Nejde chcípnout

E12 superdeluxe, standard
Kubajzz
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 16, 2012 3:15 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Sokolov

Nejde chcípnout

Příspěvekod Kubajzz » pon říj 29, 2012 4:09 pm

Zdravím pánové,
opět mám prosbičku.
Subárko momentálně žije vlastním životem a to sice, Po vytáhnutí klíče ze zapalování motor stálě běží a když zařadím zpátečku pak chcípne.
Další dobrá věc je, že když mám zadní topení zapnutý tak právě nejde chcípnout a když vypnu vypínač také auto chípne.
Pokud nechám před chípáním klíčkem ventilátor vypnutý tak zhasne normálně a bez problémů.
Další je, že jedině v době kdy je vytaženm klíček za spínačky, ale motor běží tak funguje zadní topení, když je klíč ve spínačce tak ne.
Jinak normálě startuje a nemá problém( mimo spojky, kterou jsem dnes objenával :-() )
Relé na topení pod palubkou je nový, ventilátornapřímo taky chodí. Sínačka jako taková je proměřena a v pořádku a aletrnátor dobíjí krásně jak má na volnoběh i v otáčkách.
Doufám že jsem se vyjádřil trochu pochopitelně :-)
Předem díky\ za jakékoliv info a rady.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Nejde chcípnout

Příspěvekod Karel » pon říj 29, 2012 10:25 pm

Zdravím pánové,
opět mám prosbičku.
Ahoj.
Ćekal bych, že se nám představíš a pošleš aspoň fotku.......
To co popisuješ není až tak běžná závada.
Zatím to vypadá na nějaký cizí zásah jak se říká "napadeno kutilem"
Tak bych potřeboval vědět co je v autě přidáno, jako jiné rádio, tajný vypínač centrál dálkáč mlhovky tažné a cokoliv co v Liberu nemá co dělat a je tam navíc.
Doktor by řekl-- rodinná anamnéza.
Pak uvidíme.
K.
:shock:
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 903
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde chcípnout

Příspěvekod Martinekk » úte říj 30, 2012 8:04 am

Hm, to mi pripomína chcípanie mojeho strieborňáka keď som ho kúpil. Ten trebalo chcípnuť po vytiahnutí klíčku výstražnými smerovkami :D Až pak to chcíplo...
Príčinou bola prehoretá kabeláž vpredu, po dobastlovaní favoritového prerušovača blinkrov namiesto japonského. Tipujem to na niečo podobné, problém s kabelážou.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.

Kubajzz
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 16, 2012 3:15 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Sokolov

Re: Nejde chcípnout

Příspěvekod Kubajzz » čtv lis 01, 2012 12:43 pm

Omlouvám se , že jsem ještě nepřidal žádné foto, ale nějak se to stále nedaří.
každopádně ve vozidle je přidáno pouze radio se zesilovačem a jiné repro všude kam se vešlo.
všechno jsem zapojoval já a vše je vedeno naprosto mimo a má vlastní napájení.
Asi budu potřebovat nějakého zdatnějšího elektrikáře a nejlépe schémata zapojení elektroinstalace jako takové.
Ty jsem tu někde snad i viděl tak uvidíme co vymyslíme. :-)
Jinak jak jsem již psal o víkdendu mě čeká spojka a rovnou nový motor do druhého méhp kamaráda tak třeba na něco přijdeme.

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1707
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde chcípnout

Příspěvekod Mis.us » čtv lis 01, 2012 7:17 pm

aby jsi očividně zjistil,jestli je elektrika -jak píšou kluci dělaná na koleně,musíš to nejdřív vidět,tzn. sundat kulisy-přístrojovku,kouknout se k řídící jednotce apd. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2236
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde chcípnout

Příspěvekod covex » pát lis 02, 2012 3:47 pm

Stala se mi podobna vec jednou jedinkrat. Byl jsem z toho jelen, ale neprisel jsem na to cim to bylo. Na aute je predelane radio a centralni zamykani. A prave zamykani ten problem prisuzuji, protoze kdyz se prodre izolace dratu ve dverich deji se podivuhodne veci. Jak to souvisi s topenim je tezko rict.

Schema eletroinstalace tu je. Kdybys ho nemohl najit tak napis.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Kubajzz
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 16, 2012 3:15 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Sokolov

Re: Nejde chcípnout

Příspěvekod Kubajzz » pát lis 02, 2012 9:20 pm

Tak to vypadá, že už někdo řešil zadní ventilátor, ale silně ani tak ne amatérským, ale idiotským způsobem. Kabeláž je pospojovaná rychlospojkama a hlavně úplně zmateně. uvidím zítra až se to proměří a dám vědět. :-)

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2236
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde chcípnout

Příspěvekod covex » pon lis 05, 2012 9:49 pm

Typicke, o rychlospojkach uz tu bylo napsano hodne - vyhazet a fofrem.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2236
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde chcípnout

Příspěvekod covex » pon led 27, 2020 2:05 pm

"Mam to taky" - aneb moje Libero nejde chcipnout - tedy vypnout. Neni treba ani startovat, staci otocit klicek do polohy ON a zpet do OFF a zustanou svitit kontrolky, zkousel jsem vsechny mozne cudly a nic, proste kontrolky sviti dokud neodpojim baterku, po pripojeni baterie je auto vypnute... kdyz nastartuju tak klidne muzu jet s vyndanym klickem. Proces vypinani montoru jsem zatim nikdy nestudoval.. pohledem do schematu to vypada, ze v poloze ON se pripoji napeti na pojistky 14 a 15 tak jeste budu muset zkusit vyrvat prislusne pojistky, nicmene podezrivam bud "hlavni" relatko nebo spinaci skrinku...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2236
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde chcípnout

Příspěvekod covex » pon led 27, 2020 7:38 pm

Mno... tak zatim jsem zjistil, ze na vine je nejaky drat dobastleny z pojistky 14 na bilo-modry drat, ktery jsem snad spravne dohledal ze vede z jednotky ovladajici zadni topeni do zadniho topeni - tzn. zrejme jeden nejmenovany servis pred mnoha lety takto vyresil nefunkcni zadni topeni - proste k nemu napevno privedli napeti spinane primo zapalovanim auta misto z ridici jednotky topeni. To by vysvetlovalo i problem s nefunkcnosti zadniho topeni, ktery jsem v posledni dobe taky pozoroval a obloukem me to vraci zpet k tematu o "fan unit" viewtopic.php?f=3&t=2151 kterou jsem pred lety opravoval, ale tohohle bastlu jsem si nevsiml. Otazkou je co se ted ale stalo - zjevne pres jednotku fan unit a pojistku 13, ktera je trvale napajena (kvuli zadnimu vetraku) se neco prosluslo a pres tu dobastlenou propojku to i po odpojeni napaji hlavni rele u RJ a tim nechava motor zapnuty... a to si clovek mysli z po tech letech uz ho nemuze na tom aute nic prekvapit... pokracovani nekdy priste.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální


Zpět na „Dotazy na Libero „mladší“ > 93“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů