Koupím ND na starší E10

Pouze nekomerční inzeráty!!!

Moderátoři: peple, Jarda

Uživatelský avatar
Rallycad
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 13
Registrován: stř črc 30, 2014 1:19 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Jičín

Koupím ND na starší E10

Příspěvek od Rallycad »

Pořídil jsem Libero na "lesní pych a turistiku".
Je v dost hrozným stavu a čeká mě poměrně rozsáhlá rekonstrukce.
Hodlám auto začít dělat na podzim a do té doby budu shánět materiál.
Pokud má někdo doma nějaké přebytky, rád je odkoupím. Můžou to být jak nové, tak i použité
věci ve funkčním stavu. Beru i takové ty "liché věci" co zbyly. Auto je bez TP a počítám, že s ním
najedu max 5000km za celou jeho životnost, ale chci si užít rekonstrukci a chci aby bylo dalších minimálně
10 let spolehlivě k dispozici pro práci na chalupě a okolí.

Mám zájem hlavně o toto:

- díly na větší opravy motoru (těsnění, ložiska, kroužky, čepy, čidla, hadice, trubičky, elektrika, výfuky, apod)
- mechanické díly podvozku (tlumiče, péra, kuláky, silentbloky, manžety, ložiska, brzdy, řazení, řízení, gufera...)
- některé díly karoserie (ZDRAVÉ plechy = všechny dveře)
- ostatní co vás napadne, že budu potřebovat

Pokud by měl někdo celý motor v dobrém stavu než mám já (tzn. nesmí jezdit na olej, vařit, apod...) mám zájem.

Celé další auto na ND nechci, protože to nemám kam postavit, ale když bude co odmontovat, přijedu a odmontuju si u vás...
Když dáte někdo rozumnou cenu, odkoupím i víc věcí - takové ty "úklidy garáže" apod:)

Chápu, že finančně je rekonstrukce toho auta nesmysl, ale je to vytoužená srdcovka a beru to spíš jako koníček:)

Inzerát platí až do smazání!!!
Nepiště interkou SZ, ale raději na mail: rallycad@seznam.cz, případně volejte na 608178125.
Spíš než tady mě najdete vedle na Subaru Fan Clubu http://subarufanclub.cz/forum/memberlis ... ofile&u=35
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od covex »

Sice starsi nemam, takze nemam uplne aktualni prehled, ale myslim ze to bude docela problem - jedna E10 je samo o sobe rarita, shodne nejake veci s E12 jsou, ale zbytek nevim jak bude k sehnani, vrakace pokud vim jsou uz dost vybrany a novy dily jsou asi uz jen ve vyjimecnych pripadech (coz ani nebylo to co si chtel). Podle me stare Libero uz vyzaduje spis praci s veteranem - tzn. plechy si vyrobit, pera a tlumice z neceho jineho a upravit, tesneni si vyrabet atd...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od dědek »

Nedávno se zmiňoval Škatulka , že ví o nějaké E10 někde na šrotišti, ale ND prodávali za šílený peníze (Startér 2,5tis. světla po litru) a celý prodat ani náhodou. Jestli to tvoje je v takovém stavu, že bude potřebovat GO, budeš mít asi problém. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od covex »

V diskusi ke srazu koukam zrovna nekdo psal viewtopic.php?f=4&t=2250&start=20#p24822 ze necha cele E12 s E10 motorem za dovoz.. ale je to to cele auto, ktere tazatel nechtel... :)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Rallycad
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 13
Registrován: stř črc 30, 2014 1:19 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Jičín

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od Rallycad »

Díky za upozornění, ale fakt bych to teď asi neměl kam dát...
Resp. možná jo, ale záleželo by na tom, odkud by se to eventuálně táhlo.
Liberko mám na chatě u Máchova jezera, ale garáž mám v Jičíně.

A propos - lze dát polomotor z nového E12 do starého E10 a osadit ho karburátorem?
Auto mám bez TP a tak by možná někdo ocenil starý motor E10 (kterých asi jak jsem pochopil moc není)
a já bych dal do auta E12, kterých je asi víc a jsou snáze k sehnání a za rozumnější peníze...
Ideální by byla výměna.
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od covex »

