Princip připojování 4WD

Všeobecné či doplňky
Odpovědět
Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Typ Libera: Zatím žádné
Bydliště: Borač

Princip připojování 4WD

Příspěvek od Machy_CZ »

Ahoj,
ač nemám Libero, ale Justy (předpokládám, že to bude stejné)...

Chtěl bych se zeptat, jak je řešen 4WD pohon, vím, že je přiřazován podtlakem "na pevno" ... ale jak to fyzicky/mechanicky vypadá? Zapadají do sebe nějaká soukolí či je tam lamelová spojka? Děkuji
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Princip připojování 4WD

Příspěvek od Mis.us »

4WD je řešeno celkem jednoduše. Když zmačkneš knoflík, tak el. magnetickej ventil přepne polohu nasávání vzduchu do motoru, to jest levá komůrka el.magnetickýho ventilu. K levý komůrce je připojení membrány k aktivování 4WD. Na membráně, která je nasávaná podtlakem z motoru je napojená hřídel se synchronem a ozubenim, ozubení zapadá do hlavního ozubení diferenciálu (bavíme se o převodovce, ne přednim diferenciálu)

Tady máš fotky focený sice holícim strojkem, ale určitě to v tom uvidíš, je to hned na tý první. Michal

http://misuss.rajce.idnes.cz/EF12_93-98_Transmission/
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Machy_CZ
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
Typ Libera: Zatím žádné
Bydliště: Borač

Re: Princip připojování 4WD

Příspěvek od Machy_CZ »

Super moc diky, to ze to je prirazovane podlakem pres membránu sem vedel, jen sem nevedel jak dal (nemel sem skrin rozdelanou), mel sem za to ze tam je nejaka lamelova spojka.... ale pokud je to hezky "natvrdo" pres zuby, tak je to parada :-)
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite

http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Princip připojování 4WD

Příspěvek od covex »

No parada - ja teda nemuzu mluvit za Justy (snad je to stejny jako na liberu), ale na liberu neni radno pripojovat 4WD pri prokluzujicich kolech pod plynem. Dela to hodne neprijemne zvuky. Zadni kola se totiz toci (nahon od motoru), ale predni kola a tedy kardan se netoci, protoze auto nejede. Pripojovani normalne za jizdy bud z kopce, nebo na pevnem povrchu je OK, jinak musi clovek pustit plyn, pripojit a znovu seslapnout.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Princip připojování 4WD

Příspěvek od Mis.us »

Všechny SUBARU s elektromagnetickym spínánim 4WD to mají stejný jako libero. Něco jinýho je STÁLÁ - AWD s redukcí, mezinápravovym diferákem a uzávěrkou na zadek. Michal
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět