Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku
Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku
Tak jsem se konečně po prosbách ostatních po dvou letech dokopal k tomu, že jsem kompletně popsal výrobu a výkresy nerezové tepelné clony, o které jsem psal už před 2 roky.
Jde o levnou tepelnou clonu zadní části výfuku, která přežije všechny Liberka i nás všechny členy tohoto fóra ....
Výrobu zvládne uplně každý, není potřeba žádné dílenské vybavení, žádná svářečka, žádná ohybačka, ani nůžky na plech, ani svěrák!
Je potřeba pouze rozbrušovačka (tedy flexa), vrtačka a vrtáky prum. 3,2 mm a 8 mm na nerez. Opravdu jen toto !!!!!
Vyrobil jsem jí z nerez plechu tl. 0,8 mm. Na fotkách níže je 1. z nich foto toho nerez krytu zamontovaného do motoru. Bohužel ta složitější a pracnější část je na fotce vzadu a není na fotce vidět. Ten kryt má dost málo vůle okolo sebe, místama od výfuku nebo od motoru jej dělí jen 1 cm, takže to byla docela pasovačka. Jelikož jsem byl před týdnem nucen z důvodu výměny napájecího kabelu startétu vymontovat výfuk, rovnou jsem všechno důkladně nafotil a celý jeden den věnoval nakreslení výkresu pro výrobu z rozkreslením jednotlivých částí clony v měřítku 1:1.
Zde je ten výkres: http://www.haron.cz/kamery/liberochat/v ... _zadni.pdf
Doporučuji výkres v PDF formátu si vytisknout nejlépe na velkém plotru, nebo případně na laserové nebo inkoustové tiskárně jako "dlaždice" z formátu A4 (pomocí Acrobat Readeru, ten tisk na dlaždice umí) a pak si výtisky poslepit jako jednu velkou plachtu. Kdo má milimetrové papíry a použije je do tiskárny místo čistých papírů, určitě to bude výhoda.
Jinak k postupu výroby, který asi ostatní docela překvapí svou jednoduchostí - trochu se vrátíme do dětských let, kdy jsme slepovali z Abíčka papírové modely všeho možného. Tentokrát to však nebude model z papíru, ale něco trochu sofistikovanějšího, s nadsázkou možná i trochu vzhledově podobné technologii Stelth u neviditelných stíhaček, pokud to tak někomu bude připadat. Výrobek určitě však životností s spolehlivostí bude těmto stíhačkám spolehlivě konkurovat.
Vůbec jsem nepoužil nůžky na plech ani ohýbačku na plech, ale jen flexu s tenkým řezacím kotoučem na nerez !!! A tu flexu jsem použil nejen na řezání plechu, ale hlavně i na jeho ohýbání !!! Fór je v tom, že si plech položím někam na pevnou pracovní desku, centrofixem si udělám podle šablony nebo pravítka čáry a pak flexou pěkně od ruky jedu lehce po čáře a napatrně plech odbrušuji, až tam vznikne malá milimetr široká drážka. Je lepší jet po čáře několikrát slaběji a přidávat, než jednou silně. V místě drážky pak lze krásně plech v ruce ohnout do ostrého úhlu, pomalu jak z profi ohýbačky. Drážka nesmí být moc hluboká, aby šel plech ohnout co nejvíce ztuha a ohyb měl stále potřebnou pevnost. No a pokud drážku prohlubuji pořád dál, tak nakonec tímto plech jednoduše uříznu. Stejný nástroj lze tedy použít jednak pro ohybání, jednak i pro řezání, což je velmi výhodné a práci to značně zrychluje.
Pokud se jedná o nýtování nerezu, je potřeba použít nerez nýty, např. průměr 3 mm a délku 5 mm, co prodává např.: http://www.akros.cz a pro vrtání použít speciální vrták na nerez 3,2 mm ze stejného obchodu (oproti běžnému vrtáku má jiný úhel). Obecné pravidlo pro vrtání kovu raději zopakuji: vrtá se tou nejpomalejší rychlostí, co vaše vrtačka vůbec dovede a je dobré na vrták kápnout i vrtací olej, kvůli chlazení a lepšímu záběru... pokud jen na chvilku budete vrtat rychleji, vrták se hned ztupí a máte po srandě. No raději si stějně kupte pro jistotu těch vrtáků více - nerez je přeci jenom tvrdej, je potřeba na vrták hodně tlačit a často se vrták proto zlomí. Vrtat díry lze podle úvahy všude tam, aby to celé hezky drželo pohromadě. Malé škvírky mezi plechy nebo zbylé dirky v nýtech po vytržení trnu z nýtu vůbec nevadí, ty už celkovou funkčnost tepelné clony ve výsledky vůbec nijak nesnižují.
Zajímavá je cena celého výrobku - krytu: ten materiál (plech, nýty a 3 vrtáky ) vyšel komplet asi jen na směšných 400 Kč (celá tabule nerez plechu 2 x 1 m tl. 0,8 mm stojí něco přes 1000 Kč, pokud se vám podaří sehnat jen menší kus, ušetříte).
Za tu 2 denní práci to stojí a je to pak kryt, který přežije celé Libero i vás !
Ještě doplním, že všechny matky a šrouby na fotce jsou samozřejmě NEREZ. Dají se koupit opět v tom: http://www.akros.cz . Jedna matka např. M8 vyjde pod korunu, takže není co řešit.A pod matky samozřejmě patří i nerez podložky. Vyměnil jsem šrouby a matky za nerez všude na celém autě, kde se dalo nebo kde se zrovna něco povolovalo, neboť už nechci zažívat podobná pekla s odbrušováním zarezlých matek a šroubů a navrtáváním nových závitů-jistě to každý zná. A hlavně ten vizuální efekt je naprosto nepřekonatelný - i po delším čase se matky a šrouby pořád třpití, jako když auty vyjede fungl nové z fabriky !!!
Na dalších fotkách od 2. fotky dále je tepelná clona již po 2 a půl letém používání, bez jakéhokoliv čištění, tak jak zrovna vypadá. Jsou na ní různé napečené nečistoty a od nečistot chytá různé barvy. To proto, že ke zdokumentování jsem se dostal až po 2 a půl roku provozu. Místo drhnutí plechu, aby mohl hezky vypadat na fotkách, jsem raději šas ušetřil a věnoval ho na nakreslení výkresu pro výrobu, ten je důležitější neý blejskavé fotky. Ale to nejdůležitější je, že je clona stále absolutně BEZ KOROZE a je tedy opravdu na věky !
Tvořivosti zdar !
Lubson.
Jde o levnou tepelnou clonu zadní části výfuku, která přežije všechny Liberka i nás všechny členy tohoto fóra ....
Výrobu zvládne uplně každý, není potřeba žádné dílenské vybavení, žádná svářečka, žádná ohybačka, ani nůžky na plech, ani svěrák!
Je potřeba pouze rozbrušovačka (tedy flexa), vrtačka a vrtáky prum. 3,2 mm a 8 mm na nerez. Opravdu jen toto !!!!!
Vyrobil jsem jí z nerez plechu tl. 0,8 mm. Na fotkách níže je 1. z nich foto toho nerez krytu zamontovaného do motoru. Bohužel ta složitější a pracnější část je na fotce vzadu a není na fotce vidět. Ten kryt má dost málo vůle okolo sebe, místama od výfuku nebo od motoru jej dělí jen 1 cm, takže to byla docela pasovačka. Jelikož jsem byl před týdnem nucen z důvodu výměny napájecího kabelu startétu vymontovat výfuk, rovnou jsem všechno důkladně nafotil a celý jeden den věnoval nakreslení výkresu pro výrobu z rozkreslením jednotlivých částí clony v měřítku 1:1.
Zde je ten výkres: http://www.haron.cz/kamery/liberochat/v ... _zadni.pdf
Doporučuji výkres v PDF formátu si vytisknout nejlépe na velkém plotru, nebo případně na laserové nebo inkoustové tiskárně jako "dlaždice" z formátu A4 (pomocí Acrobat Readeru, ten tisk na dlaždice umí) a pak si výtisky poslepit jako jednu velkou plachtu. Kdo má milimetrové papíry a použije je do tiskárny místo čistých papírů, určitě to bude výhoda.
Jinak k postupu výroby, který asi ostatní docela překvapí svou jednoduchostí - trochu se vrátíme do dětských let, kdy jsme slepovali z Abíčka papírové modely všeho možného. Tentokrát to však nebude model z papíru, ale něco trochu sofistikovanějšího, s nadsázkou možná i trochu vzhledově podobné technologii Stelth u neviditelných stíhaček, pokud to tak někomu bude připadat. Výrobek určitě však životností s spolehlivostí bude těmto stíhačkám spolehlivě konkurovat.
Vůbec jsem nepoužil nůžky na plech ani ohýbačku na plech, ale jen flexu s tenkým řezacím kotoučem na nerez !!! A tu flexu jsem použil nejen na řezání plechu, ale hlavně i na jeho ohýbání !!! Fór je v tom, že si plech položím někam na pevnou pracovní desku, centrofixem si udělám podle šablony nebo pravítka čáry a pak flexou pěkně od ruky jedu lehce po čáře a napatrně plech odbrušuji, až tam vznikne malá milimetr široká drážka. Je lepší jet po čáře několikrát slaběji a přidávat, než jednou silně. V místě drážky pak lze krásně plech v ruce ohnout do ostrého úhlu, pomalu jak z profi ohýbačky. Drážka nesmí být moc hluboká, aby šel plech ohnout co nejvíce ztuha a ohyb měl stále potřebnou pevnost. No a pokud drážku prohlubuji pořád dál, tak nakonec tímto plech jednoduše uříznu. Stejný nástroj lze tedy použít jednak pro ohybání, jednak i pro řezání, což je velmi výhodné a práci to značně zrychluje.
Pokud se jedná o nýtování nerezu, je potřeba použít nerez nýty, např. průměr 3 mm a délku 5 mm, co prodává např.: http://www.akros.cz a pro vrtání použít speciální vrták na nerez 3,2 mm ze stejného obchodu (oproti běžnému vrtáku má jiný úhel). Obecné pravidlo pro vrtání kovu raději zopakuji: vrtá se tou nejpomalejší rychlostí, co vaše vrtačka vůbec dovede a je dobré na vrták kápnout i vrtací olej, kvůli chlazení a lepšímu záběru... pokud jen na chvilku budete vrtat rychleji, vrták se hned ztupí a máte po srandě. No raději si stějně kupte pro jistotu těch vrtáků více - nerez je přeci jenom tvrdej, je potřeba na vrták hodně tlačit a často se vrták proto zlomí. Vrtat díry lze podle úvahy všude tam, aby to celé hezky drželo pohromadě. Malé škvírky mezi plechy nebo zbylé dirky v nýtech po vytržení trnu z nýtu vůbec nevadí, ty už celkovou funkčnost tepelné clony ve výsledky vůbec nijak nesnižují.
Zajímavá je cena celého výrobku - krytu: ten materiál (plech, nýty a 3 vrtáky ) vyšel komplet asi jen na směšných 400 Kč (celá tabule nerez plechu 2 x 1 m tl. 0,8 mm stojí něco přes 1000 Kč, pokud se vám podaří sehnat jen menší kus, ušetříte).
Za tu 2 denní práci to stojí a je to pak kryt, který přežije celé Libero i vás !
Ještě doplním, že všechny matky a šrouby na fotce jsou samozřejmě NEREZ. Dají se koupit opět v tom: http://www.akros.cz . Jedna matka např. M8 vyjde pod korunu, takže není co řešit.A pod matky samozřejmě patří i nerez podložky. Vyměnil jsem šrouby a matky za nerez všude na celém autě, kde se dalo nebo kde se zrovna něco povolovalo, neboť už nechci zažívat podobná pekla s odbrušováním zarezlých matek a šroubů a navrtáváním nových závitů-jistě to každý zná. A hlavně ten vizuální efekt je naprosto nepřekonatelný - i po delším čase se matky a šrouby pořád třpití, jako když auty vyjede fungl nové z fabriky !!!
Na dalších fotkách od 2. fotky dále je tepelná clona již po 2 a půl letém používání, bez jakéhokoliv čištění, tak jak zrovna vypadá. Jsou na ní různé napečené nečistoty a od nečistot chytá různé barvy. To proto, že ke zdokumentování jsem se dostal až po 2 a půl roku provozu. Místo drhnutí plechu, aby mohl hezky vypadat na fotkách, jsem raději šas ušetřil a věnoval ho na nakreslení výkresu pro výrobu, ten je důležitější neý blejskavé fotky. Ale to nejdůležitější je, že je clona stále absolutně BEZ KOROZE a je tedy opravdu na věky !
Tvořivosti zdar !
Lubson.
- Přílohy
-
- Umístění tepelné clony v motorovém prostoru v době výroby. Tehdy jsem potřeboval hned jezdit a na detailní fotky a napsání článku nebyl čas.
- 20090408 nerez kryt.jpg (131.2 KiB) Zobrazeno 29060 x
-
- Tyto fotky jsou již focené po 2 a půl letém provozu, bez jakéhokoliv mytí clony, prostě tak, jak je ....
- P1040411.JPG (220.3 KiB) Zobrazeno 29060 x
-
- Fotky jsou nafocené ze všech stran, aby představa byla co nejlepší.
- P1040410.JPG (228.23 KiB) Zobrazeno 29060 x
Naposledy upravil(a) lubson dne ned zář 04, 2011 4:44 pm, celkem upraveno 3 x.
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku
další fotky:
- Přílohy
-
- P1040412.JPG (211.71 KiB) Zobrazeno 29059 x
-
- P1040413.JPG (244.85 KiB) Zobrazeno 29059 x
-
- P1040414.JPG (231.24 KiB) Zobrazeno 29059 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku
další fotky:
- Přílohy
-
- P1040416.JPG (231.54 KiB) Zobrazeno 29059 x
-
- P1040415.JPG (221.19 KiB) Zobrazeno 29059 x
-
- P1040417.JPG (227.93 KiB) Zobrazeno 29059 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku
další fotky:
- Přílohy
-
- P1040418.JPG (237.19 KiB) Zobrazeno 29059 x
-
- P1040419.JPG (236.89 KiB) Zobrazeno 29059 x
-
- P1040420.JPG (229.79 KiB) Zobrazeno 29059 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku
další fotky:
- Přílohy
-
- P1040421.JPG (203.76 KiB) Zobrazeno 29059 x
-
- P1040422.JPG (216.5 KiB) Zobrazeno 29059 x
-
- P1040423.JPG (220.72 KiB) Zobrazeno 29059 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku
další fotky:
- Přílohy
-
- P1040424.JPG (240.64 KiB) Zobrazeno 29059 x
-
- P1040425.JPG (226.77 KiB) Zobrazeno 29059 x
-
- P1040426.JPG (228.07 KiB) Zobrazeno 29059 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku
a ještě detail připevňovacích bodů na karoserii:
- Přílohy
-
- P1040429.JPG (227.01 KiB) Zobrazeno 29059 x
-
- P1040432.JPG (243.1 KiB) Zobrazeno 29059 x
Naposledy upravil(a) lubson dne sob zář 03, 2011 7:59 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku
pekna prace - pripomina mi to ty skladacky co byli v abicku
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku
přesně tak .... jak v Abíčku .... Mimochodem z kartonu se ta clona dá taky vystřihnout a slepit, jako takový předmodel na vyzkoušení, než se člověk zařízne do toho nerezu ....
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku
Ahoj raima55, kam si se to se svým příspevkem zatoulal? Tady v tomto vláknu řešíme nerezovou clonu výfuku pro nové Libero, ty tu píšeš o nějakém problému s karburátorem Libera předchozího .... Luboš
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku
Sakra už lidi, neskákejte těm robotům na špek Když se objeví podobně nesouvisející příspěvek (kór od někoho z USA), stačí kousek textu zkopírovat do "Hledej" a snadno si ověříte, že je to robot a text si někde půjčil. (viewtopic.php?f=2&t=270&p=1682&hilit=ru ... %ADm#p1682)
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku
To je teda nove svinstvo.. achjo.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku
Ještě jsem koukl do členů a přišel mi podezřelej ten Pakistanec viewtopic.php?f=2&t=1989&p=24224#p24224 a vida - on vůbec neměl na mysli cívku, ale rezervu viewtopic.php?f=2&t=614&p=5303&hilit=ta ... 5%99#p5303covex píše:To je teda nove svinstvo.. achjo.
Tam ten příspěvek docela sednul, takže nás dostal.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad