Technická kontrola

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Karle, připojuji se do diskuse. Já to na vlastní oči viděll. Po sešlápnutí pedálu brzdy jen trochu kola brzdila stejně. Když se sešláplo více narostla jedna hadička u kola jak jitrnice a síla potřebná k překonání brzdového efektu protočením kola byla značně rozdílná pro "zdravé" kolo a kolo s "marodnou" hadičkou. Pascalův zákon - to je jasný, ale tady hraje asi to, že píst hlávního brzdového válce dopraví zpočátku stejné množství brzdovky pro obě kola. ale po povolení hadičky se na jedné straně zvětší objem , kde vtlačená brzdovka je a tím opravdu poklesne tlak v brzdovém válečku na postiženém kole. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

dědek píše: Já to na vlastní oči viděll.
Ano,ano, ale to je už stav jak jsem popsal :arrow: prasklá hadička nebo trubička. V tomto popisovaném případě je hadička prasklá a kapalina nateče pod vrchní obal hadičky.Jen nevyteče na zem. Nebo je to jinak :?: pb ale nepíše, že by přední kola taky nevyšla.A jedno přední a jedno zadní je na jednom okruhu,/takže stejný tlak/ jak jsme se již dohodli.Nebo je to zase jinak :?:
K.
:wink:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Technická kontrola

Příspěvek od kce »

'sim vas, co potrebuju na emise a co na technickou, jako za papiry.. potrebuju velkej TP? i na emise? dik..
Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 147
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Technická kontrola

Příspěvek od michael »

Na emise velký techničák a kartičku z předchozího měření emisí, na technickou velký techničák, malý techničák a protokol z měření emisí. No a ještě nějaký prašule :lol:
Subaru Libero E12 r.v. 91
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Technická kontrola

Příspěvek od kce »

no to jo, no :D
jinak dik, a este jeden dotaz- kolik to tak stoji "oficielne"? dik...
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Technická kontrola

Příspěvek od Karel »

Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Technická kontrola

Příspěvek od kce »

dekuju;)
akorat mam trochu tuseni ze v cechach to bude drazsi jak na morave, ale pro orientaci dobry, dik..
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Technická kontrola

Příspěvek od dědek »

Hodně záleží na firmě, která získá licenci na STK. U nás, aby si nekonkurovaly jsou ceny shodné . Jen mi nejde do hlavy , kdo a proč by si někdo zbytečně připlácel za "evidenčku" při normální TK . Aspoň u nás platí, že cca týden starý protokol s STK nahrazuje protokol o evedinční kontrole při koupi , dovozu (a teď už vím, že i vývozu) . A po měsíci mi protokol o evidenční kontrole stejně už neuznají a musí znova. Dědek
(Jinak inflace i tady pracuje a opět je vše o něco dražší, jak jste si ráčili všimnout)
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Technická kontrola

Příspěvek od kce »

tak uz to mam!:) za lidovych 800,- sakumprask vsechno;)
nebo teda vsechno, este musim prijet ukazat ze mam vsechny 4 kola stejny (mam ted ve predu 165 a vzadu 185) - to si pucim;) no a ukazat ze mam rezervu tam kde urcil vyrobce (mezi sedackama) a ne na ramu;)
co se ramu tyce, radsi se prej po homologaci ptat nebude :D
on toho vubec "prehlid" vic, jako treba rezaty paraboly na svetlech, vuli v rizeni, svary na nosnym ramu, rozjetou geometrii, kapajici olej... :D a to nemluvim o detailech jako nesvitici zadni mlhovka a pod. ;) moc fajn typek, kdo by mel zajem muzu predat kontakt..
akorat teda do emisi vam "listeckem" neprispeju, pac to nemeril vubec :wink:
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Technická kontrola

Příspěvek od kce »

tak nakonec koukam a ve velkym tp vlozenej papir, tak ty zavady tak uplne neprehlid;) zejtra naskenuju :D
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Technická kontrola

Příspěvek od dědek »

Je důležité , že ti je napsal do "vážné" . To by tě vyhnali. Ale lehké a střední může být popsán celý protokol , ale dostaneš nálepku a jezdíš. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Mira
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 05, 2006 11:37 am
Bydliště: Kostelany

Re: Technická kontrola

Příspěvek od Mira »

Zjistil jsem zajimavou vec. Technickou nelze absolvovat bez technicaku :lol: .
Nastesti vydani opisu stalo jen 100 kc a 2,5h. Technicka nakonec probehla ze dve lehke. Nelibila se jedna pridratovana vzpera pod motorem a tradicni netesnost i kdyz mi nic nekape a olej nedolivam. Neco tam napsat asi musel, aby to nebylo podezrele.

Mira
tak už bez
frantík
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 16
Registrován: úte bře 25, 2008 11:30 am

Re: Technická kontrola

Příspěvek od frantík »

Tak mé zkušenosti s hadičkama jsou různé. Nafukující jsem viděl a taky několikrát řešil takové bestie, které nepouštěli zpět kapalinu. Prostě vnitřní vrstva byla odtržena od vláken a fungovala na principu záklopky. Samozřejmě tlak od brzdového válce je takový, že "záklopku" přemůže, jenže při odbrždění vytváří zpětný tlak kapaliny pouze tah pružin u paken nebo těsnících kroužků u kotoučovek. Což nestačilo na přemožení a kolo zůstávalo přibržděné. O repasi jsem slyšel, ale jak sem řek: ".. na brzdovou kapalinu", tak nic. Krejou si záda. Jsou firmy, které hadičku vyrobí na míru podle přání. Pak znam firmu, kde vymění hadičku, ale koncofky použijou původní. Ohledně STK, no, každý musí za sebe. Měl jsem to bez problémů. :wink: A dvouokruhy. Tak některé automobilky používají diagonální schéma, teda jedno kolo ve předu a druhé úhlopříčně vzadu. Tento princip je častý, leč z praxe né ideální. Ono totiž v okamžiku nouzového brždění se nedosáhne takového brzdného účinku jako při normálním stavu. Takže kdo to nezažil nebo nezkusil, tak se lekne. A za druhé účinek přední a zadní brzdy je diametrálně jiný. Zadek brzdí cca max 30% předku. Takže při takovém okruhu v případě nouzového brždění dojde akorát k neřízenému a téměř neřiditelnému smyku. Opět, kdo nezažil, neuvěří. Jsou i takové automobilky, které jsou si toho vědomi a dělají systém předek/zadek (třeba ten podceňovaný FIAT).
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Technická kontrola

Příspěvek od Karel »

frantík píše: Krejou si záda. Jsou firmy, které hadičku vyrobí na míru podle přání. Pak znam firmu, kde vymění hadičku, ale koncofky použijou původní.
Jde udělat v podstatě všechno. Pokud má "firma"certifikaci na výrobu atyp. brzdových hadiček,tak nic proti tomu.
Když jsem jezdil pro zboží do Rubeny, tak jsem se tam bavil s technologem, a taky jak se dělají brzdový hadice. Pokud se dobře pamatuju, tak hadička se "lisuje" jako tvarovka na trnu, a pak se dodělaj koncovky. Je jiná doba, třeba se už dělají z metráže. Kdybych musel kupovat novou, a nebyl by k sehnání orig. díl, asi bych to řešil rači třeba přechodkou/kama/. Ale zase novou brzdovou hadičkou.
K.
:shock:
Nikdo není dokonalej.
Odpovědět