htm
Pravda je, že jsme se nemohli dočkat, zda přibyde nějaká zprávička z návratu. A stalo se.
http://www.autorecenze.cz/auto-recenze- ... d-2654.htm
Čas plynul dál a my se sešli i na http://www.libero.wz.cz a později také zde.
Čtením příspěvků jsme přišli na to, že autíčko začalo stonat tím se stalo nepohodlné a tak se ocitlo zde
http://www.yauto.cz/subaru/subaru-liber ... -8799.html
Nalezením tohoto inzerátu nám bylo stejně smutno jako je Peplemu z nás.
Podle nás je každé členství jakýmsi závazkem (již dříve zmiňovaná etika) a to nám zde chybí. Je lepší na nás svádět, že se povyšujem, než si přiznat, že jsem si o svém autu nezjistil nic.(možná se to netýká několika jedinců) Možná si říkáte, dokud mi auto jezdí, nepotřebuji žádné rady ani rozumy, natož nějaký návod k obsluze. Nejsem přeci žádnej . . . , abych nemohl jezdit s autem, aniž bych potřeboval návod k obsluze, stejně nic nového mi nedá.
Již v tom se lišíme.
Liberka vlastníme asi od roku 92; v červenci roku 99 se nám podařilo sehnat na inzerát český překlad návodu na obsluhu. (již jsme ve fóru citovali některé články. [A odté doby jsme zaznamenali několik podobných témat a náš dojem je :
- já mám problém, tak ho sem napíšu; a já chci hned odpověď. Přitom by stačilo kolikrát jen pořádně umět číst a nemyslet jen na svůj problém]
Pravda je, že z tohoto fóra dobře profitují dovozci, pravděpodobně zde umí dobře hledat a daří se jim tak maskovat poruchy na dovezených autech.[to posuzujem jen z poloviny prodávaných aut; o které jsme
jako by měli zájem již v zahraničí a sledovali, za jak dlouho se kam dostanou])
S naší klubovou úpravou se setkáváte nyní, zde. Aby nám nebylo na konci roku smutno, vrátím se raději k odpovědím. Chcete li, naleznete je zde. Jako bonus přidáme i odpověď na naší prvotní otázku, co znamená jméno SUBARU
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Do nového roku přejeme našim plechovým miláčkům stálou vitalitu. Aby žádný z jejich koní pod kapotou neochořel na stáří ALZHEIMEROVOU a ani PARKINSONOVOU chorobou a s námi to vydrželi do dalších let. ®raf
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

®raf píše: Jako bonus přidáme i odpověď ...
Bezva silestrovský příspěvek.Já zase znám o té blondýně jak telefonovala... :lol: :lol: :lol:
Vše nejlepší do nového roku 2007 a už žádný starosti s autama :!: a to platí pro všechny a nafurt :!:
K.
:wink:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
®raf
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 28
Registrován: stř kvě 03, 2006 8:02 am

Příspěvek od ®raf »

HEJBEJTE SE ŠKATULATA Z MÍSTA NA MÍSTO, TEĎ.
A NEB JAK PROKOUKNOUT TRIKY PODVODNÍKŮ



Možná by chtělo začít, jak jsme k našim miláčkům přišli, ale to by bylo dlouhé psaní.
Již několik let mapujeme pohyb našich miláčků ( ano, řeč je o Liberech ) .Ne proto, že bychom je chtěli dovážet, ale chtěli jsme vědět, jaká skupina aut se dováží. Protože ti, co miláčka koupili v bazaru u nás (v letech 95-99)), měli většinou dost problémů. Nikdo se nechtěl svého miláčka vzdát bez boje. A díky tomu víme, co víme ...

KOSMA.D má pravdu s dovozci a po otevření hranic pro dovoz ojetin to platí několika-
násobně. Také přiznáváme, že existují mezi dovozci vyjímky, je jich sice jako šafránu, protože dovozců přibylo jako hub po dešti. Jak pak vybrat toho pravého, že.

Možnost koupit u nás nové využila jen hrstka a ta se vytratila, jak pára nad hrncem. Bylo jich několik desítek a najít je, je snad horší než hledat jehlu v kupce sena. Jak jsme již psali, v r. 98 bylo Libero k mání za 529.000,-Kč bez DPH

ObrázekObrázek

Díky dovozu ojetin od našich sousedů se naše řady rozrůstají. Tak začneme tam. Prodej Liber u našich sousedů máme rozdělen do dvou skupin Ta nejpočetnější je pracovní. (lidově soumar) Sloužilo podnikatelům jako jejich většinou druhé auto - pracovní, a to v nejrůznějších oborech. A že opravdu dřeli. Někteří se prohýbali pod tíhou nákladu, jiné bolela kolečka od ujetých kilometrů.

CENOVÉ RELACE (S PŘIHLÉDNUTÍM K TÜV +/– 5%)

auto bez poruch s částečnou korozí
do r.v.93 800,-€ <
od r.v.93 1.500,-€ <
auto s odstranitelnou poruchou a korozí
do r.v.93 300,-€ < 1.700,-€
od r.v.93 700,-€ < 3.000,-€
auto - vrak jen na ND (většinou za využití dražby)
do r.v.93 2,-€ < 50,-€
od r.v.93 30,-€ < 200,-€
(Ne že by ty první dvě v dražbě nebyly. Najdou se ale začínají na nižší ceně)

ObrázekObrázekObrázek

Druhou skupinou je rodinná. (lidově brouček) není tak početná. Chce to hodně hledání a hlavně trpělivost a jít po vícero inzerátech.

CENOVÉ RELACE (S PŘIHLÉDNUTÍM K TÜV +/– 15%)

auto bez poruch s částečnou korozí
do r.v.93 1.300,-€ <
od r.v.93 2.500,-€ <
auto s odstranitelnou poruchou a korozí
do r.v.93 800,-€ <
od r.v.93 1.200,-€ <
auto - vrak jen na ND
do r.v.93 50,-€ <
od r.v.93 150,-€ <
(v dražbe jsou ty to tři relace zastoupeny stejnoměrně)


ObrázekObrázekObrázek

Podle nás je dražba svobodná volba a je na každém jednotlivci, do jaké cenové výšky si nabízené auto ohodnotí. I zde platí naše obligátní rčení: „Když ho musím mít stůj co stůj, jde veškerá rada stranou. Mnohdy nezmůžou nic ani výhrůžky manželky, při porážce prasátka ba dokonce při útoku na banku - bez punčochy ovšem.

Naše cenové relace jsou průměrem cen z let 2000 - 2005. Za rok 2006 se informace zatím zpracovávají, předběžně můžeme tvrdit, že ceny za r.06 paradoxně stouply. Vzrostly neúměrně vůči rokům výroby automobilu. Zdá se vám to jako blud, ale není, vždyť od července můžeme dovézt a přihlásit jakékoliv auto.Jediná podmínka která je, teda vlastně není, ale měla by být, dle ing. Tunikla.
Citace z rozhovoru nad novelizací zákona o provozu na pozemních komunikací ing. Pavla Tunikla (tajemníka Svazu dovozců automobilů) a redaktory Autohitu.
AUTOHIT: Co se vám na tomto zákoně nelíbí a co byste chtěl změnit na neomezeném dovozu vozů?
P.T. : Zákon v bodě 20 uvádí nové znění §35 odst.1, kde je uvedeno, že se uzná též národní typové schválení vozidla v členském státě EU za podmínky, že technické požadavky v době schválení byly stejné jako v dané době v ČR a jsou určené prováděcím právním předpisem. Doposud však tento předpis vydán nebyl, takže zatím lze prakticky dovézt jakékoliv vozidlo, které kdy bylo v zemích EU schváleno. Takže minimálním požadavkem je, aby co nejdříve byl vydán zákonem stanovený prováděcí předpis, který by alespoň zamezil dovozům vozidel, která neplnila zásadní podmínky platné v ČR v době jejich výroby.

