Výměna palivového filtru

E12 superdeluxe, standard
HlavaXBR
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 24
Registrován: ned kvě 31, 2009 8:39 am
Bydliště: Vysočina

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od HlavaXBR »

Mirek píše:Já tam mám něco v tomhle duchu (obyč filtr z benzínky) -
Obrázek
a měním ho podběhem po levým zadním kole, teda aspoň tamtudy mi jde nejlíp došáhnout. :D
Nechci tě strašit ale já to měl v autě taky nevím kdo to tam namontoval ale asi týden po tom co jsem je koupil rána Domingo zůstalo stát vylezu z auta ven smrad z benzínu jako hrom motor i výfuk celej politej naštěstí to nechytlo :D Došel jsem na benzínku poupil druhej takovej namontoval a za dva dny na něj koukám a byl nafouklej jak kopačák tak jsem ho prvně chtěl vyměnit za kovovej třeba z felicie nakonec jsem koupil origo za 500 vyměna nic moc šrouby na držáku rezavý jak liška ale co to už znovu dělat určitě nebudu.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Tuti »

Jestli byl filtr namontovaný ZA ČERPADLEM, pak se není čemu divit. Čerpadlo dává vstřikovací tlak nějaké 3 atmosféry a na to tenhle filtr fakt není stavěný. Při montáži před čerpadlem nic takového nehrozí. (U staršího ani za čerpadlem, protože to má čerpadlo jen dopravní a tlak je řádově menší)
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Mis.us »

palivový čerpadlo novějšího typu libera

http://fotoalbum.cz/object_show.asp?id=RR1R68&type=0

http://fotoalbum.cz/object_show.asp?id=RR1R67&type=0

dráty s konektorem jsou odendaný,když je trubička na membráně vzhůru,tak černej drát je vpravo :-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Karlik
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 48
Registrován: čtv led 15, 2015 8:03 pm
Typ Libera: Kopcolezec E12
Bydliště: Palupín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Karlik »

Zdravím všechny liberisty, jmenuji se Karel a jsem nyní též majitelem Libera E12 :D , které mi učarovalo už kdysi na střední. Teprve nyní jsem si mohl sen splnit. Chtěl bych na mém vozítku udělat preventivní udržbu, protože samozřejmě předchozí majitel říkal, že tam olej nějaký je, filtry neměnil :? ale prý to jezdí dobře. Olej už mám vybraný a vím kde se vypouští a kam se leje, filtr jsem taky našel, vzduchový taky. Jen ten palivový filtr je trochu více porezlý a nevím jaký fígl použít na jeho výměnu. Jistě máte nějaké zkušenosti, díky.
Subaru Libero E12 superdeluxe "Kopcolezec" r.v.94
Toyota Corolla 1.6 97kW LPG r.v.2013
Škoda Octavia 1.6 75kW combi r.v.03
Multicar M25 r.v.81
MZ 150e r.v.91
Simson S51e r.v.85
Jawa Jaweta r.v.60
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Mis.us »

Ahoj. Asi už si ho našel, když si ho popsal jako rezavej :lol: Když sundáš krycí plech za nárdží (u motoru) , seš u něj. Drží na dvou štěftech přitaženej maticema M6. Pokud nepujdou povolit, resp. nasadit na ně oříšek, tak uříznout. Potom ho chytit nějak pěkně zdrhovačkou na původní místo. Mihal
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Karlik
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 48
Registrován: čtv led 15, 2015 8:03 pm
Typ Libera: Kopcolezec E12
Bydliště: Palupín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Karlik »

Ano už jsem ho našel, ale právě jsem nemohl identifikovat jak je tam přidělaný :D No myslel jsem že to udělám dnes, ale u nás napadlo od rána asi patnáct čísel sněhu a mokrýho, liberko mám venku, takže se mi do toho nechtělo. Dílnu mám, ale tam ted zimuje sezoní zahradní technika :? , musím tam něco uklidit. Už jsem si říkal, že by bylo fajn mít libero pod střechou a mohl bych na něm dělat za každého počasí.
Subaru Libero E12 superdeluxe "Kopcolezec" r.v.94
Toyota Corolla 1.6 97kW LPG r.v.2013
Škoda Octavia 1.6 75kW combi r.v.03
Multicar M25 r.v.81
MZ 150e r.v.91
Simson S51e r.v.85
Jawa Jaweta r.v.60
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od covex »

Hm.. tady napadlo kulovi. Porad prsi, vsude blata po kotniky. Vymena palivovyho filtru neni nic tezkyho, maximalne u toho ukapne trochu benzinu.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od dědek »

Jeden dotaz. Proč ho potřebuješ vyměnit hned? Je prorezavělý? Nebo už ucpaný natolik, že do motoru jde málo benzínu? Výměnu bych odložil až na jaro, když to má být pouze prevence. Na Liberu je daleko víc věcí, které se opotřebávají a chtělo by je preventivně vyměnit. Například VN kabely ke svíčkám včetně víčka. A taky H4 v předních světlech. Víš jak se to blbě vyměňuje někde na ceste a potmě? Koukni v jakém stavu máš taky hadičky u motoru a nejsou-li už zpuchřelé. Pokud auto normálně jede a nekape benzín z filtru, jeho výměna počká. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karlik
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 48
Registrován: čtv led 15, 2015 8:03 pm
Typ Libera: Kopcolezec E12
Bydliště: Palupín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Karlik »

Tak zrezlý je fest, ale nechce se mi do něj rejpat jestli z něj poteče benzín nebo ne, jinak je zatím suchý. Co se týká těch hadiček u motoru, tak vypadají zatím v pohodě, ale větší strach mám z trubiček, které jsou napojeny na ty hadičky, to by byla výměna asi nadlouho. Ještě nevím na co jaká hadice je, ale jak už tady někdo psal, liberko je instalatérská záležitost :D VN kabely ke svíčkám jsem nezkoumal, zatím to jezdí a startuje jak za sucha tak za mokra, dokonce i teplé starty jsou v pohodě :wink:
Subaru Libero E12 superdeluxe "Kopcolezec" r.v.94
Toyota Corolla 1.6 97kW LPG r.v.2013
Škoda Octavia 1.6 75kW combi r.v.03
Multicar M25 r.v.81
MZ 150e r.v.91
Simson S51e r.v.85
Jawa Jaweta r.v.60
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Mis.us »

Ano trubičky od paliva reznou krásně. Nahradit se daj mědí a pak už nemáš starost. Jediný co je blbý, tak se to dá dělat jen když je motor s převodovkou venku :-)

jedna trubička je přívod paliva, druhá přepad zpět do nadrže a třetí odsávání par z nádrže -napojená na mechanickej jednosměrnej ventil v případě převrácení vozu(aby netekl benzín).

nevim jak moíc máš to auto v loji, ale nejprve bych řešil brzdy (pístky v brzdičích, prasátka a trubičky- unik kapaliny) -jednou mi na dílnu přijelo libero, který vypadalo nádherně. Když jsem ho byl projet, abych věděl co a jak, tak mi po prudkym šlápnutí na brzdu ruply trubičky od obou okruhů, takže ono i na pohled krásný auto může mít spoustu vad :-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Karlik
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 48
Registrován: čtv led 15, 2015 8:03 pm
Typ Libera: Kopcolezec E12
Bydliště: Palupín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Karlik »

No já ti rozumím, jen zatím koukám a zkoumám co kde je a co kde chybí. Jako liberko vypadá celkem pěkně, ale při bližším pohledu už má něco za sebou. Koroze je všudypřítomná, ale je zamaskovaná nástřikem spodku, občas se to někde odloupne. Kolem víčka nádrže zatím klid, ale horší je to v rohu u spojkového pedálu u dveří :? Taky docela průser u výfuku, nemá to kryty a vršek nad výfukem bude chtít hodně péče. Ovšem už když jsem to kupoval tak jsem přišel na prohnutou trubku se silentblokama co drží motor. Je prohnutá docela dost, že už silentbloky pomalu ztrácejí význam. To budu muset vyřešit asi nejdřív :!:
Subaru Libero E12 superdeluxe "Kopcolezec" r.v.94
Toyota Corolla 1.6 97kW LPG r.v.2013
Škoda Octavia 1.6 75kW combi r.v.03
Multicar M25 r.v.81
MZ 150e r.v.91
Simson S51e r.v.85
Jawa Jaweta r.v.60
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Mis.us »

roh karoserie nad vejfukem musíš bohužel řešit takhle:

http://misuss.rajce.idnes.cz/klempirina ... az0379.jpg

trubku asi budu mít, když bys potřeboval.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Karlik
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 48
Registrován: čtv led 15, 2015 8:03 pm
Typ Libera: Kopcolezec E12
Bydliště: Palupín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Karlik »

Tak tohle by potřebovala asi většina Liber, ale ne každý to umí jako ty :wink: . Dnes jsem koukal, že už mám karoserii v postižených místech jednou renovovanou a vyvařovanou, jen nevím jakým způsobem a jak kvalitně :roll: . Mám to opravované nad zadními koly, na prahách a u pedálů, kolem víčka nádrže to bude taky spravované.

S tou trubkou nevim ještě co s ní provedu, hlavně než ji začnu demontovávát tak musím oddělat spousty okolních věcí a motor určitě nějak přivázat :?: ke kastli nebo nevím jak? Máš nějaký tip jak to provést?
Subaru Libero E12 superdeluxe "Kopcolezec" r.v.94
Toyota Corolla 1.6 97kW LPG r.v.2013
Škoda Octavia 1.6 75kW combi r.v.03
Multicar M25 r.v.81
MZ 150e r.v.91
Simson S51e r.v.85
Jawa Jaweta r.v.60
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Mis.us »

jde vyndat následovně. 1. sundáš vejfuk (celej i s parohama a krytim pak ho nemusíš přetěsňovat), 2. pod převodovku a motor dáš hever a podepřeš je. 3. potom povolíš silentblok na pravý straně hned potom uprostřed trubkby. 4. Když je máš povolený, můžeš sundat trubku (na každý straně jsou dva šrouby M10x 1,25 se šestihranem 14mm- silentbloky ten samej rozměr)- ale pozor, pravej silentblok je na šteftu, takže s motorem musíš níž, abys trubku ze štěftu vyvlíknul.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Karlik
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 48
Registrován: čtv led 15, 2015 8:03 pm
Typ Libera: Kopcolezec E12
Bydliště: Palupín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Karlik »

Mis.us píše: trubku asi budu mít, když bys potřeboval.
Děkuji za nabídku trubky, třeba ji využiju. Až to budu mít venku, budu vědět víc. Jinak dík za rady. :wink:
Subaru Libero E12 superdeluxe "Kopcolezec" r.v.94
Toyota Corolla 1.6 97kW LPG r.v.2013
Škoda Octavia 1.6 75kW combi r.v.03
Multicar M25 r.v.81
MZ 150e r.v.91
Simson S51e r.v.85
Jawa Jaweta r.v.60
Odpovědět