Naplnění chladící soustavy
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon lis 09, 2009 4:40 am
- Bydliště: Pařezov mezi Havl. Brodem a Jihlavou
- Kontaktovat uživatele:
Naplnění chladící soustavy
Jaký je postup pro nalití chadící kapaliny do okruhu, odvzdušnění atd.? Měnil jsem termostat a našel jsem tu návod na staré, ale jde stejný postup použít i na nové? Předem se omlouvám, pokud už to tu někde je napsané a nenašel jsem to...
Subaru Libero EF12 SXD, r.v. 1997, momentálně stojící a stávkující
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naplnění chladící soustavy
Vpředu máš dole na chladiči plastovej vypoušťák. Já sem se s tím moc neprděl. Dal sem auto mírně čumákem dolu, otevřel vzadu horní i dolní víčko, vepředu povolil a vypustil
Aha teď sem si všim že se ptáš na napouštění. Tak já dolejval vrchem a na tu spodní nádobku moc nekoukám .. ono když přeleješ tak si přebytek "odfrkne".. Dal sem červenou chladicí kap. a už druhou zimu bez problému chladí, topí a tak furt dokola
Aha teď sem si všim že se ptáš na napouštění. Tak já dolejval vrchem a na tu spodní nádobku moc nekoukám .. ono když přeleješ tak si přebytek "odfrkne".. Dal sem červenou chladicí kap. a už druhou zimu bez problému chladí, topí a tak furt dokola
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Naplnění chladící soustavy
postup vyprázdnění:
_________________
1)topení dát na červený políčko,tim se otevře ventil topení.
2)vlíst k chladiči nasatit na odtokovej ventil hadici (vnitřní průměr 8mm),to aby se voda dostala krásně do nějaký nádoby a ventil povolit,poté vlíst k hrdlu na nalívání kapaliny (pravej sloupek 5. dveří) a sundat víčko. Po sundání víčka žačně z odtokovýho ventilu voda krásně týct.
3)Nahodit motor a počkat až se uplně ohřeje-tim se dosáhne uplnýho vypuštění kapaliny z okruhů
4)Dodatečně je dobrý odpojit ty tři hadice -dvě tlustý,jednu hubenou,co jsou na trubkách hnedle za chladičem,vyteče ještě trochu vody z topení a z velkýho okruhu
5)z expanzky odpojit hadici, aby vytekl její obsah, nejlíp do kanistru, pak zpět hadici nasadit
6)Vypnout motor ,zadělat to, co si rozdělal ,kromě nalejvacího hrdla a tradá do naplnění
postup naplnění:
______________
Studený auto a prázdnej okruh:
1)Topení dát na zapnuto(červený políčko na regulaci) ,potom lejt chladící směs do hrdla na vodu(pravej sloupek 5 dveří),kterou máš až do tý doby než se nahoře nezastaví a už neodbublává.
2)nahodit motor a počkat až se otevře termostat a voda se pustí z malýho okruhu do velkýho,topení nechat zapnutý.Zase vlíst k hrdlu dolejt co se vejde a hrdlo nechat otevřený.
3)vzít nějakou šikovnou nádobu na chytání kapaliny,která poteče s ovzdušňovací hadičky,( používám starej hrnec) a vlezeš si k ovzdušňovací hadičce ,která je pod rezervou(předem se rezerva musí vyndat ),dávej pozor ať se neopaříš! Odšpuntuješ, hadička začne chrlit vzduch a až když teče plynulej proud vody bez bublin,zase hadičku zašpuntuješ.
4)Kapalinu co si nachytal do hrnce naliješ zpátky do hrdla a počkáž až si odbublá,potom když ještě neni okruh plnej až po hrdlo zbytek dolej
5)zašpuntovat hrdlo a počkat až se natlakuje, potom zkontrolovat spodní nádobu(expancku) pokud je na ni F-Full, tak je okruh plnej, když ne, stačí vypnout motor počkat až trochu opadne teplota a dolejt po okraj hrdla. Znovu nahodit motor, nechat natlakovat a opět zkontrolovat nádobku.
pro širokou veřejnost upraveno
________________________________
_________________
1)topení dát na červený políčko,tim se otevře ventil topení.
2)vlíst k chladiči nasatit na odtokovej ventil hadici (vnitřní průměr 8mm),to aby se voda dostala krásně do nějaký nádoby a ventil povolit,poté vlíst k hrdlu na nalívání kapaliny (pravej sloupek 5. dveří) a sundat víčko. Po sundání víčka žačně z odtokovýho ventilu voda krásně týct.
3)Nahodit motor a počkat až se uplně ohřeje-tim se dosáhne uplnýho vypuštění kapaliny z okruhů
4)Dodatečně je dobrý odpojit ty tři hadice -dvě tlustý,jednu hubenou,co jsou na trubkách hnedle za chladičem,vyteče ještě trochu vody z topení a z velkýho okruhu
5)z expanzky odpojit hadici, aby vytekl její obsah, nejlíp do kanistru, pak zpět hadici nasadit
6)Vypnout motor ,zadělat to, co si rozdělal ,kromě nalejvacího hrdla a tradá do naplnění
postup naplnění:
______________
Studený auto a prázdnej okruh:
1)Topení dát na zapnuto(červený políčko na regulaci) ,potom lejt chladící směs do hrdla na vodu(pravej sloupek 5 dveří),kterou máš až do tý doby než se nahoře nezastaví a už neodbublává.
2)nahodit motor a počkat až se otevře termostat a voda se pustí z malýho okruhu do velkýho,topení nechat zapnutý.Zase vlíst k hrdlu dolejt co se vejde a hrdlo nechat otevřený.
3)vzít nějakou šikovnou nádobu na chytání kapaliny,která poteče s ovzdušňovací hadičky,( používám starej hrnec) a vlezeš si k ovzdušňovací hadičce ,která je pod rezervou(předem se rezerva musí vyndat ),dávej pozor ať se neopaříš! Odšpuntuješ, hadička začne chrlit vzduch a až když teče plynulej proud vody bez bublin,zase hadičku zašpuntuješ.
4)Kapalinu co si nachytal do hrnce naliješ zpátky do hrdla a počkáž až si odbublá,potom když ještě neni okruh plnej až po hrdlo zbytek dolej
5)zašpuntovat hrdlo a počkat až se natlakuje, potom zkontrolovat spodní nádobu(expancku) pokud je na ni F-Full, tak je okruh plnej, když ne, stačí vypnout motor počkat až trochu opadne teplota a dolejt po okraj hrdla. Znovu nahodit motor, nechat natlakovat a opět zkontrolovat nádobku.
pro širokou veřejnost upraveno
________________________________
Naposledy upravil(a) Mis.us dne stř lis 20, 2013 10:10 am, celkem upraveno 6 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Naplnění chladící soustavy
Tak zdá sa, že problém trápi viac Liberátorov, takže manuál hovorí toto:
fotky sa stratili, niekedy doplním...
fotky sa stratili, niekedy doplním...
Naposledy upravil(a) Lubomír dne čtv kvě 19, 2016 9:40 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naplnění chladící soustavy
Je to tak. Včera sem do něj koukal, ale mám jen tištěnou verzi tak sem byl línej to fotit...
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:24 pm
- Bydliště: Liberoc
Re: Naplnění chladící soustavy
Doplňující dotaz: jaký chladící kapalina je nejvhodnější?
U.S.S Libero 1,2i 1996
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
Hejkal žvejkal v hubě vejkal.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2473
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naplnění chladící soustavy
Ja tam leju modrou.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Machy_CZ
- Člen korespondent
- Příspěvky: 260
- Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
- Typ Libera: Zatím žádné
- Bydliště: Borač
Re: Naplnění chladící soustavy
Poradí někdo, kolik litrů chladící směsi se vejde do Liberka...
Budu kupovat červenou Sheron MAXI D, budu ředit 2:1 s destilkou
Budu kupovat červenou Sheron MAXI D, budu ředit 2:1 s destilkou
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naplnění chladící soustavy
Plus minus šest litrů ... ale všechno to nevypustíš. Jestli to chceš důkladně vyměnit, tak doporučuji meziproplach vodou.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 12
- Registrován: pon čer 24, 2013 3:39 pm
- Typ Libera: kj6
- Bydliště: Ukraine
Re: Naplnění chladící soustavy
Схема подключения патрубков охлаждения Субару либеро.
- Soptík Hřensko
- Člen korespondent
- Příspěvky: 136
- Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Hřensko
Re: Naplnění chladící soustavy
Po výměně motoru, kdy autíí bylo zadkem zvednuté, takže chladiva nevyteklo tolik, se dolila jen obyč voda. Abych měl klid, vyměnil jsem jí za novou - nemrznoucí. Koupil jsem v Mototechně zelenou pro hliníkové i ocelové motory, jakýsi "antifreeze G11" v 3l balení a destilku. Ředění 1:1 je údajně do -26°C (test směsi v mrazáku v -25°C pozitivní). Nejdřív teda vypustit, pak propláchnout a pak napustit. Zadní nápravou na nájezdy, aby gravitace pomohla. Trochu sem se bál toho plastového výpušťáku, ale šel krásně volně. Není potřeba ho vyšroubovat celý, ale je to rychlejší. Postup je tu napsaný, šoupě topení do teplého, otevřít napouštěcí ventil atd... Vylil jsem necelých 5,5l (test směsi v mrazáku v -25°C nakonec ukázal, že byla pořád dobrá), propláchl čistou vodou - žádná rez ani jiný bordel a pak zas podle známého postupu zalít novým médiem. Zaléval jsem pomalu a trvalo to docela dlouho, ale nalil jsem tam o něco málo víc než sem vylil a nezdá se mi, že by to bylo zavzdušněné.
Plastový výpušťák na levé straně chladiče v místě pod řidičem: Po dolití, nastartování a otevření termostatu se ještě dolilo "po hrdlo", bylo vidět jak z přepadu/zpátečky teče proud bez bublin:
Plastový výpušťák na levé straně chladiče v místě pod řidičem: Po dolití, nastartování a otevření termostatu se ještě dolilo "po hrdlo", bylo vidět jak z přepadu/zpátečky teče proud bez bublin: