Jak vytápět auto přes noc

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 218
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště/Město: Dobruška

Re: Jak vytápět auto přes noc

Příspěvekod škatulka » sob čer 20, 2009 12:02 pm

Chtěl jsem se zeptat na schema zapojení a ono se tady objevilo samo. Děkuji.
Dědka musím opravit. Nebere to 1/2 Ampéru ale 5 Ampér.

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1704
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Jizerské hory

Re: Jak vytápět auto přes noc

Příspěvekod dědek » ned čer 21, 2009 12:43 pm

Jo, pravda.Už neumím počítat. Ale ty 4A jsou strašlivý a topení by neběželo ani hodinu. Jinak pro Karla- samozřejmě, že Tatra byla vzduchem chlazená a tudíž větší teplo snad bylo i v Trabantu nebo v rumunským Oltcitu. Přitom už historický VW Brouk a jeho následovník , také chlazené vzduchem, měly odzadu takové kanály, kterými to i docela topilo. Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, Seat Alhambra 1.9TDi85kW bez Libera

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1282
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vytápět auto přes noc

Příspěvekod Tuti » pon čer 22, 2009 9:14 am

dědek píše: Ale ty 4A jsou strašlivý a topení by neběželo ani hodinu

Teda nic ve zlým, ale ty počty by to asi fakt chtělo procvičit. :mrgreen: Plně nabitá baterka by 4A měla přežít cca 10 hodin - ale kolik se asi dá sebrat, aby ráno za mrazu auto ještě startovalo? Jestli má topení sloužit na přespávání v autě, tak jediné řešení je vlastní baterka. V TTD je uváděn jmenovitý příkon 2,5 A, takže bez dobíjení by se mělo snad dát topit i dvě noci.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Re: Jak vytápět auto přes noc

Příspěvekod Karel » pon čer 22, 2009 9:37 am

Tuti píše: ale kolik se asi dá sebrat, aby ráno za mrazu auto ještě startovalo.....

Zcela správně za mrazu nic, páč má starosti sama se sebou.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1704
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Jizerské hory

Re: Jak vytápět auto přes noc

Příspěvekod dědek » pon čer 22, 2009 11:48 am

Tuti, můžeš to vyzkoušet. Nějakým způsobem se mi podařilo , že zůstala svítit brzdová světla (42Watt) a po hodince už jsem auto nenastartoval.To, že má baterka kapacitu 40ampérhodin bohužel neznamená, že z ní potečout deset hodin čtyři ampéry. Hustoměrem lze celkem spolehlivě zjistit na kolik je baterka nabita. Dneska , když se svítí stále je nová tak na 90-95 ti procentech, starší na 80 % a po několika letech 60% . To ukazuje hustoměr do žlutého pole ( tedy pozor, ale nastartuješ) Stačí však párkrát pětivteřinové točení startérem a šup jsi v červeným políčku, což ,když je zima, už nestačí. Ono se to nezdá , ale za pár dní táboření, když s autem nikam nejedeš , se "vycourá" jen svícením při otevření dveří , občas autorádio , natož přenosná TV na zprávy , tolik energie, že je problém pak auto nastartovat. Ono stačí špatně zavřít dveře a 5-ti watová žárovka za noc vycucne baterku až na" kost". Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, Seat Alhambra 1.9TDi85kW bez Libera

Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště/Město: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vytápět auto přes noc

Příspěvekod kce » úte bře 02, 2010 5:26 pm

tohle vypada, ze by se pod libero i vlezlo ;) a cena je, alespon zatim, velice prijatelna..
http://aukro.cz/item936033060_nezavisle_topeni.html

jinak bufik nemuzu nez doporucit, v obytnaku mame dieslovy webasto a je to parada :)

gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 247
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště/Město: SK Nitra

Re: Jak vytápět auto přes noc

Příspěvekod gari » pon bře 29, 2010 1:45 pm

bufik z T613 (kopia BN4 z VW) ma 4kW, je to zbytocne vela do libera. mam ho v ducate maxi ako kurenie+ohrev vody, za polhodinu je interier vyhriaty. BN4 vo VW buse mala navyse aj regulator ,treba pohladat obrazky na nete. to ale neriesi problem spotreby- ventilator bufika musi tocit stale, a menej ako 1 amper to nebude.
existuje ale trabant bufik cca 1kW,ma externy ventilator, co by slo lepsie rozmiestnit v malom aute,, pripadne ho napajat pulzne kvoli spotrebe.
s vycucanim baterky by som si az taku hlavu nerobil, je to predsa male benzinove auto,staci ho roztlacit.. pripadne mat 2 baterky.. osobne by som ale pri bufiku nespal, pri PB uz vobec


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host