Protože se Liberka neprodávají jen tak, pronic za nic, je třeba za každým jeho prodejem cosi hledat, ale hlavně najít pravděpodobnou příčinu prodeje.

Tak a nadešel čas si sednout s finančním poradcem (zpravidla manželkou, družkou, milenkou nebo tchýní) a udělat rozpočet
»na auto
» na úpravu k obrazu svému
» na nákup chladící a brzdící kapaliny, motorového a převodového oleje, olejového a vzduchového filtru,svíček, řemenů, případně autobaterie
» na náklady spojené třeba s dovozem ze zahraničí.

máme-li již jasno v rozpočtu - můžeme škatulkovat
» bazary
» individuální prodejci
» nechám si dovézt
» dovezu sám

BAZARY
Vynechám nabídku slev a všeho, co zdarma jest a zaměřim se na nabídku služeb.
Například:
› 24hodinová záruka vrácení peněz nebo výměna auta za jiné.
› záruka na půl roku nebo rok
› poskytne-li bazar - servis na zakoupené vozidlo s procentním zvýhodněním

INDIVIDUÁLNÍ PRODEJCI
Jde-li o auto ze zahraničí a v nabídce je uvedeno první majitel jdu si pro pudr, páč mám pocit, že dostanu kopřivku.
Upřednostím raději prodej z rodinných důvodů / dovezeno z D / A / S
(Perlička : První majitel u nás. Z „D“ dovezl jako prodej z pozůstalosti v supr stavu .Stav byl opravdu dobrý , byl obchod uzavřen. Nakonec se zjistilo, že auto bylo do „D“ dovezeno již na přestavbu z „S“. // První majitel může být také majitelem celého stáda.

NECHÁM SI DOVÉZT
Dle ochoty a nabídky inzerentů
(Několik jsme si jich na internetu náhodně tipli a také prubli. Libero byli ochotni dovést, ale starší tip bez vyřizování dokumentů)

DOVEZU SÁM
Dle svých možností, že

Tak a je čas shromažďovat a třídit inzeráty na hromádky. Máme-li hotovou i tuto část, tak vyrážíme vzhůru za dobrodružstvím. Cestou koupit vlhčené ubrousky, protože zastávám názor vše ošahám, ať se děje co se děje. Tak ať je do čeho se utřít. Je-li v bazaru kecal a aut je víc, jen ať se vypovídá.(je mu třeba dobře naslouchat i když někdy kecá blbosti, ale taky a to hlavně dávat otázky -kdy byl měněn(y) klínový řemen / oleje - kde mají měrku / jaká je tam chladící kapalina / brzdová kap. / - však on se někde sekne = může to ovlivnit konečnou cenu)

Hodně záleží při výběru na tom, co jsem si schopen opravit sám a co budu muset někomu svěřit. Podle toho je třeba směrovat důkladnost prohlídky.

Motor je srdcem a tak začnem u něho.
} vzduchový filtr + přívody
} svíčky (5 z 10 je bude mít zarezlý a 2 možná i původní)
} mot.olej (barva a hladina + olejový filtr sloupaná / nesloupaná barva / orezlý)
} chladící kapalina ( barva a hladina - až po hrdlo / hrdlo bez rezu [pozor tukové usazeniny
hnědo šedé barvy způsobuje mix tekutin] + vyrovnávací nádržka - ta by měla obsahovatasi 0,5l chladící kapaliny

} filtr paliva (často pamatuje datum výroby auta)
} orezlé vývody karburátoru (porušený gumový kryt akcelerační pumpičky = jistý únik BE)
} tlakové hadičky (jejich celistvost)
} v levém spodním rohu (blíže ven) se nachází krabička se třemi pojistkami, má-li utržený kryt
nebo jinak poškozena (častým otevíráním,stavena, ...) může naznačovat vadnou el. instalaci -
- poškozené kabely, časté zkraty
} akumulátor (zda nejsou zaoxidované kontakty)

chod motoru si nechávám až na konec, kdy poslední slovo má projížďka a to nejméně 30km

Než se učiní rozhodnutí, nesmí se zapomenout na karoserii. Pěkně vypulírovaná dokáže zamaskovat spousty neduhů.Od malých bezvýznamných škrábanců až po muchlanky.
(Jedno takové známe, dávalo se dohromady čtyři roky kousek po kousku. Zbořeny byly všechny pravé sloupky a přední levý. Zkřížený šíbr. Pravé přední dveře , boční šoupačky a zadní dveře. Opravovala se jen karoserie. Bez skel 15.000,- Nutno dodat, že to auto mělo smůlu. Než se dostalo do bazaru v ČR ,tak bouralo ve Švýcarsku a tam se s opravou moc nepárali. Muselo dostat prdu na zadek ,neboť odfoukly oba zadní blatníky. Spáry mezi byly vyplněny novinami přilepenými montážní pěnou. Majitel při koupi na nic nepřišel, protože ho nenapadlo podívat se pod výplň zadní části - tedy nad zadními blatníky.)


Tak jako je motor srdcem, tak karoserie je luxusní obleček třeba od Versaceho
TYTO DVA BODY VYNECHÁVÁM NEMÁM-LI PODEZŘENÍ ŽE BYLO BOURANÉ
} tak je třeba skontrolovat pevnost švů ( to jest pod koberečkama po okrajích taková ta plastická stopa od lyží [ pro nás od patky šicího stroje])
} zůstaneme ještě pod koberečkama a prohlídneme celistvost asfaltového střihu u řidiče,
spolujezdce, rezervy, v prostoru druhé řady sedaček a v zadní části.

} sedačka řidiče a spolujezdce ( špinavá, z boku potrhaná, vyklající se opěrka hlavy )
} v prostoru druhé řady sedaček hned za řidičem - nejčastěji opravovaný roh
} bezpečnostní pásy (špinavé, jemně vytrhané až potrhané)
} čalounění sedaček je sladěno s boční výplní předních dveří, bočních šoupaček a zadní boční
výplně
} za zadní boční výplň doporučuji nahlédnout (hned z několika důvodů zda nebylo bourané dle odfouknutých blatníku;
+ za pravým - u strany spolujezdce je plnicí hrdlo chl.kap může být
orezlé / děravé / popraskané hadice, nádobka s aktivním uhlím a el krabička;
+ za levým - u strany řidiče je ukryt šnorchl může být potrhán nebo
popraskán

} vyzkoušet šíbr
} vyzkoušet krajní střešní okno i posuvnou střechu

Tak a nadešel čas se rozhodnout, beru a jdu na projížďku, (jak již jsem psal, alespoň 30km a postavila by se mi do cesty myčka, neváhal bych jí projet - pomohlo by mi to případně odhalit zatékání a bez remcání majitele ještě zastavit při cestě zpět u STKáčka - tak tomu říkám mit štěstí. Budu-li spokojen i s výsledky a jsem rozhodnut koupit, domluvím na STKáčku, tak za hodinku - hodinu a půl evidenčku. V opačném případě jsem přišel jen o 300,-Kč /umytí+emise)

Před podpisem smlouvy ještě porovnáme velký techničák s autem. (může se stát, že některá změna není v TP vůbec zapsaná a nemáte-li konexe ...
Prodávající by měl vědět, kde se na vozidle požadované údaje nacházejí. Slušný prodejce vám je ukáže sám.
Překontrolováním budeme vědět, na čem jsme a případně můžeme požadovat slevu [tedy, když nebude něco souhlasit a vy to budete muset nechat zaevidovat].Také tím předejdete problémům při evidenční prohlídce technikem na STK. Technik není povinnen znát přesná místa čísla VINU, karoserie, podvozku nebo motoru. Když vás požádá a vy nevíte, pak se nesmíte divit jeho rozhodnutí a ani tomu, že vás to bude stát nějakou kačku navíc.
Jen si přitížíte, když se budete hájit tím, že tam a tam tomu autu evidenčku (technickou) v pohodě udělali a zde vám ji udělat nechtějí. Raději se obraťte na prodávajícího .Ten vás určitě pošle na bezpečné místo - kde vám registrační kontrolu udělají. Nechcete-li tam jezdit na každou STK, tak doporučuji uvést všechny náležitosti do pořádku. Má to své opodstatnění a nejen pro budoucí STK, ale i pro případ účasti - jen účasti - [nepíšu o vině] na nehodě.A bude to právě viník, který označí vaše auto upravovaným a nezpůsobilým na veřejnou komunikaci [a to může]. Rázem se vaše auto dostává do palby důkladného šetření. [Věřte nebo nevěřte, že
přeškrtnuté číslo motoru a zápis v TP „Číslo motoru neevidováno“ je k ničemu , nebude-li číslo na motoru shodné a řádně znehodnoceno. Možná nebude dlouho trvat a KRYŠTOFOVÉ budou některá čísla vyžadovat také. Jaký postup zvolí na vaší odpověď, že nevíte kde se nachází. Možná stejný jako onen technik při STK komusi zde ve fóru .
] Toto nebyl žádný pokus o zastrašení když nebudete porovnávat TP × auto. Je to jen rada, jak zbytečně nepřijít o kačky navíc.
Padlo-li rozhodnutí neberu, není nic ztraceno. Prostě se začne hledat znova.
Jsou prostě případy, kdy mi padne do oka a já ho musím mít a to jdou všechny metody k čertu.
zapsal hat40.gif poldík
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Velice dobře shrnuto.
Možná by stálo za to přesunout do "Jak nakupovat Libero"
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Na tomto místě bych se rád zeptal, jak to chodí s nakupováním na ebayi - ne že bych se na něco chystal, ale co kdyby :roll: .. Pravidla jsem nestudoval a německy rozumím mizerně a zajímaly by mě základní principy .. když chci nakupovat, musím se nějak registrovat? A skládá se něco jako "dražební jistina" nebo záloha, aby nepřihazovali šprýmaři nebo spekulanti? A co když auto vydražím, přijedu si pro něj a zjistím, že je to načančaný vrak? Jsem něčím vázán a můžu se případně domáhat vrácení zálohy? A může se majitel rozhodnout, že auto neprodá, když ho nabídka neuspokojí?
Jestli o tom někdo máte přehled, podělte se - může se to hodit. :!:

Pak si ještě dovolím malinko doplnit Rafův "návod". O tom co má auto za sebou a jak zodpovědně o něj bylo pečováno dokáže napovědět třeba i stav kabeláže - kabely nastavované zakroucením do sebe, zaizolované jedním otočením kancelářskou izolepou nebo vůbec svědčí o tom, že veškerý servis řešil jen momentální nouzi, aby to hned zase jelo. To platí i pro případy, kdy je na nápravě jeden tlumič původní a druhý zánovní, nová jedna brzdová destička a pod. Jak už jsem se zmiňoval jinde, není na škodu dobře prohlédnout výfuk - za prvé rovněž prozradí hodně o minulosti a za druhé je dost nákladné ho měnit - komplet nový originál vyjde na stejné peníze jako GO motoru.

A ještě pro případ, že pojedete "nakupovat" někam dál - vyzobejte si z inzerce víc aut, udělejte si trasu a objeďte všechny. Když se jede jen na jednu adresu a cesta vyjde na pár tisíc, pocit "vyhozených peněz" člověka uvnitř nutí auto koupit, i když z něj není nadšený.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Chceš-li na "ebay" nakupovat nebo prodávat tak je jasný že se musíš přihlásit. Sám nakupuju jen přes kamaráda kterýmu pošlu o co mám zájem, on mi na to přihodí (nebo spustí "robota" co přihazuje do stanovené částky) a proto sem se podrobně o podmínky nezajímal. U nás funguje aukční portál http://www.aukro.cz a to je obdoba ebay. Aukro si ověří tvojí adresu(poštou ti pošle heslo), pak na jejich účet musíš "nasypat nějaký drobný" a můžeš rovnou prodávat resp. nakupovat. Za prodej jim platíš určitý(předem stanovený) procenta z konečné částky(tu ti právě strhávají z tvého kreditu), za nákup nic. Vše se odehrává jen mezi prodejcem a kupujícím kreří si nakonec navzájem udělují hodnocení(klad, neutrál, zápor). Vyhraješ-li předmět(auto) a ten pak neodpovídá tomu co prodejce psal, nikdo tě nemůže do koupě nutit(žádnou zálohu nikomu neskládáš). Jediný co můžeš očekávat od nesolidního a uraženýho prodejce je negativ, ale když máš dost argumentů tak je s obdobným negativem můžeš vrátit. Princip je teda v tom že všecny tvé obchody se zaznamenávají v historii o tobě a ty se tak můžeš na kohokoliv podívat jak je soliní nebo ne a kolik obchodů a s čím má zasebou. S koupí vozu přes ebay nemám zkušenosti(až na jedinou co udělal kamarád a ta je dobrá), ale drobnosti co jdou poslat poštou nakupuju celkem normálně. Velkej problém je v tom že nemůžeš čekat od němce poslání zboží na dobírku, protože maj česko za "džungli" a čechy za "opice na stromech" a ani nic moc když máš v německu účet nebo platíš přes paypal. Prostě někteří si do svých podmínek rovnou napíšou "s čechy neobchoduju" a máš smůlu. Na takovou věc ani nemá cenu přihazovat protože tě prodejce stejně nakonec vyřadí(což je jeho právo rušit podezřelé příhozy). Nejsou ale takoví všichni. Řek bych že nejhorší je pro čecha rozjezd protože ten kdo má hned nazačátku negativ nebo snad několik, tak s ním už nikdo nechce obchodovat. Může si rovnou otevřít novej účet

To je tak zhruba, v rychlosti a pro teď vše :wink:
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

A existuje taky ještě jedna cesta.Tu myslím dost využívají "dovozci". Na ebay občas někdo uvede i telefon a dost podrobnou adresu. Dost často je to v Německu i jakýsi autobazarník či zprostředkovatel a ten se specializuje na určitý typ aut (i u nás je to už běžné). A pak když se ti něco v inzerci "zalíbí", zavoláš a nabídněš svoji představu (příklad: Libero 94, docela dobrý na obrázku, je "při cestě" a momentální cena 555 Euro. Cenu za "okamžitou" koupi neuvádí a tak ze zkušenosti je pravděpodobné že doleze na nějakých 2 a půl tisíce. Nabídnu do telefonu , že ho hned koupím za 2300,-Euro a majitel na 99% souhlasí. A nepotřebuješ žádný přihazování a čekání, kdo dá víc . Ono prý taky dobrý auto je už dávno prodané a aukce na ebay ještě běží. Majitel si pak trhá své německé blond vlásky, když z něj auto "vybrečel" uvedeným způsobem nějaký čecháček za 2500 a "aukce se vyšplhala na 4400 Euro. A ten poslední stejně auto nemá. Není vyloučené ani "umělé" zvyšování ceny přihazováním "robotem" od samotného majitele. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Všechno co jsi napsal se děje, :!: ale je to v rozporu s pravidly :!: aukčního portálu. Když ti na to přídou(a to se dá když je podezdření) je tvůj účet nemilosrdně zablokován
Odpovědět