Co se tyce toho motoru hledej tady na foru, podobne veci se tu myslim resili.
Ohledne toho nahradni E10 napis snehulakovi II, nicmene jsou od Turnova, takze to nejspis budes mit nekde za rohem.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od Mis.us »

pokud chceš motor, mám do starýho 3 motory E12, chce je to ale udělat, takže investice jistě 20t. Dávat z nový E12 blok na E10 hlavu je škoda, ale jde to. E10 má vrtání stejný, ale ojnice jsou delší. Nevim, jestli má E10 stejný gufera motoru tušim, že ne, pač tam bude asi jinej setrvák, prsa taky nevim jestli jsou stejný, když by šlo sehnat gufero u setrváku od kliky a prsa byly stejný, tak v podstatě na E10 motor, můžeš použít komponenty z E12. (zbylý gufera a těsnění (hlava je totiž stejná s rozdílem sacích kanálů- jsou menší)) otázka teda ještě je, jestli jsou písty stejně zapíchlý na kroužky jako E12- aby tam z E12 šly.... (Bohužel E10 jsem nikdy rozebranou neměl, proto ta nejistota) Mihajl
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Rallycad
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 13
Registrován: stř črc 30, 2014 1:19 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Jičín

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od Rallycad »

Já bych to spíš řešil výměnou kus za kus.
Proto bych potřeboval vědět, jestli pasuje kompletní E12 i s karburátorem
do auta místo E10 motoru. Příjde mi škoda prznit E10 motor, když je jich tak málo.
Ideálně bych si to představoval tak, že bych pořídil E12 z Justy ve funkčním stavu, tj.
ve stavu, kdy ho "stačí" přetěsnit, zabrousit sedla, možná překroužkovat a posadit ho
do Libera... Jde to? Pasuje to na převodovku v Liberu?
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od Mis.us »

Z Jutyny nejde dát do libera. Motor E12 jde dát do auta E10.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Rallycad
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 13
Registrován: stř črc 30, 2014 1:19 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Jičín

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od Rallycad »

V čem všem se liší? Je to v přírubě, nebo v příslušenství?
Šel by použít alespoň polomotor a nastrojit ho zbytek z E12?
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od dědek »

Motor z justy se točí na druhou stranu.
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Rallycad
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 13
Registrován: stř črc 30, 2014 1:19 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Jičín

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od Rallycad »

Aha, tak je docela podstatný rozdíl :lol:
Já si neuvědomil, že motor vzadu točí proti...

A pasujou aspoň nějaký díly? Písty, ventily, těsnění...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od škatulka »

Už jsem tady o tom psal. Motor e10 a e12 má společný pouze druhý pístní kroužek. Všechny ostatní díly se liší.
Snad je ještě použitelná vrtulka vodní pumpy bez hřídelky a celá hlava válců avšak bez rozvodového kola (jiný tvar zubů řemenu.
Písty jsou jiné protože tvar dna pístu určuje kompresní poměr (stejný průměr, jiný zdvih).
Použití jiného motoru je také problematické protože E10 nemá hřídel v setrvačníku uložený v ložisku a je jiná stavební délka
převodovky, takže se musí dát mezi motor a převodovku podložka asi 8 mm. Jediná výhoda kombinace motoru E12 a převodovky E10
je větší stoupavost. E10 má pomalejší 1. převodový stupeň.
Ještě další problém na E10 je chladič s jednou řadou lamel, který neuchladí motor E12 (vlastní zkušenost). Liší se i poloosy, zadní
pružiny, rozdělovač, zapalování atd. atd. Prostě kombinace E10 s E12 je sebevražda. Z vlastní zkušenosti říkám jděte od toho!!!!!
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od Mis.us »

Bohuši na E12 mám chladič s E10 a chladí líp než když jsem měl na autě dvoulamelovej, je pravda, že mám na motoru ještě výměník, ale to nehraje zas takovou roli. Poloosy se daj zaměnit (jediný co je jiný je průměr závitu na dotahovací matici od bubnu)

co se tejče toho setrváku, tak i Některý E12 nemaj mrkev uloženou v ložisku mam takovej dojem, že se to dělalo do roku 90 ;-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Rallycad
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 13
Registrován: stř črc 30, 2014 1:19 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Jičín

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od Rallycad »

Pánové díky za informace!!!
Asi opustím myšlenku E12 a zkusím spíš dát dohromady můj E10.
A propos - existuje někde kompletní katalog dílů na E10?
Na opposedforces.com je pouze E12...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od Mis.us »

dej mi vinko a řekni co potřebuješ, zjistim přes kolegu z importu co se dá ještě sehnat. Mihajl
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Rallycad
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 13
Registrován: stř črc 30, 2014 1:19 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Jičín

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od Rallycad »

Super! Akorát že se k autu dostanu až v pátek a navíc mi majitel při koupi
říkal, že čísla jsou odstraněný... Možná na nějaký zapomněl, tak snad něco najdu.
Koukal jsem někde, že by mělo být i na rámu dole, tak uvidím. Samotného mě zajímá,
co je to vlastně za auto - kupoval jsem ho bez TP, takže zatím vím jen to, že je bílý a rezavý... :lol:
Mám jen dvě fotky z mobilu z první projížďky do lesa. V rauši z koupě auta jsme s kamarádem
hned po vyložení nasedli a hurá do lesa. Po pár kilometrech začalo Liberko najednou vařit a
když jsme sehnali vodu z kaluže a chtěli stavět nouzovou filtraci z potahů, bouchlo nám najednou kolo :D
Pak jsem si teprve vzpomněl, že mě prodejce varoval, že ty dobrý kola jsou v autě a obutý je to
na starým šrotu. A taky že tam není hever a klíč... :shock: Mezitím se setmělo a tak jsme šli
po hmatu pár km na chatu. Ráno jsme přijeli druhým autem, přezuli a jeli na kameny a pak
zpátky na chatu. Teď už jsem trochu ukojil pudy a nejdřív to trochu zkontroluju, než zase vyrazím... :oops:
11041943_895596677150817_6744580521402183303_o.jpg
11041943_895596677150817_6744580521402183303_o.jpg (239.83 KiB) Zobrazeno 17029 x
11134037_895596447150840_8911669626568080042_o.jpg
11134037_895596447150840_8911669626568080042_o.jpg (160 KiB) Zobrazeno 17029 x
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od Tuti »

Mis.us píše:Bohuši na E12 mám chladič s E10 a chladí líp než když jsem měl na autě dvoulamelovej
To je zvláštní zkušenost - nouzově jsem taky měl chvíli v "Běloušovi" E12 jednořadý chladič z E10 a přestože byl mimořádně zachovalý, v horku do kopce lezla ručička za roh. Pak jsem sehnal netekoucí ale silně vyrezlý dvouřadý a ten chladil v pohodě, i když dobrá čtvrtina voštin byla pryč. Samozřejmě když někdo třeba při stříkání spodku chladič nezakreje a vezme ho Tlumexem, tak už dvě řady nepomůžou.
(Mimochodem ten z E10 teď používám ve vychlazovací smyčce u solárního ohřevu vody :lol: )
Nevím, jestli se motor z Justy točí na druhou stranu - někdo říká že jo a někdo že ne. Ale hlavně v Justy je nastojato a v Liberu je upravený na polohu vleže.

Jinak jako první doporučuji zjistit co vlastně reálně máš a to nejlépe podle vyražené značky na nálitku na motoru pod rozdělovačem.
Já mám např. v techničáku k červenému taky zapsaný typ E10 ale to je administrativní chyba a zapsaný objem motoru už je 1200. VINu se taky na 100% věřit nedá, dělaly se různý věci ....
Na první pohled se v motorovém prostoru originál E10 od E12 pozná podle filtru vzduchu, E10 má páčku na přepnutí klapky na předehřev vzduchu, E12 má automat. Ale to samozřejmě taky snadno může být předělaný.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od škatulka »

V žádném případu se nechci hádat, jenom dávám na vědomí vlastní zkušenosti.Poloosy se na mých autech liší velikostí
homokinetických kloubů a zadní levá i délkou. V rámu E10 mám motor i převodovku z E12 a když jsem měnil hlučnou
poloosu, desítková šla vysunout z převodovky lehce a dvanáctková tam šla až po odmontování silentbloků a vypáčení
převodovky doprava. Možná to dělá 3-5mm, ale rozdíl tam je. O chladiči se nehodlám bavit - viz uvařený motor na Prýglu.
Uživatelský avatar
Rallycad
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 13
Registrován: stř črc 30, 2014 1:19 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Jičín

Re: Koupím ND na starší E10

Příspěvek od Rallycad »

Díky za rady!
O víkendu auto pořádně prolezu, nafotím, zjistím trochu stav a pak začnu shánět konkrétní věci.
Na chladiče jsem koukal na netu a k mání jich je několik druhů. Já budu autem jezdit většinou
dost pomalu a v terénu. K tomu ještě budu občas využívat naviják vepředu tak asi zkusím to
chlazení trochu vylepšit a možná zkusím sehnat výkonnější chladič z jinýho auta a rozhodně asi
lepší ventilátor, aby auto sneslo jízdu krokem do kopce.
Když se o víkendu uvařilo, jeli jsme asi kilometr po poli a do prudkého kopce...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Odpovědět