Krycí plechy motoru

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Odpovědět
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Krycí plechy motoru

Příspěvek od covex »

Libero je obdařeno celkem slušným množstvím různých krycích plechů a plastů.
subaru-libero-kryci-plechy.png
subaru-libero-kryci-plechy.png (46.81 KiB) Zobrazeno 26030 x
Protože ale šrouby na nich samozřejmě zreznou první, mechanik který šroub utrhne už se neobtěžuje šroub nahradit a už vůbec vrátit krytí, pokud nemá na čem držet.
V mém případě navíc některé kryty už v místech šroubů urezli natolik, že pod autem vlály ve větru.
subaru-libero-kryci-plech-velky.jpg
subaru-libero-kryci-plech-velky.jpg (137.44 KiB) Zobrazeno 26030 x
Protože každý kryt se zvláště v zimně hodí, přistoupil jsem k rekonstrukci, v jednom případě i za použití lidové tvořivosti. Fazónu jsem mu střihl podle maximální dostupné šířky plechu, jednoho pohledu pod pepleho auto a plechu na druhé straně. Tento plech kryje jednu z brzdových kostek, palivový filtr a čerpadlo, a v podstatě i ventilátor chlazení výfuku.
subaru-libero-kryci-plech-levy.jpg
subaru-libero-kryci-plech-levy.jpg (79.01 KiB) Zobrazeno 26030 x
Použil jsem zbytek plechu na parapety, jeho síla není nic moc, tak doufám nebude drnčet. V součastné době je v testovacím provozu.
Staré šrouby jsem většinou odbrousil a nahradil novými, místy nerez.

Výsledek vypadá nějak takto:
subaru-libero-kryt-motoru-levy.jpg
subaru-libero-kryt-motoru-levy.jpg (70.04 KiB) Zobrazeno 26030 x
subaru-libero-kryt-motoru-prostredni.jpg
subaru-libero-kryt-motoru-prostredni.jpg (72.28 KiB) Zobrazeno 26030 x
subaru-libero-kryt-motoru-pravy.jpg
subaru-libero-kryt-motoru-pravy.jpg (74.31 KiB) Zobrazeno 26030 x
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Krycí plechy motoru

Příspěvek od Lubomír »

Krááásnýýýý :P šup sem s rozvinom a kótami!
Naposledy upravil(a) Lubomír dne pát lis 20, 2009 7:57 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Krycí plechy motoru

Příspěvek od covex »

Moje klempirske umeni je zcela minimalni. Postupoval jsem zpusobem "ted to prilozim a ohnu, ustrihnu kde to je potreba".
Zakladni miry plechy jsou 365mm levo-pravy, 325mm predo-zadni (mohl byt vic, ale nebyl plech vetsi sirky), ohyb na 220mm. Zbytek jsem ohybal a vrtal podle potreby.
subaru-libero-kryt-motoru-levy-koty.jpg
subaru-libero-kryt-motoru-levy-koty.jpg (83.08 KiB) Zobrazeno 26004 x
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Krycí plechy motoru

Příspěvek od Mis.us »

Naposledy upravil(a) Mis.us dne úte led 03, 2012 9:09 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Krycí plechy motoru

Příspěvek od Lubomír »

pjekný - ale až prvá lesná cesta kolajami a s trávou alebo lúka s drobnými kríkmi preverí kvalitu, vodu by to ovšem malo chytať dobre.
A šablónu odfoť, okótuj a zverejni, ak sa nedá pripraviť nejaký lepší výkres...nehanbi sa za svoj výtvor, preto tu máme fórum, pomáhať si, nie?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Krycí plechy motoru

Příspěvek od covex »

Nevim nevim - na svetlou vysku to vliv mit nebude, ale sajrajtem, ktery natece mezi vanu a ten kryt se to casem zanese a pisecek pri vibracich vanu bude odirat.. nevim. Zda to je dobry napad ukaze cas.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
artvandal
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 343
Registrován: stř zář 23, 2009 12:53 pm
Bydliště: Zámrsk

Re: Krycí plechy motoru

Příspěvek od artvandal »

jen tak pro zajimavost mam otazku ohledne predniho krytu 56410 z horniho obrazku - schematu. co sem ted videl par vraku, tak se jedna o pomerne slabej profilovanej plech, kterej ma za ucel pouze ochranu predku pred strikanim vody a mozna zlepseni toku vzduchu na chladic. ja tam misto toho mam opravdu masivni neprofilovanej kus hliniku cca 4mm silnej (zakladni tvar ma podobnej). jako domamont to nevypada, svadlenka nadhodil, ze by to mohlo byt nejake doplnkove vybaveni za priplatek. nemate to nekdo podobne?
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP :(
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold 8)
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije! :twisted:
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Krycí plechy motoru

Příspěvek od Mis.us »

určitě je to jak Ty řikáš "domamont" ,akorát to dělal nějakej klempířskej dělňas.....
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Krycí plechy motoru

Příspěvek od covex »

Hlavne je to prvni lech kterym drhnes pokud ti jde mezi kolama velky sutr. Vsechny Libera co jsem videl ho mela z plechu (mozna to je hlinik, protoze to moc nerezne) casto promacknuty, ale tloustka normalne neni 4mm. Tak maximalne 1mm akorat to ma limec na hranach.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Krycí plechy motoru

Příspěvek od Mis.us »

původní kryty odhnily-ve svárech

http://misuss.rajce.idnes.cz/Restaurova ... 12/#94.jpg

nerez 0.8 síla

nanejtovaný na rám

k nejtům jsou daný matičky M6,aby kryt neležel na rámu

guma a černý kryty jsou přichycený k nerezu plastovejma špuntama na škodovku
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Krycí plechy motoru

Příspěvek od Mis.us »

další způsob aneb -originál (navařený na šasi)

http://misuss.rajce.idnes.cz/svycarska_ ... z001_6.jpg

http://misuss.rajce.idnes.cz/svycarska_ ... z006_1.jpg

materiál tentokrát síla 1,5 mm nerez
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Krycí plechy motoru

Příspěvek od Tuti »

Když na to tak koukám, říkám si, jestli to nanýtování přecejen není lepší. Rám bude určitě zevnitř vystříkaný nějakou barvou nebo voskem + zaprášený a z toho se při vaření udělá puchejř, pod kterým pak má rez ideální podmínky na své dílo zkázy. Obzvlášť v levém podélníku, kam se se sáním ve větší míře dostává i vlhkost a sůl.
Jak jsem ti soukromě psal, mám v tomhle místě urezlou konzolku s větráčkem .. až ti to přivezu na vyvaření, ještě se pobavíme, jestli ji radši nepřidělat na studeno :) .
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Krycí plechy motoru

Příspěvek od Mis.us »

rám zevnitř ošetřenej od japonců neni.

u nasávacích otvorů a malejch direk je jen barva,která se dovnitř dostala špricem od pistole.Rám jsem vystříkal olejem-do díry,která vede do vzduchovýho filtru a ta je hned před konzolou větráčku.

ps.Samozřejmě si všechno řekneme,rám jsem měl i rozřezanej-vim co vevnitř je a neni :wink:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Krycí plechy motoru

Příspěvek od covex »

Pokud je to navareni krytu podle puvodniho tak to chapu, protoze ja mam obe tato mista zakryta od vyroby. Na druhe strane pak mam gumu v podstate v celem podbehu.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Krycí plechy motoru

Příspěvek od Mis.us »

abych řekl pravdu na dědkovi jsem chtěl kryty taky vařit,ale bylo mi líto obrušovat barvu,tak jsem zvolil variaci nejtů :-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět