Ahoj,
ač nemám Libero, ale Justy (předpokládám, že to bude stejné)...
Chtěl bych se zeptat, jak je řešen 4WD pohon, vím, že je přiřazován podtlakem "na pevno" ... ale jak to fyzicky/mechanicky vypadá? Zapadají do sebe nějaká soukolí či je tam lamelová spojka? Děkuji
Princip připojování 4WD
- Machy_CZ
- Člen korespondent
- Příspěvky: 260
- Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
- Typ Libera: Zatím žádné
- Bydliště: Borač
Princip připojování 4WD
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Princip připojování 4WD
4WD je řešeno celkem jednoduše. Když zmačkneš knoflík, tak el. magnetickej ventil přepne polohu nasávání vzduchu do motoru, to jest levá komůrka el.magnetickýho ventilu. K levý komůrce je připojení membrány k aktivování 4WD. Na membráně, která je nasávaná podtlakem z motoru je napojená hřídel se synchronem a ozubenim, ozubení zapadá do hlavního ozubení diferenciálu (bavíme se o převodovce, ne přednim diferenciálu)
Tady máš fotky focený sice holícim strojkem, ale určitě to v tom uvidíš, je to hned na tý první. Michal
http://misuss.rajce.idnes.cz/EF12_93-98_Transmission/
Tady máš fotky focený sice holícim strojkem, ale určitě to v tom uvidíš, je to hned na tý první. Michal
http://misuss.rajce.idnes.cz/EF12_93-98_Transmission/
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Machy_CZ
- Člen korespondent
- Příspěvky: 260
- Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
- Typ Libera: Zatím žádné
- Bydliště: Borač
Re: Princip připojování 4WD
Super moc diky, to ze to je prirazovane podlakem pres membránu sem vedel, jen sem nevedel jak dal (nemel sem skrin rozdelanou), mel sem za to ze tam je nejaka lamelova spojka.... ale pokud je to hezky "natvrdo" pres zuby, tak je to parada
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Princip připojování 4WD
No parada - ja teda nemuzu mluvit za Justy (snad je to stejny jako na liberu), ale na liberu neni radno pripojovat 4WD pri prokluzujicich kolech pod plynem. Dela to hodne neprijemne zvuky. Zadni kola se totiz toci (nahon od motoru), ale predni kola a tedy kardan se netoci, protoze auto nejede. Pripojovani normalne za jizdy bud z kopce, nebo na pevnem povrchu je OK, jinak musi clovek pustit plyn, pripojit a znovu seslapnout.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Princip připojování 4WD
Všechny SUBARU s elektromagnetickym spínánim 4WD to mají stejný jako libero. Něco jinýho je STÁLÁ - AWD s redukcí, mezinápravovym diferákem a uzávěrkou na zadek. Michal
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991