smrdí smrdí...

E 10, E 12
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

smrdí smrdí...

Příspěvek od Tuti »

Moje Libero má jednu nepěknou vlastnost. :oops: Vždycky po delší jízdě (když se pořádně rozpálí výfuk) je kolem LZ kola cítit spáleninu. Není to smrad z brzdy nebo spojky, spíš jako když se pálí hadry. Mám za to, že se vypaluje bordel ze silnice, co kola nahází na výfuk. Kromě toho mám podezření na izolaci mezi krytem tlumiče a dnem kufru - je tam jakási skelná vata v igelitovém obalu. Ten igelit mi tam nějak neštymuje, ale auto mám ze Švýcar kde jezdilo do značkového servisu, takže kutilskými zásahy ho přede mnou nikdo nepoznamenal. Nechci izolaci zbytečně vyrvat, protože věřím, že japonec by tam nic špatného nedal. Ví někdo, jestli tam taková izolace patří? A dá někdo radu, jak se zbavit smradu?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Izolaci tam na 100pro nech! Jinak si zahráváš s ohněm :o
A nekape ti olej na výfuk :?: Nebudeš první ani poslední :lol:
Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 147
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

smrdí, smrdí

Příspěvek od michael »

Podívej se na krycí plech sběrného potrubí na výfuku. Když ukapává olej z pod víka ventilů tak to opravdu nehezky smrdí. Pokud by ten smrad byl spíš jako po spálené gumě, podívej se na klínový řemen. Porblém s podcházejícím těsněním víka ventilů taky řeším, ale bez velkých úspěchů. Nové těsnění nějaký čas drží, ale po dlouhé jízdě se zase objeví kapička oleje doprovázená smradem.
Subaru Libero E12 r.v. 91
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

smrdí? naa nech...

Příspěvek od Lubomír »

smrdí, ked netesní, naozaj sa najradšej spaluje olej ukápnutý spod veka ventilov. Riešil som to podmazaním celého tesnenia červeným silikonom, odvtedy je pokoj. Ked hovorím celého, tak aj drážku, do ktorej sa tesnenie vkladá, aj kontaktnú plochu na hlave. A všetko dobre odmastit benzínom, vyštrachat ocelovým kartáčom , opäť odmastit, lebo olej rád vzlína po ohriatí.
Tá izolačná vec nad druhým tlmičom výfuku sa rada hrdzou oddelí od podlahy, a fakt smrdí. Originál tam bol roving sklených vláken zabalený vo fólii. Mne pomohol kus azbestu, ako sa dáva vedla sporáku na nábytok, a to celé zabalené do alu-fólie, a potom to priložiť zospodu podlahy a upevniť jednostrannými nitmi a pozinkovaným plechom 1 mm. Okraje trochu zahnúť pre vystuženie. Drží to už 8 rokov, a nesmrdí.
A raz mi prehrdzavel ten valec v mieste spoja držiaku silentbloku a fúkalo na tú gumu a príšerne to smrdelo. Pomohlo zavariť, ale ten diel výfuku som musel vymeniť neskôr za nový, mal značku BOSAL alebo tak nejak. (Stál ma nemóresných 3600.-, originál Subarácky ponúkali za 8 000.-!)
A ešte raz odporne smrdel taký načervenalý sklotextilový izolačný prstenec okolo držiaku silentbloku v strednej časti výfuku priamo viditeľný po odklopení zadného motorového čela. Náhradne som tam dal hrubú azbestovú tkaninu a prikryl som ten otvor v kryte výfuku oválom z čierneho asi klingeritu so sieťkou z medených drátkov vnútri. A teplo z katalyzátoru nesála na silentblok a nesmrdí.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Díky za radu, snad to bude tím těsněním, protože kryt - mírně řečeno - opravdu není suchý. Ovšem mám pocit, že smrad byl cítit i dřív, když jsem na těsnění průsak nepozoroval. Takže když to nepomůže, podívám se na tu izolaci a případně ji nečím nahradím.
Lubomír napsal
Mne pomohol kus azbestu, ako sa dáva vedla sporáku na nábytok, a to celé zabalené do alu-fólie
Docela se divím té hliníkové fólii, já jsem na svém prvním Liberu udělal zkušenst, že okolo výfuku vydrží jedině nerez. Některé urezlé kryty jsem si nastavil hliníkem, prožraný plášť katalyzátoru jsem obalil titanzinkem - a všechno se to po dvou zimách doslova rozsypalo. Ale je pravda, že to bylo na teplotně exponovanějších místech a taky se u nás možná víc solí :(
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

smrdí...

Příspěvek od Lubomír »

možno som to nezrozumiteľne napísal, ale ten azbest od sporáku som zabalil do priemyslovej Alu-fólie ako sa používa na obalenie rozvodov tepla v halách, a toto celé som umiestnil pod podlahu vedľa diery k motoru a ešte som to prekryl tým pozinkovaným plechom. Takže je to tam dosť chránené pred vodou a pred teplom odspodu to priamo chráni ten pozinkovaný plech.
Na tepelne namáhané miesta ako kryt katalyzátora sa Alu fólia ani hliníkový alebo duralový plech nehodí, jednoducho sa roztaví. Raz som mal odpojený katalyzátor, a naštartoval som, nech vyfúkne nejaké úlomky korózie a karbónu, a na moje veľké prekvapenie z tej hadice šlahal oheň - skoro jak pri forsáži na lietadle. Z toho vyplýva, že časovanie ventilov je asi volené tak, že palivo dohorieva pri vyšších otáčkach až vo výfuku, a spaliny sú veľmi horúce. Teplotu si netrúfam odhadnúť, ale hliníkom okovaný azbest odtavilo, medeným plechom okovaný klingerit prúd spalín odtavil, konzervovým plechom okovaný okraj tesnenia vydržal dosť dlho, ale prehrdzavel, posledná verzia tesnenia medzi zberacím potrubím a kolenom s vlnovcom bola účinná v tvare tenkým nerezovým plechom okované tesnenie s armovaním (čierne), a to všetko utesnené tmelom. Ale uplne na koniec som sa už naštval na toto miesto na spoji výfuku, a obe príruby som jednoducho zvaril po obvode. A už mám s tým dunením a smrdením výfuku pokoj. Ak to potrebujem rozobrať, odpájam ten krám od bloku motora aj s kolenom a vlnovcom. Heč! Ale táto story sa asi hodí pod hlavičku "Jak som tesnil výfuk.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

taky mi smrdí

Příspěvek od dědek »

Včera jsem byl na rybách a po návratu,asi po 15km jízdě, čuchám smrad. Něco jako spojkové obložení ,brzdy a smrad na čarodějnice , kde se pálí všechno co hoří. A tak je smrad z škvařícího se oleje. "odstín" smradu odpovídá používanému oleji. Taky moje zkušenost- 2 km do práce ´= sucho, ale po cestě víc jak 5km po dojezdu 2-4 kapky oleje pod vozem.
Těsnit dekl hlavy je jak jsem slyšel u motoru "naplacato" marná práce a loužičky mi dělaly všechny auta. Tak to neřeším. Nevymyslel někdo něco co by zamezilo aby kapky oleje padaly na kryt výfukového paroží ? Co nějaký "okap", ale musel by být s plechu,ale rozpálí se a smradu se nezbavím. Dědek
Odpovědět