Priznam se, ze jsem si do ted myslel, ze je tam pouze klapka, ktera presmerovava vzduch z vetraku bud na a nebo mimo vymenik, ale asi mas pravdu. Ted jsem se koukal a skutecne ta "modro cervena" packa zrejme ovlada kohoutek na vstupu do vymeniku. Je to i logicke, protoze jinak by nesla ovladat teplota zadniho topeni, ktere je doufam na tuto cast okruhu taky napojene. Pripojeni topeni pred termostat mi prijde zvlastni, ale v dokumentaci se mi nepodarilo najit odkud jde, takze mozne to je. Pokud je to samostatny okruh, neni mi ale uplne zrejme co tam pohani vodu.
Zaroven to vysvetluje proc se to me nestava - mam topeni permanentne (ted v zime) nastavene na "cervene" a pouze poustim vetrak. Asi to ale neni idealni, protoze se tim prodlouzuje nabeh pracovni teploty motoru.
Jen tak mimochodem jsem u toho nasel tez parametry termostatu psane v dilenske prirucce:
Otviraci teplota 85C, plne otevreni 100C, dira temostatickeho ventilu 8mm
Termostat - náhrada originálního
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat - náhrada originálního
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Termostat - náhrada originálního
Je malej a velkej okruh.Malej okruh je první co se zahřejvá (motor a voda v něm).Až se voda v malym okruhu zahřeje na teplotu danou na termostatu,tak ten se jen pootevře a voda putuje do velkýho okruhu,kterej už je vedenej přes chladič.V něm je voda studená,ale tim jak je motor už hodně ohřátej a termostat je jen pootevřenej se rychle zahřejvá,všimni si že mezi minimální a provozní teplotou ručička od teploměru delší dobu stojí,když se zahřeje i velkej okruh,tak termostat otevře uplně,ale furt neni všechna voda uvedená do chodu,to až po zapnutí topení,ale neni dobrý topení hned otevřít naplno,protože se ti stane to co už jsem psal směs se zase hodně ochladí,takže pomalinku polehounku a to dělá utíčku dobře Co si psal,že máš furt otevřený topení,tak to rozhodně motoru dobře nedělá....a mrzneš delší dobu než když to necháš ohřát a pak teprve pustíš radiátor
Naposledy upravil(a) Mis.us dne pát led 13, 2012 12:16 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Termostat - náhrada originálního
Ano, přesně tak Tuti a Mis.us, popsali jste to naprosto přesně a takto to take funguje, přesunutím páčky topení z modré na červenou se otevře kohout topení a začne proudit voda přes přes přední radiátor a i přes radiator pro posádku pod sedačkou řidiče, rovněž dojde po zapnutí topení i ke krátkodobému poklesu teploty, pokud je v trubkách topení ještě studená voda. Jinak upřesním, že páčka topení zcela otevře kohout topení naplno už první čtvrtině a další tři čtvrtiny až do červené se už jen otvírá klapka vzduchu a reguluje se tak teplota vycházející z předního radiátoru. Radiátor pro posádku pod sedačkou řidiče topí naplno už od té první čtvrtiny páčky topení a jelikož nemá žádnou klapku vzduchu, fouká z něj pořád jen "sahara".
Pokud je termostat v pořádku, ručička teploměru na palubce ukazuje neustále na střed a nehne se ani o milimetr, ať je léto nebo zima, drží tedy jako přikovaná a takto to bylo celých 11 let, co mám své Subaru. Před měsícem mi však zřejmě termostat začal odcházet a voda v chladicím okruhu začíná být podchlazená, proto jsem zabrousil do tohoto fora a hledám rozumy, zda jít do termostatu origoše nebo do nějaké vychytané náhrady. Pokud seženu levnou náhradu a výsledek bude identický jako originál, hned sem napíšu typ a prodejce. Luboš
Pokud je termostat v pořádku, ručička teploměru na palubce ukazuje neustále na střed a nehne se ani o milimetr, ať je léto nebo zima, drží tedy jako přikovaná a takto to bylo celých 11 let, co mám své Subaru. Před měsícem mi však zřejmě termostat začal odcházet a voda v chladicím okruhu začíná být podchlazená, proto jsem zabrousil do tohoto fora a hledám rozumy, zda jít do termostatu origoše nebo do nějaké vychytané náhrady. Pokud seženu levnou náhradu a výsledek bude identický jako originál, hned sem napíšu typ a prodejce. Luboš
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat - náhrada originálního
Tak to mas stejne problem jako sem mel ja: viewtopic.php?f=13&t=1787&p=19296&hilit ... tat#p19296
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální