Piňďakovo liberko

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Piňďakovo liberko

Příspěvek od dědek »

Já myslím, že by to teoreticky šlo. Libero by se stalo autem s pevnou zadní nápravou(učiněný ofroad), ale bude ti ti šíleně poskakovat a změní se o dost k horšímu jízdní vlastnosti na normální silnici. Na STK bych taky měl silné obavy. Jinak si myslím, jak píšeš "přetížení" to mi nejde dost do hlavy . Tohle auto je stavěný snad na 650kg a na to jsou stavěný i pružiny(pokud tam nedal někdo něco slabšího) Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Piňďakovo liberko

Příspěvek od Karel »

dědek píše: Na STK...
Zde se řeší něco jako traktůrek, /již jsem byl poučen/
K.
:shock:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Piňďakovo liberko

Příspěvek od Tuti »

Není mi jasné jak to s tou příčkou myslíš, ale asi to moc reálné není. Za prvé pod autem není místo na její propérování, musela by být hodně nízko a zůstával bys na ní viset. Kromě toho bys musel zrušit vnitřní závěsy původních ramen (aby se to vzájemně nešponovalo) a tím pádem bys musel ještě řešit zachycení bočních sil.
Rozumnější by bylo podívat se někde na vrakáči po tužších pružinách. Pružina je tím tužší, čím větší je průměr drátu, menší průměr vinutí a menší počet závitů. S průměrem vinutí moc čarovat nejde, aby ti péra sedly do misek. Ale určitě by se našlo něco s větším průměrem drátu a ten je nejdůležitější, protože tuhost roste s jeho mocninou.
V tomhle provozu bude mít Libero asi víc problémů, není na to dimenzované. Hlavně spojka bude věčně hořet, i poloosa se dá urvat a v létě nebude stíhat chladič.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Odpovědět