víčko nádrže
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
víčko nádrže
Tankoval jsem "plnou" na dlouhou cestu na sraz a zjistil jsem zajimavou věc. Nějak moc mi těsní víčko nádrže.Po povolení se uzval zvuk jak při otvírání šampáňa. To znamená, že v nádrži jak ubývá benzín vzniká podtlak. Prozkoumal jsem víčko a jsou v něm tři dírky. Dvě ze spoda a jedna zvrchu. Drátkem jsem dírky "prozkoumal" a zjistil, že tam je schovaný nějaký ventilek. On asi v nádrži nějaký menší podtlak (překonání pružinky ventilku?)musí být.Dělá to i jiným? Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: víčko nádrže
Nikoliv přetlak ale to není vada to je vlastnostdědek píše: podtlak
K.
Nikdo není dokonalej.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1569
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Může to být i vada - nádrž má odvzdušnění přes poměrně složitou soustavu hadiček, ventilků a uhlíkový filtr (u starého je ten filtr pod čalouněním nad PZ kolem a ve víčku nejsou žádné ventilky ani dirky, u nového to může být trochu jinak, ale určitě to není jen dirkama ve víčku). Když se něco ucpe, v nádrži se opravdu udělá takový podtlak, že to čerpadlo neutáhne. Já to měl - projevuje se to tak, že při velké rychlosti nebo zátěži (když je potřeba největší průtok benzinu) začne auto škubat a dusit se. Stačí zastavit, povolit víčko aby se tam dostal vzduch a frčí se dál. (Teda u karburátoru, nevím co na to řekne stříkačka.)
Měření hladiny by mohlo fungovat jedině na principu hydrostatického tlaku benzinu, určitě ne vzduchu okolo, protože to by se "vyresetovalo" při každém otevření víčka, ať natankuješ plnou nebo dva litry.
Měření hladiny by mohlo fungovat jedině na principu hydrostatického tlaku benzinu, určitě ne vzduchu okolo, protože to by se "vyresetovalo" při každém otevření víčka, ať natankuješ plnou nebo dva litry.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
Re: víčko nádrže
Jezdím s novějším Liberem už 13 let a podtlak v nádrži a s tím spojený "šampíškový" zvuk při otevírání víčka je u mne naprosto pravidelná běžná věc. Nikdy jsem neměl problém s nedočerpáváním paliva zásluhou podtlaku v nádrži.
Navíc jsem ted nedávno kupoval náhradní víčko na Toyotu RAV4 a tam bylo víčko také s "odsávacím" ventilkem. Osobně bych byl raději pro opačnou funkci, tedy aby víčko drželo přetlak v nádrži, neboť by se tím snížil nebo zcela zastavil samovolný odpar benzínu při dlouhodobém stání (tedy "vysychání" nádrže), no ale co stím nadělám, asi to má nějaký svůj význam.
JInak palivoměry jsou u aut řešeny plovákovým (s odporovým drátem a jezdcem) nebo elektrokapacitním principem, měření pomocí hydrostatického tlaku tlakovým spínačem připojeným tlakovou hadičkou ke dnu nádrže se u uzavřených nádrží nepoužívá - tento princip se např. používá u automatických praček, tedy u nádrží s "otevřenou" atmosférou.
Navíc jsem ted nedávno kupoval náhradní víčko na Toyotu RAV4 a tam bylo víčko také s "odsávacím" ventilkem. Osobně bych byl raději pro opačnou funkci, tedy aby víčko drželo přetlak v nádrži, neboť by se tím snížil nebo zcela zastavil samovolný odpar benzínu při dlouhodobém stání (tedy "vysychání" nádrže), no ale co stím nadělám, asi to má nějaký svůj význam.
JInak palivoměry jsou u aut řešeny plovákovým (s odporovým drátem a jezdcem) nebo elektrokapacitním principem, měření pomocí hydrostatického tlaku tlakovým spínačem připojeným tlakovou hadičkou ke dnu nádrže se u uzavřených nádrží nepoužívá - tento princip se např. používá u automatických praček, tedy u nádrží s "otevřenou" atmosférou.
Naposledy upravil(a) lubson dne úte úno 21, 2012 4:09 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: víčko nádrže
Tak moje polienko do diskusie: no, na staršom som zažil aj "podtlak" v nádrži - to fakt "nechtělo frčet", ako je popísané, ale v nádrži je obyčajný plavákový systém, mal som to rozobraté, uplne obyčajný systém s odporovou dráhou asi na rozvažovanie mostíka ako u škodiviek kedysi.
Novšie má určite (a má mať ) pretlak v nádrži! Šampáň-zvuk už sme preberali, skúšal som aj náhradný špunt, aký sa dá kúpiť na pumpe, ten s takou žltou vrtulkou, reku esli je ten origo špunt vadný, tak by sa to mohlo prejaviť na spotrebe (pravidelné jazdy, tak sa to dá), ale nie, spotreba drobátko horšia, akcelerácia ani nič iné neutrpelo. Myslím si, že ako správne dieťa naftovej krízy prepad zo vstrekov tlakuje (rozumnou mierou) vzduch v nádrži, takže dopravné čerpadlo do vstrekovacieho čerpadla má menej práce, teda menšiu spotrebu, a naopak, vysvetluje to ten zložitý systém ventilov proti prevráteniu - má sa zabrániť vytlačovaniu paliva po havárii a prevrátení kvôli riziku zapálenia a prikrmovaniu ohňa benálom. Takže novejší = pretlak, jó, pretlak v nádrži.
Lubomír
Howgh.
Novšie má určite (a má mať ) pretlak v nádrži! Šampáň-zvuk už sme preberali, skúšal som aj náhradný špunt, aký sa dá kúpiť na pumpe, ten s takou žltou vrtulkou, reku esli je ten origo špunt vadný, tak by sa to mohlo prejaviť na spotrebe (pravidelné jazdy, tak sa to dá), ale nie, spotreba drobátko horšia, akcelerácia ani nič iné neutrpelo. Myslím si, že ako správne dieťa naftovej krízy prepad zo vstrekov tlakuje (rozumnou mierou) vzduch v nádrži, takže dopravné čerpadlo do vstrekovacieho čerpadla má menej práce, teda menšiu spotrebu, a naopak, vysvetluje to ten zložitý systém ventilov proti prevráteniu - má sa zabrániť vytlačovaniu paliva po havárii a prevrátení kvôli riziku zapálenia a prikrmovaniu ohňa benálom. Takže novejší = pretlak, jó, pretlak v nádrži.
Lubomír
Howgh.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 938
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: víčko nádrže
Pretlak je OK, je aj u Forestra r.v. 99.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.