náhrada orig. alternátoru
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: náhrada orig. alternátoru
Na alt. za provozu 14,2 - 14,6V. Max 14,8V
V palubní síti /měřeno třeba na zapalovači/ i o 0,2V míň.
Co kontrolka dobíjení neprosvědcuje
K.
V palubní síti /měřeno třeba na zapalovači/ i o 0,2V míň.
Co kontrolka dobíjení neprosvědcuje
K.
Nikdo není dokonalej.
- ix
- Člen korespondent
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: náhrada orig. alternátoru
kontrolka svítí jen než nastartuju. pak ani neblikne...
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: náhrada orig. alternátoru
To je na opravu.ix píše:kontrolka svítí jen než nastartuju. pak ani neblikne...
Začít kontrolou řemene, přes ukostření a nejen alternátoru. Za chodu motoru při zvýšeném volnoběhu asi 1500ot
měřit přímo na alt = svorník 6mm B+ proti obalu.Jestli je napnutej řemen a napětí jen 12V tak ven a opravit. Je -li na alt 14V a víc, tak se napětí strácí po cestě směrem ke starteru a baterce.
K.
Nikdo není dokonalej.
- ix
- Člen korespondent
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: náhrada orig. alternátoru
přímo na alt. bylo něco málo přes 13... s vypnutejma světlama... zvýšení otáček s tím nehne.
- ix
- Člen korespondent
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: náhrada orig. alternátoru
takže jsem to mezitím znovu změřil:
odpojil sem ten drátek co vede pravděpodobně do panelu, nastartoval a na alternátoru naměřil 12,1V. připojil a naměřil krásných 14,1V. rozsvítil světla a stále 14,1V.
na baterii se zhasnutejma světlama 13, s roz. 12,6 (což je zhruba napětí baterie, takže sem svítil na ni)
jdu změřit odpory drátů, ale myslím, že natáhnu rovnou oba. daj se ty svazky drátů rozplýst?
odpojil sem ten drátek co vede pravděpodobně do panelu, nastartoval a na alternátoru naměřil 12,1V. připojil a naměřil krásných 14,1V. rozsvítil světla a stále 14,1V.
na baterii se zhasnutejma světlama 13, s roz. 12,6 (což je zhruba napětí baterie, takže sem svítil na ni)
jdu změřit odpory drátů, ale myslím, že natáhnu rovnou oba. daj se ty svazky drátů rozplýst?
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: náhrada orig. alternátoru
A co takhle konektor na alt D+ a taky ten slabej, co vede na kontrolkuix píše: odpojil , připojil a naměřil krásných 14,1V. rozsvítil světla a stále 14,1V.
není jen zoxidovanej nebo špatně připojenej.
Při vypnutým motoru a zapnutým zapalování zahejbat a sledovat, jestli kontrolka dobíjení svítí.
K.
Nikdo není dokonalej.
- ix
- Člen korespondent
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: náhrada orig. alternátoru
ještě jsem zkoušel připojit místo toho tenkýho ten plonkovej červenej - pokud to udělám za běhu, dostanu na baterce při rozsvícenejch uspokojivých 13,6, na altíku pak 14,2 - 3V (roz. - zhas.) ale po dalším nastartování se to dostane někam na průměr a navíc nesvítí kontrolka dobíjení a ta pod ní (!) při startování. přemejšlim spojit ten plonkovej červenej s tím silovým (B+ tuším). jenže na tohle už to nemám vercajk.
měření kabelů:
od + baterie k + alt. 0,7 Ohm (plus pól přišroubovanej, mínus ne)
od - svorka baterie ke kostře alt. 0,0 - 0,1 Ohm (baterie odpojena)
to samý ale s připojenou baterií 0,2 Ohm.
tak kde je zakopanej pes? pokud mají kabely < 1 Ohm, kde se mi ztrácí ten Volt?
měření kabelů:
od + baterie k + alt. 0,7 Ohm (plus pól přišroubovanej, mínus ne)
od - svorka baterie ke kostře alt. 0,0 - 0,1 Ohm (baterie odpojena)
to samý ale s připojenou baterií 0,2 Ohm.
tak kde je zakopanej pes? pokud mají kabely < 1 Ohm, kde se mi ztrácí ten Volt?
- ix
- Člen korespondent
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: náhrada orig. alternátoru
spojil sem ten plonkovej s plusem na altíku a dává při zaplejch 13 a stále stoupá
takže dobíjí. díky za pomoc.
takže dobíjí. díky za pomoc.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: náhrada orig. alternátoru
To je špatnéix píše:od + baterie k + alt. 0,7 Ohm
tak kde je zakopanej pes? pokud mají kabely < 1 Ohm, kde se mi ztrácí ten Volt?
Kabel od B + k baterce musí mít 0 ohm opravit.
Při hledání úbytku napětí neměřit odpor, ale rozdíly,jinak řečeno úbytky napětí .To napětí se strácí po cestě k baterce.
K.
Nikdo není dokonalej.