Technická kontrola

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Technická kontrola

Příspěvek od pb »

Musím se pochlubit výsledky technické kontroly. Emise zcela bez problémů (což mne dost překvapilo vzhledem k tomu, jak to žere olej a jakou to má spotřebu). Ale na TK jsme narazili:

1) Nenalezeno VIN na rámu - je vyrezlý. Při přihlašování před dvěma lety ho tam ani vidět nechtěli, stačila tabulka u dveří spolujezdce. Teď z toho byla závada. Naštěstí ve VJCars našli, očistili a zalakovali alespoň posledních šest číslic -- a to napodruhé stačilo.

2) Oba tlumiče vzadu mrtvé. Je pravda, že mi poslední dobou přišlo, že to nějak odskakuje.

3) Levá zadní brzda brzdí o 70 procent méně než pravá. Už to mají ve VJcars druhý týden a jsou z toho dost nešťastní, nedaří se jim to vyřešit :-(
A je to závada typu "vozidlo nezpůsobilé k provozu", takže mne to malinko znervózňuje.

4) Chyběly náhradní žárovky. Tahle závada mne pobavila, neb si nedokážu představit svou manželku, jak mění žárovky, zejména ty přední...

A jak dopadají technické kontroly vám?
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Technická kontrola

Příspěvek od Karel »

pb píše: , neb si nedokážu představit svou manželku, jak mění žárovky, zejména ty přední...
Tak to já taky neé...
Na technický v poho, a nemít povinou výbavu, tak to považuju za provokaci. Není dobré dráždit hada holou nohou.
K
:lol:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od covex »

Na stk jsem byl pred mesicem (viewtopic.php?t=854) v Lbc Dekra u tramvajovych garazi a az na netesnost predovodovky - bezny to problem starsiho vozu, jako lehka zavada, vsechno OK. Tedy co se VIN tyce, tak mam ram prestrikany "asfaltem", cisla nejaky videt jsou, ale ze by byly citelny to bych netvrdil, inspektor rozumne prohlasil, ze ten ochranny nater nebudeme skrabat dolu.

Co se tyce brzd, pokud je tam rozdil 70% tak to musi byt hrozne znat. Pokud si s tim ve VJCars lamou hlavu jako pri me posledni navsteve asi bude lepsi tam i nich stat, dokud se na to skutecne nepodivaj.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od pb »

Tak je náš busík už pátý týden nepojízdný.
Ve VJCars vyměnili na zadní nápravě úplně všechno až vylučovací metodou dospěli k tomu, že za rozdílné brždění levé/pravé brzdy může hadička... kterou nemají na skladě. Objednali z německa ... a ani tam není. Takže čekáme, až dorazí z Japonska....
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Taky jsem se už setkal se stavem, kdy tlak oblivňovaly hadičky. Ale není mi jasné proč nepoužili hadičku z jiného auta. Jsou jen dvě možnosti. Hadička šroub -šroub a šroup - oko. Důležitá je délka a ostatní se dá přizpůsobit. Hadička z japonska bude dost mastná, což je docela problém, když není úplně jasný, že problém spočívá přesně v tom. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od pb »

dědek píše:Hadička z japonska bude dost mastná, což je docela problém, když není úplně jasný, že problém spočívá přesně v tom.
No, ono to jasné asi je - vše ostatní už vyměnili :-)

Včera dorazila SMS, že auto je opravené a cena je cca 1300 Kč -- to by odpovídalo jen ceně hadičky, snad i bez práce (pokud to tak je, má pan Jeníček můj obdiv). Takže tam dnes žena jede a hned s tím pojede na TK ... večer se ozvu, jak to dopadlo.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Původní, tu "marod" hadičku si vyžádej zpět.
Osobně si myslím, že závada byla-je jinde./maskovací manévr/ Průchodnost hadiček jsme skoušeli prostě :arrow: povolit odvzdušňováky tak asi o 3 závity, bez posilovače dupnout na brzdový pedál,a kam až dostříkne levá a pravá....
Snad to skusili a závadu našli...
K.
:twisted:
Naposledy upravil(a) Karel dne pát pro 07, 2007 12:00 pm, celkem upraveno 2 x.
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Tak nějak mám pocit, že kdyby hadička byla opravdu "ucpaná", tak spíš nepustí kapalinu z prasátka ven :arrow: tzn. kolo by pořád přibržďovalo. Při šlápnutí na brzdu je tlak takový, že by si tu cestu našel.
:? no ale hlavně že to snad už brzdí ...
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Já mám zkušenost s tím, že prostě na jedné straně se hadička začala po sešlápnutí pedálu nafukovat jak balónek - nějak natržený ty vlákna vevnitř a drželo to jen za gumu. Jinak ucpaná hadička ? To si nedokážu ani představit. Čím a proč to neucpalo jiné mrňavé dírky na cestě od brzdového válce. Ale "nafukovací" hadičku jsem měl tu čest. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od pb »

Takže: celková cena opravy byla skutečně pod 1300 Kč, v ceně byla
- repasovaná hadička (nová jim ještě stále nepřišla)
- čelisti a váleček (teď si nepamatuju) - obojí repasované.

Práci si _neúčtovali_ žádnou, vzali to jako reklamaci (neb při prvním pokusu to neopravili). Což je _velmi_ slušné...

Technickou auto na třetí pokus prošlo bez závad.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

To bych docela rád viděl, kdo kde a jak repasovali brzdové hadice. Válečky lze přebrousit, tvrdě chromovat atd, pakny nalepit či nanýtovat, ale hadičky?
Řekli ti, v čem spočívala příčina nesymetrického účinku brzd? Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od pb »

Auto přebírala žena (je to její vůz, tak ať se snaží), takže víc nevím. Řekli jí, že to bylo v té hadičce -- osobně bych věřil té výše popsané možnosti, že hadička se nafukovala jako balónek a snížila tak tlak na brzdu.

Repase hadičky - předpokládám, že jí vymontovali z nějakého jiného auta, tj. že nebyla nová.
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od pb »

Pozor, následující text je vtip a rozhodně není myšlen jako jakékoli nařčení VJCars:

Když jsem popisoval sousedovi, jak čekáme na hadičku z japonska a auto víc než měsíc stojí v servisu, tak řekl: "To je jasný! Oni vůbec žádný díly nekupujou, jen čekaj, až přijede na servis nějaké jiné auto stejného typu a z něj to vymontujou. Tím odbaví předešlého čekajícího. No a to další auto tam zase stojí, než přijede další, aby se z něj vykanibalizovaly díly. A tak stále dokola s tím, že množství kanibalizovaných dílů se postupně zvětšuje :-)"

Čemuž by odpovídalo i to, že všechny vyměněné díly byly "repasované" :-)

Opakuji ještě jednou, že to je vtip a se službami VJCars jsem spokojen!
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

pb píše:hadička se nafukovala jako balónek a snížila tak tlak na brzdu.
A je tu fyzika : tlak se šíří všemi směry stejně ... tak že asi něco jiného, a tu hadičku vyměnili přitom. Dobrý konec, všechno dobré :!:
K.
:cry:
Nikdo není dokonalej.
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od pb »

Karel píše:
pb píše:hadička se nafukovala jako balónek a snížila tak tlak na brzdu.
A je tu fyzika : tlak se šíří všemi směry stejně ... tak že asi něco jiného, a tu hadičku vyměnili přitom. Dobrý konec, všechno dobré :!:
Ehm, fyzika:

1) Normální stav: stisknu pedál, naroste tlak v rozvodu nad nějakou mez, čelisti stisknou a drží

2) Chybový stav: stisknu pedál, tlak začne narůstat, ale dřív než stačí k dosažení plné brzdné síly, povolí stěna hadičky. Ta se začne chovat jako expanzní nádoba u ústředního topení - tj. i když hrneš do obvodu kapalinu navíc, tlak nevzroste nad určený limit, protože objem nádoby vzroste.

Nicméně to je jen teorie; jak to bylo je samozřejmě s otazníkem a kromě zodpovědného technika ve VJCars to už nikdo s jistotou vědět nebude.

PB
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

pb píše: tlak nevzroste nad určený limit, protože objem nádoby vzroste.Nicméně to je jen teorie;
Ano,ano ale tlak je stejný i na druhém kole. A o to šlo./jedno kolo málo brzdí/ Nebo se mýlím :?:
Něco obdobného by čistě teoreticky, ale jen teoreticky mohlo nastat jedině u vzduchové brzdy.To kdyby na jednom z brzdových válců byla děravá hadice, a tak by tam mohl být po úniku nižší tlak.
K.
:roll:
Nikdo není dokonalej.
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od pb »

Karel píše:
pb píše: tlak nevzroste nad určený limit, protože objem nádoby vzroste.Nicméně to je jen teorie;
Ano,ano ale tlak je stejný i na druhém kole. A o to šlo./jedno kolo málo brzdí/ Nebo se mýlím :?:
Netuším, jak je to u Libera, ale žil jsem v domnění, že všechny auta mladší třiceti let mají minimálně dva nezávislé brzdové obvody (křížem - levé přední+pravé zadní; pravé přední+levé zadní).
A vzhledem k rozdílné technologii předních X zadních brzd by nižší tlak mohl stačit k úspěšnému brždění kotouče, ale nedostatečnému brždění bubnu.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

pb píše:dva nezávislé brzdové obvody (křížem - levé přední+pravé zadní; pravé přední+levé zadní).
Ano, ale mezi pístky v hl. br. válci je kapalina, a je tak zajištěná stejná síla na oba pístky, tak že i stejný tlak v obou okruzích.Ale to za předpokladu,že je hl. br. válec O.K.

Obrázek
K.
:o
Nikdo není dokonalej.
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od pb »

Karel píše:
pb píše:dva nezávislé brzdové obvody (křížem - levé přední+pravé zadní; pravé přední+levé zadní).
Ano, ale mezi pístky v hl. br. válci je kapalina, a je tak zajištěná stejná síla na oba pístky, tak že i stejný tlak v obou okruzích.Ale to za předpokladu,že je hl. br. válec O.K.
Dva okruhy jsou tam právě proto, aby ten tlak mohl být odlišný -- aby když ti praskne rozvod a vyteče kapalina, aby brzdila alespoň půlka brzd.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

pb píše:Dva okruhy jsou tam právě proto, aby ten tlak mohl být odlišný -- aby když ti praskne rozvod a vyteče kapalina, aby brzdila alespoň půlka brzd.
Je to skoro,ale jenom skoro tak.Praskne-li trubka nebo hadice na jednom z okruhů,kapalina mezi pístkama 4 a 5 zmizí a pístky se dostanou k sobě a pedálem se zmačknou a aspoň jeden okruh bude mít tlak. Pedál ale bude až na podlaze.Je-li hl. br. válec v pořádku tak je po sešlápnutí pedálu ve všech válcích a válečcích stejný tlak. Jinak by to ale mohlo být jen v případě zátěžového omezovače brzdováho tlaku. Ale to už je jiná...
K.
:wink:
Nikdo není dokonalej.
Odpovědět