Stránka 1 z 1

komora na termostat

Napsal: úte úno 28, 2012 9:27 am
od Afro
Nemáte někdo navíc uložení termostatu?

Re: komora na termostat

Napsal: úte úno 28, 2012 10:53 am
od Mis.us
co si s ní dělal? :D

Re: komora na termostat

Napsal: úte úno 28, 2012 12:09 pm
od Afro
:oops: při sunadávání víka mi tam zůstal zarostlej šroub, tak jsem zkoušel vytahovač šroubů, ten tam zůstal taky, následoval nejeden vrták, navíc jsem si chtěl při odvrtávání odpustit sundávání uložení z motoru, protože na pohled ty šrouby byly podobně zarostlý jak ten ulomenej. Naštěstí uvolňovač v tomto případě zafungoval. No a po sundání koukám, že sem vrtal krapet ze šikma a výsledkem je díra jako prase a to tam kus toho zas...ho šroubu pořad je. :evil:

Re: komora na termostat

Napsal: úte úno 28, 2012 2:09 pm
od Mis.us
vytahovač šroubů nepoužívej,to jsou píčoviny,rovnou šrouby odvrávej-tu zkušenost už ted máš :mrgreen: jinak šrouby co jdou do hlavy,nejsou obyč,jsou tam dva štefty a jeden šroub,navíc jdou do slepý díry a ne jako u víka,kde je díra skrz a konec šroubu krásně zahnije,takže to čemu ty řikáš uložení termostatu povolíš vždycky .Jeden termostat doma mám.napiš sz

Re: komora na termostat

Napsal: stř úno 29, 2012 12:38 pm
od ulus
toto bude trochu off topic, ale třeba to někomu pomůže. nepovolitelné šrouby zahřát horkovzduškou, pak zchladit mrazicím sprejem (dá se koupit v elektrosoučástkách, co nejlevnější, nebo se prodávají i uvolňovače šroubů s mražením a olejem dohromady), stříknout olejem. zopakovat ještě jednou a povolit. vyzkoušel jsem to o víkendu na brzdových třmenech na Xantii, co jsme nedali ve dvou chlapech tak jsem povolil krásně jednou rukou (torx 55 na trhačce). ale podmínkou je, že hlavy šroubů musí být dobré.
a ještě se zeptám, zalomené šrouby odvrtat - jaký je postup? vyvrtat menší díru a udělat stejný závit? nebo větší závit a dát větší šroub?

Re: komora na termostat

Napsal: stř úno 29, 2012 1:01 pm
od Mis.us
řekl bych ulusi,že si řemeslník,takže...... :D

Re: komora na termostat

Napsal: stř úno 29, 2012 4:07 pm
od covex
Podle me jdou srouby odvrtat leda na stjanovce. V ruce se to neda.

Re: komora na termostat

Napsal: stř úno 29, 2012 4:21 pm
od ulus
jo takže už je mi to jasné :D na liberu, pokud se nepletu, jsem ještě žádný šroub takhle aby nešel vyndat, neutrhl. ale francouzi mají podobné vychytávky, teď při výměně kotoučů jsem utrhnul šroubky, které přidržují kotouče na náboji, jeden kotouč dva M4 šroubky opravdu jak z papíru, proto se ptám. ještě, že ty kotouče tam funkčně drží štefty, takže auto je pojízdné.
a buhužel nejsem řemeslník, v práci prosedím dny u počítače, vybavení a nějaké základní znalosti o autech mi dalo až libero :( ale zase na druhou stranu jsem zjistil, že se vlastně není čeho bát, je to všechno v principu strašně jednoduché. jen mít peníze a trochu času.

Re: komora na termostat

Napsal: stř úno 29, 2012 8:26 pm
od Mis.us
ulus: teď při výměně kotoučů jsem utrhnul šroubky, které přidržují kotouče na náboji, jeden kotouč dva M4 šroubky opravdu jak z papíru, proto se ptám. ještě, že ty kotouče tam funkčně drží štefty, takže auto je pojízdné.
nejde mi do hlavy ,že tam dávaj nějaký šrouby-nemá to žádnej význam,protože kotouč drží k náboji kolem - bud števtama,nebo klasickejma šroubama.Do kotoučů se šroubky dáváj jen kvůli sundání(při demontáži),respektive když je kotouč k náboji přirostlej,tak je zašroubuješ do děr a utáhneš-jak začnou vylejzat,narazej do náboje a kotouč odtrhnou.Nebyly to tyhle šroubky,který někdo zapoměl vyndat?

(řikal jsem si že si od řemesla,když se takhle štouráš v autě)-pokud chceš odvrtávat šroub,jak si se ptal,tak si to řekl dobře.Vyvrtáš dirku předepsanou na danej závit -jestli ty šroubky jsou M4,tak se průměr vrtáku počítá(do průměru závitu M10,větší průměry musíš z tabulek): Průměr zívitu (4mm) krát koeficiet 0,85 ,ale počítej krát 0,8 a přidej si dvě,max. tři desetinky,výjde ti průměr vrtáku 3,5 .Dulčikem si ve středu vyklepni důlek a můžeš začít vrtat.Nevim jestli umíš brousit vrtáky,ale bejt tebou naučim se to.Když si šikovnej,tak ho nabrousíš i na úhlový brusce(rozbrušovačce).Po vyvrtání dirky -odhadem (neviděl jse to na xantii)tloušťka kotouče 5mm + díra pro šroub za kotoučem dejme tomu 10mm = 15mm -Do týhle hloubky budeš vrtat,jestli nemáš šupleru,nebo hloubkoměr,tak to měř přes vrták klidně metrem,no a potom můžeš řezat závit (vratidlo používám málokdy,spíš si zavitníky dávám do akuvrtačky) Po vyříznutí závit musí kotouč povolit a jít sundat.ALE SPÍŠ BYCH SE PŘIKLÁNĚL K TOMU CO JSEM PSAL NA ZAČÁTKU-ŠROUBKY JSOU NEJSPÍŠ NA POMOC SUNDÁNÍ KOTOUČE!!

covex: Podle me jdou srouby odvrtat leda na stjanovce. V ruce se to neda
covexi všechno jde když se chce.Stačí k tomu ostrej vrták,důlčik(jde to i bez dulčiku) a přesnost :) Nehraju si na chytrolína,ale v praxi už jsem odvrtal moc šroubů na ruční vrtačce. Na stojanovce se dělaj věci,který mají rovnou plochu.V sériový výrobě,když má obrobek nějakej úhel se dělaj přípravky.Ono těžko stojanovku dostaneš pod auto,nebo kamkoliv jinam,kde potřebuješ šroub odvrtávat :D

Re: komora na termostat

Napsal: čtv bře 01, 2012 8:46 am
od ulus
ty šroubky jsou tam na přichycení kotouče k náboji, jen aby se nehnuly, když vyměňuješ kolo. toť vše. ano, silou je pak drží štefty a kolo. až bude lepší počasí, zkusím to odvrtat, stejně je tam ještě nějaká práce na čidlech ABS a čidlech na destičky, kabely ztvrdly a zlámaly se, takže výměna. prostě starý vraky potřebují údržbu a je jedno, kdo je vyrobí. howgh, ať to tady nezaplácáme hovory mimo téma, na to má Xantia svoje fórum :D

Re: komora na termostat

Napsal: čtv bře 01, 2012 11:23 am
od Mis.us
ono to je jedno,protože stejně to někomu poslouží,admin by to mohl někam šoupnout.

Komplet zrepasovanej termostat jsem Honzovi poslal,takže inzerce je neplatná :D

Re: komora na termostat

Napsal: čtv bře 01, 2012 12:51 pm
od Tuti
ulus píše: prostě starý vraky potřebují údržbu a je jedno, kdo je vyrobí
Nechci rejpat, ale když je vyrobí Francouzi, tak to přece jen bejvá horší :mrgreen: :mrgreen:

Re: komora na termostat

Napsal: pát bře 02, 2012 8:26 am
od dědek
Obyčejně to tak bývá, ale poslední Laguna , co přivezl soused byla složenina snad všech dílů z celého světa. I z Číny. A když už není spolehnutí ani na zavedené firmy jako BOSCH a SIEMENS čemu může člověk věřit. Dědek