trottlesensor - k čemu slouží?
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
trottlesensor - k čemu slouží?
Na klapke karburátora je nejaký senzor na trotlov, pomôže mi niekto pochopiť načo je dobrý, ako sa správne nastavuje a ako sa prejavuje, ak nie je správne nastavený?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: trottlesensor - k čemu slouží?
Zde je kontakt " AB " a řídící jednotka získává informaci o poloze škrtící klapky.Lubomír píše:Na klapke karburátora je nejaký senzor na
K.
Nikdo není dokonalej.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: trottlesensor - k čemu slouží?
Díky, uvažujem takto: v prípade zopnutia (lebo vnútri je iba kontakt) si riadiaca jednotka myslí, že chcem zrýchlovať = dávkuje palivo podla iných parametrov,
ak je kontakt rozpojený, teda noha z plynu, ale otáčky motora sú vyššie, tak asi budem brzdiť motorom = prívod paliva stop. Dobrá úvaha?
Ale je to uhlovo nastavitelné, teda nastavujem rozhodovací bod prechodu na volnobeh / brzdenie motorom, súhlasí?
ak nastavím zopnutie uhlovo omnoho neskôr ako je "bez plynu" šetrím viac paliva? - tzn. viac brzdím motorom, kedy je spotreba paliva =0, prechody na volnobeh sú strmšie? (možnost strelby do výfuku vinou neskoro uzatváraného prívodu paliva pri ubraní a brzdení dolu kopcom? A aká je asi správna hodnota uhlu zopnutia? - od oka dobrý? - ak to odmontujem, bude treba znova niečo nastaviť? Riešil to už niekto?
ak je kontakt rozpojený, teda noha z plynu, ale otáčky motora sú vyššie, tak asi budem brzdiť motorom = prívod paliva stop. Dobrá úvaha?
Ale je to uhlovo nastavitelné, teda nastavujem rozhodovací bod prechodu na volnobeh / brzdenie motorom, súhlasí?
ak nastavím zopnutie uhlovo omnoho neskôr ako je "bez plynu" šetrím viac paliva? - tzn. viac brzdím motorom, kedy je spotreba paliva =0, prechody na volnobeh sú strmšie? (možnost strelby do výfuku vinou neskoro uzatváraného prívodu paliva pri ubraní a brzdení dolu kopcom? A aká je asi správna hodnota uhlu zopnutia? - od oka dobrý? - ak to odmontujem, bude treba znova niečo nastaviť? Riešil to už niekto?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: trottlesensor - k čemu slouží?
Tolik inteligence až tak ŘJ nemá, tento kontakt asi slouží pro ovádání el. ventilu odvádění benzínových par z nádobky s uhlím zpět do sacího potrubí. K.Lubomír píše:riadiaca jednotka myslí....
Nikdo není dokonalej.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lubomírov autopark
Zaujalo me, ze si nejak nastavoval throttle sensor. Jak se to dela?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Lubomírov autopark
Onen senzor obsahuje jenom dvojici kontaktů /A + B/ a pochopitelně přívod.covex píše:Zaujalo me, ze si nejak nastavoval throttle sensor. Jak se to dela?
Jeho funkce je "asi" tato : při zavřené klapce na volnoběh je připojen kontakt "A",
a při zcela otevřené je připojen zase kontakt "B".
Toto slouží nejspíš pro ovládání zpětné cirkulace zkondenzovaných benzínových par.
K.
Nikdo není dokonalej.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lubomírov autopark
Prave ze jsem na nej koukal. U meho sensoru jsou tri draty, ale jen dva pripojene (modry/nejspodnejsi je ucvaknuty, nevim zda to tak je original - muzete mi prosim nekdo overit u sebe zda maji byt pripojeny vsechny tri draty?). Sensor jsem vyfotil, neb jeho mechanickou podstatou jsem byl ponekud prekvapen.
- Přílohy
-
- subaru-libero-throttle-sensor.jpg (99.63 KiB) Zobrazeno 14338 x
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Lubomírov autopark
"
V pohledu je to "E9" Regelklappen-Salter a připojení 3 dráty. A v "elektrice" je to taky. K.covex píše:Prave ze jsem na nej koukal.
