Čistota půl zdraví /Libera/

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 544
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Čistota půl zdraví /Libera/

Příspěvek od Petr+Barča »

Tak se mi zase potvrdilo , že na čistotě víčka rozdělovače a kabelů ke svíčkám , opravdu hodně záleží. V tomto období , kdy se jezdí v dost velkém marastu obzvlášť. Začalo to po ránu hůř startovat a chodit na dva válce a to do doby , než se motor zahřál /vysušil /. Stačilo vyndat kabely , odstranit pecky na kontaktech víčka rozdělovače , všechno umýt nitroředidlem a hned byla závada odstraněna .
Je to práce na pár minut a určitě se to vyplatí , než se nervovat CO S TÍM ZASE JE ? :D

P+B.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Čistota půl zdraví /Libera/

Příspěvek od Martinekk »

Jo, to sa mi minulý tždeň stalo taky. V Brne som ostal stáť, iskra nikde... Vyčistil som a došiel domov. po pár dňoch som ráno nenaštartoval. To bolo zas na cievke a jej vývode sršanie iskier. A zas jazdíme.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Čistota půl zdraví /Libera/

Příspěvek od Tuti »

K tomu bych dodal, že auto startuje mnohem lépe, když je denně v provozu a kabely se teplem od motru průběžně vysouší. Moje červené Libero pravidelně startuje bez problémů, vždycky mu stačila jedna očista před zimou. Teď čtrnáct dnů stálo, protože proháním "bělouše" a když jsem ho ve středu ráno chtěl trochu přestrčit, ani neblaflo. Nebylo to tak akutní abych to hned řešil, ale počítám, že když zítra vypucuju kabely, chytne zase jako vždycky.
Jinak "bělouš" startuje rovněž v pohodě, ostatně má skoro nové víčko a kabely z Tesly Blatná ( :twisted: na auto za šest tisíc je v něm vůbec docela dost zánovních věcí). Na teslácké kabely se tady objevovaly kritiky a možná jsem přišel na to, v čem je jejich slabina - gumové koncovky na svíčky nejsou na kabelu nijak nalepené nebo navulkanizované, dají se celkem volně posouvat. To je nepříjemné jednak v tom, že při nasazování člověk pořádně nepozná, jestli koncovka nacvakla, nebo jen sklouzla guma po kabelu, a hlavně kapilární škvírka mezi kabelem a koncovkou je jako dělaná pro zrádnou vodu. Provedl jsem to, že jsem koncovky přesunul, kabely mázl silikonem a koncovky vrátil na místo. Odpadla minimálně první nepříjemná vlastnost a věřím, že i s choulostivostí na vlhko to bude lepší.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Čistota půl zdraví /Libera/

Příspěvek od covex »

To mi koukam neco uteklo - ty si inovoval?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Čistota půl zdraví /Libera/

Příspěvek od Pajas »

Taky jsem začal bojovat se zimou. Jedn týden na brnk to chytlo ted vůbec. Tak když už to nechtělo chytnout ani po 1 km na laně, tak jsem se nasral, z indučky jsem hodil kábl přímo na válec a hned to blaflo i na jeden válec!!! Co bych měl na rozdělovači zkontrolovat kromě nečistot na palci, víčku a elektriky a ještě teda jestli se točí? Co se tam může ještě pokazit? Dík
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Čistota půl zdraví /Libera/

Příspěvek od Martinekk »

Covex, má tuším to bielostrieborné z Prahy... Bolo aj tu na fóre v inzeráte. Ak je to ono.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Čistota půl zdraví /Libera/

Příspěvek od Lubomír »

to Pajas: Vyndat kabely a víčko ouplně ven,
: víčko vyčistit acetonem - i tu gumovou hadičku - esli je plná soli, je vodivá a ve vlhku svádí náboj určenej pro svíčky a rozptyluje ho - vyzkoušeno VN zdrojem u Martinekka.
: kabely zkontrolovat na prodření o okolní hadice a taky vytřít do sucha acetonovým hadříkem, případné otlačeniny provizorně ochránit ovinutím samovulkanizačnou páskou - gumovou, bývá vhodné páskou utěsnit proti vlhkosti a soli i místa vstupu kabelu do fajfky.
Jo, a tu gumovou plachetku se třema dírama taky vytřít acetonem! A žádný silikony ani WD-čka, jak tu už ostatně bylo řečeno mými předchodci z jinejch témat
Toť vše. Tu MUSÍ startovat...
Toš tentokrát srozumitelný? - píši (snažím se ..) československy :P
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
sněhulák
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 117
Registrován: ned kvě 20, 2007 6:28 pm
Bydliště: Turnov-Český ráj

Re: Čistota půl zdraví /Libera/

Příspěvek od sněhulák »

Jak vidím,všichni bojují s vlhkostí.Potkalo mě to také na vánoce,tak jsem dvakrát vysoušel a když jsem na silvestra potřeboval
jet a opět nenastartoval konečně šlo všechno ven.Byl jsem překvapený v jakém stavu byl kabel od cívky,ta kovová koncovka
co je strčená do rozdělovače byla totálně sežraná a po vytažení se rozpadla,takže jsem musel dát novou a to jsem měl všechny spoje omotané tou gumovou izolačkou,která byla po půl roce tím teplem celá popraskaná(naposledy jsem to dělal když jsem se vrátil ze zimního sraz.Všechno jsem omyl a vyčistil a tentokrát jsem všechny spoje i na rozdělovači přetáhl smrštovací bužírkou a zatím i ve vlhku jezdím tak uvidím jak dlouho. Ahoj Milan.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Čistota půl zdraví /Libera/

Příspěvek od covex »

Ja letos, az na baterku kterou jsem musel povzbudit startuji za vsech povetrnostnich podminek bez problem. Ale mam vymeneny rozdelovac i kably.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 544
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Čistota půl zdraví /Libera/

Příspěvek od Petr+Barča »

Ještě je dobré přesunout indukční cívku na jiné místo . Tam co je , tak schytá všechen bordel co je na cestě . Mám jí přidělanou k držáku alternátoru a žádnej sajrajt na ní nemůže .

P+B.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Čistota půl zdraví /Libera/

Příspěvek od Tuti »

covex píše:To mi koukam neco uteklo - ty si inovoval?
Spíš se dá říct doplnil, hlavním autem pořád zůstává červené. Bělouš nastoupil do funkce náhradního vozidla + tahače přívěsů + občasné firemní výpomoci. Teď když se solí, tak jezdím s ním, protože červené nemám na zimu pořádně ošetřené a Bělouše je mi míň líto. Předpokládám, že na sraz pojedu taky s ním. Ale až sleze sníh, bude většinou zahálet, takže kdyby někdo z Liberce či okolí kvůli vlastní nepojízdnosti potřeboval na pár dnů náhradní vozidlo, bude Bělouš většinou k dispozici.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Raper
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 338
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Čistota půl zdraví /Libera/

Příspěvek od Raper »

Petr+Barča píše:Ještě je dobré přesunout indukční cívku na jiné místo .
P+B.
Nejakej spatnej ohlas, doopravdy se ranní starty zlepsili?? A chce to ted uz skutecne min udržby??
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Odpovědět