Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Odpovědět
Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště: Praha 9

Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku

Příspěvek od lubson »

Tak jsem se konečně po prosbách ostatních po dvou letech dokopal k tomu, že jsem kompletně popsal výrobu a výkresy nerezové tepelné clony, o které jsem psal už před 2 roky.
Jde o levnou tepelnou clonu zadní části výfuku, která přežije všechny Liberka i nás všechny členy tohoto fóra .... :lol:

Výrobu zvládne uplně každý, není potřeba žádné dílenské vybavení, žádná svářečka, žádná ohybačka, ani nůžky na plech, ani svěrák!
Je potřeba pouze rozbrušovačka (tedy flexa), vrtačka a vrtáky prum. 3,2 mm a 8 mm na nerez. Opravdu jen toto !!!!!

Vyrobil jsem jí z nerez plechu tl. 0,8 mm. Na fotkách níže je 1. z nich foto toho nerez krytu zamontovaného do motoru. Bohužel ta složitější a pracnější část je na fotce vzadu a není na fotce vidět. Ten kryt má dost málo vůle okolo sebe, místama od výfuku nebo od motoru jej dělí jen 1 cm, takže to byla docela pasovačka. Jelikož jsem byl před týdnem nucen z důvodu výměny napájecího kabelu startétu vymontovat výfuk, rovnou jsem všechno důkladně nafotil a celý jeden den věnoval nakreslení výkresu pro výrobu z rozkreslením jednotlivých částí clony v měřítku 1:1.
Zde je ten výkres: http://www.haron.cz/kamery/liberochat/v ... _zadni.pdf

Doporučuji výkres v PDF formátu si vytisknout nejlépe na velkém plotru, nebo případně na laserové nebo inkoustové tiskárně jako "dlaždice" z formátu A4 (pomocí Acrobat Readeru, ten tisk na dlaždice umí) a pak si výtisky poslepit jako jednu velkou plachtu. Kdo má milimetrové papíry a použije je do tiskárny místo čistých papírů, určitě to bude výhoda.

Jinak k postupu výroby, který asi ostatní docela překvapí svou jednoduchostí - trochu se vrátíme do dětských let, kdy jsme slepovali z Abíčka papírové modely všeho možného. Tentokrát to však nebude model z papíru, ale něco trochu sofistikovanějšího, s nadsázkou možná i trochu vzhledově podobné technologii Stelth u neviditelných stíhaček, pokud to tak někomu bude připadat. Výrobek určitě však životností s spolehlivostí bude těmto stíhačkám spolehlivě konkurovat.
Vůbec jsem nepoužil nůžky na plech ani ohýbačku na plech, ale jen flexu s tenkým řezacím kotoučem na nerez !!! A tu flexu jsem použil nejen na řezání plechu, ale hlavně i na jeho ohýbání !!! Fór je v tom, že si plech položím někam na pevnou pracovní desku, centrofixem si udělám podle šablony nebo pravítka čáry a pak flexou pěkně od ruky jedu lehce po čáře a napatrně plech odbrušuji, až tam vznikne malá milimetr široká drážka. Je lepší jet po čáře několikrát slaběji a přidávat, než jednou silně. V místě drážky pak lze krásně plech v ruce ohnout do ostrého úhlu, pomalu jak z profi ohýbačky. Drážka nesmí být moc hluboká, aby šel plech ohnout co nejvíce ztuha a ohyb měl stále potřebnou pevnost. No a pokud drážku prohlubuji pořád dál, tak nakonec tímto plech jednoduše uříznu. Stejný nástroj lze tedy použít jednak pro ohybání, jednak i pro řezání, což je velmi výhodné a práci to značně zrychluje.
Pokud se jedná o nýtování nerezu, je potřeba použít nerez nýty, např. průměr 3 mm a délku 5 mm, co prodává např.: http://www.akros.cz a pro vrtání použít speciální vrták na nerez 3,2 mm ze stejného obchodu (oproti běžnému vrtáku má jiný úhel). Obecné pravidlo pro vrtání kovu raději zopakuji: vrtá se tou nejpomalejší rychlostí, co vaše vrtačka vůbec dovede a je dobré na vrták kápnout i vrtací olej, kvůli chlazení a lepšímu záběru... pokud jen na chvilku budete vrtat rychleji, vrták se hned ztupí a máte po srandě. No raději si stějně kupte pro jistotu těch vrtáků více - nerez je přeci jenom tvrdej, je potřeba na vrták hodně tlačit a často se vrták proto zlomí. Vrtat díry lze podle úvahy všude tam, aby to celé hezky drželo pohromadě. Malé škvírky mezi plechy nebo zbylé dirky v nýtech po vytržení trnu z nýtu vůbec nevadí, ty už celkovou funkčnost tepelné clony ve výsledky vůbec nijak nesnižují.

Zajímavá je cena celého výrobku - krytu: ten materiál (plech, nýty a 3 vrtáky ) vyšel komplet asi jen na směšných 400 Kč (celá tabule nerez plechu 2 x 1 m tl. 0,8 mm stojí něco přes 1000 Kč, pokud se vám podaří sehnat jen menší kus, ušetříte).
Za tu 2 denní práci to stojí a je to pak kryt, který přežije celé Libero i vás !

Ještě doplním, že všechny matky a šrouby na fotce jsou samozřejmě NEREZ. Dají se koupit opět v tom: http://www.akros.cz . Jedna matka např. M8 vyjde pod korunu, takže není co řešit.A pod matky samozřejmě patří i nerez podložky. Vyměnil jsem šrouby a matky za nerez všude na celém autě, kde se dalo nebo kde se zrovna něco povolovalo, neboť už nechci zažívat podobná pekla s odbrušováním zarezlých matek a šroubů a navrtáváním nových závitů-jistě to každý zná. A hlavně ten vizuální efekt je naprosto nepřekonatelný - i po delším čase se matky a šrouby pořád třpití, jako když auty vyjede fungl nové z fabriky !!!

Na dalších fotkách od 2. fotky dále je tepelná clona již po 2 a půl letém používání, bez jakéhokoliv čištění, tak jak zrovna vypadá. Jsou na ní různé napečené nečistoty a od nečistot chytá různé barvy. To proto, že ke zdokumentování jsem se dostal až po 2 a půl roku provozu. Místo drhnutí plechu, aby mohl hezky vypadat na fotkách, jsem raději šas ušetřil a věnoval ho na nakreslení výkresu pro výrobu, ten je důležitější neý blejskavé fotky. Ale to nejdůležitější je, že je clona stále absolutně BEZ KOROZE a je tedy opravdu na věky !

Tvořivosti zdar !
Lubson.
Přílohy
Umístění tepelné clony v motorovém prostoru v době výroby. Tehdy jsem potřeboval hned jezdit a na detailní fotky a napsání článku nebyl čas.
Umístění tepelné clony v motorovém prostoru v době výroby. Tehdy jsem potřeboval hned jezdit a na detailní fotky a napsání článku nebyl čas.
20090408 nerez kryt.jpg (131.2 KiB) Zobrazeno 29060 x
Tyto fotky jsou již focené po 2 a půl letém provozu, bez jakéhokoliv mytí clony, prostě tak, jak je ....
Tyto fotky jsou již focené po 2 a půl letém provozu, bez jakéhokoliv mytí clony, prostě tak, jak je ....
P1040411.JPG (220.3 KiB) Zobrazeno 29060 x
Fotky jsou nafocené ze všech stran, aby představa byla co nejlepší.
Fotky jsou nafocené ze všech stran, aby představa byla co nejlepší.
P1040410.JPG (228.23 KiB) Zobrazeno 29060 x
Naposledy upravil(a) lubson dne ned zář 04, 2011 4:44 pm, celkem upraveno 3 x.
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště: Praha 9

Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku

Příspěvek od lubson »

další fotky:
Přílohy
P1040412.JPG
P1040412.JPG (211.71 KiB) Zobrazeno 29059 x
P1040413.JPG
P1040413.JPG (244.85 KiB) Zobrazeno 29059 x
P1040414.JPG
P1040414.JPG (231.24 KiB) Zobrazeno 29059 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště: Praha 9

Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku

Příspěvek od lubson »

další fotky:
Přílohy
P1040416.JPG
P1040416.JPG (231.54 KiB) Zobrazeno 29059 x
P1040415.JPG
P1040415.JPG (221.19 KiB) Zobrazeno 29059 x
P1040417.JPG
P1040417.JPG (227.93 KiB) Zobrazeno 29059 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště: Praha 9

Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku

Příspěvek od lubson »

další fotky:
Přílohy
P1040418.JPG
P1040418.JPG (237.19 KiB) Zobrazeno 29059 x
P1040419.JPG
P1040419.JPG (236.89 KiB) Zobrazeno 29059 x
P1040420.JPG
P1040420.JPG (229.79 KiB) Zobrazeno 29059 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště: Praha 9

Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku

Příspěvek od lubson »

další fotky:
Přílohy
P1040421.JPG
P1040421.JPG (203.76 KiB) Zobrazeno 29059 x
P1040422.JPG
P1040422.JPG (216.5 KiB) Zobrazeno 29059 x
P1040423.JPG
P1040423.JPG (220.72 KiB) Zobrazeno 29059 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště: Praha 9

Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku

Příspěvek od lubson »

další fotky:
Přílohy
P1040424.JPG
P1040424.JPG (240.64 KiB) Zobrazeno 29059 x
P1040425.JPG
P1040425.JPG (226.77 KiB) Zobrazeno 29059 x
P1040426.JPG
P1040426.JPG (228.07 KiB) Zobrazeno 29059 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště: Praha 9

Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku

Příspěvek od lubson »

a ještě detail připevňovacích bodů na karoserii:
Přílohy
P1040429.JPG
P1040429.JPG (227.01 KiB) Zobrazeno 29059 x
P1040432.JPG
P1040432.JPG (243.1 KiB) Zobrazeno 29059 x
Naposledy upravil(a) lubson dne sob zář 03, 2011 7:59 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 191
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku

Příspěvek od Serpin »

pekna prace - pripomina mi to ty skladacky co byli v abicku :)
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště: Praha 9

Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku

Příspěvek od lubson »

přesně tak .... jak v Abíčku .... Mimochodem z kartonu se ta clona dá taky vystřihnout a slepit, jako takový předmodel na vyzkoušení, než se člověk zařízne do toho nerezu .... :D
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Uživatelský avatar
lubson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 99
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:11 am
Bydliště: Praha 9

Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku

Příspěvek od lubson »

Ahoj raima55, kam si se to se svým příspevkem zatoulal? Tady v tomto vláknu řešíme nerezovou clonu výfuku pro nové Libero, ty tu píšeš o nějakém problému s karburátorem Libera předchozího .... Luboš :-)
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1576
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku

Příspěvek od Tuti »

Sakra už lidi, neskákejte těm robotům na špek :!: Když se objeví podobně nesouvisející příspěvek (kór od někoho z USA), stačí kousek textu zkopírovat do "Hledej" a snadno si ověříte, že je to robot a text si někde půjčil. (viewtopic.php?f=2&t=270&p=1682&hilit=ru ... %ADm#p1682)
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku

Příspěvek od covex »

To je teda nove svinstvo.. achjo.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1576
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezničitelná nerezová tepelná clona zadní části výfuku

Příspěvek od Tuti »

covex píše:To je teda nove svinstvo.. achjo.
Ještě jsem koukl do členů a přišel mi podezřelej ten Pakistanec viewtopic.php?f=2&t=1989&p=24224#p24224 a vida - on vůbec neměl na mysli cívku, ale rezervu viewtopic.php?f=2&t=614&p=5303&hilit=ta ... 5%99#p5303 :lol:
Tam ten příspěvek docela sednul, takže nás dostal.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Odpovědět