vůle řízení
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: vůle řízení
čau
Ivo tohle řízení nebude,ale máš vyjetý kosti a silentbloky na stabilizátoru náprav.Mám ten samej problém,nemam momentalně prachy na nový díly (vyjde to skoro na 5000,-)
taky to jde udělat tak že to vymezíš epoxidem a gumou jak radil kdysi Karel,někde to tu na foru je. Mišus
Ivo tohle řízení nebude,ale máš vyjetý kosti a silentbloky na stabilizátoru náprav.Mám ten samej problém,nemam momentalně prachy na nový díly (vyjde to skoro na 5000,-)
taky to jde udělat tak že to vymezíš epoxidem a gumou jak radil kdysi Karel,někde to tu na foru je. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
To vypadá, že to bude bolet... no o víkendu se na to znovu mrknu a uvidím. Ale myslím, že to bude jinde, nemám problém s vůlí volantu a auto vůbec neplave, stopu drží dobře. Spíš se opravdu bojím, že je špatná ta převodka. Krycí plech jsem po zimě musel celej vyklepávat, takže mohla někde od zmrzlýho sněhu dostat na pr...el. Budu muset zespod dát něco silnějšího než jen plech. Ale to až tohle vyléčím.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
A díval ses, jestli jenom někde něco o sebe nedrhne (třeba o ten zkroucený plech)?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
Díval a plech už je vyklepaný (udivilo mě, že je nerez)
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: vůle řízení
Taky jsem si řikal že to dělá převodovka řízení,vyměnil jsem ji a bylo to furt stejný,vůli v řízení taky nemám a auto neplave.Jenom mam v hajzlu to očem jsem psal a dělá to rány.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
Tak uvidím, snad to najdu. Dělalo ti to i když stojíš a točíš volantem?
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 538
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
ahoj, stabilizátor nápravy jsem řešil kuli technické, je to zahrabané tady:
viewtopic.php?f=13&t=192&p=19346#p19343
fakt je že na řízení to v podstatě nemá vliv (nebo já jsem po výměně nic nepoznal) tak by to mohlo být ono, přišlo mě to tenkrát tak na 2500,- a jsou to 4 šrouby, jestli je tam vůle poznáš snadno, stačí vlízt pod auto a chytit se toho Kdyžtak ti můžu věnovat ty moje starší kosti, protože mě to ještě žádnej brajgl nedělalo, ale bude lepší to opravit nebo objednat...nebo to je jinde jak píše Lubomír
viewtopic.php?f=13&t=192&p=19346#p19343
fakt je že na řízení to v podstatě nemá vliv (nebo já jsem po výměně nic nepoznal) tak by to mohlo být ono, přišlo mě to tenkrát tak na 2500,- a jsou to 4 šrouby, jestli je tam vůle poznáš snadno, stačí vlízt pod auto a chytit se toho Kdyžtak ti můžu věnovat ty moje starší kosti, protože mě to ještě žádnej brajgl nedělalo, ale bude lepší to opravit nebo objednat...nebo to je jinde jak píše Lubomír
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: vůle řízení
Ivo v každym řízení je minimální vůle,takže když kroutíš na místě volantem pazvuky dělá,ale to je jen lehký klepání,něco jinýho je,když jedeš a dělá to brajgl,že to cejtíš přes podlahu v nohou.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
Tak nakonec jsem to do víkendu nevydržel a problém byl v uložení čepu řízení - poz. 12 v poz. 13
http://postimage.org/image/d03dfdjbt/
Nevím čím se to maže, ale našel jsem to orezlé, očistil, nacpal vazelínou a ... pohoda. Asi to budu muset občas promáznout, neb se to tváří jako před smrtí...
Smí se to mazat?
http://postimage.org/image/d03dfdjbt/
Nevím čím se to maže, ale našel jsem to orezlé, očistil, nacpal vazelínou a ... pohoda. Asi to budu muset občas promáznout, neb se to tváří jako před smrtí...
Smí se to mazat?
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: vůle řízení
čep co je zasazenej do silentbloku se maže,tobě se teda nejspíš stalo(neviděl jsem to) že ti čep přireznul k vnitřnímu futru silenbloku a ten se ti utrhnul nebo čep jen v silentbloku skřípal?
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: vůle řízení
Tak, že klasika. Tohle řešil už snad každý. Futro mi dělali v práci z bonzu. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: vůle řízení
Nikdo není dokonalej.
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
Naštěstí jen zreznul a skřípal, neutrhl se. Asi by to chtělo nějakou lepší vazelínu, třeba tu s mědí. Hlavně, že jsem objevil a potrestal viníka!!! - KOROZI - no nedělám si iluze že byh se s ní jěště NĚKDY A NĚKDE nepotkal...
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: vůle řízení
Obávám se, že se jedná jen o módní a komerčně výhodnou záležitost. Asi jako ty ony magnety na benzínové potrubí,Ivo píše: Asi by to chtělo nějakou lepší vazelínu, třeba tu s mědí..
co ušetří 10-33,3% paliva.
Na čepy, jako je tento doporučuji "obyč A4 " např. http://pneushop.makar.cz/cz-detail-2918 ... -450g.html
K.
Nikdo není dokonalej.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: vůle řízení
s tim souhlasim,doma mám pixlu docela řidký obyčejný vazelíny z fabriky a super,něco jinýho jsou brzdy a homokyneťáky,tam se jak jistě spousta z vás ví dává speciální mazivo,který nepoškodí manžety
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: vůle řízení
Zas jeden môj príbeh:
Doteraz som vždy nastavoval zbiehavosť podľa merania na ráfkoch kolies, až vedecká hodnota345,6mm dle manuálu" ma pohnala nastaviť, a nemerať nič viac.
Tak som to vyskúšal - "vynulování spojovaček dle manuálu" - ešte minulý rok som hrdo nastavil všetko podla manuálu, na desatiny 345,6 plusmínus možná dve desatiny, - a dočkal som sa výsledku:
- pocit vôle v riadení sa stratil pri priamej jazde, ale do zátačky bolo treba premáhať volant nejak viac ako predtým, hm, správne to tak má byť?
- rozbeh sa mi zdal tak nejak silový, nejak to skrátka nezrychlovalo v porovnaní ako na červenom novšom, lenivá kára
- pri prechádzaní kroužáku (nájazd do kroužáku jedno spriečenie a výjazd druhé spriečenie na protiľahlých kolách)- autí preskočilo do inej stopy, nepríjemné na pocit i kopanec do volantu
- pri nájazde na ledovku - kopanec do volantu som považoval za malú nepríjemnosť, ale výlet do kanálu pri ceste na zimný zraz už bol na mňa moc výmluvný argument proti správnej zbiehavosti
- nechal som zimáky na dojazd, do začiatku prázdnin sa opotrebovali vnútorné okraje pneumatík na slicky, uplne bez vzorky (zvonku to nejak nebolo patrné, ale pri vytočení volantu na štrku som to zbadal - no hrúza, ihned sa prezúvalo na letňáky
- spotreba sa držala okolo 7,5 litrov, dost hodne na správnu geometriu
- dojazd na vyradený kvalt bol horší ako na červenom novšom...
I nastalo meranie a nastavovanie podľa meradla - merané na predných alu-diskoch vpredu a vzadu nameral som rozbiehavosť 10-11 mm!!!, to teda nie, nastavil som zbiehavosť do 1 mm. (Autí vyložené na tehlách do roviny, spustené na pneumatiky, volantom vymixované - taká stredná voľná poloha, (po zmene nastavenia samozrejme znova pomixovať volantom, aby sa prípadné pruženia nejak zrovnali)
A výsledok?
Autí sa riadi uplne lahučko, zátačky aj jedným prstom, dojazd bez kvaltu je lepší, zatial pocitovo zlepšenie, na spotrebu je skoro, ale prvých 400 km si nevzalo tolko z polohy ručičky palivomera, tak určite bude lepšia...
Záver:
Ani veriť slepo na manuálové hodnoty nemusí byť zárukou úspechu, (poslalo ma do kanálu), zdravý rozum sa zasa ukázal byť lepšia varianta...
jo, ale vymením všetky čapy závesov ramien, to ešte môže pomôcť z pocitu "uplávanosti" riadenia, ono i nevystužené bočnice pneumatík môžu mať vplyv na reakciu na volant, čo myslíte? - každý má rád bezprostrednú reakciu na pootočenie volantu, nie?
Doteraz som vždy nastavoval zbiehavosť podľa merania na ráfkoch kolies, až vedecká hodnota345,6mm dle manuálu" ma pohnala nastaviť, a nemerať nič viac.
Tak som to vyskúšal - "vynulování spojovaček dle manuálu" - ešte minulý rok som hrdo nastavil všetko podla manuálu, na desatiny 345,6 plusmínus možná dve desatiny, - a dočkal som sa výsledku:
- pocit vôle v riadení sa stratil pri priamej jazde, ale do zátačky bolo treba premáhať volant nejak viac ako predtým, hm, správne to tak má byť?
- rozbeh sa mi zdal tak nejak silový, nejak to skrátka nezrychlovalo v porovnaní ako na červenom novšom, lenivá kára
- pri prechádzaní kroužáku (nájazd do kroužáku jedno spriečenie a výjazd druhé spriečenie na protiľahlých kolách)- autí preskočilo do inej stopy, nepríjemné na pocit i kopanec do volantu
- pri nájazde na ledovku - kopanec do volantu som považoval za malú nepríjemnosť, ale výlet do kanálu pri ceste na zimný zraz už bol na mňa moc výmluvný argument proti správnej zbiehavosti
- nechal som zimáky na dojazd, do začiatku prázdnin sa opotrebovali vnútorné okraje pneumatík na slicky, uplne bez vzorky (zvonku to nejak nebolo patrné, ale pri vytočení volantu na štrku som to zbadal - no hrúza, ihned sa prezúvalo na letňáky
- spotreba sa držala okolo 7,5 litrov, dost hodne na správnu geometriu
- dojazd na vyradený kvalt bol horší ako na červenom novšom...
I nastalo meranie a nastavovanie podľa meradla - merané na predných alu-diskoch vpredu a vzadu nameral som rozbiehavosť 10-11 mm!!!, to teda nie, nastavil som zbiehavosť do 1 mm. (Autí vyložené na tehlách do roviny, spustené na pneumatiky, volantom vymixované - taká stredná voľná poloha, (po zmene nastavenia samozrejme znova pomixovať volantom, aby sa prípadné pruženia nejak zrovnali)
A výsledok?
Autí sa riadi uplne lahučko, zátačky aj jedným prstom, dojazd bez kvaltu je lepší, zatial pocitovo zlepšenie, na spotrebu je skoro, ale prvých 400 km si nevzalo tolko z polohy ručičky palivomera, tak určite bude lepšia...
Záver:
Ani veriť slepo na manuálové hodnoty nemusí byť zárukou úspechu, (poslalo ma do kanálu), zdravý rozum sa zasa ukázal byť lepšia varianta...
jo, ale vymením všetky čapy závesov ramien, to ešte môže pomôcť z pocitu "uplávanosti" riadenia, ono i nevystužené bočnice pneumatík môžu mať vplyv na reakciu na volant, čo myslíte? - každý má rád bezprostrednú reakciu na pootočenie volantu, nie?
Naposledy upravil(a) Lubomír dne ned říj 18, 2015 8:33 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: vůle řízení
Ono už z logiky věci - kdyby správné nastavení skutečně bylo dáno jednotnou přesnou délkou spojovaček, bylo by zbytečné dělat je štelovací. Myslím, že největší odchylky od "nominálu" asi můžou vzniknout v silentblocích ramen a určitě to souvisí i s jejich stavem ... ale že to uskočí víc jak cenťák, to by mě nenapadlo .
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad