Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
Zdravím všechny pomocníky!
Mam libero a vždy jak zaprší nebo jak jsou mrazy nenastartuji!Jednou jsem vyměnil vysokonapětovou cívku ale z mazdy 323F pak to jezdilo tyden v pohodě.Za tyden začlo pršet jel jsem s práce a opět mi to zdechlo a konec!Ted jsem to odvlekl do garáže a nevím už si s tim rady!Nejraději bych to rozkopal mam s toho nervy!Jiskru to dáva ale nevím jestli není slabá.Benzín smrdí až moc i svíčky jsou mokré!měnil jsem i svíčky!Jiskra jde na jednotlivé válce s kabelu i s vysokonapětové cívky s kabelu jak říkám nevím ale jestli je dostačující!Kdyby jste náhodou věděli o něčem jak si s tím poradit napište prosím!
Předem díky Ivoš!
Ještě bych chtěl dodat že je to vždycky orosene kapičkama vody cívka i hlava rozdělovače když v tom dešti mi to chcípne a nejede dál vždy to pak vysuším ale i tak to nechytne!Mám takové tušení že kdybych tam vyměnil tu cívku zase že to asi pojede!nemužu ale po každém dešti měnit cívku to je blbost!Nad tou nápravou v zadu je dost velky otvor nevim jestli tam nema byt origo nějaky plech ,jestli tam nestříká voda od kola nebo už nevim!
Nebo ta cívka odešla a chtělo by to koupit orginál na ten typ vozu ale proč vždy v dešti to přestane jet!
Jsem už s toho kakaový!!!!
Mam libero a vždy jak zaprší nebo jak jsou mrazy nenastartuji!Jednou jsem vyměnil vysokonapětovou cívku ale z mazdy 323F pak to jezdilo tyden v pohodě.Za tyden začlo pršet jel jsem s práce a opět mi to zdechlo a konec!Ted jsem to odvlekl do garáže a nevím už si s tim rady!Nejraději bych to rozkopal mam s toho nervy!Jiskru to dáva ale nevím jestli není slabá.Benzín smrdí až moc i svíčky jsou mokré!měnil jsem i svíčky!Jiskra jde na jednotlivé válce s kabelu i s vysokonapětové cívky s kabelu jak říkám nevím ale jestli je dostačující!Kdyby jste náhodou věděli o něčem jak si s tím poradit napište prosím!
Předem díky Ivoš!
Ještě bych chtěl dodat že je to vždycky orosene kapičkama vody cívka i hlava rozdělovače když v tom dešti mi to chcípne a nejede dál vždy to pak vysuším ale i tak to nechytne!Mám takové tušení že kdybych tam vyměnil tu cívku zase že to asi pojede!nemužu ale po každém dešti měnit cívku to je blbost!Nad tou nápravou v zadu je dost velky otvor nevim jestli tam nema byt origo nějaky plech ,jestli tam nestříká voda od kola nebo už nevim!
Nebo ta cívka odešla a chtělo by to koupit orginál na ten typ vozu ale proč vždy v dešti to přestane jet!
Jsem už s toho kakaový!!!!
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
Už jsme tento problém mnohokrát tady na fóru řešili. Libero má motor ( a hlavně velmi nízko nad vozovkou) a trpí "airosolem" , který za Liberem za jízdy bohatě vzniká. A tak víčko , indučka, kabely a koncovky=fajfky jsou za chvíli úplně mokré a vytvářejí možnost velkým svodům. VN si hledá nejsnažší cestičky (nejmenší ohmický odpor) a pak se nenergie už nedostaví na jiskřiště svíčky. Proto se ti zdá, že všude je proud a svíčky jsou mokrý. Já to řeším kvalitními kabely , častou kontrolou svíček a pravidelným čištěním (především v zimě) . Po jízdě ze "Zimního srazu" z Dolního Újezdu , kdy jsem jel po prosolené silnici cca 200 km, tak jsem si mohl zaregistrovat solné doly. Chce to vozit suchý dostatečně velký hadr a jak Libero račne kuckat, sundat dekl v kufru a všechny čtyři kabely plus víčko a aspoň konec indučky dost pečlivě opucovat. Nedělej to na rozpáleném motoru , hrozí, že se spálíš od zbytků krytů katalyzátoru a výfuku vůbec. Nic jiného nelze poradit. Tímhle si procházíme všichni. Ať se starším tak mladším. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
Souhlasím s Dědkem. Jelikož se mi to v zimě stalo dvakrát, ještě doporučím. Vyměň kabely, pokud si je neměnil. Sundej víčko rozdělovače, vem si ho někam dovnitř a zkontroluj elektrody a kontakty. Já tam měl napařenou nějakou vrstvu (asi soli?). Pořádně to vyčisti zevnitř, mohou tam být vodivé svody, co ani neuvidíš. A hlavně se podívej na palec, já na něm měl taky nějakou vrstvu. Palec moc nestojí, tak ho, až bude příležitost, rovnou vyměň, pokud bude víčko špatné, tak i víčko.
Jak ti to chcíplo? Jelo to aspoň na dva válce a pak to umřelo? To byl můj případ. Nezoufej, až budeš vědět jak na to, odjedeš vždy. Jde jen o to, jak rychle
Jinak, nezkoušel jste někdo starý trik, chirurgickou rukavici, propíchnout prsty, těma vytáhkout kabely a přetáhnout přes rozdělovač? Je to blízko výfuku, trochu se toho bojím.
Jak ti to chcíplo? Jelo to aspoň na dva válce a pak to umřelo? To byl můj případ. Nezoufej, až budeš vědět jak na to, odjedeš vždy. Jde jen o to, jak rychle
Jinak, nezkoušel jste někdo starý trik, chirurgickou rukavici, propíchnout prsty, těma vytáhkout kabely a přetáhnout přes rozdělovač? Je to blízko výfuku, trochu se toho bojím.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- sněhulák
- Přispěvatel
- Příspěvky: 119
- Registrován: ned kvě 20, 2007 6:28 pm
- Bydliště: Turnov-Český ráj
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
Je to prostě bolest asi všech Liber ,já to řeším tak,že když je vlhko tak jednou týdně zajedu ke garáži a horkovzdušnou pistolí všechno vysuším. Už se mi také stalo že jsem zůstal stát pár metrů od garáže,tak prostě kabely cívku i rozdělovač postříkám sprejem na kontakty deset minut počkám a odjel jsem zatím pokaždé. Mimo jiné jsem omotal všechny kontakty tou gumovou izolačkou a hodně se to zlepšilo. Tak hodně zdaru Milan.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
Co na to říct ?dědek píše:Už jsme tento problém mnohokrát tady na fóru řešili. Libero má motor.... Tímhle si procházíme všichni. Ať se starším tak mladším.
Je skutečně nepříjemné, když auto reaguje na změny počasí
Trocha teorie všechna naše auta jsou starší 13 let, a mají najeto přes 100 000km a některá i 2x nebo i víc. Každé naše auto se potýká se zvýšenou spotřebou oleje a ztrátou těsnosti spalovacího prostoru. To je skutečnost.
Proto, aby se tato negativa aspoň částečně překonala je potřeba mít zapalovací soustavu ve 100% stavu. A toho lze i za cenu jistých nákladů dosáhnout. TZN. Dodat nové díly. Začít cívkou s krytem, víčkem rozdělovače, palcem a Tesla zapalovací kabely a nové svíčky. Ty ze skušenosti doporučuji Brisk DR15YS-9 nebo jeli velká spotřeba oleje tak DR17YS-9 s upravenou přeskokovou vzdáleností 1,1mm. Toto nikomu nevnucuju ale je to to nejlepší co se dá pro spolehlivost auta udělat. K.
Naposledy upravil(a) Karel dne stř dub 01, 2009 12:26 pm, celkem upraveno 5 x.
Nikdo není dokonalej.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
A ešte pripomienka, oplatí sa mať všetky kryty od kolies k motoru, v servisoch velmi rádi kryty nemontujú nazad, ale nie sú zbytočné...
Dotiahol som to tak ďaleko, že som pri náteroch podblatníkov zašpuntoval aj dierky, ktoré slúžili aerosolu na dobrá prestup k motoru -asi tam boli po nejakých plastových krytoch v podbehu- a situácia sa zlepšila. Na motor sa dá pozerať, je menej špinavý a samozrejme aj káble a VN dostáva menej soli. Ale tie sychravé rána boli môj postrach dlho. Už nie sú: nové káble a hlavne prekostrenie (-) vrátilo štartovaniu život.
Dotiahol som to tak ďaleko, že som pri náteroch podblatníkov zašpuntoval aj dierky, ktoré slúžili aerosolu na dobrá prestup k motoru -asi tam boli po nejakých plastových krytoch v podbehu- a situácia sa zlepšila. Na motor sa dá pozerať, je menej špinavý a samozrejme aj káble a VN dostáva menej soli. Ale tie sychravé rána boli môj postrach dlho. Už nie sú: nové káble a hlavne prekostrenie (-) vrátilo štartovaniu život.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
Už pátej rok parkuju Libero venku jaro-zima a za tu dobu ani jeden problém se startem.
Možná to příde, ale zatím nemůžu pomoct...
Možná to příde, ale zatím nemůžu pomoct...
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
Furt je to o tom samém. Už se to tu řešilo mockrát. Starý, orginální vn. obvod po navlhnutí prostě přestane fungovat. Takže, provést to co píše Karel, ale já bych doporučil klasické měděné vn. kabely + silikonové návleky třeba ze žigula. Po této úpravě motor startuje na brnk i když je politý vodou z hadice při mytí i při ježdění po hodně nasolených cestách.
