Polévání živou vodou.
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Parádní koroze. Tak ať se ti jí podaří podchytit.
A co je to za "lyžaře" http://upload4.postimage.org/1756377/photo_hosting.html
Jestli máš víc fotek tak mi je můžeš poslat mejlem a já je sem nahážu.
A co je to za "lyžaře" http://upload4.postimage.org/1756377/photo_hosting.html
Jestli máš víc fotek tak mi je můžeš poslat mejlem a já je sem nahážu.
Tak jsem se konečně dostal ke kosmetickým úpravám na motoru. Všechny ty konzolky a držáčky z ocelového plech, původně zinkované, chci zrepasovat a tak šly dolů. Zároveň jsem se rozhodl vyměnit rozvodový řemen a tu nastal problém. Šroubky držící plastový kryt rozvod. řemene šly celkem slušně ven, až na ty dva, co drží zároveň ten tepelný štítek - zespodu, nad výfukem. Oba si rez vzala tak, že z nich skoro nic nezbylo. Přesto to skoronic drželo ty dvě půlky toho plastového krytu u sebe tak mocně a vytrvale, že mi nezbylo než to vzít rozbrušovačkou. Proto bych vám všem chtěl poradit, ať si preventyvně ty dva šrouby vyšroubujete, ošetříte a zastamdáte. Ušetříte si při případné výměně rozvoďáku spoustu času a nervů.
Martin.
Martin.
Tak bych vás chtěl upozornit na další špek. Při montáži lanovodu ovládání spojky - jeho uchycení pod převodovkou, jsem zjistil, že konec lanovodu je vyroben z hliníku a koroze se na něm projeví tak, že se rozpadne nálitek o který se opírá v sestaveném stavu pérová vidlička, která to celé drží v opěrné konzole. U staršího typu tam byl tuším závit a matice. Oprava je možná, ale pracná a pryžová prachovka už tak dobře na tom vehementu nedrží. Vy, kdo máte novější model, lehněte pod auto, rozeberte, vyčistěte, natřete, smontujte, bo solanka je sviňa.
Martin.
Martin.
Tak se to podařilo. Šikmooký pekáč je v kupě a po emisích a t.k. Z odhadovaných pěti týdnů, se to natáhlo na sedm měsíců. Za tu dobu jsem z huby vypustil tolik nadávek na japonce, že by mi to záviděli i američani po útoku na Pearl Harbour. Jsem moc zvědavý, jak dlouho se budu radovat a čím mě ta džunka zase překvapí. Ještě na to naženu manželku s dcerou, ať si to napucujou a konečně se doufám budu moci věnovat věcem co mě baví, třeba výrobě repliky válečného přívěsu za Jeepa. Přísahám, že už nikdy nebudu žádné auto (kromě veterána) polévat živou vodou, za ty nervy to nestojí, to už je lepší chodit pěšky.
Martin.
Martin.
Jsem rád, že se vám ty kryty líbí. Musím vás ale sklamat. Sériová výroba se nekoná. To, co jsem vyrobil na svůj pekáč, bylo vyrobeno metodou pokusů a omylů, a tou, jak je známo, ještě nikdo na světě sériově nevyráběl. Musely by se vyrobit kopyta a jiné přípravky, strávit na tom moc hodin, které nemám. Jedna rada pro ty z vás, kteří se do toho přece jen pustí. Kryty kolem parohů, pružné části a katalizátoru se dají tvarově zjednodušit. To jsem zjistil až po tom, co jsem vyrobil poměrně přesné kopie orginálů. Ten co je nad tlumičem, je výrobně nejsložitější, musí být úplně přesný, jinak se tam nevejde. To jsem zjistil po tom, co jsem vyrobil tvarově zjedndušenou verzi. Tak se na mě nezlobte, že vám s těmi shnilými plechy můžu pomoct jenom radou.
Martin.
Martin.
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 17
- Registrován: pát dub 27, 2012 6:35 am
- Typ Libera: 1994
- Bydliště: Ostrava
Re: Polévání živou vodou.
Hoši já to vyráběl z mědi a taky pohoda a vyjde to ještě levněji
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polévání živou vodou.
Jak dlouho si představuješ že ti tam ta měď vydrží?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Polévání živou vodou.
tuti dřív se běžně dělaly kotle z mědi,chci udělat to samý,resp.nejdřív to vyzkoušim na katalyzátoru,kde chybí kabát,ten vytepu a pod něj dám sibral.
něco jinýho jsou měděný drátky a něco jinýho je plech. U starýho libera sme měli celej spodek v mědi 6 let bez změn.(dveře a lemy)
něco jinýho jsou měděný drátky a něco jinýho je plech. U starýho libera sme měli celej spodek v mědi 6 let bez změn.(dveře a lemy)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polévání živou vodou.
Jinde na autě se dá měď, hliník nebo třeba titanzinek s úspěchem používat, ale kolem výfuku to vidím dost bledě. Ten žár ve spojení se slanou vodou snese snad fakt jen nerez. Kdysi jsem orezlý katalyzátor obalil do titanzinkového plechu a ten se po jedné zimě doslova rozsypal na prach.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad