vůle řízení

E 10, E 12
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: vůle řízení

Příspěvek od Mis.us »

čau

Ivo tohle řízení nebude,ale máš vyjetý kosti a silentbloky na stabilizátoru náprav.Mám ten samej problém,nemam momentalně prachy na nový díly (vyjde to skoro na 5000,-)

taky to jde udělat tak že to vymezíš epoxidem a gumou jak radil kdysi Karel,někde to tu na foru je. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Ivo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
Bydliště: Pučloch
Kontaktovat uživatele:

Re: vůle řízení

Příspěvek od Ivo »

To vypadá, že to bude bolet... no o víkendu se na to znovu mrknu a uvidím. Ale myslím, že to bude jinde, nemám problém s vůlí volantu a auto vůbec neplave, stopu drží dobře. Spíš se opravdu bojím, že je špatná ta převodka. Krycí plech jsem po zimě musel celej vyklepávat, takže mohla někde od zmrzlýho sněhu dostat na pr...el. Budu muset zespod dát něco silnějšího než jen plech. Ale to až tohle vyléčím.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1576
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: vůle řízení

Příspěvek od Tuti »

:?: A díval ses, jestli jenom někde něco o sebe nedrhne (třeba o ten zkroucený plech)?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Ivo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
Bydliště: Pučloch
Kontaktovat uživatele:

Re: vůle řízení

Příspěvek od Ivo »

Díval a plech už je vyklepaný (udivilo mě, že je nerez)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: vůle řízení

Příspěvek od Mis.us »

Taky jsem si řikal že to dělá převodovka řízení,vyměnil jsem ji a bylo to furt stejný,vůli v řízení taky nemám a auto neplave.Jenom mam v hajzlu to očem jsem psal a dělá to rány.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Ivo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
Bydliště: Pučloch
Kontaktovat uživatele:

Re: vůle řízení

Příspěvek od Ivo »

Tak uvidím, snad to najdu. Dělalo ti to i když stojíš a točíš volantem?
Uživatelský avatar
vojta
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 538
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: vůle řízení

Příspěvek od vojta »

ahoj, stabilizátor nápravy jsem řešil kuli technické, je to zahrabané tady:
viewtopic.php?f=13&t=192&p=19346#p19343

fakt je že na řízení to v podstatě nemá vliv (nebo já jsem po výměně nic nepoznal) tak by to mohlo být ono, přišlo mě to tenkrát tak na 2500,- a jsou to 4 šrouby, jestli je tam vůle poznáš snadno, stačí vlízt pod auto a chytit se toho :) Kdyžtak ti můžu věnovat ty moje starší kosti, protože mě to ještě žádnej brajgl nedělalo, ale bude lepší to opravit nebo objednat...nebo to je jinde jak píše Lubomír
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: vůle řízení

Příspěvek od Mis.us »

Ivo v každym řízení je minimální vůle,takže když kroutíš na místě volantem pazvuky dělá,ale to je jen lehký klepání,něco jinýho je,když jedeš a dělá to brajgl,že to cejtíš přes podlahu v nohou.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Ivo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
Bydliště: Pučloch
Kontaktovat uživatele:

Re: vůle řízení

Příspěvek od Ivo »

Tak nakonec jsem to do víkendu nevydržel a problém byl v uložení čepu řízení - poz. 12 v poz. 13

http://postimage.org/image/d03dfdjbt/

Nevím čím se to maže, ale našel jsem to orezlé, očistil, nacpal vazelínou a ... pohoda. Asi to budu muset občas promáznout, neb se to tváří jako před smrtí... :(
Smí se to mazat? :lol:
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: vůle řízení

Příspěvek od Mis.us »

čep co je zasazenej do silentbloku se maže,tobě se teda nejspíš stalo(neviděl jsem to) že ti čep přireznul k vnitřnímu futru silenbloku a ten se ti utrhnul nebo čep jen v silentbloku skřípal?
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1762
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: vůle řízení

Příspěvek od dědek »

Tak, že klasika. Tohle řešil už snad každý. Futro mi dělali v práci z bonzu. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: vůle řízení

Příspěvek od Karel »

Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Ivo
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
Bydliště: Pučloch
Kontaktovat uživatele:

Re: vůle řízení

Příspěvek od Ivo »

Naštěstí jen zreznul a skřípal, neutrhl se. Asi by to chtělo nějakou lepší vazelínu, třeba tu s mědí. Hlavně, že jsem objevil a potrestal viníka!!! - KOROZI - no nedělám si iluze že byh se s ní jěště NĚKDY A NĚKDE nepotkal...
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: vůle řízení

Příspěvek od Karel »

Ivo píše: Asi by to chtělo nějakou lepší vazelínu, třeba tu s mědí..
Obávám se, že se jedná jen o módní a komerčně výhodnou záležitost. Asi jako ty ony magnety na benzínové potrubí,
co ušetří 10-33,3% paliva.
Na čepy, jako je tento doporučuji "obyč A4 " např. http://pneushop.makar.cz/cz-detail-2918 ... -450g.html
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: vůle řízení

Příspěvek od Mis.us »

s tim souhlasim,doma mám pixlu docela řidký obyčejný vazelíny z fabriky a super,něco jinýho jsou brzdy a homokyneťáky,tam se jak jistě spousta z vás ví dává speciální mazivo,který nepoškodí manžety :)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1031
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: vůle řízení

Příspěvek od Lubomír »

Zas jeden môj príbeh:
Doteraz som vždy nastavoval zbiehavosť podľa merania na ráfkoch kolies, až vedecká hodnota345,6mm dle manuálu" ma pohnala nastaviť, a nemerať nič viac.
Tak som to vyskúšal - "vynulování spojovaček dle manuálu" - ešte minulý rok som hrdo nastavil všetko podla manuálu, na desatiny 345,6 plusmínus možná dve desatiny, - a dočkal som sa výsledku:
- pocit vôle v riadení sa stratil pri priamej jazde, ale do zátačky bolo treba premáhať volant nejak viac ako predtým, hm, správne to tak má byť?
- rozbeh sa mi zdal tak nejak silový, nejak to skrátka nezrychlovalo v porovnaní ako na červenom novšom, lenivá kára
- pri prechádzaní kroužáku (nájazd do kroužáku jedno spriečenie a výjazd druhé spriečenie na protiľahlých kolách)- autí preskočilo do inej stopy, nepríjemné na pocit i kopanec do volantu
- pri nájazde na ledovku - kopanec do volantu som považoval za malú nepríjemnosť, ale výlet do kanálu pri ceste na zimný zraz už bol na mňa moc výmluvný argument proti správnej zbiehavosti
- nechal som zimáky na dojazd, do začiatku prázdnin sa opotrebovali vnútorné okraje pneumatík na slicky, uplne bez vzorky (zvonku to nejak nebolo patrné, ale pri vytočení volantu na štrku som to zbadal - no hrúza, ihned sa prezúvalo na letňáky
- spotreba sa držala okolo 7,5 litrov, dost hodne na správnu geometriu
- dojazd na vyradený kvalt bol horší ako na červenom novšom...
I nastalo meranie a nastavovanie podľa meradla - merané na predných alu-diskoch vpredu a vzadu nameral som rozbiehavosť 10-11 mm!!!, to teda nie, nastavil som zbiehavosť do 1 mm. (Autí vyložené na tehlách do roviny, spustené na pneumatiky, volantom vymixované - taká stredná voľná poloha, (po zmene nastavenia samozrejme znova pomixovať volantom, aby sa prípadné pruženia nejak zrovnali)
A výsledok?
Autí sa riadi uplne lahučko, zátačky aj jedným prstom, dojazd bez kvaltu je lepší, zatial pocitovo zlepšenie, na spotrebu je skoro, ale prvých 400 km si nevzalo tolko z polohy ručičky palivomera, tak určite bude lepšia...
Záver:
Ani veriť slepo na manuálové hodnoty nemusí byť zárukou úspechu, (poslalo ma do kanálu), zdravý rozum sa zasa ukázal byť lepšia varianta...
jo, ale vymením všetky čapy závesov ramien, to ešte môže pomôcť z pocitu "uplávanosti" riadenia, ono i nevystužené bočnice pneumatík môžu mať vplyv na reakciu na volant, čo myslíte? - každý má rád bezprostrednú reakciu na pootočenie volantu, nie?
Naposledy upravil(a) Lubomír dne ned říj 18, 2015 8:33 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1576
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: vůle řízení

Příspěvek od Tuti »

Ono už z logiky věci - kdyby správné nastavení skutečně bylo dáno jednotnou přesnou délkou spojovaček, bylo by zbytečné dělat je štelovací. Myslím, že největší odchylky od "nominálu" asi můžou vzniknout v silentblocích ramen a určitě to souvisí i s jejich stavem ... ale že to uskočí víc jak cenťák, to by mě nenapadlo :shock: .
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Odpovědět