Nikdo není dokonalej.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lubomírov autopark
Diky. Pripajeno. Nic se nerozsvitilo ani nezhaslo tak uvidime..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Lubomírov autopark
Ale pýtal si sa , jak som to nastavoval trotlovský senzor, tak teda vlastne iba v rámci toho okienka tým horným šroubíkom - aby spínal ten druhý kontakt len čo sa dotknem pedálu plynu - je to ale iba pokusné, čo to bude robiť - vlastne som doteraz ani nepoznal funkciu teho trotla - esli teda má odvzdušňovať nejaké výpary, tak ich odvzdušňuje asi len čo sa dotknem plynu - je fakt, že oproti "staršímu" má teda "novší" hodne dobrý spodek otáček, nechá sa trápiť aj na nižších otáčkach bez protestov - a pravidelne ťahá, aj zrýchluje.
Ale to by mohlo znamenať, že ten, kdo nastaví spínanie na vyššie uhly polohy klapky robí niečo zle? - aká má byť správna poloha? - je to niekde v reparaturhandbuchu uvedené? - (mám zatial zdarne preštudovaný iba handbuch na starší...)
Ale to by mohlo znamenať, že ten, kdo nastaví spínanie na vyššie uhly polohy klapky robí niečo zle? - aká má byť správna poloha? - je to niekde v reparaturhandbuchu uvedené? - (mám zatial zdarne preštudovaný iba handbuch na starší...)
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lubomírov autopark
Hledam to uz asi dve hodiny.
1. je zmatek v pojmech, vetsinou je to ale Drosselklappenschalter, coz jesli to dobre prekladam je klapka plynoveho pedalu, coz by taky odpovidalo tabulce zavad na tomto sensoru
Schlechte Beschleunigung/Verzogerung - spatne zrychlovani/zpomalovani
Motor kehrt nicht zur Leehralaufdrehzahl zuruck - motor se nevraci do volnobeznych otacek
2. nenasel jsem o nejakem nastavovani tohoto sensoru ani radek, vsude se jen odpojuje konektor
1. je zmatek v pojmech, vetsinou je to ale Drosselklappenschalter, coz jesli to dobre prekladam je klapka plynoveho pedalu, coz by taky odpovidalo tabulce zavad na tomto sensoru
Schlechte Beschleunigung/Verzogerung - spatne zrychlovani/zpomalovani
Motor kehrt nicht zur Leehralaufdrehzahl zuruck - motor se nevraci do volnobeznych otacek
2. nenasel jsem o nejakem nastavovani tohoto sensoru ani radek, vsude se jen odpojuje konektor
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lubomírov autopark
Nasel jsem obecny clanek popisujici existenti tri typu throttle sensoru http://www.automedia.com/Throttle_Posit ... 040701ts/1
A to spinacovy typ, potenciometr a kombinovany. U Libera bych to typl na spinacovy, ale zatim jsem to nemeril. V interpretaci nastaveni ovsem nemam jeste porad jasno, protoze preci jen cizojazycna terminologie ponekud znesnadnuje pochopeni.
NIcmene vypada to, ze spinacovy typ slouzi pouze k detekci dvou stavu, ktere se musi nastavovat zaroven s lankem plynoveho pedalu a detekuji pouze uplne povoleny plyn (tedy vicemene volnobeh, uzavrenou klapku plynoveho pedalu) a plne seslapnuty plyn, tedy (WOT - wide open throttle, alias full throttle). V takovem pripade by asi Lubomire tvoje nastaveni nebylo spravne.
A to spinacovy typ, potenciometr a kombinovany. U Libera bych to typl na spinacovy, ale zatim jsem to nemeril. V interpretaci nastaveni ovsem nemam jeste porad jasno, protoze preci jen cizojazycna terminologie ponekud znesnadnuje pochopeni.
NIcmene vypada to, ze spinacovy typ slouzi pouze k detekci dvou stavu, ktere se musi nastavovat zaroven s lankem plynoveho pedalu a detekuji pouze uplne povoleny plyn (tedy vicemene volnobeh, uzavrenou klapku plynoveho pedalu) a plne seslapnuty plyn, tedy (WOT - wide open throttle, alias full throttle). V takovem pripade by asi Lubomire tvoje nastaveni nebylo spravne.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Lubomírov autopark
no, vypadá to, že by fakt mal dávať signál prvý ON na volnobehu - to mám správne - ten druhý ON až pri plnom plyne, tak to mám špatne, no, hokus pokus sa mení na vedu...( - mohlo by to mať spojenie s pozorovaným pretlakom v nádrži? (odvetranie od druhého ON? ) to iba špekulujem, načo by ten signál mohol slúžiť regulácii - a ak to funguje aj po odstrihnutí kábla...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lubomírov autopark
Jo, nejasnosti v tom jsou - predevsim k cemu ta informace v ECU slouzi - i kdyz Karel nejake vyuziti naznacoval, neprijde mi to prilis jasne.
Ja jsem mel odstrihnuty spodni drat - tedy podle me informace o volnobehu, protoze prostredni a spodni kontakt jsou pri povolenem pedalu sepnute - aspon u me.
Ja jsem mel odstrihnuty spodni drat - tedy podle me informace o volnobehu, protoze prostredni a spodni kontakt jsou pri povolenem pedalu sepnute - aspon u me.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lubomírov autopark
Lubo - pokud ti to teď jezdí za tu zázračnou spotřebu, tak bych nějakou dobu víko motoru neodšroubovával...
Trotl sem trotl tam
Trotl sem trotl tam
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Lubomírov autopark
Súhlasím, taky sa motor pomalucky mení znovu na hrudu sajrajtu okolo cesty ale na žiadne nastavovačky som odvtedy nesiahal
- po naštartovaní to samo pridá plyn, a o chvílku sa ukludní na volnobehu,aj zohriaty motor to robí tak, ale to robilo aj staršie, je tam na to taká zvláštna podtlaková vecička, na novšom je to určite elektronicky riadené, ale prečo aj v teplom stave - že by kecal snímač teploty sa mi nevidí, lebo spotreba na to nepoukazuje.
- po naštartovaní to samo pridá plyn, a o chvílku sa ukludní na volnobehu,aj zohriaty motor to robí tak, ale to robilo aj staršie, je tam na to taká zvláštna podtlaková vecička, na novšom je to určite elektronicky riadené, ale prečo aj v teplom stave - že by kecal snímač teploty sa mi nevidí, lebo spotreba na to nepoukazuje.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lubomírov autopark
Kdo ví - třeba je to právě tím odvětráním nádobky s aktivním uhlím .. během stání se do ní nějaké páry nychytají a pak po nastartování je zase motor natáhne do sání, takže chvilku dostává o to bohatší směs.Lubomír píše: po naštartovaní to samo pridá plyn, a o chvílku sa ukludní na volnobehu,aj zohriaty motor to robí tak, ale to robilo aj staršie, je tam na to taká zvláštna podtlaková vecička, na novšom je to určite elektronicky riadené, ale prečo aj v teplom stave
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Lubomírov autopark
Súhlasím, takéto vysvetlenie má dobrú logiku, až to bude niekto čítať, kto to vie, určite nás upozorní, zatial to budem považovať za štandartný stav
P.S. toto krátke pojednání na tému s trottlesenzorom navrhujem Adminovi presunúť do vlákna , kde sa o trottlesenzore už rozprávalo (v oddelení dotazy na mladší)- bude to asi potom komplet zozbieraná informácia - a o to nám ide tiež.
Lubomír
P.S. toto krátke pojednání na tému s trottlesenzorom navrhujem Adminovi presunúť do vlákna , kde sa o trottlesenzore už rozprávalo (v oddelení dotazy na mladší)- bude to asi potom komplet zozbieraná informácia - a o to nám ide tiež.
Lubomír
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: trottlesensor - k čemu slouží?
Rozkaz splněn - přesunuto
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: trottlesensor - k čemu slouží?
Díky, mám z toho taký lepší pocit...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka