Zdravim Vas,
prosim pekne o radu, mam Libero 1995 a koupil jsem ho se zadrenym motorem. Auto stalo dva roky bez povsimnuti a nakonec jsem motor sehnal jiny a po vymene auto zase jezdi. Otazka zni : auto netopi z ventilatoru na palubce, ale na nohy to hreje - chladic OK. Ze by byla vypadla nejaka trubka v palubce ??
A druha otazka : nejde 4x4, proste zmacknu 4WD a nic. Nevite, kde by mohl byt problem ? Cetl jsem o nejakych ventilech, ale zadne jsem na aute nenasel ..
Diky za vsechny odpovedi
nejde 4x4
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: nejde 4x4
Ventilátor na palubce fúka teplý vzduch len dolu na nohy a na sklo. Dopredu na tvár len studený, aby si za volantom nespal Je to vlastnosť, nie závada.
Vzadu pri motore musia byť elektromagnetické ventily, spínajú podtlak pre membránu ktorá vzadu v prevodovke radí pohon pre kardan. Sleduj hadičky idúce z prevodovky, z čast kde je zadný diferák, tie ventily tam musia byť.
Vzadu pri motore musia byť elektromagnetické ventily, spínajú podtlak pre membránu ktorá vzadu v prevodovke radí pohon pre kardan. Sleduj hadičky idúce z prevodovky, z čast kde je zadný diferák, tie ventily tam musia byť.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: nejde 4x4
Jak funguje v Liberu topení je tady někde popsáno.Nejsi prvý, kterému tenhle systém nešel do hlavy.Za nějaký rok si ale zvykneš. Celou zimu jezdím s topením v poloze - na sklo a na nohy.Jen když "osádka vozu moc funí" a orosí se čelní sklo příjde varianta jen okno a ventilátor na plný pecky. Martínek má plnou pravdu. tohle není závada a je to z výroby. Pokud nejde zapnout 4WD je to opět dost časté po delší době odstávky. Chce to tenhle ventil občas "probudit " i v létě. Jinak při stisku tlačítka musíš slyšet cvaknutí relátka pod palubavkou. Je-li tohle O.K. chce to kontrolu hadiček k ventilu (vpravo vzadu) Může jít jen o děravou hadičku podtlaku nebo jen s falešným přisáváním. Úplně nejbanálnější ( i když docela reálná) je možnost, že vše funguje jak má a nesvítí jen kontrolka v autíčku ve štítu. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
Re: nejde 4x4
Diky, diky za zpravy, dnes jsem opet zasvetil sobotu memu Subaru. Jakmile stisknu stlacitko 4WD, tak relatko cvakne, kontrolka nic neukazuje a jsem si jist, ze 4x4 nefunguje, takze jsem patral po ventilu a asi jsem ho konecne nasel, je pred motorem?. Jak se nemu mam dostat ? musi byt venku, nebo jak by se dal nejak bez vymontovani rozhybat ?
Re: nejde 4x4
hadicky jsou vsechny OK .....tedy vypadaji ..
Re: nejde 4x4
tak jsem ten ventil nakonec vymordoval, a hle , cvaka ,,,, ale kontrolka se nerozsviti a 4x4 nejde ... mozna mam spatne zapojene hadicky, kdyz se menil motor. ,,,,z tech ventilu, nemate nekdo nejaky navod, jak maji byt zapojene ? a za dalsi,. kudy se leje olej do prevodovky ??
dekuji
dekuji
nejde 4x4
Možná,že už Ti to někdo prozradil,ale já to mám zapojené asi takto:ta cívka má celkem čtyři vývody,tři dole a jeden nahoře.Od vstřikování jde přívod podtlakového vzduchu k bočnímu dolnímu vývodu a od vývodu nad ním jde hadička ke vzduchovému filtru.No a ty ostatní dva dolní jdou k mebráně ovládání 4WD.Ten olej se leje pod víčko přišroubované čtyřmi šrouby; je to za vzduchovým filtrem.Ty zase prozraď jak ses dostal k té cívce.Martin
Re: nejde 4x4
K te civce jsem se dostal nasledovne - pod poklopem u motoru je jeden sroub, ten jsem vytocil, a dalsi dva jsem povolil ze spoda - jsou to 6 = 10-tka gola. Odpojis vsechny hadicky tak, ze sahnes rukama dirou v poklopu za karburator, a vytahas je . Pote cely plech (jsou na nem tri ventily) vytahnes za karburatorem dilrou poklopu ven. ,,Zitra dodam foto.
Dekuji moc za vysvetleni tech hadicek ...
Dekuji moc za vysvetleni tech hadicek ...