Kolik ušetříte Kč

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
Odpovědět
Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště: Ostrava

Kolik ušetříte Kč

Příspěvek od kosma.d »

Jelikož času mám málo a libero chvíli po GO kouřilo jak parni lok. tak jsem dal do subaru servisu Liberko a cena za výměnu těsnení, můžete hádat. Už liberku nebudu říkat ty drobečku, ale prevíte. Cena 5798kč.
To jen pro obraz, abys-me věděli,kolik ušetříme, když si věci děláme sami....
Dandy
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Značkové servisy jsou vždycky nejdražší a vyplatí se tam jezdit snad jedině v záruce. Kamarád měl v záruční opravě své Kangoo a vyprávěl mi, jak byl u Renaulta svědkem nervového zhroucení zákaznice. Paní si byla vyzvednout postarší Clio po opravě nespecifikované závady na motoru a chtěli po ní skoro 80 tisíc - patrně víc, než byla hodnota celého auta.
Vždycky je potřeba donutit servis, aby na zakázkovém listu potvrdil předběžnou cenu a povinnost upozornit na případné navýšení pedem.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

AutoKoutek nebrat, Opel Vik nebrat, vlastně žádný servis nebrat. Neopravují, pouze vyměňují velmi předražené ND v sazbě od 550 ,-Kč na hodinu. Nejdražší je lakování, na které stejně nedají záruku, protože je to vlastně stejná technologie jako doma - tekutá barva a stříkací vzduchová pistole.Jen lepší odsávání prachu a nečistot. "Vypálení laku" je rovněž jen pro srandu. Na čerstvý lak svítí několik hodin šesti žárovkami a stejný proces se stejným efektem, je postravit auto na pár dní v létě na slunce. Tedy rychlost "stárnutí" laku v servisu provedeného je několikanásobně rychlejší a pokud si nenecháte "stříknout"celý auto, ale jen třeba dveře či blatník, každý, kdo není slabozraký to okamžitě pozná. A při placení se člověku kroutí oči jak Hurvínkovi se Spejblem dohromady a dočkáte se ještě poznámky" Pane, stříkli jsme vám to, ale je to bída, do roka jsou ty dveře (blatník) skrz (prorezavělé), ale teď nový nemáme a kdyby se objednali stojí teď "sedmičku" a s barvou jedenáct. Což na auto v hodnotě 35 tis.Kč je docela luxus. A tak tohle téma je pro mné přímo střižené. Už dříve jsem utrousil někde nějaké poznámky na adresu servisů ohledně toho blbého pocitu, že při každé cestě ze servisu se cítím jako dost napálenej. Ono to taky je i tím, že velký servis je "školou" života pro tu spoustu drobných mechaniků, kteří v každém městě či na vesnici se živí, jako opraváři čehokoliv. Nejprve dva roky ve "značkovém" servisu a pak hajdy pryč do své stodoly. Ceny už znají a když pak jdou na polovic co "bývalý zaměstnavatel" je to stále ještě velmi dobrý "vejvar". Popravdě řečeno, třeba v Jablonci a Liberci, kde jsem po deset let pravidelně navštěvoval servcis SEAT a ŠKODA, to vycházelo tak na dvacet zákazníků firemních aut na jednoho s vlastním a to ještě chudák, kterýho někdo naboural a tak mu auto v servisu na povin.ručení opravovali. Ne, dokud se člověk "vejde" pod auto a udrží vercajk v ruce, servisy nebrat. A nakonec , blíží se jaro a zimní kola půjdou do kůlny a budeme jezdit zase na "pořádných gumách. A tahle výměna i v tom nejmizernějším "GUMASERVISU" příjde na tři-čtyři stovky ( a nesmíte chtít vyvážení). Tak, že když si to udělám sám , mám vlastně 2t hever z Makra zadarmo ( a nemusím ani točit tou vopičárnou jako u "Manfíldů"). Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Moc slušnejch servisů taky neznám a co jen jde si na voze udělám radši sám.
Svařování, stříkání a nějakou tu mechaniku, ale do motoru se mi moc nechce.
Ale když člověk nemá moc času a k tomu potřebuje s tím vozem jezdit tak si hold v tý práci musí vydělat na servis. Aby tam auťák ráno dal a odpoledne byl hotovej
Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kosma.d »

Asi tak nějak, ráno to tam dám a odpoledne to musím mít hotové.
Mám termíny a času moc není. Za další, Libera nikdo opravovat nechce jen značkový servis a to je VELKÝ problém(co se týče motoru a motorového prostoru). Tím že u motoru není tolik místa, tak se do toho nepouštím ani já. Na autech jsem si dělal vždycky všechno i to těsnění pod hlavou už jsem měnil na Škodovce a na ARU a není to problém, ale u libera ano, není tam místo a všechno se musí rozebrat.
Marné, každé auto má své výhody a své nevýhody, jen mi dochází trpělivos.
Dandy
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 549
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Před chvílí jsem dovezl hlavu z brusírny srovnání stálo 500,- Kč . Cestou jsem koupil tesnění pod hlavu /druhovýroba/ 495 Kč,- . Sundání a namontování hlavy odhaduju na starším liberu maximálně 5 hod. práce , se vším všudy . Do servisu bych už taky nikdy s liberem nevjel .

P+B.
Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kosma.d »

Petře: Ty jsi přece dělal Generálku mot. zároveň se mnou. Proč jsi to sundával a srovnával. Taky ti nevydrželo ?
Dandy
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 549
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Já mám motor OK , ale to je pro Honzu . Já tam dával origo těsnění a to stálo skoro 2000,- Kč , ale jakto že odešlo tobě ? Dával si tam originál , nebo druhovýrobu ?

P+B.
Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kosma.d »

Kupoval jsem je z Ústi. nad. Labem a stálo cca 500kč , ale nechápu to. Po 1000km jsem to nechával v Servise dotáhnout a skontrolovat, tak jak po GO a ještě to dotáhli a po cca 4000km to prdlo. Nechci pobuřovat příznivce Libera, ale po roce vlastnictví tohoto vozítka jsem rozhodnut jej prodat a vrátit se k .... . Na každém autě jsem stihl cokoliv opravit během okamžiku, ale tady se pořádně nedostanu ani k rozdělovači.
Dandy
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Opravovat Libero před panelákem opravdu nejde. Chce to možnost buď heveru nebo montážní jámy a hodně a hodně trpělivosti.A taky ještě jedno "popojíždědlo" ke shánění, když Libero zrovna stávkuje. Být závislý na jediném autě, když odpoledne rozebereš brzdy a ráno s ním musíš patnáct km do práce je na budku, to chápu. Ale až budete někdy měnit na "19" nebo Meganu spojku přez převodovku, budete na Libero shovivavější.Mě se taky zdálo,že Libero je doma neopravitelné, ale ono je jen "jiné" a víceméně je ho potřeba spravovat ze "spodu." Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Iva
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 44
Registrován: úte lis 07, 2006 9:37 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Iva »

Musím pochválit Hostivický Suzuki-Subaru servis/bazar/vrakoviště, pan Sotolář na mě byl fakt vždycky slušný, křivou hlavu motoru mi opravili v záruce zadarmo a jeho kluci se většinou dost snažej, i když ten jeden vždycky brblá že dokud to nezačal spravovat, tak že se mu tyhle autíčka taky líbily... a aspoň kdyby to bylo to novější...
V téhle souvislosti si nemůžu odpustit zážitek z cesty na sraz, když jsme v Hrdlořezích objevili že voda z prasklé hadice v motoru proudem stříká na rozdělovač. Pán v místním servisu se nás otráveně ujal, že nestihne sobotní oběd, ale když viděl Liberko, tak mu pomalu začaly svítit oči, říkal že Japonce on rád ale v tomhle se ještě nehrabal, hadici ruče zkrátil, vyčistil a nastříkal víko rozdělovače a na moje omluvné poznámky jakože v tomhle motoru se špatně pracuje, co... není tam místo na ruce a je to všechno takové nacpané pod tím nárazníkem... říkal, že to je docela pohoda a že zažil horší.
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Můj zážitek ze servisu subaru. Technik mi při rozhovoru o našich "milláčcích" řekl. "Když přijede na opavu Libero, kluci berou nemocenské a dovolené, aby to nemuseli dělat". Já se jim nedivím.

Martin.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

No já bych řekl, že my Liberáci - Liberečáci jsme na tom se servisama docela dobře. :) Dávám své auto k p. Jonovi do Čtveřína (už tady o něm byla zmínka), který je do Libera fanda, sám má taky jedno a už jsme se docela skamarádili. Takže vím, že opravu udělá svědomitě a neoškube mě. Problém je jen s hodně dlouhými termíny (já po tu dobu vždycky jezdím jiným autem). Pak tu máme ještě VJ Cars, kam bych se Libero taky nebál dát. Osobní zkušenost s opravou u nich nemám, ale nakupuju tam originální díly - to na co je u zastoupení SUBARU dodací lhůta tři neděle mají za tři dny (a někdy i skladem :shock:) a většinou tak o čtvrtinu levnější.
Jinak musím přiznat, že sám toho na autě moc nedělám - v podstatě jen "havarijní stavy". Ne že bych nechtěl nebo úplně neuměl, ale jednak nemívám moc času a pak hlavně nemám garáž či dílnu, kde bych se mohl v autě vrtat. A válet se pod autem u chodníku mezi psíma h.....a a pro každou podložku, izolačku, drátek atd běhat přes dvě patra na půdu, z toho už jsem vyrostl. Navíc naprosto dokonale funguje, že stačí odklopit nárazník a už jde kolem někdo ze sousedů a lituje mě, že mi to nejede. Občas někdo poradí, že za padesát tisíc se už dá koupit slušná felda. Zastávám názor, že hrabat se v autě na veřejnosti je neslušnost - asi jako se na veřejnosti hrabat dámě pod sukní. A když se ke svému autu budu chovat neslušně, musím počítat s tím, že mi bude oplácet stejnou mincí.

