Zdravím zdatných Liberátorov s dotazom:
Postup uťahovania hlavy je jasný z obrázku, ale čo má znamenať príkaz povoliť šrouby hlavy o 90 stupňov? Čo sa riskuje, keď to nepovolím, len dotiahnem? Mal som to ešte z Š-Felície z roku 1963 v pamäti postup doťahovania ale ten bol bez toho spiatočného chodu. V Japonsku sa šrouby správajú inak? A prečo vymeniť za nové?
dúfam, že to bude čitateľné...
Výměna těsnění pod hlavou
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Výměna těsnění pod hlavou
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
utahování...
No, musím povedať, že som si toho -90 všimol až teraz, a doťahoval som to pred pár rokmi iba jedným smerom a aby to drželo, tak poriadne silno, bez nejakého momentového klúča, jednoducho gola sadou Tona, a obojstrannou pákou čo to šlo, samozrejme postupne na viackrát. A drží dodnes deň. Tak asi je to dostatočne blbcovzdorné. A to som tam dával ten tmel na výfuky, ako píšem na inom mieste, čo je v tomto návode tiež zakázané....Opäť dôkaz blbcovdornosti a možno aj šťastia.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Re: Výměna těsnění pod hlavou
Po dotiahnutí na predpisaný moment je dobré povoliť o určitý uhol v stupňoch,(podla doporučenia výrobcu) zavislý od materiálu a typu šrobu. Spoj sa tým nepovolí , ale uvolní sa torzné pnutie šrobu.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Výměna těsnění pod hlavou
Aha, tak to by to vysvetľovalo, torzné napätie šroubu by sa sčítalo s ťahovým napätím a výsledné napätie by mohlo aj predĺžiť sroub natrvalo, a prúserník na obzore, no, človek sa učí, aj keď by som to ako strojár vlastne mal vedieť, hanba mi nie je, som blbý, opýtam sa...
Tak díky.
Tak díky.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Výměna těsnění pod hlavou
Presne tak, odpamäti som postup uťahovania zvládal, aj naolejovať podložky a skrutky sa mi vždy podarilo, asi aj moment som dodržal, ba aj prekročil, len v tomto návode sa nikde nehovorí o tých povoleniach dozadu, a to ma trápilo...už nie.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka