Oprava mlhovky a ventilátoru zadního topení

Všeobecné či doplňky
Odpovědět
Uživatelský avatar
michalson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 122
Registrován: pát pro 01, 2006 4:35 pm
Bydliště: Říčany u Prahy

Oprava mlhovky a ventilátoru zadního topení

Příspěvek od michalson »

Přestala mi svítit zadní mlhovka. Žárovka i kontakty jsou OK,pojistku jsem nenašel. Podobně je na tom ventilátor zadního topení,asi bude chtít vyndat,ale ještě netuším kudy. Poradíte mi?
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Musíš napsat na jakém autě :roll: odskoušej jde-li do žárovky proud :!:
K.
:lol:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
michalson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 122
Registrován: pát pro 01, 2006 4:35 pm
Bydliště: Říčany u Prahy

Příspěvek od michalson »

je to na novém liberu rok 1997
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1762
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Pravděpodobně se jedná o souběh dvou závad najednou.
1. "Vydloubni" vypinač topení a zjisti zda-li je na něm napětí 12V . Asi bude a pak to bude chtít vlézt pod auto a opravit motorek. Může to být maličkost ( přerušený drát) , ale i spálené vinutí a pak v Hostivicích si "vybrečet" motorek jiný.(Asi jich bude k dispozici "hafo!
2. Mlhovka u "nového" je prevít. Už jsem to tu někde popisoval v souvislosti se zásuvkou u tažného zařízení. Hledej za pravým zadním světlem oba dráty k mlhovce . Zdůrazňuji oba. Mlhovka není klasicky ukostřena namístě. Opět hledej , zdali je tam +12V a když je,tak je třeba očistit kontakty žárovky, když ta je vpořádku (svíti při přiložení 12V zdoje třeba z nabíječky) Nenajdeš-li tam 12V postupuj stejně u spínače na přístrojovce. Tam pravděpodobně napětí bude (jinakl by nesvítila světla)a pak se jedná o přerušený drát "po cestě dozadu" a budeš muset natáhnou nový. Jednou z možností je i závada právě v tomto přepínači. Ten chce rovněž zkusit zda-li spíná! Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

dědek píše: Asi bude a pak to bude chtít vlézt pod auto a opravit motorek. Může to být maličkost ( přerušený drát) , ale i spálené vinutí a pak v Hostivicích si "vybrečet" motorek jiný.(Asi jich bude k dispozici "hafo!
Ještě je za palubkou relátko,které ovládá vlastní motorek :!: Již jsem osobně řešil :wink:
K.
:lol:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
michalson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 122
Registrován: pát pro 01, 2006 4:35 pm
Bydliště: Říčany u Prahy

Příspěvek od michalson »

Děkuji za Vaše rady,pustim se do toho jak budu mít chvilku. Mlhovka bude mít asi chybu v zásuvce tažnýho a ventilátor snad bude v kontaktech,protože chodil chvilku jo a pak zas ne. Dám vědět jak to dám do kupy.
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Taky sem řešil zadní topení, mlhovku a klakson.
U topení to byl jenom vypínač do kterýho se časem dostal bordel a přestal fungovat. Stačilo jen vyčistit.
Mlhovka blbla právě v zásuvce tažnýho a klakson měl přežužlanej drát pod nárazníkem(asi myši :lol: )
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Michalson. Prubni jestli ti funguje vyhřívání zadního skla. Jestli ne, je závada ventilátoru na 100pro v tom relé za schránkou před spolujezdcem. Jak už psal kdysi Karel, stačí pouze pozorně omrknout plošňák a rozletovaný spoj kvalitně přecínovat znovu. Tóže u meňá býla éta prabléma. :D

Martin.
Uživatelský avatar
michalson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 122
Registrován: pát pro 01, 2006 4:35 pm
Bydliště: Říčany u Prahy

Příspěvek od michalson »

Dneska jsem se vtom vrtal,ventilátor jsem rozchodil,šel jsem po drátech od něj a zkoušel,chyba byla ve vypínači na kontaktech a asi byl i zarezlej motorek,protože jak se mi roztočil všechno jsem smontoval a zas nešel,tak jsem to zase rozebral a chtěl vyndat celý topení (zadní v novém) a motorek se sám od sebe rozběhnul,tak jsem zapnutý smontoval a nechal hodinu běžet. Mlhovka ještě stávkuje,elekrika tam nejde,ale do vypínače jo. Tak to budu ještě hledat. Kuchal jsem zásuvku (13-ti pól) byl tam upadlej drát,asi tam dám 7-mi pólovku stejně tam je jen sedum drátů a aspoň nebudu muset používat adaptér.
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Taky sem dal jenom sedmi pól
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 538
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava mlhovky a ventilátoru zadního topení

