komora na termostat

Sháním pro svého „krasavce“
Odpovědět
Afro
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: stř lis 23, 2011 10:18 am
Bydliště: Litomyšl

komora na termostat

Příspěvek od Afro »

Nemáte někdo navíc uložení termostatu?
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: komora na termostat

Příspěvek od Mis.us »

co si s ní dělal? :D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Afro
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: stř lis 23, 2011 10:18 am
Bydliště: Litomyšl

Re: komora na termostat

Příspěvek od Afro »

:oops: při sunadávání víka mi tam zůstal zarostlej šroub, tak jsem zkoušel vytahovač šroubů, ten tam zůstal taky, následoval nejeden vrták, navíc jsem si chtěl při odvrtávání odpustit sundávání uložení z motoru, protože na pohled ty šrouby byly podobně zarostlý jak ten ulomenej. Naštěstí uvolňovač v tomto případě zafungoval. No a po sundání koukám, že sem vrtal krapet ze šikma a výsledkem je díra jako prase a to tam kus toho zas...ho šroubu pořad je. :evil:
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: komora na termostat

Příspěvek od Mis.us »

vytahovač šroubů nepoužívej,to jsou píčoviny,rovnou šrouby odvrávej-tu zkušenost už ted máš :mrgreen: jinak šrouby co jdou do hlavy,nejsou obyč,jsou tam dva štefty a jeden šroub,navíc jdou do slepý díry a ne jako u víka,kde je díra skrz a konec šroubu krásně zahnije,takže to čemu ty řikáš uložení termostatu povolíš vždycky .Jeden termostat doma mám.napiš sz
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: komora na termostat

Příspěvek od ulus »

toto bude trochu off topic, ale třeba to někomu pomůže. nepovolitelné šrouby zahřát horkovzduškou, pak zchladit mrazicím sprejem (dá se koupit v elektrosoučástkách, co nejlevnější, nebo se prodávají i uvolňovače šroubů s mražením a olejem dohromady), stříknout olejem. zopakovat ještě jednou a povolit. vyzkoušel jsem to o víkendu na brzdových třmenech na Xantii, co jsme nedali ve dvou chlapech tak jsem povolil krásně jednou rukou (torx 55 na trhačce). ale podmínkou je, že hlavy šroubů musí být dobré.
a ještě se zeptám, zalomené šrouby odvrtat - jaký je postup? vyvrtat menší díru a udělat stejný závit? nebo větší závit a dát větší šroub?
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: komora na termostat

Příspěvek od Mis.us »

řekl bych ulusi,že si řemeslník,takže...... :D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: komora na termostat

Příspěvek od covex »

Podle me jdou srouby odvrtat leda na stjanovce. V ruce se to neda.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: komora na termostat

Příspěvek od ulus »

jo takže už je mi to jasné :D na liberu, pokud se nepletu, jsem ještě žádný šroub takhle aby nešel vyndat, neutrhl. ale francouzi mají podobné vychytávky, teď při výměně kotoučů jsem utrhnul šroubky, které přidržují kotouče na náboji, jeden kotouč dva M4 šroubky opravdu jak z papíru, proto se ptám. ještě, že ty kotouče tam funkčně drží štefty, takže auto je pojízdné.
a buhužel nejsem řemeslník, v práci prosedím dny u počítače, vybavení a nějaké základní znalosti o autech mi dalo až libero :( ale zase na druhou stranu jsem zjistil, že se vlastně není čeho bát, je to všechno v principu strašně jednoduché. jen mít peníze a trochu času.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: komora na termostat

Příspěvek od Mis.us »

ulus: teď při výměně kotoučů jsem utrhnul šroubky, které přidržují kotouče na náboji, jeden kotouč dva M4 šroubky opravdu jak z papíru, proto se ptám. ještě, že ty kotouče tam funkčně drží štefty, takže auto je pojízdné.
nejde mi do hlavy ,že tam dávaj nějaký šrouby-nemá to žádnej význam,protože kotouč drží k náboji kolem - bud števtama,nebo klasickejma šroubama.Do kotoučů se šroubky dáváj jen kvůli sundání(při demontáži),respektive když je kotouč k náboji přirostlej,tak je zašroubuješ do děr a utáhneš-jak začnou vylejzat,narazej do náboje a kotouč odtrhnou.Nebyly to tyhle šroubky,který někdo zapoměl vyndat?