Martin.
ps. Mi musí auto sloužit za každého počasí a tak slouží. Kdybych měl kolem motoru chodit s hadrem nebo fénem po každém dešti, nebo sněhových sračkách, tak bych se asi řádně nasral na japonce a ten krám rozbil barborou, nebo bych se nasral na sebe a dal to dohromady tak, aby to jezdilo.
Martin.
ps. Mi musí auto sloužit za každého počasí a tak slouží. Kdybych měl kolem motoru chodit s hadrem nebo fénem po každém dešti, nebo sněhových sračkách, tak bych se asi řádně nasral na japonce a ten krám rozbil barborou, nebo bych se nasral na sebe a dal to dohromady tak, aby to jezdilo.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
To tema kde se to uz dlouho probira je toto: viewtopic.php?f=13&t=904
Zrovna si tim prochazim. Letosni zima se spoustou snehu a kuli Veseckym radovankama MS2009 i spoustou soli (uz solej i v Bedrichove, hruza) zapocali zkazu, dily uz mam, ted este jeden teply volny den a vymenit.
Zrovna si tim prochazim. Letosni zima se spoustou snehu a kuli Veseckym radovankama MS2009 i spoustou soli (uz solej i v Bedrichove, hruza) zapocali zkazu, dily uz mam, ted este jeden teply volny den a vymenit.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
Možná by byl lepší jeden volný, teplý automechanik.
Martin.
Martin.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
A mě to už taky postihlo. Očista dočista hadrem už nefunguje . bude to chtít rozborku a když jsem viděl ten rezavý šroub co drží víčko ....... fuj tajfl. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
Skoro čtrnáct dní jsem si myslel, že závada je "opět" ve vlhkosti a sajrajtu na víčku a kabelech. Ty jsou teď snad čistčí než byly nové a pořad to nestartovalo. Už jsem obvinil indučku, protože tam by jiskra být měla a ono taky nic. Včera jsem na to konečně přišel. Tak zkušenost i pro další. Zkontrolujte jak vypadá ten zvláštní konektor od rozdělovače. Spojuje dva kabílky od rozdělovače do svazku. Najdete to nad krytem katalyzátoru (přístup po spuštění nárazníku) Jeden"fous" uhnil a malér hned na světě.Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
To může býti ono , ale taky nemusí - jak známo, AUTO JE STÁLÝM ZDROJEM ZÁBAVY A POUČENÍ .dědek píše: Jeden"fous" uhnil a malér hned na světě
K.
Nikdo není dokonalej.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
Presne tenhle problem mel tusim mira na jednom srazu v MT, kdyz mu to zdechlo pri vyjezdu z rekreacniho strediska v kolone.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
To je panecku pamet. Ja uz na to skoro zapomnel. Byl to drat snimace polohy kliky a to hned u konektoru. Novy pin je trochu problem. Ja nasel z Imprezy 2004? na diagnostice. Maji jinou jistici packu, ale jsou zlacene. Ucvak jsem je i s dratem, naletoval a prekryl trema vrstvama smrstovacky. Parkuju tez venku a se startovanim ( krome jineho srazu ) nebyl problem.covex píše:Presne tenhle problem mel tusim mira na jednom srazu v MT, kdyz mu to zdechlo pri vyjezdu z rekreacniho strediska v kolone.
V podstate jsem mel na aute tri zavady na trech ruznych srazech, den drat, rozborka starteru ve Skrdlovicich a v Decine brzda, takze zatim srazove skore 50:50. Jinak az na drobnosti, naposled zatuhle predni brzdy, bez problemu.
Jo a neuhnil, ale utrepal se. Ten drat musi mit spravny obloucek.
Mira
tak už bez
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
Měl jsem auto v servisu, nešlo nastartovat a závada byla právě v senzoru polohy kliky - takže výměna za jinej (dík Lubomíre) a našla se ještě jedna závada a to prošlehlá indukčka. Indukčka je teď Škodovácká a problém se starováním za mokra je ten tam, momentálně mám za sebou čtyři bezproblémový starty při počasí, za kterýho bych normálně nenastartoval. Přikládám foto umístění indukčky.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
No, ešte vidím chýbajúci gumový kryt sviečok, ten tiež dosť pomôže.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
Guma je v garáži, byl jsem jenom línej jí tam teď dát.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
Parametry ty inducky nemas? Jinak primotovat ji primo na kryt vyfuku, no nevim, je sice i normalne blizko, ale aby se ti ty plastovy casti neroztavili.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Re: Liberko nestartuje kdyz je vlhko nebo mokro!
Parametry můžu říct jediný - cívka ze starý Škodovky. Ale co jsem tak koukal po indukčkách, řekl bych že stejná je v Suzuki Wagon R+ (myšleno stejná jako původní liberová). Plasty z ní zatím netečou a že už jí teplo bylo. Čas ukáže..