Ještě neco malinko na obranu značkových servisů - Dědek psal "..Neopravují, pouze vyměňují velmi předražené ND.." To je sice pravda, ale oni ani nic jiného dělat nemohou, protože se musí striktně držet firemních regulí a ty žádné neoriginální díly nebo kutilské zásahy nepřipouštějí. Před pár lety měl v Jablonci a pak i v Liberci zastoupení Fordu p. Čermák. Aby mohl být levnější a aby k němu chodili i zákazníci se staršími auty, nebránil se neoriginálním dílům a možná ani nedržel ceníkovou hodinovou sazbu. Když se to domákli u Fordů, zastoupení mu sebrali a jak se říká - pro dobrotu na žebrotu. Takže všechny autorizované servisy si dávají pozor a kvůli nějakýmu strejcovi se starým křápem nikdo svůj chleba riskovat nebude.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Já tu "výměnu" chápu. Už jen pro případnou reklamaci. A zákazník když chce jezdit, ať si zaplatí. A konec konců můj kluk má na tomhle postavenou docela dobrou živnost. Opravuje vstřikovací čerpadla do dieslů a ta stojí nová pěkný balík (i 70tis.Kč)) A opravit se dá snad úplně všechno. V tohle případě je to únava či destrukce pružinky, nebo "zatuhlý" nějaký hejblátko a tak čerpadlo rozebere, zbaví nečistot a najde "příčinu", kterou lze velmi snadno většinou napravit a čerpadlo složí, namontuje do auta a majitelé, kterým hrozila padesátitisícová oprava vyplajznou pět tisíc a jsou šťastní jak blechy. Mě však vadí jiná věc. Většina servisů když"opravuje " výměnou, ti v autě ty všechny vyměněný díly nechá a zaplatíš je i když je nebylo třeba vůbec měnit. Příklad: Auto nejede, protože není jiskra na svíčkách. A tak se vymění indučka - a pořád nic- vyměníme kabely- a zase jsme se netrefili- tak že by rozdělovač - a už je tam . Doma ale z hrůzou zjistíš, že závada byla v uhlíku ve víčku rozdělovače, ale to ti v servisu neřeknou a musíš se smířit s tím, že za "ten uhlík" zaplatíš pěknou dardu za věci, které nebylo třeba měnit. A Kolik lidí si ty staré díly bere za ty vyměněný. Skoro nikdo a moje zkušenost je taková, že pokud je nějaký díl už naprosto nepoužitelný, najdeš ho v kufru auta, ale třeba poslední díl výfuku, který časem "přišel o navařenou vstupní trubku (která lze opět navařit) určitě v v autě nenajdu. A to je se vším. Lanovod brzdy zarezlý a přestřihnutý , aby šel snáze vyndat opět najdu, ale ten druhý, fukční už ani náhodou. Několikrát jsem položil otázku zda bych mohl dostat ten "rozbitej" díl co mi měnili a pokaždé jsem dostal, něco co vůbec nikdy v mojim autě nebylo. Vracet vyměněný díly musí, ale jaká je praxe? Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Já vracím zákazníkovi vždy všechny staré díly.Důvěru za důvěru.Ještě se mi nestalo, aby zákazník mohl říct .že ten díl není jeho, a že jsem ho okradl. Solidní opravna mívá na zakázkovém listě odstaveček kde zákazník podpisem stvrzuje, že vyměněné díly nechce. Ale..stalo se mi při převzetí vozu,že staré díly tam nebyly.Po dotazu na technika proč mi je nevrátili odpověděl že jsem ráno podepsal že netrvám na vrácení.
Ve skutečnosti to bylo tak,že při podpisu zakázky mi doslova řekl:tady ,tady a tady mi to podepište až to bude opravené tak vám zatelefonujem.No, byl z toho fest kravál, a díl nakonec vyšpulili/byl to ACR ventil, který po vyčištění zase chodí :arrow: byl zanešený sazema od krátkých městských jízd/ v ceně 5000,-
Tolik moje skušenost.
K.
:evil:
Nikdo není dokonalej.
Odpovědět