A najednou nejede a včera ještě jo

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Odpovědět
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1757
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště: Desná v Jizerských horách

A najednou nejede a včera ještě jo

Příspěvek od dědek »

Určitě jste se setkali s tím, že přes noc se něco rozbilo. A samo. I mě se to občas stává a tak s jednou takovou "rozbilo se samo" se tu podělím. Večer jsem dojel s Liberem bez problémů domu a ráno najednou nic. Nešlo nastartovat ! Startér ani tuk, a pročpak asi ? Necvaká cívka, přitom kontrolky svítí ( to pro případ upadlé kostry (mínus pól z baterie) by nesvítily nebo po otočení klíčku by zhasly úplně. Tak, že baterka a kostry O.K. a už jsem se chystal na demontáž startéru.
¨(Kdo to dělal, ví, že to není žádná páračka.) Ještě zkouška kouskem drátu - živý konec na startéru a škrtnout na kontakt cívky (pozor vyřadit rychlost-jinak Libero ujede a nebo vás při zpátečce přejede) Výsledek ? Cívka je O.K. a závada v konektoru . (Celý zelený, špinavý a hlavně nevodivý. Tedy vyměnit , špiškou nože očistit kontakt , nový nasadit a ošetřit (bužírka a pod.) a hotovo. Jinak pro zajimavost cena startéru (který by stoprocentně v servisu měnili než by přišli na zoxydovaný konektor) činí dnes od 2600,- ( asi čína) po 10600,- japonský, jaký tam má být . Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1868
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: A najednou nejede a včera ještě jo

Příspěvek od Mis.us »

no,to cesta z garáže byla fpohodě,dojedu domu,nažeru se a sedám zpátky do auta.Po nastartování se auto chvělo jak sulc,si říkám cože?že by hadička podtlaku?.Když jsem vylezl ven,tak z vejfuku šel hodně černej kouř,sundal jsem dekl motoru a hadička byla od druck sensoru opravdu odpadlá -neměl jsem na ni sponečku a hadička cestou domů odpadla,sponku jsem nahradil hliníkovym drátem a auto si vesele vrní dál,tak jak má :-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8 GL 4WD RX Turbo 3D 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 turbo combi (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2408
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: A najednou nejede a včera ještě jo

Příspěvek od covex »

dědek píše: Cívka je O.K. a závada v konektoru . (Celý zelený, špinavý a hlavně nevodivý. Tedy vyměnit , špiškou nože očistit kontakt , nový nasadit a ošetřit (bužírka a pod.) a hotovo. Jinak pro zajimavost cena startéru (který by stoprocentně v servisu měnili než by přišli na zoxydovaný konektor) činí dnes od 2600,- ( asi čína) po 10600,- japonský, jaký tam má být . Dědek
Bohuzel, presto ze ty konektory jsou udelane relativne dobre, tohle se proste stava u Libera pomerne casto. Problem je, ze nektere ty konektory nejdou rozebrat bez destrukce (urcite pokud jste ho nikdy nevideli rozebrany) a tak pridelat k nim nahradni drat byva piplacka.:(
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Odpovědět