(řikal jsem si že si od řemesla,když se takhle štouráš v autě)-pokud chceš odvrtávat šroub,jak si se ptal,tak si to řekl dobře.Vyvrtáš dirku předepsanou na danej závit -jestli ty šroubky jsou M4,tak se průměr vrtáku počítá(do průměru závitu M10,větší průměry musíš z tabulek): Průměr zívitu (4mm) krát koeficiet 0,85 ,ale počítej krát 0,8 a přidej si dvě,max. tři desetinky,výjde ti průměr vrtáku 3,5 .Dulčikem si ve středu vyklepni důlek a můžeš začít vrtat.Nevim jestli umíš brousit vrtáky,ale bejt tebou naučim se to.Když si šikovnej,tak ho nabrousíš i na úhlový brusce(rozbrušovačce).Po vyvrtání dirky -odhadem (neviděl jse to na xantii)tloušťka kotouče 5mm + díra pro šroub za kotoučem dejme tomu 10mm = 15mm -Do týhle hloubky budeš vrtat,jestli nemáš šupleru,nebo hloubkoměr,tak to měř přes vrták klidně metrem,no a potom můžeš řezat závit (vratidlo používám málokdy,spíš si zavitníky dávám do akuvrtačky) Po vyříznutí závit musí kotouč povolit a jít sundat.ALE SPÍŠ BYCH SE PŘIKLÁNĚL K TOMU CO JSEM PSAL NA ZAČÁTKU-ŠROUBKY JSOU NEJSPÍŠ NA POMOC SUNDÁNÍ KOTOUČE!!

covex: Podle me jdou srouby odvrtat leda na stjanovce. V ruce se to neda
covexi všechno jde když se chce.Stačí k tomu ostrej vrták,důlčik(jde to i bez dulčiku) a přesnost :) Nehraju si na chytrolína,ale v praxi už jsem odvrtal moc šroubů na ruční vrtačce. Na stojanovce se dělaj věci,který mají rovnou plochu.V sériový výrobě,když má obrobek nějakej úhel se dělaj přípravky.Ono těžko stojanovku dostaneš pod auto,nebo kamkoliv jinam,kde potřebuješ šroub odvrtávat :D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: komora na termostat

Příspěvek od ulus »

ty šroubky jsou tam na přichycení kotouče k náboji, jen aby se nehnuly, když vyměňuješ kolo. toť vše. ano, silou je pak drží štefty a kolo. až bude lepší počasí, zkusím to odvrtat, stejně je tam ještě nějaká práce na čidlech ABS a čidlech na destičky, kabely ztvrdly a zlámaly se, takže výměna. prostě starý vraky potřebují údržbu a je jedno, kdo je vyrobí. howgh, ať to tady nezaplácáme hovory mimo téma, na to má Xantia svoje fórum :D
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: komora na termostat

Příspěvek od Mis.us »

ono to je jedno,protože stejně to někomu poslouží,admin by to mohl někam šoupnout.

Komplet zrepasovanej termostat jsem Honzovi poslal,takže inzerce je neplatná :D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: komora na termostat

Příspěvek od Tuti »

ulus píše: prostě starý vraky potřebují údržbu a je jedno, kdo je vyrobí
Nechci rejpat, ale když je vyrobí Francouzi, tak to přece jen bejvá horší :mrgreen: :mrgreen:
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: komora na termostat

Příspěvek od dědek »

Obyčejně to tak bývá, ale poslední Laguna , co přivezl soused byla složenina snad všech dílů z celého světa. I z Číny. A když už není spolehnutí ani na zavedené firmy jako BOSCH a SIEMENS čemu může člověk věřit. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Odpovědět