Příspěvek od vojta »

Řeším zadní topení na novém liberu, mám z dárce jedno navíc které už jsem začal repasovat. Z příspěvků jsem myslel že je problém v relé pod palubkou, to jsem vyměnil a v konektoru pod spolujezdcem teď naměřím nějakých 9V což se mi zdá málo, dále jsem zjistil že motorek od zadního topení je odpojený ale nikde nevidím protikus. Rád bych věděl kudy je to vlastně vedené a zda má jít do motorku ventilátoru 12V (rád bych motorek aspoň vyzkoušel rovnou přes baterku a mám strach abych mu neblížil) díky moc
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Oprava mlhovky a ventilátoru zadního topení

Příspěvek od Mis.us »

už si nepamatuju jak přesně to tam je, tušim. - dráty jdou od pojistkovky k vypínači a od vypínače k topení (schéma číst neumim ať mně dyžtak elektrikáři opravěj:-) ) motorek můžeš vyzkoušet na baterce bez problému. Ještě mně ale zajímá, jestli ti svítí výřev zadního okna na tachometru... když ne ,tak rele musíš dát nový pokud pajení nepomohlo. (když nesvítí výhřev okna, nepude ti ani zadní topení) Mišus

jinak konektor na topení je hned vedle baterky.(drát je přivedenej s kabelem od zapalování skrz podlahu)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava mlhovky a ventilátoru zadního topení

Příspěvek od covex »

Na motorku by melo byt 12V. Nedavno jsem tu delal rozbor toho "rele" - fan unit. Predpokladam teda, ze to meris na spravne vyvodu a melo by tam byt 12V, resp. napeti baterky. Na pinu 1 konektoru fan unit (modro bily drat) je vystupni napeti po sepnuti rele ve fan unit (sepne az po otoceni klickem). Jde dal na topeni. Vypinac mezi sedackami pripojuje topeni na zem! Vypinac muzes vydloubnout a jit po kabelu zda najdes konektor k topeni. Na stejnem vyvodu 1 a tedy ve stejnem obvodu je paralelne i vyhrivani zadniho okna, takze muzes zmerit jeste napeti na konektorech vzadu na okne. Pokud ovsem nenajdes konektor, zrejme nekdo elektriku nejak "vylepsil".
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 538
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava mlhovky a ventilátoru zadního topení

Příspěvek od vojta »

tak kablík u plusu k baterce - přívod k motorku zadního topení - jsem našel, ovšem bez konektoru, naměřím tu asi 11,8V vypínatelných přepínačem na ručkou, dokonce se mi už i rozsvítila kontrolka vytápění zadního okna (hurá, tu neznám :), když ta svítí tak jde na motorek asi o volt méně, občas tam naměřím kulový a usuzuji že i toto relátko z dárce nefunguje úplně jak má, ještě budu zkoušet a měřit...zatím díky moc
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 538
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava mlhovky a ventilátoru zadního topení

Příspěvek od vojta »

tak jsem jsem se k tomu konečně zase dostal, motorek ventilátoru se na baterce točí, nakonec i na kablíku, ale pořád tam je úbytek napětí pří spuštění vytápění zadního skla (naměřím okolo 11V a to i vzadu na okně) - motorek se tudíž zpomalí a je rád že se točí - chápu že vytápění okna má velký odběr, ale prostě se mi to nezdá - má to tak být nebo je něco špatně? dík
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava mlhovky a ventilátoru zadního topení

Příspěvek od covex »

Zkousel jsem to i kdyz mam vypnuty motor, pustim zadni topeni a zapnu vyhrivani okna tak se motorek zadniho topeni normalne toci. Je tam znat mirny pokles otacek motorku, kdyz vyhrivani zapnu, takze tam bude i pokles napeti, ale to bude i kdyz rozsvitim svetla :). Napeti jsem primo nemeril. Tech 11V na vyhrivani mas kdyz ti bezi oboji a pri nastartovanem aute? Meril si znova tu fan-unit zda tam na vystupu je 12V po otoceni klickem v zapalovani? Jinde mas korektne 12V (zapalovac, motor)?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Odpovědět