ix píše:kontrolka svítí jen než nastartuju. pak ani neblikne...
To je na opravu.
Začít kontrolou řemene, přes ukostření a nejen alternátoru. Za chodu motoru při zvýšeném volnoběhu asi 1500ot
měřit přímo na alt = svorník 6mm B+ proti obalu.Jestli je napnutej řemen a napětí jen 12V tak ven a opravit. Je -li na alt 14V a víc, tak se napětí strácí po cestě směrem ke starteru a baterce.
K.
odpojil sem ten drátek co vede pravděpodobně do panelu, nastartoval a na alternátoru naměřil 12,1V. připojil a naměřil krásných 14,1V. rozsvítil světla a stále 14,1V.
na baterii se zhasnutejma světlama 13, s roz. 12,6 (což je zhruba napětí baterie, takže sem svítil na ni)
jdu změřit odpory drátů, ale myslím, že natáhnu rovnou oba. daj se ty svazky drátů rozplýst?
ix píše:
odpojil , připojil a naměřil krásných 14,1V. rozsvítil světla a stále 14,1V.
A co takhle konektor na alt D+ a taky ten slabej, co vede na kontrolku
není jen zoxidovanej nebo špatně připojenej.
Při vypnutým motoru a zapnutým zapalování zahejbat a sledovat, jestli kontrolka dobíjení svítí.
K.
ještě jsem zkoušel připojit místo toho tenkýho ten plonkovej červenej - pokud to udělám za běhu, dostanu na baterce při rozsvícenejch uspokojivých 13,6, na altíku pak 14,2 - 3V (roz. - zhas.) ale po dalším nastartování se to dostane někam na průměr a navíc nesvítí kontrolka dobíjení a ta pod ní (!) při startování. přemejšlim spojit ten plonkovej červenej s tím silovým (B+ tuším). jenže na tohle už to nemám vercajk.
měření kabelů:
od + baterie k + alt. 0,7 Ohm (plus pól přišroubovanej, mínus ne)
od - svorka baterie ke kostře alt. 0,0 - 0,1 Ohm (baterie odpojena)
to samý ale s připojenou baterií 0,2 Ohm.
tak kde je zakopanej pes? pokud mají kabely < 1 Ohm, kde se mi ztrácí ten Volt?
tak kde je zakopanej pes? pokud mají kabely < 1 Ohm, kde se mi ztrácí ten Volt?
To je špatné
Kabel od B + k baterce musí mít 0 ohm opravit.
Při hledání úbytku napětí neměřit odpor, ale rozdíly,jinak řečeno úbytky napětí .To napětí se strácí po cestě k baterce.
K.