Škatulka II
Škatulka II
O vánočních svátcích řekla stará Škatulka, kterou znáte ze srazů, "dost a končím".
Definitivně odešla spojka a tak jsem byl nucen vyjet se "škatulkou II".
Je to E10, rok výroby neznámý - slepenec z několika vozů. Učím se jezdit s mechanickým
sytičem, točit motor a řadit tak, jak to "litr" potřebuje atd. Mám však ještě několik
maličkostí, které potřebuji doladit.
1) není nebo nefunguje cyklovač stěračů (poloha 1-pomalu, pol. 2-pomalu, pol. 3-rychle)
2) jdou špatně rozsvítit obrys. světla (buď se rozsvítí po několikerém zapnutí nebo několik
vteřin po zapnutí- vypínač jsem rozebral, vyčistil a prostříkl WD40.)
3) motor má solidní výkon ale zvuk jako když jde na dva válce. Zkoušel jsem odpojovat
zapalovací kabely a každý válec reaguje správně.
4) Ve středních otáčkách při určitém otevření škrtící klapky se "ozývají ventily". Ještě jsem
neměl čas je seřídit (ani neznám ventilové vůle E10). Spíš tipuju předstih.
5) Chybí mi kontrolka brzdového světla. Ve starém autě je.
Kdo má zkušenosti s E10, poraďte.
Definitivně odešla spojka a tak jsem byl nucen vyjet se "škatulkou II".
Je to E10, rok výroby neznámý - slepenec z několika vozů. Učím se jezdit s mechanickým
sytičem, točit motor a řadit tak, jak to "litr" potřebuje atd. Mám však ještě několik
maličkostí, které potřebuji doladit.
1) není nebo nefunguje cyklovač stěračů (poloha 1-pomalu, pol. 2-pomalu, pol. 3-rychle)
2) jdou špatně rozsvítit obrys. světla (buď se rozsvítí po několikerém zapnutí nebo několik
vteřin po zapnutí- vypínač jsem rozebral, vyčistil a prostříkl WD40.)
3) motor má solidní výkon ale zvuk jako když jde na dva válce. Zkoušel jsem odpojovat
zapalovací kabely a každý válec reaguje správně.
4) Ve středních otáčkách při určitém otevření škrtící klapky se "ozývají ventily". Ještě jsem
neměl čas je seřídit (ani neznám ventilové vůle E10). Spíš tipuju předstih.
5) Chybí mi kontrolka brzdového světla. Ve starém autě je.
Kdo má zkušenosti s E10, poraďte.
Naposledy upravil(a) škatulka dne stř úno 27, 2013 11:58 pm, celkem upraveno 1 x.
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škatulka II
ty svetla by sem tipoval na poistky vzadu, mam packy cyklovaca ak by si chcel je to komplet aj so svetlami, na desitce sem kontrolku brzd nemnel/ nebo nesla.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škatulka II
Kontrolka brzdového světla
Nemáš na mysli kontrolku parkovací brzdy / hladiny kapaliny ? Já jsem žádnou jinou nikdy na Liberu neviděl.
Nemáš na mysli kontrolku parkovací brzdy / hladiny kapaliny ? Já jsem žádnou jinou nikdy na Liberu neviděl.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
Re: Škatulka II
Ve starém byla červená kontrolka brzdového světla - asi dodatečně zapojená
vedle přístr. desky. Je to jenom zvyk. Víc mi chybí ten cyklovač stěračů - nevím kde
ho v autě hledat pokud je poškozený.
vedle přístr. desky. Je to jenom zvyk. Víc mi chybí ten cyklovač stěračů - nevím kde
ho v autě hledat pokud je poškozený.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 947
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škatulka II
Kontrolka tam bola dodatočne zapojená. Zapojíš si ju veľmi jednoducho, na brzdovom pedáli je spínač, určite ho tam nájdeš. Cyklovač stieračov je taká hliníková krabička valcového tvaru priskrutkovaná na stĺpiku riadenia.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Re: Škatulka II
Moje účast na srazu je ohrožena, škatulka II. začala stávkovat.
Od vánoc, kdy jsem s ní po roce vyjel, jde zvukově na 2 a 1/2 válce. Po ujetí asi 300 km a všemožném
laborování a konzultacích se stav nemění. Půjčil jsem si tedy měřič kompresních tlaků a naměřil tlaky:
1. válec 5 atm. 2. a 3. válec 9 atm (startér moc netočí). Sundal jsem tedy hlavu válců a nenašel žádnou
závadu (ventily, opotřebení vačky apod.). Nalil jsem benzín do spalovacího prostoru a nechal přes noc.
Ráno byla benzínu polovička, takže ventily perfektně těsní. Pokračoval jsem vytažením motoru a demontáží
vany. Kontrola klik. mechanizmu bez nálezu. Demontáž ojnice a pístu, kontrola kroužků opět bez nálezu.
Nechápu, kde se mohl ztrácet tlak ve válci. Olej je čistý, voda je čistá, spotřeba oleje zanedbatelná (navíc
jsem objevil prorezavělou vanu), prohlédl jsem stěnu válce - je čistá. Už nevím kde a jakou závadu hledat.
Zítra smontuji motor s repasovanou hlavou a uvidíme.
Od vánoc, kdy jsem s ní po roce vyjel, jde zvukově na 2 a 1/2 válce. Po ujetí asi 300 km a všemožném
laborování a konzultacích se stav nemění. Půjčil jsem si tedy měřič kompresních tlaků a naměřil tlaky:
1. válec 5 atm. 2. a 3. válec 9 atm (startér moc netočí). Sundal jsem tedy hlavu válců a nenašel žádnou
závadu (ventily, opotřebení vačky apod.). Nalil jsem benzín do spalovacího prostoru a nechal přes noc.
Ráno byla benzínu polovička, takže ventily perfektně těsní. Pokračoval jsem vytažením motoru a demontáží
vany. Kontrola klik. mechanizmu bez nálezu. Demontáž ojnice a pístu, kontrola kroužků opět bez nálezu.
Nechápu, kde se mohl ztrácet tlak ve válci. Olej je čistý, voda je čistá, spotřeba oleje zanedbatelná (navíc
jsem objevil prorezavělou vanu), prohlédl jsem stěnu válce - je čistá. Už nevím kde a jakou závadu hledat.
Zítra smontuji motor s repasovanou hlavou a uvidíme.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škatulka II
Jestli máš motor ještě rozdělaný, tak přeměř, jestli píst na postiženém válci dojíždí v horní úvrati stejně vysoko jako ostatní. Třeba se při nějaké dřívější domácí GO do motoru dostal kratší píst z jiného auta (já teda žiju v přesvědčení, že E12 má kratší píst než E10, ale mohl se zamíchat i z Justy nebo čert ví z čeho).
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Johny Mandolína Jazz
- Člen korespondent
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:40 pm
- Bydliště: Kostelec nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škatulka II
Držím palce,aby se Ti oprava vydařila.To víš bez basy ,a ozvučení by to nebylo ono .Kdyby bylo nejhuř,mohli by jsme Tě vzít,ale basa by asi musela jet v druhé třídě na střeše.Když tak se ozvi,vyražíme kolem čtvrté odpoledne.
Johny +Ivča
Johny +Ivča
Jazzu zdar!
Subaru Libero Super de Luxe r.v. 1990 (Ferda)měli jsme ho od r. 1999 do 10.11.2020+(Fotřík od r.2010)=Forester 2,0X Comfort WP r.v.2008,plná palba 116kw
Subaru Libero Super de Luxe r.v. 1990 (Ferda)měli jsme ho od r. 1999 do 10.11.2020+(Fotřík od r.2010)=Forester 2,0X Comfort WP r.v.2008,plná palba 116kw
Re: Škatulka II
Všechny tři písty vyčnívají v horní úvrati o 0,4 mm nad blok motoru. Tam chyba nebude.
Doufám, že zítra motor zpojízdním a na sraz v pátek vyrazím. Bohužel sám, Petra bude
na veletrhu. Na sobotní soutěž asi nemá cenu jezdit sám tak si buď k někomu přisednu,
nebo někoho vezmu (co třeba "Dědek" ???)
Doufám, že zítra motor zpojízdním a na sraz v pátek vyrazím. Bohužel sám, Petra bude
na veletrhu. Na sobotní soutěž asi nemá cenu jezdit sám tak si buď k někomu přisednu,
nebo někoho vezmu (co třeba "Dědek" ???)
Re: Škatulka II
Včera jsem měl cestu do Hradce Králové a tak jsem se zastavil v Lípě nad Orlicí ve firmě "Jan Jirman - brzdové
a spojkové obložení". Nechal jsem si nanýtovat nové obložení na dvě spojkové lamely. Pracovník mi nabídl
zhotovení za jednu hodinu a cena za obě lamely byla 454 kč. Myslím, že takhle by měly vypadat služby zákazníkům.
RENOVAK nabízí repasi spojkové lamely za 450 kč plus 2x poštovné 120 kč.
a spojkové obložení". Nechal jsem si nanýtovat nové obložení na dvě spojkové lamely. Pracovník mi nabídl
zhotovení za jednu hodinu a cena za obě lamely byla 454 kč. Myslím, že takhle by měly vypadat služby zákazníkům.
RENOVAK nabízí repasi spojkové lamely za 450 kč plus 2x poštovné 120 kč.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 947
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škatulka II
To je krásna cena
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Re: Škatulka II
Již delší dobu mi jízdu znepříjemňuje drobná závada.
Pokud jedu rovně a chci odbočit doleva, nejde mi zapnout levý blinkr. Aby blikal, musím spínač držet.
Zacvakne až po pootočení volantem doleva nebo doprava. Při blikání doprava to nedělá.
Ví někdo, jaká je náprava? Bohouš.
Pokud jedu rovně a chci odbočit doleva, nejde mi zapnout levý blinkr. Aby blikal, musím spínač držet.
Zacvakne až po pootočení volantem doleva nebo doprava. Při blikání doprava to nedělá.
Ví někdo, jaká je náprava? Bohouš.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Škatulka II
Bohouši, myslím, že to není přepínačem blinkrů, ale mechanismem, co vrací spínač do neutrální polohy. Sundej volant a zkontoluj ty hejblátka. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
Re: Škatulka II
Opět se mi po delší době projevila závada zapínání obrysových světel. Za spínačem se objeví napětí při každém zapnutí, ale světla se nerozsvítí.
Předpokládám, že nespolehlivě spíná nějaké relé ale nevím, které to je a kde ho hledat. Při nerozsvícení obrysů se nerozsvítí ani osvětlení
přístrojové desky - to je pro mne kontrola, že svítím vzadu. Hlavní světla se rozsvítí při každém zapnutí. Poradí mi někdo ?
"Proč hledat nalezené"???
Předpokládám, že nespolehlivě spíná nějaké relé ale nevím, které to je a kde ho hledat. Při nerozsvícení obrysů se nerozsvítí ani osvětlení
přístrojové desky - to je pro mne kontrola, že svítím vzadu. Hlavní světla se rozsvítí při každém zapnutí. Poradí mi někdo ?
"Proč hledat nalezené"???
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 947
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škatulka II
Na staršom mi robilo toto isté, keďže som mal denné LED svietenie, tak bol problém aj v tom, že ostalo svietiť keď som zapol stretávačky, ktoré svietili potom spolu s denným... Na jazdu domov z roboty som to riešil zapnutím toho malého čudlíka na parkovačky vedľa spínača výstražných blinkrov. Relé tam tuším nieje na parkovačky, ak to niekto nevytuningoval...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Re: Škatulka II
Závada odstraněna vyčištěním pojistkové skříňky vzadu. Prostě klasika.