Rychlost a vibrace

E12 superdeluxe, standard
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jo to je vono.
K.
:D
Uživatelský avatar
spunt
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 15
Registrován: čtv úno 16, 2006 9:19 am
Bydliště: Hanácká metropole
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spunt »

Ja z toho vytahl neco malo pres 130, ale z E12 1992 jsem nikdy nedostal vic jak kilo... Ale davalo si to taky dost oleje...
Kdysi E12 de luxe 1992, teďka Stříbrný libero '94
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od covex »

Tak to vypada ze s prichodem jara se konecne podarilo odstranit ty vibrace. Jedine co k tomu ale mohu objektivne rict je, ze to skutecne bylo kardankou. Kde ale presne byl zakopan pes nevim. Vypada to, ze nakonec pomohlo zvolit jinou firmu na vyvazeni - tam byly schopni vyvazit kardanku pri vyssich otackach (kardanka v liberu se toci preci jen vyssi rychlosti nez v traktoru) a zrejme i po nekolikere reklamaci byly nejak spatne sestaveny krize.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Gratuluji :!:
K.
:D :D :D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost a vibrace

Příspěvek od covex »

Po letech se mi opet projevuje stejny problem. Mezi 90-100km (na tachometru, tzn. spis 80-90km realne) se vibrace prenasi celou karoserii tak, ze se rozostruje obraz v zrcatku. Je to v nekterych situacich celkem neprijemne, protoze treba spocitat auta za vami je temer nemozne. Zajimave je, ze se to zacalo vyrazne projevovat po vymene silentbloku stredoveho cepu rizeni. Moje domenka je, ze se vibrace z kardanky prenasi skrz predni diferencial na kola a odtud do rizenim (ktere ted jiz nema vuli, protoze je tam novy silentblok a cep) do karoserie, resp. kokpitu.

Protoze mam jednu "rezervni" kardanku, zkusil jsem puvodni nejdrive uplne vyndat - vibrace zcela zmizi. Mimochodem: I pres krytku z vicka od "lybaru" jsem prisel o neco prevodoveho oleje, protoze olej z prevodovky bez kardanu utika - nevim jak presne je to tam udelano, ale tisicihran se maze z pravodovky. Nasledne jsem zkusil druhou kardanku. Vysledek je jiny, rekmene lepsi, ale ne bezvadny. Nutno rici, ze obe kardanky jsou vekem dosti vyrezle (metoda mereni vychylky kardanu z dilenske prirucky je tak celkem neaplikovatelna i kdyby clovek mel dany merak) a krizove klouby uz jsou nejspis ve stredovych polohach vymlete na obou.

Otazka tedy je:
1. Napada nekoho duvod proc pri vyndani kardanu vibrace ustanou, nez ze je problem v samotnem kardanu (odhaduji to spis na klouby nez vyvazeni)? Kardan je v prevodovce preci volne a je dost nepravdepodobne, ze by vibrace prichazely od motoru...
2. Kupoval nekdo za zivotnost Libera novy kardan? Tusite nekdo co to stoji?
3. Musi se kardan nejak specialne montovat (nejake znacky jako u poloos, ktere uz ale nejsou vekem videt)?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Rychlost a vibrace

Příspěvek od Mis.us »

covexi,jestli máš kardanku shnilou,to na to vliv nemá,když si měl auto před výměnou silentbloku fpohodě,tak je to tou opravou,i když nevim jakej silentblok myslíš.kardan má kluzný ložisko a v díře kam kardan příjde zastrčit jsou drážky pro přívod oleje,každopádně když jedeš bez kardanu,tak ti z převodovky olej vychčije,je uplně jedno jak kardan nasadíš,hlavně ho musíš pořádně přitáhnout k diferáku,poloha je tam pořád stejná,ty šouby jsou osazený na přesnej průměr,tim pádem nehrozí že to bude mimo osu.poloosy žádný značky nemaj a je též uplně jedno jak je do tisícihranů nasadíš..jo a taky bys mohl skusit jestli to neni kolama,protože vyvážení jde po čase do pryč,tuhle se mi to stalo a bylo to v tý rychlosti co si psal,po převážení v pneu servisu to bylo dobrý...
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost a vibrace

Příspěvek od covex »

Oreznuti kardanky (ktere neni ani omylem rovnomerne) a vymleti krizovych kloubu urcite vliv na plynulost otaceni kardanky maji. Na kardance jsou navarene vyvazovaci zavazicka o hmotnosti nekolik gramu, stejne jako na kolech. Kola jsou vyvazena, zkousel jsem i jinou sadu disku a pneu - nema to na vibrace vliv.

Vymenen je silentblok mezi cepem paky rizeni a pakou rizeni. Vypada takto:
subaru-libero-silentblok-cep-rizeni.jpg
subaru-libero-silentblok-cep-rizeni.jpg (158.01 KiB) Zobrazeno 10560 x
Tusim Lubomir kdysi psal, ze to jde docasne opravit tim ze se mezi kovova futra vrazi kus zahradni hadice. :)

Znacky na poloosach jsem myslel tyto:
subaru-libero-znacky-poloosy.jpg
subaru-libero-znacky-poloosy.jpg (14.91 KiB) Zobrazeno 10560 x
S tim olejem mas asi pravdu, jen me prekvapilo, ze to po vlozeni kardanu netece. Predpokladal jsem ze tisicihrat kardanu je od oleje z prevodovky oddeleny a ma jen nejakou stalou napln jako homokinetaky. Ale evidentne je mazany z prevodovky takze to tesni jen krouzkove gufero. (Nasel jsem to ted i v dilenske prirucce i s upozornenim, ze muze vytekat olej po vyndani kardanky..)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Rychlost a vibrace

Příspěvek od Mis.us »

je dost možný že gemometrie kol není stejná jako před opravou,nevim kdo to dělal a jak to dělal a možná tě uklidní to,že já mám kardan shnilej jak prase a nic mi nevibruje,co se tejče křížovýho uložení,tak vůli poznáš i když to máš v ruce,zkrátka s tim zahejbeš do všech možnejch směrů a bud něco ucejtíš nebo ne.A ještě si neřekl,jestli to před opravou bylo vpořádku nebo nikoliv,dodatečně mně taky napadlo,že to může bejt tim zadnim tlumičem,kterej si fotil,máš tam utrhlej silentblok.Co se týče toho kardanu,tak za guferem je kluzný ložisko s drážkou do šoubovice po celý ploše díry,je tam pro přívod oleje do ložiska.to na konci co strkáš na tisícihran je přesná hřídel,která jde do přesný díry.kolik tam je vůle nevim odhadem tak 0,05 +- 0,01mm
Naposledy upravil(a) Mis.us dne sob zář 10, 2011 12:59 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost a vibrace

Příspěvek od covex »

Krizovy klouby u obou kardanu jsou podle me uz trochu vyjety. Je tam znat ze kloub jde v nekterych polohach volneji, pak jakoby chrupne a jde hur. Je to na obou koncich. Myslim ze proste ten beznej rozsah je vybehanej.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Rychlost a vibrace

Příspěvek od Mis.us »

kardan je u motoru vejš oproti přednímu diferáku,proto tam jsou křížový čepy,ten kloub,nikdy nechodí v ose kardanu,jen našikmo,když kardan sundáš a křížový uložení kroutíš do jedný a druhý strany,tak uprostřed je vůle, to je normální,když kříž trošku nahneš zhruba do polohy co je na autě,tak krásně "táhne" až do polohy kdy se zarazí a je bez vůle,je to vlastnost toho kloubu.takže v kloubech by chyba bejt neměla,spíš vyvážení kardanu a taky zkus ten silentblok pravýho tlumiče,pokud ještě neni vyměněnej,mě se hejbalo celý rameno,líp řečeno celý kolo do strany,když jsem ho měl utrhlej...
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Rychlost a vibrace

Příspěvek od Polevoj »

Ja ted narazil na zajimavy problemek. Taky se mi zacaly objevovat vibrace na predni naprave cca pri 90km/h. Tipoval jsem to na nevyvazena kola (odpadana zavazicka), ale vcera jsem auto pro jistotu zvednul kvuli vulim a pri otaceni prednich kol se ozyval velmi podivny zvuk, jako kdyz guma drhne po suchem povrchu a vrze. Sel jsem po tom a nakonec skoncil na jednom krizovem kloubu kardanu, ktery byl trochu zatuhly a pri otaceni vydaval tento zvuk. Je to bohuzel nerozebiratelne, cili jsem ho pouze zkusil rozpohybovat a strikackou vpravil trosku oleje pod kryci mazetu. Ted se hybe pekne a nevrze, moc dlouhou zivotnost tomu ale nedavam.
Jestli to souviselo i s temi vibracemi jeste nevim.
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Rychlost a vibrace

Příspěvek od Polevoj »

Tak potvrzuji, asi to melo souvislost. Subjektivne mi pripada, ze ted uz tam vibrace nejsou nebo se hodne zmensily.
Odpovědět